Weebs Skrevet 18. april 2017 #1361 Skrevet 18. april 2017 Så flink du er! Det er en skikkelig god følelse å være motivert og klar for jobbing! Vi (mannen først, så kommer jeg etter) faller alltid for den "nå er det helg, woho" både fredag, lørdag og søndag. Det er ikke den mest effektive "slankekuren" når tre av sju dager består av tullete mat 1
Askmeagain89 Skrevet 18. april 2017 #1362 Skrevet 18. april 2017 Så flink du er Beccy Det er så fort gjort å la det skli helt ut. Må si jeg er imponert over treningsøkten 1
rainbow_dash Skrevet 18. april 2017 #1363 Skrevet 18. april 2017 Håper jeg og får slik motivasjon etter fødsel altså! (Det er noen kg mellom idealvekt og startvekt for graviditeten, for å si det sånn ) 1
Marimba Skrevet 18. april 2017 #1364 Skrevet 18. april 2017 Imponert! Også 30 days shred da! Den er jo grusom 1
Beccy87 Skrevet 19. april 2017 Forfatter #1365 Skrevet 19. april 2017 (endret) Takk for skryt og oppmuntring damen, det hjelper godt på motivasjonen videre også. Jeg våknet i dag med forventet treningsverk i omtrent hele kroppen, godt å kjenne at treningen er effektiv da om ikke annet. I dag skal jeg på ny glukosebelastningstest siden jeg hadde grenseverdier i svangerskapet. Kan ikke si jeg gleder meg til det. Hvis jeg får påvist vanlig diabetes nå så blir jeg fryktelig lei meg! Er det innafor å sovne på det venterommet etterpå forresten? Stor fare for at det skjer! Når jeg er ferdig der er det rett hjem for å ta over Bølla slik at Mannen og Trollet kan reise på sykehuset igjen for ny røntgen og forhåpentligvis få beskjed om at tommelen er grodd som den skal slik at de kan fjerne gipsen. Det har jo gått veldig fint å ha den på, han snubler rundt overalt her fordi han er tyngre på den ene siden men *bank i bordet* han har ikke klart å skade seg ordentlig fordi om. Vi har også hatt litt utfordringer i klesveien noen dager siden den ene hånden hans er en eneste stor klump så er det en god del gensere og jakker som rett og slett har måtte ligge i fred i skapet de siste 5 ukene. Vi måtte jo kjøpe inn en del gensere i størrelse 3-4 år rett og slett for å få de til å passe over gipsen. Så nå har han i alle fall et par han kan bruke en god stund fremover. Også gleder vi oss veldig til han kan dusje igjen. Han er veldig glad i dusjen og kan sitte der leeeeeeenge så det har vært et stort savn. Åh, jeg håper, håper, håper de kommer hjem igjen uten gipsen og ikke med beskjed om at han må ha den på en uke til. Kryss fingrene for oss da! Endret 19. april 2017 av Beccy87
Askmeagain89 Skrevet 19. april 2017 #1366 Skrevet 19. april 2017 Masse lykke til til dere begge Håper det ordner seg for stor og liten
j86 Skrevet 19. april 2017 #1367 Skrevet 19. april 2017 Lykke til på testen i dag, har tro på at det kommer til å gå helt fint Kroppen fikser opp etter svangerskap! Krysser også fingre for ingen gips senere i dag Hadde vært herlig for trollet å bli ferdig med dette nå!
miore Skrevet 19. april 2017 #1368 Skrevet 19. april 2017 Lykke til til både deg og Trollet i dag Jeg tror og håper at det blir topp resultat for begge to!
Beccy87 Skrevet 20. april 2017 Forfatter #1371 Skrevet 20. april 2017 Det var en lykkelig liten gutt som kom hjem i går ettermiddag. Lykkelig fordi han hadde fått kjøre trikk uten vogn og drukket kakao på jobben til pappa etter sykehuset. Det faktumet at gipsen var borte enset han ikke en gang. Tommelen var veldig hoven og vond men den er rett og fin og vi satser på at han vender seg til å bruke hånden igjen når hevelsen får gått ordentlig ned igjen. Det var i alle fall veldig stas å få lov til å dusje igjen i går kveld. I dag var planen: Stå opp med Bølla Møte opp på helsestasjonen, time hos jordmor for innsetting av spiral Hjem for å trene Ut å møte trillegjengen på cafe i sentrum Hente Trollet i barnehagen Hjem å lage middag siden mannen jobber sent MEN Så møtte jeg opp på helsestasjonen. Bølla timet det selvfølgelig perfekt og våknet med en gang jeg hadde kommet inn på kontoret til jordmor så da ble vi enige om å levere henne til damene i resepsjonen så jeg slapp å stresse med at hun var der. Det var veldig greit at vi gjorde, for jeg ble liggende der med bena spredt i EN HEL TIME og ikke mindre enn tre (to jordmødre og en lege) damer var innom og rotet rundt oppi der før de endelig klarte å hente frem livmorhalsen min og fikk satt i spiralen. Hjelpes meg! Det viser seg at jeg er har en litt ''vanskelig innredning'' der inne, ingenting jeg kan gjøre for å fikse det heller.. Bare å håpe at spiralen nå funker som den skal slik at jeg kan nyte tre år før jeg må gjøre det her igjen. Har fått med bruksanvisning/veibeskrivelse også til fastlegen siden jeg må dit å ta celleprøve. Så nå føler jeg meg rett og slett ganske mørbanket der nede og tror jeg må droppe den turen inn til sentrum til fordel for sofakos. Krysser uansett fingrene for at det her skal funke og at jeg slipper unna de verste skrekkhistoriene man hører om jenter som blør i ett strekk i 5 måneder, det hadde bare vært toppen på kaka nå!
