Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Beccy87

Anbefalte innlegg

:bolledeig::hoppendeglad: Larven rullet fra rygg til mage for første gang i dag!!!! :hoppendeglad::bolledeig:

(Strengt tatt gjorde han det for første gang i går, men det var det bare mannen som så, så jeg synes ikke det teller helt... :sjenert:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WOho!! Så gøy 😄 de vokser fort til altså! Så det ut som han hadde kontrollen når han gjorde det? Altså er koden knekket? 

Hvordan går det med sunt-spising og trening? Har startet et nytt og bedre liv selv og gleder meg til litt resultater... 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, j86 skrev:

WOho!! Så gøy 😄 de vokser fort til altså! Så det ut som han hadde kontrollen når han gjorde det? Altså er koden knekket? 

Hvordan går det med sunt-spising og trening? Har startet et nytt og bedre liv selv og gleder meg til litt resultater... 😝

Jepp! 
Han har kjempet lenge om å komme seg rundt og nå endelig gikk det! Bare til den ene siden enn så lenge, men den andre følger vel snart etter. 
Kjempe gøy! :hoppendeglad:
Men så innser jeg jo at vi nå må passe mye bedre på hvor vi legger ham og ikke. Kan jo ikke ha noe av at han plutselig ikke ligger på sofaen lengre! :P

Skal innrømme at jeg ikke har begynt med treningen ennå, har følt meg litt halvslapp så i dag sov jeg faktisk helt til 12! Greit når mannen fortsatt har fri, da må jeg jo bare nyte av det! Men det er mindre kaker, sjokolade, brus og potetgull på menyen og det føles godt! :jepp:

Har du store planer for ditt 'nye og bedre liv' da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh gleder meg til lille H også gjør det kontrollert! Han har rullet er par ganger den siste tiden, men det virker som det er litt tilfeldig og at han ikke helt har kontrollen enda. Jeg har vært veldig nøye på stellebord og sofa når han ligger der, så får bare fortsette med det. Er litt på vurderingen om jeg heller skal bytte på ham på gulvet. Er så utrolig redd for at han skal gå i flisene. Mistet en baby i gulvet når jeg var rundt 6 år og har enda litt traumer fra det. Gikk heldigvis bra da, men den lyden når hodet traff parketten.......

Her er det store planer :nigo: Har trent 3 dager på rad nå (blanding av jogging, sykling og styrke) og har begynt å telle kalorier. For meg er kaloritelling det eneste som nytter. Det har jeg ivertfall erfart tidligere. Målet er å komme med ned rundt 7 kg til påske. Det skal være overkommelig tenker jeg! Men det er sant som du sier, bare med litt ordnings på kostholdet så føles det bedre med en gang!

Håper på litt mindre vind fremover slik at vi kan ta lange trilleturer, men ser langt etter det foreløpig.. Det er jo fin trim å gå litt fort med vogn tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så gøy! Tror mini snart også ruller da han ofte ruller seg på siden nå(for å se seg selv i speilet mens jeg løper:fnise: Lille forfengelige gutten min:laugh:). 

Deilig å sette ny mål for det nye året. Har selv satt et forsett om å spise mindre sukker dette året. Ble en del under svangerskapet og nå i barseltiden, men kjenner at jeg ofte er litt oppblåst og får litt ustabilt blodsukker så nå er det frukt om søtsuget melder seg....har gått noen kilo epler kan man si :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, j86 skrev:

Åhhh gleder meg til lille H også gjør det kontrollert! Han har rullet er par ganger den siste tiden, men det virker som det er litt tilfeldig og at han ikke helt har kontrollen enda. Jeg har vært veldig nøye på stellebord og sofa når han ligger der, så får bare fortsette med det. Er litt på vurderingen om jeg heller skal bytte på ham på gulvet. Er så utrolig redd for at han skal gå i flisene. Mistet en baby i gulvet når jeg var rundt 6 år og har enda litt traumer fra det. Gikk heldigvis bra da, men den lyden når hodet traff parketten.......

