dillyduzit Skrevet 18. mai 2016 #6041 Del Skrevet 18. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal bare LITT eggeplomme til, så er den ødelagt. Salt hjelper ikke. Vet ikke h or mange ganger Lars Lian har nevnt det. Nå ser det ut til at T kan noe mer enn konditorer på det norske kokkelandslaget. Det fins ingen grenser på mfb Anonymkode: d8fcb...cf7 Nesten så jeg har lyst å foreslå at de har en konkuransse ala masterchef, om å lage pavlova, hvor hun er nødt å ta med det lille eggeplomme som hun får i, for å se hvordan resultatet er, å så få en konditor som kan faget sitt til å smake på de forskjellige. Vet du hva, å se hun på masterchef hadde vært interessant alene i grunn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #6042 Del Skrevet 18. mai 2016 Foreslår at hun lager en filmsnutt, så vi uinnvidde kan lære dette trikset. Nå vokser eggehviter 800 % når den er pisket ferdig. Med litt eggeplomme går ikke det. Det skal bare litt fett på vispen så er løpet kjørt. Anonymkode: d8fcb...cf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. mai 2016 #6043 Del Skrevet 18. mai 2016 2 timer siden, dillyduzit skrev: Nettopp. Men noen liker kanskje flate, sprukne og ja "pavlovaer" Merk: Jeg er OCD når det kommer til pavlova, bare så det er nevnt. Blir den ikke perfekt, da er det bare å lage en ny, uansett hvor lang tid det tar. Jeg lagde fire bunner en gang, ble ikke fornøyd med fasongen.. Den bare måtte bli helt perfekt til selskapet. (De tre andre ble ikke kastet altså, men lagt i fryseren, og ble fine 'hverdagskaker'. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drea Skrevet 19. mai 2016 #6044 Del Skrevet 19. mai 2016 https://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/comment-page-1/ Det her har gått meg hus forbi.😂 Fantastisk med dei kommentarane. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6045 Del Skrevet 19. mai 2016 1 time siden, Drea skrev: https://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/comment-page-1/ Det her har gått meg hus forbi.😂 Fantastisk med dei kommentarane. Fantastisk! 😂 Anonymkode: 00d37...581 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6046 Del Skrevet 19. mai 2016 Lo første gang jeg så oppskriften. Forøvrig blir den lagt ut hver dag til det kjedsommelige. Min mor har lagd disse i alle år. Oppskriften finnes i utallige bøker. Var vel Espelid som kom først med de. Finn i hennes første bok. Anonymkode: d8fcb...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 19. mai 2016 #6047 Del Skrevet 19. mai 2016 Kommentarfeltet om tebriksen er like morsom hver gang! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6048 Del Skrevet 19. mai 2016 "det er meg som er tanja" Anonymkode: d877a...8fb 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6049 Del Skrevet 19. mai 2016 Er folk så totalt blåste at de virkelig tror ferdigkjøpt saus osv går for å være fra bunnen, eller glemmer alle de som skriver dette hvordan gruppe det er de kommenterer i? Kjedelig å være medlem i en sånn gruppe og så er det nesten få som faktisk kommenterer med hjemmelagde oppskrifter, spesielt i tråder om matpakker og dagens middag osv er det ekstremt mye halvfabrikat. Anonymkode: 05848...ef7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 19. mai 2016 #6050 Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg er så drittlei tebriks. Tanjas tebriks meg her og der. Blir som at jeg skal lage en modell som ligner på f.eks. Maslows behovspyramide, og hver jævla gang noen nevner denne, så skal jeg late som den er min, fordi jeg tross alt har laget noe som ligner "ut fra eget hode". "HÆ? MENER DU SØGNIS BEHOVSHIERARKI?" 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 19. mai 2016 #6051 Del Skrevet 19. mai 2016 21 minutter siden, Søgni skrev: Jeg er så drittlei tebriks. Tanjas tebriks meg her og der. Blir som at jeg skal lage en modell som ligner på f.eks. Maslows behovspyramide, og hver jævla gang noen nevner denne, så skal jeg late som den er min, fordi jeg tross alt har laget noe som ligner "ut fra eget hode". "HÆ? MENER DU SØGNIS BEHOVSHIERARKI?" Jeg skal gjøre det samme med Pavlovs hunder. Pavlovs hunder av Poppie. Yeah. "HÆ, DETTE ER EN HELT NY BETINGINGSTEORI, DISSE HUNDENE HETER NEMLIG MAIZENA OG PAVLOVA". Sorry, ble litt revet med 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 19. mai 2016 #6052 Del Skrevet 19. mai 2016 Det er absolutt ingenting spesielt med "Tanjas tebriks". Det er latterlig at hun kan kalle noe så basic for sin spesielle oppskrift. Store norske leksikon (2020): tebriks, smørholdig og velsukret bakverk oppfunnet av Tanja Foss, forfatter av matbloggen "Mat fra bunnen". 