Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg ser bare en rosa blubb. Klarer ikke å se noe annet uansett hvor mye jeg prøver.

Hva skal det blå lommetørkleet forestile?

Trusa. Så kan du så vidt skimte en blekrosa alien-penis-ting som kommer ut.

Tror jeg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Minner om romforklaringen til Mat og drikke:

Sitat

Har du tips eller spørsmål til oppskrifter, lurer på hvilken vin som passer til maten, eller vil dele tips om gode restauranter? Da kan det diskuteres her.

Edie, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha :fnise::rulle: jeg dør. Sykeste og styggeste kaken jeg har sett i hele mitt liv. :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vondt til personen som lå ut dette bilde og oppskrift. Det jeg 'reagerer'Screenshot_20170521-200453.thumb.png.e1236110138389acbde3a4649df04e3c.png på er hvor mange som liker det siden det er så ekstremt simpelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞 Tanjas rullebeger 1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞

HURRA - JEG FIKK DET TIL 1f917.png🤗1f917.png🤗1f917.png🤗.Hva kan vel være bedre enn ett slikt rullebeger du bare kan fylle med hva som helst og bare ta i hånden og spise?"

 Dronninga tror ho har funnet på noe nytt. Rullebeger. Beklager at jeg ikke får til å vise bilde, men det er ei som sier at ho har laget disse før:P 

 
Medlem:  Kjempe praktiske og gode og de, ble så nyskjerrig på dem når de dukket opp på en utendlands matside her på Facebook at jeg lagde dem med en gang 1f604.png😄 Fylte dem med mye forskjellig, og falt i smak hos liten og stor 1f44d_1f3fc.png👍🏼
 
T:  Finnes den fra før på samme måte ?? 
Æsj, så kjipt1f614.png😔. Hvilken side er det på da? Det må jeg nesten se
ADMIN A: Er også nyskjerrig på denne siden1f603.png😃
 
Medlem: Lenge siden jeg laget dem, og er jo på mange sider med mat da, elsker jo mat 1f60d.png😍 Når jeg kommer over den igjen så gir jeg en pip her 1f44d_1f3fc.png👍🏼
T: Du klarer nok å søke den opp hvis du vil 1f60a.png😊. 
Finnes det på samme måte så trenger jeg jo å få vite det så jeg ikke påberoper meg en måte som finnes fra før 1f60a.png😊.
ADMIN J: Mener jeg så dem på tasty eller no1f60a.png😊
MEDLEM:  Kan nok stemme det admin J, holdt akkurat på å skrive at det var det jeg mente, og at det nok var på Tasty.
Er midt i middagen her, så går litt fort i svingene 1f642.png🙂
 
T:  Jeg som trodde jeg kom på den kjempeideen. Blæh. Jaja, kom iallefall på det selv selv om det evt finnes fra før. Er nok ikke lett å finne på kruttet har jeg skjønt.
Rart ingen har delt det her på mfb .
ADMIN J: Tasty er bare videoer. Så da deler man ikke 1f609.png😉
 
T: Mente at om noen hadde laget1f60a.png😊
Vet jo at kjegler finnes fra før men har pønsket på en stående variant. Må jammen inn å se om jeg finner med boks
 
ADMIN J: Husker ikke hva dem brukte. Men så likt ut og stående/liggende. Hvertfall samme prinsipp1f60a.png😊
 
T:  Det jeg mente var spesiell for min var at den hadde bunn og kunne stå. Men finnes det fra før så er det jo ok det såklart1f60a.png😊. For meg var det iallefall nytt1f60a.png😊
 
Jaja, T gir seg ikke selv om flere sier de har laget dette før. 

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Ardwinna skrev:

Det der må da være en spøk... En ting er å lage pervokaker som man kan dele og fnise over, men å legge ut bilde av en så til de grader mislykket kake er jo bare enda mer pinlig. Ser ut som en krysning mellom Svampebob og en forskrudd rosa elefant.

Du er helten min :hoho: Lo faktisk høyt av denne, og begynte å le hver gang jeg så den sitert nedover. 

Anonymkode: 8bd72...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞 Tanjas rullebeger 1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞

HURRA - JEG FIKK DET TIL 1f917.png🤗1f917.png🤗1f917.png🤗.Hva kan vel være bedre enn ett slikt rullebeger du bare kan fylle med hva som helst og bare ta i hånden og spise?"

 Dronninga tror ho har funnet på noe nytt. Rullebeger. Beklager at jeg ikke får til å vise bilde, men det er ei som sier at ho har laget disse før:P 

 
Medlem:  Kjempe praktiske og gode og de, ble så nyskjerrig på dem når de dukket opp på en utendlands matside her på Facebook at jeg lagde dem med en gang 1f604.png😄 Fylte dem med mye forskjellig, og falt i smak hos liten og stor 1f44d_1f3fc.png👍🏼
 
T:  Finnes den fra før på samme måte ?? 
Æsj, så kjipt1f614.png😔. Hvilken side er det på da? Det må jeg nesten se
ADMIN A: Er også nyskjerrig på denne siden1f603.png😃
 
Medlem: Lenge siden jeg laget dem, og er jo på mange sider med mat da, elsker jo mat 1f60d.png😍 Når jeg kommer over den igjen så gir jeg en pip her 1f44d_1f3fc.png👍🏼
T: Du klarer nok å søke den opp hvis du vil 1f60a.png😊. 
Finnes det på samme måte så trenger jeg jo å få vite det så jeg ikke påberoper meg en måte som finnes fra før 1f60a.png😊.
ADMIN J: Mener jeg så dem på tasty eller no1f60a.png😊
MEDLEM:  Kan nok stemme det admin J, holdt akkurat på å skrive at det var det jeg mente, og at det nok var på Tasty.
Er midt i middagen her, så går litt fort i svingene 1f642.png🙂
 
T:  Jeg som trodde jeg kom på den kjempeideen. Blæh. Jaja, kom iallefall på det selv selv om det evt finnes fra før. Er nok ikke lett å finne på kruttet har jeg skjønt.
Rart ingen har delt det her på mfb .
ADMIN J: Tasty er bare videoer. Så da deler man ikke 1f609.png😉
 
T: Mente at om noen hadde laget1f60a.png😊
Vet jo at kjegler finnes fra før men har pønsket på en stående variant. Må jammen inn å se om jeg finner med boks
 
ADMIN J: Husker ikke hva dem brukte. Men så likt ut og stående/liggende. Hvertfall samme prinsipp1f60a.png😊
 
T:  Det jeg mente var spesiell for min var at den hadde bunn og kunne stå. Men finnes det fra før så er det jo ok det såklart1f60a.png😊. For meg var det iallefall nytt1f60a.png😊
 
Jaja, T gir seg ikke selv om flere sier de har laget dette før. 

Anonymkode: 3f9ae...484

Jeg fant opp noe nytt!

Ehh.. jeg fant opp at den ikke er en kjegle!

Ehh.. jeg fant opp at den.. ehh.. kan stå! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist den ene videoen....hvor middagen består av en pose frosne erter som kokes i en boks rømme og har grillpølser til. Hun får mye hyggelig respons (da jeg mistenker henne for å være litt "spesiell"), men hun virker å bli sur på slutten til tross for kun kommentarer om folk kan bytte ut ditten og datten. Synes det sier mye positivt om enkelte av medlemmene der som faktisk støtter opp matgleden til enkelte som virker å slite litt, uansett om rettene er ekstremt enkle og uaktuelle for de fleste.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juliannaos skrev:

Ikke noe vondt til personen som lå ut dette bilde og oppskrift. Det jeg 'reagerer'Screenshot_20170521-200453.thumb.png.e1236110138389acbde3a4649df04e3c.png på er hvor mange som liker det siden det er så ekstremt simpelt.