Her er det store planer :nigo: Har trent 3 dager på rad nå (blanding av jogging, sykling og styrke) og har begynt å telle kalorier. For meg er kaloritelling det eneste som nytter. Det har jeg ivertfall erfart tidligere. Målet er å komme med ned rundt 7 kg til påske. Det skal være overkommelig tenker jeg! Men det er sant som du sier, bare med litt ordnings på kostholdet så føles det bedre med en gang!

Håper på litt mindre vind fremover slik at vi kan ta lange trilleturer, men ser langt etter det foreløpig.. Det er jo fin trim å gå litt fort med vogn tenker jeg!

Han har rullet flere ganger i dag, og satte plutselig igang et voldsomt hyl. Da viser det seg at han ligger og stanger inni en av lekene som gjør at han ikke kommer helt rundt. Sinna liten tass! :fnise:
Nå fikk jeg faktisk frysninger på ryggen og hørte den ekle lyden av babyhode mot parkett inni meg! :sjokkert: Bank i bordet for at det ikke skjer her. Må vel uansett snart starte med bleieskift på gulvet her, Larven er nesten for lang for stellebordet allerede!! 

Trener du på senter da? Jeg vurderer om jeg skal melde meg inn på treningssenter igjen. Men i så tilfelle blir det om en måned eller to når det blir litt bedre plass der. Blir svett bare av tanken på treningsstudio i Januar! :fnise:

Enig med trilleturer, er så godt å komme seg ut. :jepp: Derfor ser jeg ganske mørkt på uka som kommer, er jo meldt voldsom kulde her. Vi reiser til Ålesund for å besøke familie på torsdagen så håper på litt bedre vær der. Men om det faktisk skal krype ned mot -20 grader så er jeg litt urolig for hvordan vi i det hele tatt skal komme oss ut på Gardermoen.. Men men.. Den tid den sorg. 

16 minutter siden, Runforit skrev:

Så gøy! Tror mini snart også ruller da han ofte ruller seg på siden nå(for å se seg selv i speilet mens jeg løper:fnise: Lille forfengelige gutten min:laugh:). 

Deilig å sette ny mål for det nye året. Har selv satt et forsett om å spise mindre sukker dette året. Ble en del under svangerskapet og nå i barseltiden, men kjenner at jeg ofte er litt oppblåst og får litt ustabilt blodsukker så nå er det frukt om søtsuget melder seg....har gått noen kilo epler kan man si :P 

Hihi, ja da er det nok ikke lenge igjen! :jepp:
Mindre sukker er en god ide. Jeg vurderte å melde meg på den '100 dager uten sukker' utfordringen som florerer på facebook, men realisten i meg måtte innse at det greier jeg bare ikke. Nulltoleranse er ikke veien å gå her i alle fall, men kraftig nedskjæringer skal jeg klare! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker om sola.. Nå har han faktisk rullet seg bestemt rundt 3 ganger helt kontrollert i dag :nigo: Så gøy!

Yes, her er det treningssenter som gjelder. Har gått i noen år og har *bankibordet*  bare hatt 1 mnd med helt støttemedlemsskap, og det var når jeg var i 8 mnd gravid og fant ut at det var på tide å fryse medlemsskapet noen mnd. Januar-rushet er ganske kjipt, men som småbarnsforeldre har vi jo fordelen av å kunne dra oss ut tidlig. Så i helgen var jeg der rundt halv 10 lørdag (det er jo ikke så tidlig heller) og det var så godt som folketomt. Gjentok suksessen på søndag. Så det er et lite tips!

Høres kjekt ut med tur for hele familien. Ålesund er jo en så vakker by også. I minus 20 er det vel 3 lag som gjelder, ull, fleece og så vindtett? Uff, håper det ikke blåser i tillegg, da er det bitende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, j86 skrev:

Snakker om sola.. Nå har han faktisk rullet seg bestemt rundt 3 ganger helt kontrollert i dag :nigo: Så gøy!