Gjest Nori Skrevet 20. april 2017 #1372 Skrevet 20. april 2017 Oj! Det hørtes både voldsomt og brutalt ut. Jeg vurderer også spiral etter fødsel, men kommer til å gå rett til ekspertisen altså. Var det veldig vondt?
Beccy87 Skrevet 20. april 2017 Forfatter #1373 Skrevet 20. april 2017 20 minutter siden, Nori skrev: Oj! Det hørtes både voldsomt og brutalt ut. Jeg vurderer også spiral etter fødsel, men kommer til å gå rett til ekspertisen altså. Var det veldig vondt? Ja det var jo det jeg tenkte jeg gjorde nå da. Jordmor liksom, må jo vite rimelig godt hva som er hva og hvor der inne... Men så er det altså meg det er noe ''galt'' med. Men nei, det var ikke veldig vondt. Bare ganske ubehagelig nesten hele tiden med innslag av vondt innimellom.
Gjest Nori Skrevet 20. april 2017 #1374 Skrevet 20. april 2017 29 minutter siden, Beccy87 skrev: Ja det var jo det jeg tenkte jeg gjorde nå da. Jordmor liksom, må jo vite rimelig godt hva som er hva og hvor der inne... Men så er det altså meg det er noe ''galt'' med. Men nei, det var ikke veldig vondt. Bare ganske ubehagelig nesten hele tiden med innslag av vondt innimellom. Ja, jeg tenker gynekolog jeg altså. Selv ikke en allmennlege får lov å prøve seg på meg.. Men bra det ikke var så smertefullt. Nå trenger du jo ikke å tenke på prevensjon på lenge og det er deilig!
Marimba Skrevet 20. april 2017 #1375 Skrevet 20. april 2017 Lurer på om jeg stryker spiral av lista over mulige prevensjonsmidler jeg nå
Weebs Skrevet 21. april 2017 #1376 Skrevet 21. april 2017 Veibeskrivelse da, gitt! Bra jobba av svømmerne å finne frem da. Du har nok laget unger med veldig bra stedsans
Gjest Nori Skrevet 21. april 2017 #1377 Skrevet 21. april 2017 9 timer siden, Weebs skrev: Veibeskrivelse da, gitt! Bra jobba av svømmerne å finne frem da. Du har nok laget unger med veldig bra stedsans
Beccy87 Skrevet 21. april 2017 Forfatter #1378 Skrevet 21. april 2017 10 timer siden, Weebs skrev: Veibeskrivelse da, gitt! Bra jobba av svømmerne å finne frem da. Du har nok laget unger med veldig bra stedsans Jeg løp selvfølgelig rett hjem og skrøyt til mannen. #supersperm!
Beccy87 Skrevet 22. april 2017 Forfatter #1379 Skrevet 22. april 2017 Jeg ser på Trollet som fortsatt våkner flere ganger nesten hver eneste natt. Så ser jeg på Bølla som plutselig har gått fra å sove fra 22.00 - 05/06-ish til å våkne 04 i går og 03 natt til i dag og insistere på å få mat... Er det bare sånn det er? Sier de ikke at når de runder 3 måneder så begynner de å lage rutiner? Hva gjorde vi galt med Trollet som gjør at han fortsatt sliter sånn med søvnen? Når kan jeg prøve å legge tidligere uten at det betyr flere oppvåkninger for mat i løpet av natten? Når kan man forvente at de skal kunne sove en hel natt uten mat? Jeg blir helt gal jeg av den her sovingen. Tror vi må legge Bølla på eget rom allerede neste uke for hun holder meg våken med kavingen og knirkingen sin mye mer enn nødvendig. Trollet har også fått det for seg at mannen ikke er kul nok på natten så da klikker det fullstendig for han om det ikke er jeg som kommer inn når han våkner. I går natt var jeg våken mer eller mindre hele veien fra kl 03.00 fordi begge ungene våknet om hverandre. I morgen har jeg sovemorgen men jeg tørr ikke glede meg fordi begge barna tydeligvis har meg som favoritt nå og Bølla er ekstra vanskelig å mate. Hun kaver og styrer sånn med flaskene, klikke helt og skriker høyt og lenge isteden for å spise så vi (jeg) bruker en evighet på å få henne rolig nok til at hun skal forstå at hun må spise. Skjønner ingenting jeg. Kan være et utviklingstrinn? Håper nesten det.. Bare en måned igjen så kan vi begynne med mat, gleder meg til det! Ble rotete det her, måtte bare få ut litt tanker.. Om det sitter en søvnekspert der ute så kom gjerne med råd. Nå skal jeg drikke masse kaffe før jeg skal møte mamma og gå en laaaang tur. God helg da!
juliane Skrevet 22. april 2017 #1380 Skrevet 22. april 2017 Ingen søvnekspert her i gården, så kan ikke komme med annet enn en klem. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til vi blir fire her i huset når jeg leser det du skriver. Jeg tror nok (dessverre) det er betydelig mer vanlig at en på tre måneder våkner for mat enn at de sover fra 22-6, og det er nok ikke uvanlig at 1,5-åringen våkner om natta heller. S våknet for mat minst hver tredje time til vi nattavvente da hun nærmet seg 11 mnd, og første gang hun noensinne sov hele natta var hun vel omtrent 16 mnd. Nå er vi innom og gir smokk og stryker litt på henne sånn ca annenhver natt, og er like lykkelige hver gang vi våkner om morgenen uten å ha blitt vekket i løpet av natta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå