Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun som tar oppskrift fra andre selv,og aldri nevner hvem? 

Hvorfor skriver hun dette egentlig. Aldri sett hennes oppskrifter på andre matsider

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAHAHA!

Seriøst, de skal spørre henne om lov pga åndsverksloven? OG hun mener at visse mattyper er utsolgt pga hennes oppskrifter er så populære? (mener å ha lest det et par siden lenger bak her). I tillegg mener hun at diverse kjendiskokker/- nettsteder har stjålet hennes oppskrifter?

Tanja, stikk fingeren i jorda. At du ikke blir flau! De fleste matkjendisene vet sikkert ikke hvem du er en gang, og de bryr seg neppe nok til å kopiere dine oppskrifter. Hvorfor skulle de det?! Hjerteinfarkt- mat er ikke så in. Jeg blir bare sittende å riste på hodet. 

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det en diskusjon på om man burde bruke stål eller pizzastein til å steke pizza på.

 

Gudinna er rask på avtrekkeren og forteller i det vide og det brede om hvor fantastisk pizzastål er og hvor ubrukelig pizzastein er før hun putter inn en kampanjelink som overraskende nok -ikke- leder til bloggen, men som har navnet på gruppa i seg som source. Hun er snedig på den reklameringen altså! Trodde forøvrig ingen linking (annet til den O store blogg) var lov!

Anonymkode: 673fd...937

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at slike innlegg må merkes som spons/reklame for å unngå smekk på puselanken??

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at t er frustrert over mangelen på gode olivenoljer,men nå var jakten over. Hun har nå funnet firmaet. Og rabatt til medlemmer.  

Helt greit det,men reagerer på at hun er frustrert pga mangelen på gode olivenoljer. Pinlig å lese. Pinlig. Faktisk får du veldig gode oljer i matbutikken. Gå litt opp i pris. Da mener jeg..hold deg vekk fra firsprice.  Vi har faktisk utsøkt olje. Så kommer hun ned:mangelen på gode oljer.hun kan umulig ha satt seg inn i hva god olje er

Det jeg har sett av oppskrifter, så er det ikke behov for den helt gode oljen. Den blir uansett druknet i et eller annet fett. Også salater. 

Så ser jeg på prisene på oljen hun anbefaler.  Vel....Hun hadde kjøpt inn oljer og balsamico. Det rimer dårlig med utsagn her om dagen. At hun skal være opptatt av smak. En spør,hvorfor hun bruker tørket ingefærrot. Altså på pose. Da får hun til svar. Pga kostnaden. Hadde smaken vært viktig,så hadde du ikke kjøpt i pose. Og hva koster en rot. Fersk ingefær har jo aroma og smak. Hva har pulver? Vel, om du må spare 8 kr....

Tviler egentlig på alt hun reklamerer for.  Noen som har sett bilde av d hun bruker. En stund var det s.vide....helt stille. Så var det pizzastål....og gud vet hva. Og dette f...melet. 

Latterlig

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra gruppereglene: "Ved full oppskrift i innlegg kan det linkes til hvor oppskriften er funnet"

I et innlegg, der det snakkes om et innlegg som ble slettet:

Gjest A: "Eller kanskje det var en link med i innlegget? Ettersom jeg har forstått så er det ikke lov å linke til noe annet en mfb bloggen....

Admin J:  "Stemmer det ja.

 

Er ikke lett når ikke engang admin kan være konsekvente....

(Edit skrivefeil)

Endret av Fruktninja
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser at t er frustrert over mangelen på gode olivenoljer,men nå var jakten over. Hun har nå funnet firmaet. Og rabatt til medlemmer.  

Helt greit det,men reagerer på at hun er frustrert pga mangelen på gode olivenoljer. Pinlig å lese. Pinlig. Faktisk får du veldig gode oljer i matbutikken. Gå litt opp i pris. Da mener jeg..hold deg vekk fra firsprice.  Vi har faktisk utsøkt olje. Så kommer hun ned:mangelen på gode oljer.hun kan umulig ha satt seg inn i hva god olje er

Det jeg har sett av oppskrifter, så er det ikke behov for den helt gode oljen. Den blir uansett druknet i et eller annet fett. Også salater. 

Så ser jeg på prisene på oljen hun anbefaler.  Vel....Hun hadde kjøpt inn oljer og balsamico. Det rimer dårlig med utsagn her om dagen. At hun skal være opptatt av smak. En spør,hvorfor hun bruker tørket ingefærrot. Altså på pose. Da får hun til svar. Pga kostnaden. Hadde smaken vært viktig,så hadde du ikke kjøpt i pose. Og hva koster en rot. Fersk ingefær har jo aroma og smak. Hva har pulver? Vel, om du må spare 8 kr....

Tviler egentlig på alt hun reklamerer for.  Noen som har sett bilde av d hun bruker. En stund var det s.vide....helt stille. Så var det pizzastål....og gud vet hva. Og dette f...melet. 

Latterlig

Anonymkode: d8fcb...cf7

Denne var jo faktisk litt morsom :ler: Fersk og tørket ingefær har VELDIG ulik smak og brukes ikke engang i de samme rettene! Tørket ingefær brukes typisk i nordeuropeisk husmannskost, som kjøttkaker og den tyske retten sauerbraten. Fersk ingefær brukes mye i bl.a indisk, thailandsk, kinesisk og vietnamesisk mat, og også i noe afrikansk mat. Det er absolutt ikke sånn at man uten videre kan bytte ut fersk med tørket (og vice versa). Retten vil jo da få en helt annen smak- og faktisk pr definisjon bli en annen rett.

Anonymkode: 93683...696

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh røykelakstråden ble spennende. Og de holder virkelig orden på hvem som opponerer mot dronning T. 

Ser spørsmålet kom til en: skulle ikke du forlate gruppa... 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sugemerke skrev:

Noen bør fortelle dem at reklameinlegg skal merkes.

Ja å endre reglene "kjøp og salg mellom medlemmer er forbudt, gjelder ikke sponsede innlegg fra MFB"  

Endret av Chibi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne var jo faktisk litt morsom :ler: Fersk og tørket ingefær har VELDIG ulik smak og brukes ikke engang i de samme rettene! Tørket ingefær brukes typisk i nordeuropeisk husmannskost, som kjøttkaker og den tyske retten sauerbraten. Fersk ingefær brukes mye i bl.a indisk, thailandsk, kinesisk og vietnamesisk mat, og også i noe afrikansk mat. Det er absolutt ikke sånn at man uten videre kan bytte ut fersk med tørket (og vice versa). Retten vil jo da få en helt annen smak- og faktisk pr definisjon bli en annen rett.

Anonymkode: 93683...696

Ja hun er utrolig. Tenkte å kommentere det på gruppa,men lot være.  Så smak er ikke så viktig

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ohhh røykelakstråden ble spennende. Og de holder virkelig orden på hvem som opponerer mot dronning T. 

Ser spørsmålet kom til en: skulle ikke du forlate gruppa... 

Anonymkode: 12d42...963

Har du en skjermdump av denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ei som har spurt hva hun kan gjøre for å gjøre stroganoffen lettere, T foreslår kalkunpølser,melk og mindre smør i mosen samt lettprodukter. Det hjelper jo ikke når det er 3 beger creme fraiche i den. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Action i Kimchitråden.....

Skal se om jeg kan legge ut screenshot eller kopiere inn den lange teksten. 

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Action i Kimchitråden.....

Skal se om jeg kan legge ut screenshot eller kopiere inn den lange teksten. 

Anonymkode: 3f9ae...484

Jeg liker spesielt godt det Amin M skriver ; " Om dere har fulgt med litt i timen kan andre bloggere og firmaer ta kontakt med oss for en avtale ang link."

 

 

som dere skjønner så har det vær mye styr med linking/kreditering av oppskrifter/lov med screenshot eller ikke og gudene vet hva....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjon mellom to medlemmer og 1-2 admin, og jammen er det ikke lett når ikke admin en gang kan reglene:P
 
Medlem: Her er screen shot, skal det ikke være link? Vil se riktig oppskrift
Medlem: Tusen takk 1f642.png:)
Admin: Nei XXXX nå får dere gi dere ellers stenger jeg kommentarfeltet her. Les reglene igjen. Du bare linker du har verken kopiert oppskrift eller fremgangsmåte.
Medlem: Det er XXX som har lagt ut, men uten link, skal ikke den være med Admin?
Medlem: Oppskriften er delt i kommentarfeltet her, uten direktelink! Klart oppskriftshaver skal ha kreditt med direktelink! Så lenge linken ikke er delt i den respektive kommentaren, må det være ok å dele link i samme aktuelle kommentarfelt.
ADMIN: Nei for skal du ha link så kan du ikke ha screenshot. Du skal ha kopiert hele oppskriften med tekst.
 
Medlem: Herlighet, jeg har ikke ord for opplegget dere kjører i denne gruppen. Kreditering av oppskrifter er noe dere ikke bryr dere om, uavhengig av om det er printscreen eller copy/paste. Dere hadde tjent mer på å være litt mer sympatiske enn dere fremstår.
 