Yes, her er det treningssenter som gjelder. Har gått i noen år og har *bankibordet*  bare hatt 1 mnd med helt støttemedlemsskap, og det var når jeg var i 8 mnd gravid og fant ut at det var på tide å fryse medlemsskapet noen mnd. Januar-rushet er ganske kjipt, men som småbarnsforeldre har vi jo fordelen av å kunne dra oss ut tidlig. Så i helgen var jeg der rundt halv 10 lørdag (det er jo ikke så tidlig heller) og det var så godt som folketomt. Gjentok suksessen på søndag. Så det er et lite tips!

Høres kjekt ut med tur for hele familien. Ålesund er jo en så vakker by også. I minus 20 er det vel 3 lag som gjelder, ull, fleece og så vindtett? Uff, håper det ikke blåser i tillegg, da er det bitende da!

Så gøy!! :hoppendeglad:

Tar du med deg baby eller blir han igjen hjemme hos pappaen når du trener? 
Sikkert lurt å gå litt tidligere på dagen ja, når de fleste andre er på jobb... :jepp:

Jeg har hørt at de små ikke skal ut når det er under -10 grader, noe med at lungene deres ikke tåler den kalde luften.. Men jeg vet ikke hvor lenge den 'regelen' gjelder... Om det er bare for helt nyfødte eller hva.. Må vel til å google litt om det skal bli så kaldt.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pappaen er hjemme så blir baby hjemme med han (så det er jo stort sett bare i helgene det kan skje). Ellers så kommer i blandt søsteren min her for å passe på. Tenker litt på denne her barnepassen, kunne jo fått det til å passe med en lur og så trene i mens? Er bare ikke heeelt inni rutiner på disse lurene enda, så kanskje lurt å vente? :klo:

Det må googles litt det der ja! Her på vestlandet blir det nok ikke så kaldt, men mener jeg har hørt at babyene ivertfall ikke skal ligge ute i vogna for å sove dersom det er -10 eller mer.. Vet ikke om det betyr at korte opphold ute er farlig også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink rullebaby! :hoppe:Vi er flere som har planer om å starte et nytt og sunnere liv i 2016, men jeg er ikke helt klar for det ennå merker jeg. Må drøye det til etter flyttingen tror jeg. Selv har jeg planer om å droppe treningssenter og trene hjemme. Dørstokkmila blir bare for lang om jeg skal måtte forflytte meg. Når det gjelder temperaturer tror jeg den regelen gjelder de første årene faktisk, men det er jo snakk om opphold over lengre tid ikke korte perioder.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, j86 skrev:

Hvis pappaen er hjemme så blir baby hjemme med han (så det er jo stort sett bare i helgene det kan skje). Ellers så kommer i blandt søsteren min her for å passe på. Tenker litt på denne her barnepassen, kunne jo fått det til å passe med en lur og så trene i mens? Er bare ikke heeelt inni rutiner på disse lurene enda, så kanskje lurt å vente? :klo:

Det må googles litt det der ja! Her på vestlandet blir det nok ikke så kaldt, men mener jeg har hørt at babyene ivertfall ikke skal ligge ute i vogna for å sove dersom det er -10 eller mer.. Vet ikke om det betyr at korte opphold ute er farlig også?

Ja det tenker jeg også, men vi har på ingen måte fått rutiner nok til at jeg kan time lur og trening på den måten. Det er utfordrende nok å få trent her hjemme i stua i løpet av dagen. :bond: Det er som Nori sier over her, dørstokkmila blir foreløpig litt for lang! :P

4 timer siden, Nori skrev:

Flink rullebaby! :hoppe:Vi er flere som har planer om å starte et nytt og sunnere liv i 2016, men jeg er ikke helt klar for det ennå merker jeg. Må drøye det til etter flyttingen tror jeg. Selv har jeg planer om å droppe treningssenter og trene hjemme. Dørstokkmila blir bare for lang om jeg skal måtte forflytte meg. Når det gjelder temperaturer tror jeg den regelen gjelder de første årene faktisk, men det er jo snakk om opphold over lengre tid ikke korte perioder.  

