Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Småkomisk å se hvirdan folk spør om ting

"Noen som oppskrift på en god..."

"Noen som har en bombesikker oppskrift på..." 

...osv

 

Får lyst til å svare:

"Sorry, har en oppskrift jeg bruker ofte, men den er vond dessverre"

"Har en oppskrift på det du lurer på, men jeg feiler hver gang jeg prøver meg på den"

Anonymkode: f1250...498

Det eneste komiske jeg kan se med de spørsmålene, er at du av en eller annen grunn har utelatt verbet i det første. Det er sikkert nok av ting å kritisere mfb for, men å gjøre narr av medlemmer som etterlyser en god eller bombesikker oppskrift, er etter min mening temmelig smålig og eddiksurt, og svarene du har lyst til å gi, er jo nettopp ikke svar på det folk lurer på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Småkomisk å se hvirdan folk spør om ting

"Noen som oppskrift på en god..."

"Noen som har en bombesikker oppskrift på..." 

...osv

 

Får lyst til å svare:

"Sorry, har en oppskrift jeg bruker ofte, men den er vond dessverre"

"Har en oppskrift på det du lurer på, men jeg feiler hver gang jeg prøver meg på den"

Anonymkode: f1250...498

Samme har jeg også lyst til, til og med i annonser på finn.no kunne jeg ha tenkt meg å skrive meget slemt brukt bukse selges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh!!

jeg får ikke til å legge ut bilde, men nå er det en som spør om det er copyright på oppskrifter, og moderator sier nei, men og at "Men man skal ikke stjele en oppskrift og si at den er sin egen".....

 

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oooh!!

jeg får ikke til å legge ut bilde, men nå er det en som spør om det er copyright på oppskrifter, og moderator sier nei, men og at "Men man skal ikke stjele en oppskrift og si at den er sin egen".....

 

Anonymkode: 100ad...85f

Alle bør skrive hvor de fikk inspirasjon fra, eller hvor de har funnet oppskriften. Så en dame la ut en kake her om dagen. Hun skrev det var publisert mange varianter, men her er denne som hun var opphavsmann til. For meg en ordinær kake med tanke på indigrienser. Finnes tusentall.

 

På annen side har jeg gitt opp helemfb. Har lagt ut en del men det forsvinner i spammimg av deres blogg. Det skulle være en forlengelse av gruppen....my Ass.  De får bestemme seg...skal gjestene være sentral, eller skal siden være for bloggen deres? Jeg gidder ikke legge ut mere. Bruker gladkokken

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle bør skrive hvor de fikk inspirasjon fra, eller hvor de har funnet oppskriften. Så en dame la ut en kake her om dagen. Hun skrev det var publisert mange varianter, men her er denne som hun var opphavsmann til. For meg en ordinær kake med tanke på indigrienser. Finnes tusentall.

 

På annen side har jeg gitt opp helemfb. Har lagt ut en del men det forsvinner i spammimg av deres blogg. Det skulle være en forlengelse av gruppen....my Ass.  De får bestemme seg...skal gjestene være sentral, eller skal siden være for bloggen deres? Jeg gidder ikke legge ut mere. Bruker gladkokken

Anonymkode: d8fcb...cf7

Her treffer du spiker'n på hodet når det gjelder hva folk flest irriterer seg over. Folk som har meldt seg inn i gruppen (med unntak av slike som meg selv som har meldt meg inn av underholdningsgrunner) har jo meldt seg inn for to grunner 1) få inspirasjon fra andre, 2) dele matlaging med andre. De har jo ikke meldt seg inn i MFB for å være publikum og klikk for MFB-bloggen. 

Anonymkode: 1fcc2...25e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt i går da sjefen påsto hun var først med å finne opp pasta med vilt.... Veeel google er litt uening...

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lo godt i går da sjefen påsto hun var først med å finne opp pasta med vilt.... Veeel google er litt uening...