ADmin Slik er reglene og bakgrunnen for linkereglene: 
Det tillates i hovedsak ikke linking ut av gruppen. 
Unntakene er til Matfrabunnenfb.blogg.no, bloggen med alle T oppskrifter. Den ble opprettet i januar 2016 da det ble for uoversiktlig med over 5
...Vis mer
 
Medlem: Blir det ikke urettferdig for andre som lager oppskrifter som legges ut her? Blir ikke de lei seg om de blir kopiert og ikke får takk?
Medlem:"Full oppskrift og fremgangsmåte ligger vedlagt". Det står ingenting om at dette ikke kan være printscreen, eller at det må være copy/paste i tekst. Forøvrig hjelper det jo ikke uansett hva man gjør, linker slettes over lav terskel likevel.
ADMIN: Om dere har fulgt med litt i timen kan andre bloggere og firmaer ta kontakt med oss for en avtale ang link. Men det gjelder dem. Selvfølgelig skal oppskriftshaver ha kreditering og det kan dere gjøre om dere kopierer inn teksten og linken nederst i sam...Vis mer
Medlem:Jeg prøver bare og gjøre det som er riktig, men jeg skjønner ikke meldingene. Den andre adminen sier ikke det samme som dere her 1f641.png:(
 
Medlem: Dere svarer jo ikke på det som skrives, Admin. Det står ingenting om at det må være tekst eller at det ikke skal være printscreen. Det står kun at oppskrift og fremgangsmåte må være vedlagt. 
Dere handler ulikt i teori og praksis, og
...Vis mer
 
Så fortsetter det med diskusjon...
 
 
Medlem: Men screen shot fra bloggen er jo lov? Har jeg brutt reglen?
 
Ny admin: Skjermbilde fra bloggen mat fra bunnen er ikke lov nei. Kun link derfra.
 
Ny admin: Men skjermbilde fra andre nettsider er tillatt.
 
Medlem: Nå blir jeg forvirret. Hva med linkene?
Ny admin: En gang til 
LINK FRA BLOGGEN MATFRABUNNENFB.BLOGG.NO er tillatt. 
Link fra ANDRE NETTSIDER eller BLOGGER er IKKE tillatt. 
...Vis mer
Medlem: Men screen shot er lagt til oppe her uten kreditering. Skal ikke den siden få kreditering? Dere sier ulike ting, jeg blir så forvirret.
Medlem:Jeg føler meg litt dum. Skjønner ikke fordi jeg skjønner ikke at du og den andre adminen sier det samme 1f641.png:(
Medlem/ ny admin? Screen shot lengre opp er fra bloggen matfrabunnen, ikke bloggen matfrabunnenfb. Altså ikke T sin blogg 1f642.png:)
Medlem: Takk Xxx bare adminene sier forskjellig om linker fordi en sier vi skal legge med linken på screen shot fra andre sider mens den andre sier vi ikke skal det
Admin: Ingen som sier at link SAMMEN MED printscreen er tillatt. Da må du kopiere teksten. Ikke ta skjermbilde.
Admin: Har lest igjennom og ingen som har sagt det.
MedlemDu sksriver over kreditering men sa ikke at det måtte være hele teksten for og legge ved linken.
Medlem: Reglene er " Det er lov til å linke eksternt til en nettside/blogg, dersom full oppskrift og fremgangsmåte ligger vedlagt så man ikke må forlate siden for å finne oppskrift om man ikke vil. " Det står ikke skriv inn tekst i reglene.
Admin: Nei det gjør det ikke. Men er det det betyr. 
Admin: Uansett da. Når jeg skrev inn en oppskrift hentet fra treningsfrue, så skrev jeg det inne og skrev også, oppskrift er hentet fra treningsfrue sin side. For da har jeg hvertfall kreditert henne.
Medlem:Da er det kjempe fint om reglene kan forklare dette
 
 

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker spesielt godt det Amin M skriver ; " Om dere har fulgt med litt i timen kan andre bloggere og firmaer ta kontakt med oss for en avtale ang link."

 

 

som dere skjønner så har det vær mye styr med linking/kreditering av oppskrifter/lov med screenshot eller ikke og gudene vet hva....

Anonymkode: 100ad...85f

Har kopiert inn hele tråden, men admin har ikke peiling. Mye fram og tilbake og motsigelser.

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://imgur.com/a/XzmhX

Ahh, så det er derfor det ikke kommer flere innlegg fra medlemmene, T? Fordi vi ikke gir nok oppmerksomhet til de som faktisk gidder å legge ut? Det har ingenting med i overkant rigide og forvirrende regler å gjøre? Du vet, de som gjør at du blir "halshugget" om du misforstår en ting, slik at man kvier seg for å legge ut og dele matgleden med andre? Og det at de som faktisk legger ut innlegg ikke får nok oppmerksomhet, det kan ikke ha noe med den evinnelige bloggpushingen å gjøre?

Ikke? Nei men da så...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...