Er som sagt enig med deg der, hjemmetrening holder for øyeblikket. :jepp: Det blir med en gang så mye mer stress når man skal flytte seg langt avgårde. I tillegg er jeg ikke så glad i mennesker, og selv om jeg har som nyttårsforsett i år å prøve å være litt mer sosial så er for eksempel ikke sånne mor-barn-gruppetimer på treningssenter noe som frister så alt for mye.... :sjenert:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ellers begynner jeg å bli lettere kjempe-stresset fordi vi reiser på Sunnmørstur fra Torsdag til Søndag. :bond: 
Det er bare Larven og meg, vi skal reise sammen med mamma og jeg er stygt redd for at det kommer til å ende i både raserianfall, stressutslett og frustrasjons-tårer...
Mamma er egentlig veldig grei, men hun kan for eksempel aldri innrømme når hun har feil, hun stresser ennå mer enn meg og har levd alene i alt for mange år nå og tenker derfor mest på seg selv. Jeg tenker for eksempel tilbake på den helgen mannen dro på guttetur og jeg inviterte mamma hjem for å hjelpe meg litt med Larven. Endte opp med at jeg handlet inn og lagde middag til oss, ryddet og vasket mens hun satt i sofaen og gikk hjem akkurat når Larven var blitt passe overtrøtt...   Æsj nå høres jeg veldig sur og bitter ut her, stryker den...
Men jeg er altså bare litt redd fordi mamma ikke vet hvordan rutinene våre er, og jeg kommer nok ikke til å få så mye hjelp og avlastning. I tillegg til at det blir en utfordring at vi alle tre skal sove på samme hotellrom. Også er jeg veldig nervøs fordi Larven skal få møte pappa for første gang.
På toppen av det hele kommer jo all logistikken. Buss til Oslo S og flytoget videre til Gardermoen med vogn, bilsete og bagasje for både meg og Larven, bæresele og av og på kledninger både her og der pga været og veksling mellom innendørs og utendørs.
For ikke å snakke om det at jeg skal ut å fly med en baby! Alle sier ''det går så fint så, det er jo bare å amme på vei opp og ned for å unngå trykk i ørene''. Ikke bare-bare når Larven fortiden bare skal ha pupp på eget initiativ og slår seg helt vrang og hyleskriker om jeg prøver å gi ham utenom.... 

Var det noen som hvisket krisemaksimering? :plystre:

Greit å få luftet tankene sine en sen Mandagskveld... :sjenert:
Men da er vi i alle fall enige om at jeg kan ta med Larven ut til og fra bussen osv selv om det blir grisekaldt da. Så lenge han ligger godt innpakket i vogna...(?) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh, får ikke fjerna den %&#%$/"# siteringa...

Vi er flere som satser på et nytt og sunnere 2016! Jeg tenkte jeg skulle begynne med å fokusere på å være sunn fremfor å skulle gå ned i vekt, og så håpe på at vekta følger litt etter av seg selv. Har blitt mye junk og godteri etter fødsel, så bare ved å legge om til skikkelig mat igjen burde jeg klare å gå ned litt. Har jo stått stille siden den første fødselsvekta var borte, selv om jeg har spist masse dritt...

Ellers tror jeg flyturen går kjempefint altså. :) Jeg ammet ikke S på veien opp, for det hadde vært helt umulig å få henne til å spise på både opp- og nedstigning. Hun spiser så effektivt, og når hun er mett er hun mett. :fnise: Jeg passet heller på at hun hadde smokken hele tiden, og det virket ikke som om hun hadde noe problem i det hele tatt. På nedstigningen ammet jeg, men bare på deler, og det gikk også bra. 

