Gå til innhold

Syntes smarte menn, smarte kvinner er attraktivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, dette lurer jeg altså på ikveld :).

 

Har hørt at menn ikke nødvendigvis syntes at smartere kvinner enn dem selv, er så attraktivt. Men lurer på om en mann som selv er smart også vil foretrekke en smart kvinne over en mindre smart eller er det stort sett bare andre kvaliteter som avgjør?

 

ps: forstår at smart kan være så mangt, så håper det er mulig å diskutere dette uten å komme inn på hva intelligens er og ikke er, selv om det selvfølgelig også er interessant.



Anonymous poster hash: 6a22a...f22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sålenge jenten ikke er totalt tilbakestående eller direkte dum bryr jeg meg overhodet ikke om hvor smart hun er



Anonymous poster hash: e4488...279
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting i mot smarte kvinner. Er nok av attraktive smarte kvinner.

 

 

Men det er jo også smarte kvinner som ikke er så attraktive. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis har jeg erfaring med at dess mer intelligent mann, dess viktigere er det å ha en viss grad av intelligens i dama. Forholdet varer som regel lengre og er bedre når partene er noe like og forstår hverandre.

 

Så er det alltids unntak.



Anonymous poster hash: 7f470...2ec
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som har selvinnsikten til å vite hvor smart de fremstår. I tillegg er det litt subjektivt hvem som fremstår som intelligente.

Endret av Summers
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sex med en supersmart jente som kunne på en lettfattelig måte forklare forskjellen på den generelle og den spesielle relativitetsteorien. Hun var ikke bedre i senga enn andre vanlige/"dumme" jenter jeg har hatt sex med.



Anonymous poster hash: eae37...00c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nesten en forutsetning. Får hodepine av folk som er uintelligente, uinteresserte eller uengasjerte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min uttrykker i alle fall ofte at han er veldig glad for at vi kan ha gode diskusjoner (eller mer samtaler da vi som oftest er enige om ting) om mye forskjellig.

Jeg ser i alle fall på han som veldig intelligent (også sosial intelligens)

Anonymous poster hash: 02a57...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt sex med en supersmart jente som kunne på en lettfattelig måte forklare forskjellen på den generelle og den spesielle relativitetsteorien. Hun var ikke bedre i senga enn andre vanlige/"dumme" jenter jeg har hatt sex med.

Anonymous poster hash: eae37...00c

 

 

Nå er ikke denne tråden i sexualitetforumet, da.

Anonymous poster hash: 4dac9...813

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er egentlig bare et + at damen er smart synes jeg, men jeg er mest opptatt av sosial intelligens.

 

Er damen smart og har høy sosial intelligens er det veldig beundringsverdig :) Det er veldig kjekt med damer som kan lære deg en ting eller to. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Svampebobb1

 

Ja, dette lurer jeg altså på ikveld :).

 

Har hørt at menn ikke nødvendigvis syntes at smartere kvinner enn dem selv, er så attraktivt. Men lurer på om en mann som selv er smart også vil foretrekke en smart kvinne over en mindre smart eller er det stort sett bare andre kvaliteter som avgjør?

 

ps: forstår at smart kan være så mangt, så håper det er mulig å diskutere dette uten å komme inn på hva intelligens er og ikke er, selv om det selvfølgelig også er interessant.

Anonymous poster hash: 6a22a...f22

 

 

Man er ikke mye til mannfolk om man lar seg føle seg truet av ei som er smartere enn en selv, så selvfølgelig finnes det noen av oss som vil ha det :).

 

Men jeg liker det best om hun er litt relaxed på det og så kan jeg bli imponert av henne med jevne mellomrom i stedet. De smarteste menneskene jeg kjenner vet selv at det er så ufattelig mye de ikke kan eller vet. Akkurat det viser god forståelsesevne og er et pluss! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er smart. For de fleste menn jeg treffer på har dette vært positivt. De som trekker seg unna når de skjønner at jeg er smart, er vanligvis ikke smarte selv.

Anonymous poster hash: 78c93...357

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det det!

 

Og jeg har enda ikke møtt en jente som er smartere enn meg, så akkurat det er ikke et problem.

:)

Sure.

Anonymous poster hash: 78c93...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom man er "sosialt intelligent" så er man regel bare rett ut intelligent. Selv om man ikke har allmennkunnskaper eller ikke interesserer seg for stereotypiske smarte ting som matte og fysikk, så betyr ikke dette at man ikke kan være intelligent.

 

Å forstå mennesker godt er en komplisert prosess som krever mye mentale ressurser. Men siden man må være ganske intelligent for å skjønne hvor intelligent man må være for å skjønne andre mennesker godt... så er nok dette en undervurdert indikator på intelligens.

 

Når det er sagt så er det vanskelig for de som er mindre intelligente å skille de som er "sosialt intelligente" fra de som er utadvendte og sosiale. Ikke alle som er sosiale har god innsikt i andre mennesker, og ikke alle som er beskjedne mangler sosial forståelse. Selve forståelsen av andre mennesker kan være bra selv om man er beskjeden i sosiale settinger og sier feil ting fordi man er nervøs.



Anonymous poster hash: 7f470...2ec
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Svampebobb1

Jeg sa ikke at det ikke finnes jenter som er smartere enn meg. Jeg sa bare at jeg enda ikke har møtt en.

:)

Det var vel igrunn det jeg siktet til :).

Endret av Svampebobb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig tenkt at det må være sånn... ingen liker jo å føle seg dum og da spesielt ikke  i sammenlikning med dama. Menn som ikke har så mye å komme med på dette området, vil jo lett føle seg dummere enn dama, hvis de er sammen med noen som bare litt smart, mens en smart mann kanskje ikke har det samme behovet, siden han jo får bekreftet at han er smart i så mange andre situasjoner.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 6a22a...f22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...