Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, pet skrev:

WOW er det sant, har aldri hørt om, men torsk i fløtesaus har jeg hørt om. En torsk kan aldri bli en prins :) selv om man dynker den i fløte :D

Det er en bergensk greie - måtte bare informere om at det er en faktisk greie (selv om det smerter å "forsvare" T) :P

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Ariel* skrev:

Det er en bergensk greie - måtte bare informere om at det er en faktisk greie (selv om det smerter å "forsvare" T) :P

Helt i orden :) jeg som hadde feil der da, men torsk da :) prinsefisk da tenker jeg kveite eller rødspette du vet noe dyrt og jammy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så nå har jeg sett dette også..

Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere spørsmålene til vanlige gjester der inne. Men i dag er det en jente i MFB som ikke vet hvordan varmluftsymbolet på stekeovnen ser ut, og spør om hjelp. Hun har lagt ut bilde av knottene på komfyren. Hun ser ut som hun er oppe i 20-årene til tidlig 30-årene.

Jeg må nesten si at jeg blir litt lei meg av å se at såpass voksne folk enda ikke har fått med seg dette, eller forstår at det bare er å lytte til om viften går.

Det så ut som det bare var én mulighet for varmluft på ovnen, med andre ord ikke noe forvirrende med forskjellige muligheter for over/undervarme/element bak viften osv.. Jeg sier ikke dette for å gjøre narr av henne sånn sett, men undrer av og til på hvordan det går an. Har de levd på kokt fisk og poteter hele livet, og aldri brukt stekeovnen? Folk burde bry seg litt mer. 

Bra hun lærte noe nytt i dag ihvertfall :-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, pet skrev:

Torsken er herved omdøpt av T til prinsefisk  :a034::roll:. En kjedelig torsk kan aldri bli en prins T hører du meg??, frosker der i mot blir prinser på ett blunk......:fnise:

Prinsefisk er en bergensk matrett

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pipa skrev:

Det er ganske ille når jeg har vurdert å legge ut en oppskrift der, men feiger ut :fnise: livredd for å bli lynsjet

Syntes du bare skal legge ut oppskrift jeg, værste som kan som skjer er noe negativt men jeg er helt sikker at det meste blir hyggelige tilbakemeldinger for det er masse fine folk der inne :) Å skulle du føle deg livredd så tenk det er bare ord ikke noe av det trenger du legge vekt på eller bry deg om så lenge oppskriften er noe du vil gi til felleskapet så gjør det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Honey Dew skrev:

Prinsefisk er en bergensk matrett

Jeg har fått med meg det :) Jeg ville bare ikke endre på det jeg skrev for da skriver jeg om historien i tråden :)

Endret av pet
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Matmonsen skrev:

Hmm, så nå har jeg sett dette også..

Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere spørsmålene til vanlige gjester der inne. Men i dag er det en jente i MFB som ikke vet hvordan varmluftsymbolet på stekeovnen ser ut, og spør om hjelp. Hun har lagt ut bilde av knottene på komfyren. Hun ser ut som hun er oppe i 20-årene til tidlig 30-årene.

Jeg må nesten si at jeg blir litt lei meg av å se at såpass voksne folk enda ikke har fått med seg dette, eller forstår at det bare er å lytte til om viften går.

Det så ut som det bare var én mulighet for varmluft på ovnen, med andre ord ikke noe forvirrende med forskjellige muligheter for over/undervarme/element bak viften osv.. Jeg sier ikke dette for å gjøre narr av henne sånn sett, men undrer av og til på hvordan det går an. Har de levd på kokt fisk og poteter hele livet, og aldri brukt stekeovnen? Folk burde bry seg litt mer. 

Bra hun lærte noe nytt i dag ihvertfall :-)

Vel...
Da er jeg egentlig verre...
Har aldri brukt varmluft, ei heller vet hvordan symbolet ser ut ;) 

Har...Helt ærlig aldri hatt en ovn med varmluft :P 
Men så hadde jeg enten prøvd meg fram, eller googlet meg fram XD

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare flire litt av dette her :)

Ellers, er det noen som vet hvordan det gikk med avstemningen om å stenge tråder? Er det blitt gjort nye vedtak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Matmonsen skrev:

Jeg måtte bare flire litt av dette her :)

Ellers, er det noen som vet hvordan det gikk med avstemningen om å stenge tråder? Er det blitt gjort nye vedtak?

Det er som følger ref Dronning T;

"

VIKTIG INFORMASJON FRA ADMINISTRASJONEN !!!!!! 1f60a.png😊

Avstemmingen er over hvorvidt admin skal stenge tråder eller ikke. 

Heretter blir det slik :

Ingen stenging av innlegg av admin . Medlemmer kan selv stenge sine tråder ved å trykke på haken til høyre for innlegget.

Evighetstråder slettes mellom 22-24. 
En evighetstråd er typ Ja/Nei.. Smør/margarin som svar med ekstremt mange kommentarer.

Håper dere blir fornøyd med dette etter deres egen avstemming vedrørende dette 1f60a.png😊 "

 

Ellers så er fet kommet en kommentar om det nå blir avstemming ang linker (3-4 likes) . Det er blitt avfeid. 

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er som følger ref Dronning T;

"

VIKTIG INFORMASJON FRA ADMINISTRASJONEN !!!!!! 1f60a.png😊

Avstemmingen er over hvorvidt admin skal stenge tråder eller ikke. 

Heretter blir det slik :

Ingen stenging av innlegg av admin . Medlemmer kan selv stenge sine tråder ved å trykke på haken til høyre for innlegget.

Evighetstråder slettes mellom 22-24. 
En evighetstråd er typ Ja/Nei.. Smør/margarin som svar med ekstremt mange kommentarer.

Håper dere blir fornøyd med dette etter deres egen avstemming vedrørende dette 1f60a.png😊 "

 

Ellers så er fet kommet en kommentar om det nå blir avstemming ang linker (3-4 likes) . Det er blitt avfeid. 

Anonymkode: 100ad...85f

Så om admin anser en tråd for å være "evighetstråd" så kan den stenges..... regner med et par kreative tolkninger i tiden fremover...:fnise:

Anonymkode: 00d37...581

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers så er fet kommet en kommentar om det nå blir avstemming ang linker (3-4 likes) . Det er blitt avfeid. 

DER gikk grensen! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Matmonsen skrev:

DER gikk grensen! :fnise:

Pirk!! :)

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Matmonsen skrev:

DER gikk grensen! :fnise:

:fnise: Ja, det får nå være måte på hva som skal stemmes over, det kunne jo hende at nådige fruen og hoffet hennes ikke fikk pushet bloggen nok hvis medlemmene skulle få bestemme at det er lov å linke... 

Anonymkode: 98c44...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har åpnet en poll nå på om admin gjør en god jobb, med alternativene GLIMRENDE, HELT GREIT og DÅRLIG. 

Anonymkode: 6651a...86c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har åpnet en poll nå på om admin gjør en god jobb, med alternativene GLIMRENDE, HELT GREIT og DÅRLIG. 

Anonymkode: 6651a...86c

og en poll om middagstråden. Jammen har de fått øya opp for medlemmenes meninger... :ironi:

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...