Den 3. januar 2016 at 16.41, Beccy87 skrev:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt går greit på tur! Flytur med baby går jo som oftest helt fint, selv om du ikke ammer. Har du prøvd å gi litt vann på flaske? Min eldste nektet flasken fullstendig og ville bare ha pupp, men vann på flaske godtok han tvert. Da kan han suge litt på den både på vei opp og på vei ned, og kanskje dere slipper ørevondt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi grudde oss også veldig til flytur, men det gikk bedre enn fryktet. Jeg tror ikke han fikk øresmerter. Å amme på vei opp og ned var ikke mulig for oss. Fikk beskjed om at barnet skulle sitte med ryggen inn mot min mage og da ble det fysisk umulig gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord ang. flyturen, litt mindre pessimistisk nå! :)

Vann er vel det eneste jeg ikke har prøvd å gi ham på flasken (hvorfor har jeg ikke prøvd det?!), så det skal jeg jammen prøve i dag. Kryss fingrene for meg da! 
Han tar jo verken flaske eller smokk, så det er ikke en løsning her. Har prøvd å introdusere smokken igjen i et par dager nå med tanke på flyturen, men den fyker ut igjen med en gang. Faktisk litt imponerende å se hvor langt han greier å spytte den hver gang. :fnise: 

Ellers synes vi det er fryktelig kjedelig å måtte sitte inne om dagen fordi det er så kaldt ute. Larven blir også veldig sutrete av å ikke få den lange luren sin ute i vogna. Det er ikke det samme å trille på stuegulvet.. :opplyser:

Prosjekt smaksprøver går også kjempe bra. Avokado har blitt mottatt med verdens største smil, hittil mye bedre respons enn banan. Tenker å prøve mango eller pære neste uke, og kanskje også litt hirsegrøt. Dette er gøy! :hoppendeglad:

Nå skal jeg google prampack og prøvepakke for i morgen. Ha en fin dag da dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

De sier at med regntrekk/stormtrekk så er det ikke noe problem å gå ut for luften i vognen ikke blir så kald. Er jo logisk med tanke på de som bor nord...de sitter jo ikke inne med babyene til de er 1 år :P Tenker at det uansett er frem til 3 mnd de er "skjørest"?

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare fortelle deg min erfaring med å fly, men for meg og R gikk det over all forventing. Hun var så flink og sov hele turen. Lå og sov på mammaen sin og likte bråket veldig godt! R sugde jo på smokken både opp og ned, men jeg tror det hadde gått helt fint uten altså. 
R var helt rolig på flyplassen også. Det er jo trossalt ganske mye støy. :) Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyvingene gikk selvfølgelig helt fint! :jepp:
Han skrek litt første turen, men så fort vi var kommet i lufta så sovnet han og våknet ikke før vi landet igjen. 
Det samme gjorde han på returen, og det til tross for at flyet var nesten to timer forsinker pga snøværet på Gardermoen. Det må være noe med ristingen og duringen som gjør at babyer blir rolige, det er jo det samme i bil, han blir helt salig i blikket og bare koser med å se ut vinduet seg til han tilslutt sovner helt inn. 

Larvens første møte med bestefaren gikk også veldig fint, han sjarmerte ham i senk og bortsett fra et lite raseriutbrudd den ene dagen da han ikke fikk mat fort nok så var han blid og fornøyd hele tiden! :biggrin:

Det har vært noen veldig slitsomme dager, jeg vil ikke syte så mye, så jeg sier bare at det er veldig godt å komme hjem igjen til mannen! Nå ligger han på gulvet og leker med Larven, og det er så godt å se at de begge har savnet hverandre så mye! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappakjærlighet altså :hjerte:

Så bra at flyvningene gikk fint. Blir verre når du skal underholde en toåring og passe på at han ikke sparker i setet foran :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...