Gå til innhold

Syntes smarte menn, smarte kvinner er attraktivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det å være "smart" er en positiv kvalitet i seg selv, men det at kvinnen har en søt væremåte (vet ikke hvordan jeg skal definere det) og er følsom er viktigere. Det er vanskelig å finne noen som besitter alle kvalitetene man er på utkikk etter. 

 

Det at hun har høy utdanning er ikke like viktig som mange av de andre kvalitetene hun kan besitte.

Endret av Personenmeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å være "smart" er en positiv kvalitet i seg selv, men det at kvinnen har en søt væremåte (vet ikke hvordan jeg skal definere det) og er følsom er viktigere. Det er vanskelig å finne noen som besitter alle kvalitetene man er på utkikk etter. 

 

Det at hun har høy utdanning er ikke like viktig som mange av de andre kvalitetene hun kan besitte.

Ja, men jeg tror kanskje dette er annerledes for en del svært høyt utdannede menn.

Anonymous poster hash: 6a22a...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror kanskje dette er annerledes for en del svært høyt utdannede menn. Anonymous poster hash: 6a22a...f22

Det virker egentlig ikke sånn. Hilsen høyt utdannet, singel dame.

Anonymous poster hash: 0115b...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en fordel om dama er smart nok til å knyte sine egne skolisser.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikke at hennes lynende intelligens tenner meg. Jeg bare nyter synet... :nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er en positiv egenskap i seg selv, uavhengig av kjønn.

 

Forskjellen er vel den at for mange kvinner er disse personlige egenskapene knyttet opp mot tiltrekningen, mens for menn er det separat. En kvinne kan falle hardere for en mann om han er selvsikker, dyktig, intelligent osv., mens for menn er det mer en bonus at hun er oppegående, i tillegg til at hun har tingene som gjør ham tiltrukket (vakker, flott kropp, feminin, sjarmerende).

 

Så tror jeg nok kvinner strekker seg mer etter menn som kan imponere dem enn motsatt. Det er en grunn til at mange par består av en mann med litt mer utdannelse enn kvinnen, som tjener litt mer penger, og som har litt mer makt. Leste et sted at rent statistisk er dette den mest stabile kombinasjonen. Blir avstanden for stor skaper det imidlertid problemer.



Anonymous poster hash: a1ab4...47f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker egentlig ikke sånn. Hilsen høyt utdannet, singel dame.

Anonymous poster hash: 0115b...024

Er du attraktiv ellers da? Det er i alle fall ikke sånn at smarthet kan kompensere for andre ting en kvinne eventuelt mangler.

Anonymous poster hash: 6a22a...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker egentlig ikke sånn. Hilsen høyt utdannet, singel dame.

Anonymous poster hash: 0115b...024

Virker ikke sånn for kvinner heller. Hilsen høyt utdannet, singel mann.

 

Anonymous poster hash: 0ca1c...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen har høy utdanning betyr ikke at de er smarte. Noen typer høyere utdanning, som innenfor fysikk og matte, krever nok en del mentalt sett, men det er mange utdanninger man kan komme seg gjennom uten å skille seg spesielt ut på det intelligente plan.



Anonymous poster hash: 7f470...2ec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En intelligent kvinne som har utseendet med seg i tillegg, er den mest attraktive komboen som finnes!

 

 


 


 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette lurer jeg altså på ikveld :).

Har hørt at menn ikke nødvendigvis syntes at smartere kvinner enn dem selv, er så attraktivt. Men lurer på om en mann som selv er smart også vil foretrekke en smart kvinne over en mindre smart eller er det stort sett bare andre kvaliteter som avgjør?

ps: forstår at smart kan være så mangt, så håper det er mulig å diskutere dette uten å komme inn på hva intelligens er og ikke er, selv om det selvfølgelig også er interessant.

Anonymous poster hash: 6a22a...f22

Nei jeg vil ha ei dame som har sosiale ferdigheter, snill, mye empati/sympati, kosete, morsom, god mor osv osv. Driter i hvor smart hun er. Gi meg en morsom dame med alle kvaliteter over, istede for ei som er banksjef eller toppolitiker e.l.

Anonymous poster hash: edea0...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

En intelligent kvinne som har utseendet med seg i tillegg, er den mest attraktive komboen som finnes!

Helt enig med deg! Jeg er en av de. Plusser du på varme, stor selvtillit, trygg på seg selv, sexy og omsorgsfull, da beskriver du meg i et nøtteskall. Selvsagt er jeg sammen med en likesinnede som setter utrolig pris på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg! Jeg er en av de. Plusser du på varme, stor selvtillit, trygg på seg selv, sexy og omsorgsfull, da beskriver du meg i et nøtteskall. Selvsagt er jeg sammen med en likesinnede som setter utrolig pris på meg.

:fnise:

Anonymous poster hash: edea0...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Jeg er en av de. Plusser du på varme, stor selvtillit, trygg på seg selv, sexy og omsorgsfull, da beskriver du meg i et nøtteskall. Selvsagt er jeg sammen med en likesinnede som setter utrolig pris på meg.

...Og svært ydmyk selvsagt:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Intelligens er helt nødvendig for at en dame skal være aktuell for et langvarig forhold. For ons og puling er det derimot irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, men jeg tror kanskje dette er annerledes for en del svært høyt utdannede menn.

Anonymous poster hash: 6a22a...f22

 

 

For meg og vennegjengen min er ikke dette en av egenskapene som vi setter høyest. Den er på top 10 listen, men ikke i toppen.

Anonymous poster hash: e4488...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som er smarte er ganske picky på hvor smart damen er, har jeg merket meg.. hehe, de vil heller være ensomme fremfor å ha et naut eller en som rett og slett ikke tar dem. skjønner jeg godt. gjør vondt å prate med enkelte dumme mennesker, rett og slett bare VONDT, men kanskje den sosiale intelligensen min er under Paris ...



Anonymous poster hash: 43e27...31c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...