Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en ubrukelig gjeng dere er! Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på enn å rakke ned på andre? Er selv med i gruppa, dog jeg poster aldri noe der selv, men syns det er koselig å få inspirasjon og se hva andre lager av mat. Og med så mange medlemmer er det klart noen er usikre og spør litt dumme spørsmål av og til, eller lager en enkel rett. Men hva er det som får dere til å sitte å latterliggjøre disse menneskene av den grunn? Man lærer så lenge man lever. Hadde alle laget perfekte gourmetmåltider hver dag hadde det blitt for kjedelig og svevende for meg. flertallet av oss har ikke tid til dette i hverdagen, med mindre vi er kokker. Så slutt å vær så jævla nedlatende!

Et lite hjertesukk fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Tuttifrutti. Jeg ble nesten litt bekymret fordi det var så lenge siden noen kom inn her og satte foten ned. Nesten så jeg lurte på om dere hadde gitt opp. Godt at du kom og får satt oss alle på plass. Nå tenker jeg at ingen kommer til å skrive noe som helst som kan ligne på kritikk i all fremtid

 

:ironi: 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tuttifrutt skrev:

For en ubrukelig gjeng dere er! Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på enn å rakke ned på andre? Er selv med i gruppa, dog jeg poster aldri noe der selv, men syns det er koselig å få inspirasjon og se hva andre lager av mat. Og med så mange medlemmer er det klart noen er usikre og spør litt dumme spørsmål av og til, eller lager en enkel rett. Men hva er det som får dere til å sitte å latterliggjøre disse menneskene av den grunn? Man lærer så lenge man lever. Hadde alle laget perfekte gourmetmåltider hver dag hadde det blitt for kjedelig og svevende for meg. flertallet av oss har ikke tid til dette i hverdagen, med mindre vi er kokker. Så slutt å vær så jævla nedlatende!

Et lite hjertesukk fra meg.

Lenge siden sist det kom et innlegg av denne typen. Godt du tok ansvar! :roll:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tuttifrutt skrev:

For en ubrukelig gjeng dere er! Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på enn å rakke ned på andre? Er selv med i gruppa, dog jeg poster aldri noe der selv, men syns det er koselig å få inspirasjon og se hva andre lager av mat. Og med så mange medlemmer er det klart noen er usikre og spør litt dumme spørsmål av og til, eller lager en enkel rett. Men hva er det som får dere til å sitte å latterliggjøre disse menneskene av den grunn? Man lærer så lenge man lever. Hadde alle laget perfekte gourmetmåltider hver dag hadde det blitt for kjedelig og svevende for meg. flertallet av oss har ikke tid til dette i hverdagen, med mindre vi er kokker. Så slutt å vær så jævla nedlatende!

Et lite hjertesukk fra meg.

Du har ikke skjønt en dritt :fnise:

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke skjønt en dritt :fnise:

Anonymkode: 16e02...892

Du får forklare du da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tuttifrutt skrev:

Du får forklare du da.

Du får bla deg bakover, og lese om lederens tyranneri. Skjønner du ikke mer da, så mangler du nok leseforståelse. Komme inn hit uten å ha satt deg inn i saken er jo helt latterlig, men du er ikke den eneste. Håper det ikke blir sjokk når det går opp for deg. 

 

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får bla deg bakover, og lese om lederens tyranneri. Skjønner du ikke mer da, så mangler du nok leseforståelse. Komme inn hit uten å ha satt deg inn i saken er jo helt latterlig, men du er ikke den eneste. Håper det ikke blir sjokk når det går opp for deg. 

 

Anonymkode: 16e02...892

Satt meg inn i saken?

Det jeg har fått med meg er alle de kvalme kommentarene om andres matbilder og spørsmål etc. Gruppas leder er så som så, det har jeg fått med meg, du!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tuttifrutt skrev:

Satt meg inn i saken?

Det jeg har fått med meg er alle de kvalme kommentarene om andres matbilder og spørsmål etc. Gruppas leder er så som så, det har jeg fått med meg, du!

Så om så? Dama flyr rundt i andre sine blogger for å hyle om at det er hennes oppskrift.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så ga jeg etter for nysgjerrigheten og tittet på bloggenog fylte tebriks. Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun har gjær i deigen, den får jo ingen tid til å utvikle seg og heve deigen? Det er jo natronet som hever briksene, blir mer som natronbrød og scones (som er veldig vanlig i f.eks. Storbritannia). Og forøvrig har hun brukt rosmarin og ikke timian...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mirandaa skrev:

Så om så? Dama flyr rundt i andre sine blogger for å hyle om at det er hennes oppskrift.

Du får ikke nevne andre grupper inne på mfb,men hun selv forteller i andre grupper om mfb. My.....

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Niennas skrev:

... Med oppfinnelsene sine :P

 

men ja. Overraskende at ei som har "stått på kjøkkenet i 20 år" ikke forstår konseptet med gluten, eller bakepulver. 

Hun skriver at melet har mer gluten enn vanlig mel.derfor trenger det ikke heving. Hvorfor brukes det hevemider da?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja noe må hun jo gjøre for å endre oppskriften til hennes helt egen oppskrift. Så da blir det vel både gjær og natron :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger når denne tråden "avsporer" inn på tekniske feil ved Tanja oppskrifter, jeg lærer da mye ting som jeg håpte på å lære ved å melde meg inn. Har bakt horn i dag (av en oppskrift fra en kokebok jeg har og har aldri vært borti heving som dette før, har kun en pakke ferskgjær. Ikke egg, ikke bakepulver eller noe. Gjennom tråden her har jeg fått inspirasjon til å lese mer om heving, elting og kjemien bak. Og bokverket ser fantastisk ut,kun gjennom riktig elting og lang hevetid. 

Så, takk til dere som deler, del gjerne mer og legg ved linker til prosessene om dere ikke orker skrive alt. 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg digger når denne tråden "avsporer" inn på tekniske feil ved Tanja oppskrifter, jeg lærer da mye ting som jeg håpte på å lære ved å melde meg inn. Har bakt horn i dag (av en oppskrift fra en kokebok jeg har og har aldri vært borti heving som dette før, har kun en pakke ferskgjær. Ikke egg, ikke bakepulver eller noe. Gjennom tråden her har jeg fått inspirasjon til å lese mer om heving, elting og kjemien bak. Og bokverket ser fantastisk ut,kun gjennom riktig elting og lang hevetid. 

Så, takk til dere som deler, del gjerne mer og legg ved linker til prosessene om dere ikke orker skrive alt. 

Anonymkode: d0d34...47d

Jeg også :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg digger når denne tråden "avsporer" inn på tekniske feil ved Tanja oppskrifter, jeg lærer da mye ting som jeg håpte på å lære ved å melde meg inn. Har bakt horn i dag (av en oppskrift fra en kokebok jeg har og har aldri vært borti heving som dette før, har kun en pakke ferskgjær. Ikke egg, ikke bakepulver eller noe. Gjennom tråden her har jeg fått inspirasjon til å lese mer om heving, elting og kjemien bak. Og bokverket ser fantastisk ut,kun gjennom riktig elting og lang hevetid. 

Så, takk til dere som deler, del gjerne mer og legg ved linker til prosessene om dere ikke orker skrive alt. 

Anonymkode: d0d34...47d

Hvis du har Netflix, så se på miniserien Cooked! Der lærte jeg en del :) ellers finner man jo masse i bøker og på nett, jeg kjøpte "Morten Schakenda om boller, brød og tilfeldigheter fra Bakeriet i Lom", der står det masse om "vitenskapen" bak brødbaking.

jeg har blitt så "snobbete" på egen brødbaking at jeg kaldhever alt, så lenge jeg har tid til det. Noen synes det er så flott med hevefrie og/eller eltefrie brød, men jeg synes ikke det smaker like godt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wenda skrev:
4 timer siden, Auri skrev:

Gjær OG natron i disse tebriksene? What?

Er det surmelk i deigen? Natron må ha sur væske.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er ikke disse hevefrie tebriksene basert på bakepulver? Gikk liksom ut i fra det jeg. Men vil de ikke da smake veldig gjær om de ikke heves? Er det derfor man har fyll i, for å kamuflere gjærsmaken :P ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marimba skrev:

Hæ? Er ikke disse hevefrie tebriksene basert på bakepulver? Gikk liksom ut i fra det jeg. Men vil de ikke da smake veldig gjær om de ikke heves? Er det derfor man har fyll i, for å kamuflere gjærsmaken :P ?

Hvis det er denne oppskriften, er det ikke bakepulver i dem:

https://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/comment-page-1/

Dessuten skal deigen heves, så jeg skjønner ikke helt hva folk diskuterer her. Finnes det en annen oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...