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6053 Del Skrevet 19. mai 2016 39 minutter siden, Herandjetzt skrev: Det er absolutt ingenting spesielt med "Tanjas tebriks". Det er latterlig at hun kan kalle noe så basic for sin spesielle oppskrift. Store norske leksikon (2020): tebriks, smørholdig og velsukret bakverk oppfunnet av Tanja Foss, forfatter av matbloggen "Mat fra bunnen". Du glemte "eier og primus motor". Anonymkode: 52c0e...5aa 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 19. mai 2016 #6054 Del Skrevet 19. mai 2016 4 timer siden, Poppie skrev: Jeg skal gjøre det samme med Pavlovs hunder. Pavlovs hunder av Poppie. Yeah. "HÆ, DETTE ER EN HELT NY BETINGINGSTEORI, DISSE HUNDENE HETER NEMLIG MAIZENA OG PAVLOVA". Sorry, ble litt revet med Ja, men bak dette fjaset vårt, så er det faktisk et poeng, da. For å fortsette den hjemmesnekra teori-analogien vår, så driter man seg faktisk loddrett ut, når man "komponerer" noe som beviselig finnes fra før og hardnakket påstår det er eget verk. Ikke at tebriks og pedagogiske teorier er det samme, men man fremstår noe latterlig og useriøs, og dessuten ekstremt amatørmessig, om man prøver seg på å påstå at en veletablert teori er ens egen i en oppgave, for eksempel. At man ALDRI kan kreditere eller gå med på at man muligens er noe inspirert, tyder faktisk på at man undervurderer leseren, er selvhøytidelig, og har fått storhetstanker om seg sjøl. Dessuten er min erfaring, at de som kan mest og er mest troverdige, egentlig generelt, også er de som er rause med skryt og kred til riktig hold (ikke bare seg sjøl) , ærlige og redelige. Denne holdninga til Tanja, gjør at jeg får et dårligere inntrykk av henne. Dette er et langt større "problem" enn næringssammensetninga i maten, denne måten å drive butikk på er shady. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 19. mai 2016 #6055 Del Skrevet 19. mai 2016 Hva tror dere skjer om jeg lager tebriks, av en annen (orginal), poster oppskriften og krediterer. Oppskriften er da prikk lik den som tanja har komponert, tror dere hun "Nehei!! Det er min oppskrift" og vips bli kastet ut. Ka dokke tru? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 19. mai 2016 #6056 Del Skrevet 19. mai 2016 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Hva tror dere skjer om jeg lager tebriks, av en annen (orginal), poster oppskriften og krediterer. Oppskriften er da prikk lik den som tanja har komponert, tror dere hun "Nehei!! Det er min oppskrift" og vips bli kastet ut. Ka dokke tru? Gjør det, gjør det, gjennomfør det! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drea Skrevet 19. mai 2016 #6057 Del Skrevet 19. mai 2016 25 minutter siden, dillyduzit skrev: Hva tror dere skjer om jeg lager tebriks, av en annen (orginal), poster oppskriften og krediterer. Oppskriften er da prikk lik den som tanja har komponert, tror dere hun "Nehei!! Det er min oppskrift" og vips bli kastet ut. Ka dokke tru? Eller legge ut oppskrift og link til bloggen stineskaker..😇😁 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 19. mai 2016 #6058 Del Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, Drea skrev: Eller legge ut oppskrift og link til bloggen stineskaker..😇😁 Men da er poenget litt borte, stineskaker krediterer jo T og ingen andre. Om jeg skulle kreditert til stineskaker, så hadde jo t flippet på grunn av a)link b)komme med "vel, det er jo min oppskrift hun bruker" poenget er å få hun til å innse at det er ikke hun som har komponert den oppskriften, og det at hun er så eiesyk på "sine" (les: andres) oppskrifter at det er til å bli kvalm av. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6059 Del Skrevet 19. mai 2016 Noen som har oppskriften på disse t brikkene? Skal sammenligne med noen GAMLE oppskrifter jeg har Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drea Skrevet 19. mai 2016 #6060 Del Skrevet 19. mai 2016 57 minutter siden, dillyduzit skrev: Men da er poenget litt borte, stineskaker krediterer jo T og ingen andre. Om jeg skulle kreditert til stineskaker, så hadde jo t flippet på grunn av a)link b)komme med "vel, det er jo min oppskrift hun bruker" poenget er å få hun til å innse at det er ikke hun som har komponert den oppskriften, og det at hun er så eiesyk på "sine" (les: andres) oppskrifter at det er til å bli kvalm av. Neei, link er lov så lenge ein har fullstendig oppskrift og.😉 Og så er det jo kommentarane under som er hovudpoenget med heile linken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg