Gå til innhold

Syntes smarte menn, smarte kvinner er attraktivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så så, nå må du ikke skrøne å få folk til å tro at du er så smart, fordi det er du neppe. ;)

Anonymous poster hash: edea0...d80

 

Hun anser seg selv som smart og siden hun selv verdsetter intelligens kan umulig noen andre, intelligente IKKE verdsette inteligens som en veldig viktig egenskap. Det viser kansje at hun egentlig ikke er like smart som hun selv tror? Eller er det bare ikke like reflektert, kanskje?

Anonymous poster hash: e4488...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Beklager å måtte skuffe deg med at jeg ikke bryr meg om damen er lynende intelligent da. Dersom jeg skulle forvente en jente med intelligens rundt mitt nivå ville jeg få under 1% av norges jenter å velge mellom. Dessverre har jeg langt ifra utseendet til være så ekstremt pirkete på om jenta skal være like smart som meg eller ikke.

 

Anonymous poster hash: e4488...279

 

Det er fremdeles mange jenter  det da ;).

 

 

Anonymous poster hash: 6a22a...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt for meg at det fins så mange som 50 000 personer i Norge jeg kunne falt for en gang o_o

Jeg ville trodd antallet var mer rundt 5.



Anonymous poster hash: 7f470...2ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun anser seg selv som smart og siden hun selv verdsetter intelligens kan umulig noen andre, intelligente IKKE verdsette inteligens som en veldig viktig egenskap. Det viser kansje at hun egentlig ikke er like smart som hun selv tror? Eller er det bare ikke like reflektert, kanskje?

Anonymous poster hash: e4488...279

 

 

For en herlig metadiskusjon dette har blitt :ler:

Anonymous poster hash: a3e9e...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er veldig positivt dersom kvinnen er mer kunnskapsrik enn meg. Jeg er nysgjerrig og interessert i å lære, så det ville ledet til stimulerende samtaler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at mange er dummere enn de tror. Selvinnsikt er en dyd....



Anonymous poster hash: 8f0b4...0ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det det!

 

Og jeg har enda ikke møtt en jente som er smartere enn meg, så akkurat det er ikke et problem.

:)

Syntes du det er rart å date noen som du selv anser deg smartere enn? Eller kunne du fint vært i et forhold med noen selv om du føler deg smartere?

 

Jeg skal definitivt ikke skryte på meg at jeg er den skarpeste kniven i skuffen, og begrepet "smart" er vel noe som blir bedømt ulikt fra persont til person.

 

Uansett. For min egen del er det i alle fall sånn at når jeg treffer nye menn, men forstår at de virker tilsynelatende mindre smarte enn meg selv. Så sliter jeg litt med å treffe dem over tid, jeg føler nesten at jeg kan få dem til å forandre meninger om ting med måten jeg vinkler det jeg selv sier på o.l. Det føles nesten som om jeg manipulerer dem, uten at det er intensjonen. Og det er fryktelig ubehagelig.

 

Derfor stilte jeg deg det spørsmålet over her. Jeg har nemlig fått inntrykk av at menn gjerne kan være sammen med personer som er mye mindre smarte enn dem selv. Jeg har blant annet flere kamerater som er ganske smarte, men er sammen med noe jeg ville ansett for å være tja ikke like oppegående. Og når jeg sitter og ser på at jenta virkelig ikke forstår noe som helst av hva som skjer i en samtale, så syntes jeg nesten det er litt ydmykende (for henne) Og jeg forstår ikke hvordan den mannen klarer å være i et forhold med ei som virker såpass lite oppegående i forhold til han selv, uten at det nærmest skal føles som et slags overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Leste en (riktignok populærvitenskapelig) artikkel som hevdet at visse studier viste at menn likte ideen om å date en intelligent kvinne, gjerne mer intelligent enn seg selv, men at de i praksis følte seg truet og mindre mandig av det.

Jeg liker å tro at det er derfor jeg er singel :nigo:

På den seriøse siden så tror jeg de fleste foretrekker noen på samme nivå, mest på grunn av kjemi når man prater sammen og evnen til å følge hverandres tankesprang og argumentasjon.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en (riktignok populærvitenskapelig) artikkel som hevdet at visse studier viste at menn likte ideen om å date en intelligent kvinne, gjerne mer intelligent enn seg selv, men at de i praksis følte seg truet og mindre mandig av det.

Jeg liker å tro at det er derfor jeg er singel :nigo:

På den seriøse siden så tror jeg de fleste foretrekker noen på samme nivå, mest på grunn av kjemi når man prater sammen og evnen til å følge hverandres tankesprang og argumentasjon.

Jeg har fått litt av det samme inntrykket som det du har lest. At menn i praksis føler seg truet og mindre mandig av en jente som er smartere enn dem selv.

 

Så det er nok derfor du er singel ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt av det samme inntrykket som det du har lest. At menn i praksis føler seg truet og mindre mandig av en jente som er smartere enn dem selv.

 

Så det er nok derfor du er singel ja! :fnise:

 

Jeg tenker at menn med normal intelligens føler seg truet ganske kjapt, mens de smartere igjen føler at et behov blir dekket, fremfor at de føler seg små på grunn av utilstrekkelighet.

Anonymous poster hash: 43e27...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du det er rart å date noen som du selv anser deg smartere enn? Eller kunne du fint vært i et forhold med noen selv om du føler deg smartere?

 

På ingen måte. Om du har lest mine foregående innlegg, så er jo det normalen? :)

 

Men alvorlig talt, så hadde det nok først blitt et problem om det var en jente som levde i en helt annen verden enn meg og hvor jeg opplevde henne som vesentlig mindre smart. Jeg synes overraskende mange jenter jeg møter på er svært så oppegående, så jeg bekymrer meg ikke nevneverdig for dette.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Om du har lest mine foregående innlegg, så er jo det normalen? :)

 

Men alvorlig talt, så hadde det nok først blitt et problem om det var en jente som levde i en helt annen verden enn meg og hvor jeg opplevde henne som vesentlig mindre smart. Jeg synes overraskende mange jenter jeg møter på er svært så oppegående, så jeg bekymrer meg ikke nevneverdig for dette.

;)

Svarte du "på ingen måte" til det første eller andre spørsmålet? De er jo motstridene.

 

Tror ikke jeg har fått med meg dine foregående innlegg, skrev bare i farten. Så da ble vel innlegget mitt deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...