Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Marimba skrev:

Haha, skulle akkurat inn og poste det samme. Tenkte på MFB med en gang jeg leste artikkelen. 

Da kommer de til å miste mange medlemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så og si alle oppskriftene i gruppa der er stjålet fra andre bloggere. Uten noe som helst kreditering. Og sier man noe, så blir man blokkert fra gruppa. Ukultur. Fatter ikke at hun får utgi kokebok heller med det grunnlaget der.

Anonymkode: e043f...b77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ser på all linkingen til bloggen som spam?
Selv om man blokkerer en side, så ser man uansett innleggene

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker oppskrifter uten løk

 

Er det ikke bare til å droppe løken i alle oppskrifter?

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppa er jo dritkjedelig etter de begynte med siling av innlegg. Veldig lite aktivitet etter antall medlemmer. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker oppskrifter uten løk

 

Er det ikke bare til å droppe løken i alle oppskrifter?

Anonymkode: cc0e9...540

Vil tro det funker i alle oppskrifter bortsett fra kanskje løksuppe 😝

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

"Gleder" vi oss til i morgen eller? 

Kjenner at jeg faktisk er litt spent på å se om alle de 188 000 medlemmene kjøper boken og vier store deler av veggen til nesegrus beundring!!!!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Her er emojien som best beskriver min reaksjon da jeg nylig fant ut at hun skulle gi ut bok...

Anonymkode: a8246...573

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp: Her er emojien som best beskriver min reaksjon da jeg nylig fant ut at hun skulle gi ut bok...

Anonymkode: a8246...573

Hahaha min også! Gi ut bok på grunnlag av hva da?! Stjålne oppskrifter med en god porsjon fløte og smør? ER INGenting hverken kreativ, appetittvekkende eller talentfull med noen ting hun publiserer.

Jeg kan ikke fatte dette forlaget som ga ut denne boken rett og slett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr nå har boken ca 1,5 stjerner av 5 hos platekompaniet... 

og.... sjekk hva de skriver; "syder av liv og røre, likes og utveksling av erfaringer"... si meg-snakker vi i det hele tatt om samme gruppe????

IMG_7003.PNG

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MalloryK skrev:

Jeg anbefaler FB-gruppen Mat-guilty pleasures nå. De har boken, og, hahaha

Kan du dele litt? :)

Anonymkode: 6fd85...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Monstrum skrev:

Æhh, singelfyren / moroklumpen har funnet veien inn i favorittmatgruppa mi :bond: 

Ånei!! :hakeslepp: håper favorittmatgruppen din slår ned på "morsomhetene".. Kanskje jekke han ned et par hakk :rolleyes:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene oppskriften:

 

stekes i 33 min... 

2,5 Ts sukker

 

hehehe gjør om pittelitt på den oppskriften jeg har stjålet 

Anonymkode: 17ee0...a23

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at T ikke reagerer på at det blir tatt bilder av full oppskrift med bilde og lagt inn i kommentarfeltet på guilty pleasures gruppa? Det strider vel ganske kraftig mot opphavsrett...

Av de lille jeg leste av boken inne på gruppa der, så synes jeg det virker litt som om oppskriftene har blitt litt for lite bearbeidet fra blogg og hjemmebruk til kokebok. At hun tar utgangspunkt i sin egen komfyr og hvor mange hakk hun skrur ned varmen f.eks er ikke så veldig profesjonelt. Heller ikke å skrive 

"stek lasagne nederst i ovnen i 33 minutter". 

33 minutter? Hva med at ovner er forskjellige? Og jeg trodde også det ville vært riktigere å bruke bestemt form enn ubestemt når man skriver om lasagnen..

Dette er jo bare småpirk, men jeg synes altså sånne ting burde vært unngått på veien fra blogg til kokebok. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Marimba skrev:

Rart at T ikke reagerer på at det blir tatt bilder av full oppskrift med bilde og lagt inn i kommentarfeltet på guilty pleasures gruppa? Det strider vel ganske kraftig mot opphavsrett...

Av de lille jeg leste av boken inne på gruppa der, så synes jeg det virker litt som om oppskriftene har blitt litt for lite bearbeidet fra blogg og hjemmebruk til kokebok. At hun tar utgangspunkt i sin egen komfyr og hvor mange hakk hun skrur ned varmen f.eks er ikke så veldig profesjonelt. Heller ikke å skrive 

"stek lasagne nederst i ovnen i 33 minutter". 

33 minutter? Hva med at ovner er forskjellige? Og jeg trodde også det ville vært riktigere å bruke bestemt form enn ubestemt når man skriver om lasagnen..

Dette er jo bare småpirk, men jeg synes altså sånne ting burde vært unngått på veien fra blogg til kokebok. 

Enig.
Synes egentlig alle oppskriftene virker veldig rotete ut ._.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Notisblokk skrev:

Ånei!! :hakeslepp: håper favorittmatgruppen din slår ned på "morsomhetene".. Kanskje jekke han ned et par hakk :rolleyes:

Han har ikke hatt så mange krumspring enda, men det var faktisk ei som kommenterte "Er ikke du i Mat fra bunnen lengre?" :P Så flere som vet hvem det er tydeligvis 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Marimba skrev:

Rart at T ikke reagerer på at det blir tatt bilder av full oppskrift med bilde og lagt inn i kommentarfeltet på guilty pleasures gruppa? Det strider vel ganske kraftig mot opphavsrett...

 

Utdrag/faksimile er vel lov. 

Det morsomme her er jo at hun tydeligvis ikke skjønner sarkasmen, og tror dette er reklame. 

Anonymkode: 4b04c...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...