Her tror jeg folk reagerte positivt på fremgangsmåten til vedkommende, ikke oppskriften :)

 

Hjelpes, har jeg blitt en mfb-forkjemper? :bond:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppie skrev:

Litt trist den ene videoen....hvor middagen består av en pose frosne erter som kokes i en boks rømme og har grillpølser til. Hun får mye hyggelig respons (da jeg mistenker henne for å være litt "spesiell"), men hun virker å bli sur på slutten til tross for kun kommentarer om folk kan bytte ut ditten og datten. Synes det sier mye positivt om enkelte av medlemmene der som faktisk støtter opp matgleden til enkelte som virker å slite litt, uansett om rettene er ekstremt enkle og uaktuelle for de fleste.

 

Skulle likt å se et bilde av denne retten. Kan jo ikke se spesielt godt ut tenker jeg? Prøvde å google det og fant en oppskrift på en blogg faktisk, men uten noe bilde. Nesten sånn man vil prøve å lage :fnise:

Anonymkode: 4363b...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle likt å se et bilde av denne retten. Kan jo ikke se spesielt godt ut tenker jeg? Prøvde å google det og fant en oppskrift på en blogg faktisk, men uten noe bilde. Nesten sånn man vil prøve å lage :fnise:

Anonymkode: 4363b...1ee

 

 

 

 

Endret av Juliannaos
Sletter bilde pga personvern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Juliannaos skrev:

Ikke noe vondt til personen som lå ut dette bilde og oppskrift. Det jeg 'reagerer' på er hvor mange som liker det siden det er så ekstremt simpelt.

Jeg tipper det har å gjøre med at det er en rett som, i all sin simpelhet, veldig mange har vokst opp med og hatt som hverdagsmat i 40 år, noe "alle" liker (stekt pølse og potetmos krever ikke akkurat "acquired taste"), og dermed en rett som mange har et forhold til. Når folk kan relatere seg til en matrett, så får den også en god del likes, har jeg merka.  Slenges det også på en tekst om matminner, raskt og godt i hverdagen, mat som hele familien liker, eller andre temaer som folk kan relatere seg til, eller en tekst som folk opplever "snakker til dem og deres hverdag" så får den også raskt en del likes. 

For min del tenker jeg at slike ting teller mer enn hvor avansert og spesielt noe er, på den gruppa. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞 Tanjas rullebeger 1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞

HURRA - JEG FIKK DET TIL 1f917.png🤗1f917.png🤗1f917.png🤗.Hva kan vel være bedre enn ett slikt rullebeger du bare kan fylle med hva som helst og bare ta i hånden og spise?"

 Dronninga tror ho har funnet på noe nytt. Rullebeger. Beklager at jeg ikke får til å vise bilde, men det er ei som sier at ho har laget disse før:P 

 
Medlem:  Kjempe praktiske og gode og de, ble så nyskjerrig på dem når de dukket opp på en utendlands matside her på Facebook at jeg lagde dem med en gang 1f604.png😄 Fylte dem med mye forskjellig, og falt i smak hos liten og stor 1f44d_1f3fc.png👍🏼
 
T:  Finnes den fra før på samme måte ?? 
Æsj, så kjipt1f614.png😔. Hvilken side er det på da? Det må jeg nesten se
ADMIN A: Er også nyskjerrig på denne siden1f603.png😃
 
Medlem: Lenge siden jeg laget dem, og er jo på mange sider med mat da, elsker jo mat 1f60d.png😍 Når jeg kommer over den igjen så gir jeg en pip her 1f44d_1f3fc.png👍🏼
T: Du klarer nok å søke den opp hvis du vil 1f60a.png😊. 
Finnes det på samme måte så trenger jeg jo å få vite det så jeg ikke påberoper meg en måte som finnes fra før 1f60a.png😊.
ADMIN J: Mener jeg så dem på tasty eller no1f60a.png😊
MEDLEM:  Kan nok stemme det admin J, holdt akkurat på å skrive at det var det jeg mente, og at det nok var på Tasty.
Er midt i middagen her, så går litt fort i svingene 1f642.png🙂
 