Anonymkode: 12d42...963

Stusset litt på den der jeg og.... Spiste samme retten ute i Tønsberg nå i vår. (Bare at de hadde sjampinjonger i i tillegg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Pasta med vilt ... Har noen tittet min far over skuldrene?, da pasta med vilt har vært hans signaturrett på fjellet de siste tredve årene? Og i min gamle kokebok fra Alfons Schubert (Tysklands svar på Hellstrøm) finner jeg også et par retter med pasta og vilt. Og selvsagt - italienerne kan også vise frem en håndfull retter med det samme. Kan noen sporenstreks forklare dette fruentimmeret av en "utdannet kommunikasjonsrådgiver" hva "å finne opp" faktisk betyr?!? Hrmf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Pasta med vilt ... Har noen tittet min far over skuldrene?, da pasta med vilt har vært hans signaturrett på fjellet de siste tredve årene? Og i min gamle kokebok fra Alfons Schubert (Tysklands svar på Hellstrøm) finner jeg også et par retter med pasta og vilt. Og selvsagt - italienerne kan også vise frem en håndfull retter med det samme. Kan noen sporenstreks forklare dette fruentimmeret av en "utdannet kommunikasjonsrådgiver" hva "å finne opp" faktisk betyr?!? Hrmf

Jeg stemmer for at vi går sammen for å kjøpe en ordbok til bursdagen hennes. Eller til jul. 

"En liten oppmerksomhet til deg fra trollkjerringene på KG" 

:skratte: 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
15 minutter siden, daemonia skrev:

Jeg stemmer for at vi går sammen for å kjøpe en ordbok til bursdagen hennes. Eller til jul. 

"En liten oppmerksomhet til deg fra trollkjerringene på KG" 

:skratte: 

Den er jeg med på tvert! Har du forresten funnet på ... nei, opp den ideen selv? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Den er jeg med på tvert! Har du forresten funnet på ... nei, opp den ideen selv? :fnise:

Ja, jeg ble nemlig så trist en dag når jeg leste rundt i facebookgrupper og oppdaget at så alt for mange ikke har leseforståelse eller begrepsforståelse. 
Så dette er mitt bidrag til å redde verden fra dumhet:hjerte:  :dagens-rose:   

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at "Gladkokken" ikke lengre er medlem der. :(
Synd - var en av tingene det var verdt å få med seg på gruppa om dagen.

Det er også forsvinnende lite oppskrifter å finne fra medlemmer der inne. Kun reprise på reprise fra bloggen. Triste greier.

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at "Gladkokken" ikke lengre er medlem der. :(
Synd - var en av tingene det var verdt å få med seg på gruppa om dagen.

Det er også forsvinnende lite oppskrifter å finne fra medlemmer der inne. Kun reprise på reprise fra bloggen. Triste greier.

Anonymkode: ff467...912

Hallo han gikk jo gudinnen i næringa, han måtte bort så bloggen kunne pushes. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Den er jeg med på tvert! Har du forresten funnet på ... nei, opp den ideen selv? :fnise:

"Funnet opp" er et uttrykk min dialekt, sjefen skriver at det har hun hverken hørt om eller sett noe sted. 

Anonymkode: 12d42...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hadde jo vært interessant å få vite om gladkokken slettet seg selv, eller ble kasta ut. Og hva som var årsaken. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Det hadde jo vært interessant å få vite om gladkokken slettet seg selv, eller ble kasta ut. Og hva som var årsaken. 

Det skulle jeg gjerne likt å visst også. Håper noen har svar på det

Han la jo ut så utrolig mye flott og fristende, med gode forklaringer og små beretninger rundt ting

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med vilt? Nytt? Jøss, vanlig her, for liker ikke kjøttdeig og pølser. Sist brukte jeg rester fra fenalår.  Pasta og vilt er da vanlig. Noen som kan fortelle meg oppskriften? Har masse oppskrifter med vilt jeg bruker. Kan se om jeg finner hennes blant de

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest: Din beste turmat?

Admin: Hevefrie fylte tebriks.

Jeg ser nesten ikke annet enn tebriks i den gruppen for tiden :P 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...