T:  Jeg som trodde jeg kom på den kjempeideen. Blæh. Jaja, kom iallefall på det selv selv om det evt finnes fra før. Er nok ikke lett å finne på kruttet har jeg skjønt.
Rart ingen har delt det her på mfb .
ADMIN J: Tasty er bare videoer. Så da deler man ikke 1f609.png😉
 
T: Mente at om noen hadde laget1f60a.png😊
Vet jo at kjegler finnes fra før men har pønsket på en stående variant. Må jammen inn å se om jeg finner med boks
 
ADMIN J: Husker ikke hva dem brukte. Men så likt ut og stående/liggende. Hvertfall samme prinsipp1f60a.png😊
 
T:  Det jeg mente var spesiell for min var at den hadde bunn og kunne stå. Men finnes det fra før så er det jo ok det såklart1f60a.png😊. For meg var det iallefall nytt1f60a.png😊
 
Jaja, T gir seg ikke selv om flere sier de har laget dette før. 

Anonymkode: 3f9ae...484

Hun er ikke sann. Har liksom sett lyset...at du endrer noen gram i oppskrifter, så er det hennes.  Nå kuttet hun nederste rulling, så er det hennes.

Jeg skal lage t-bruks i dag. Formet som en T....ja jeg har sett lyset. Den er min. Tar bare vekk 50 gram mel og 5 gram gjær. Samme oppskrift som jeg har brukt siden skolekjøkkenet. Og jeg er eldre enn henne. Jeg spyr snart

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞 Tanjas rullebeger 1f31e.png🌞1f31e.png🌞1f31e.png🌞

HURRA - JEG FIKK DET TIL 1f917.png🤗1f917.png🤗1f917.png🤗.Hva kan vel være bedre enn ett slikt rullebeger du bare kan fylle med hva som helst og bare ta i hånden og spise?"

 Dronninga tror ho har funnet på noe nytt. Rullebeger. Beklager at jeg ikke får til å vise bilde, men det er ei som sier at ho har laget disse før:P 

 
Medlem:  Kjempe praktiske og gode og de, ble så nyskjerrig på dem når de dukket opp på en utendlands matside her på Facebook at jeg lagde dem med en gang 1f604.png😄 Fylte dem med mye forskjellig, og falt i smak hos liten og stor 1f44d_1f3fc.png👍🏼
 
T:  Finnes den fra før på samme måte ?? 
Æsj, så kjipt1f614.png😔. Hvilken side er det på da? Det må jeg nesten se
ADMIN A: Er også nyskjerrig på denne siden1f603.png😃
 
Medlem: Lenge siden jeg laget dem, og er jo på mange sider med mat da, elsker jo mat 1f60d.png😍 Når jeg kommer over den igjen så gir jeg en pip her 1f44d_1f3fc.png👍🏼
T: Du klarer nok å søke den opp hvis du vil 1f60a.png😊. 
Finnes det på samme måte så trenger jeg jo å få vite det så jeg ikke påberoper meg en måte som finnes fra før 1f60a.png😊.
ADMIN J: Mener jeg så dem på tasty eller no1f60a.png😊
MEDLEM:  Kan nok stemme det admin J, holdt akkurat på å skrive at det var det jeg mente, og at det nok var på Tasty.
Er midt i middagen her, så går litt fort i svingene 1f642.png🙂
 
T:  Jeg som trodde jeg kom på den kjempeideen. Blæh. Jaja, kom iallefall på det selv selv om det evt finnes fra før. Er nok ikke lett å finne på kruttet har jeg skjønt.
Rart ingen har delt det her på mfb .
ADMIN J: Tasty er bare videoer. Så da deler man ikke 1f609.png😉
 
T: Mente at om noen hadde laget1f60a.png😊
Vet jo at kjegler finnes fra før men har pønsket på en stående variant. Må jammen inn å se om jeg finner med boks
 
ADMIN J: Husker ikke hva dem brukte. Men så likt ut og stående/liggende. Hvertfall samme prinsipp1f60a.png😊
 
T:  Det jeg mente var spesiell for min var at den hadde bunn og kunne stå. Men finnes det fra før så er det jo ok det såklart1f60a.png😊. For meg var det iallefall nytt1f60a.png😊
 
Jaja, T gir seg ikke selv om flere sier de har laget dette før. 

Anonymkode: 3f9ae...484

Lurte litt på dette bakverket så jeg gjorde et bildesøk på google og må innrømme at dette bakverket hører bedre inn i tråden "kakebakere uten selvrespekt" på skråblikk... https://www.google.no/search?q=Rullebeger&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjrxJanmIPUAhWCJVAKHQriAOQQ_AUICigB&biw=1536&bih=760#imgrc=_

 

Jeg heier på gode gamle brødbollen som vi bakte når jeg skulle imponere på mine første middagsbesøk. Store rundstykker som hules ut og fylles med suppe eller div salat. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finner det ikke igjen, men i begynnelse av denne tråden et sted ble det sagt fra moderator at denne tråden fikk ligge på matforumet, men ble moderert som om den er på rampelys. Var det Phaedra som skrev det? 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2017 den 15.48, Juliannaos skrev:

Dette er bursdagskaken 

 

Screenshot_20170508-154542.png

Halla der, festlig at kaken min havna her gitt. 

Ble medlem av denne mfb grunnet denne tråden, for jeg synes den var hysterisk festlig, og gruppa i seg selv er ganske humor å følge med på. 

Kaken ble laga etter forespørsel fra bursdagsbarn, så hun ble ikke krenka av denne grusomme fremstillingen av et mannlig kjønn. Bildet ble deretter lagt ut på gruppa som en spøk, ville se hva dronningen selv syntes om slike "perverse" greier. Hadde forsåvidt sett meg lei på mange av de patetiske kakene som ble lagt ut, og lovprist. 

Da har vi det på det rene. Håper inderlig ingen ble veeeldig støtt av penisen min. 🙄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurte litt på dette bakverket så jeg gjorde et bildesøk på google og må innrømme at dette bakverket hører bedre inn i tråden "kakebakere uten selvrespekt" på skråblikk... https://www.google.no/search?q=Rullebeger&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjrxJanmIPUAhWCJVAKHQriAOQQ_AUICigB&biw=1536&bih=760#imgrc=_

 

Jeg heier på gode gamle brødbollen som vi bakte når jeg skulle imponere på mine første middagsbesøk. Store rundstykker som hules ut og fylles med suppe eller div salat. 

Anonymkode: 12d42...963

Google i dag, og det finnes masse slike. Hun ble muligens en forklaring skyldig,når en gjest skrev det.

Tru om hUn husker alt hun skriver. En gang fikk hun spørsmål om hun brukte fersk ingefær,men det gjorde hun ikke pga prisen. Halloen. Vi alle vet forskjellen,ikke minst smak. Så dukker det opp et bilde av noen oljer. Hun var jo så misfornøyd med oljene i butikken. Nå hadde hun virkelig funnet noen gode. Ja...veldig dyre oljer. Har du kjennskap til olivenoljer så vet du at du får kjøpt de beste kaldpressede oljer i butikk. Alt for reklamen. Har ikke sett noe hun lager hvor hun presenterer oljene. Så da spares det på ingefær,men dyr olje må til? Spør du...da blir det vel snakk om prioritering. Latterlig. Så svarer hun på  de fylte greiene hun la ut i dag. Hun bruker bokser,for det går så mye alufolie. Nei,det gjør ikke det. Å hva koster alufolie.  Helt nede i 12 kr. Men hva koster det som boksene har vært fylt med? Tror noen trenger en lang ferie

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...