Gjest Nori Skrevet 30. august 2016 #561 Del Skrevet 30. august 2016 Hurra for trollet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. august 2016 #562 Del Skrevet 30. august 2016 Hurra for Trollet! Du fikk meg til å begynne å grine på jobb, forresten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. august 2016 #563 Del Skrevet 30. august 2016 Åh herregud. Så fint skrevet. Der sitter jeg å gråter på gulvet med mini som ikke fatter hva som skjedde Gratulerer så masse til din lille ettåring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. august 2016 #564 Del Skrevet 30. august 2016 Gratulerer til ettåringen!! Du er så flink til å skrive. Får helt tårer jeg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. august 2016 #565 Del Skrevet 30. august 2016 Gratulerer til ettåringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. august 2016 Forfatter #566 Del Skrevet 30. august 2016 Tusen takk for gratulasjoner og fine ord alle sammen! Tenk at så mange fremmede på internetten kan bry seg så mye om oss! Dere er fine hele gjengen! ______________________________________________________________________________ Trollet har hittil hatt en flott bursdag! Han fikk flott krone i barnehagen og bortsett fra litt snørr og hoste som henger igjen så er han i toppform! OBS nå følger et langt frustrasjons innlegg: Mor og far er det heller verre med men det er grunnet ekstrem irritasjon over den lokale Helsestasjonen. Altså Grunerløkka helsestasjon kan du f**n meg få gratis av meg! FOR er kaotisk sted! Vi har hatt problemer i større og mindre grad helt fra starten av og det som er så greit med å ha denne dagboka er jo at jeg nå kan gå tilbake og mimre over alle de tidligere gangene de har skuffet: Jeg ble møtt med latter når jeg lurte på om det var mulig å få 2 ukers kontrollen som hjemmebesøk. Nei da var jeg bare dum som trodde at de hadde kapasitet til å drive med sånt der! Så da måtte vi ut med keisersnitt og baby med hematom på hodet og jeg brukte nesten en time på å gå - en strekning som i dag tar meg ca 15 minutter - så det sier litt om hvor dårlig formen min var. I tillegg fikk vi møte en helsesøster som bare var vikar for hun som egentlig skulle være vår fordi hun var syk. 6 uker og vi fikk møte en ny vikar som ikke kunne svare på et eneste spørsmål jeg hadde annet enn ''eeeehhmm, det må jeg nesten høre med noen andre om'' 3 måneders kontrollen gikk greit og vi fikk enda en ny helsesøster fordi hun vi egentlig skulle ha nå hadde sluttet. Hun vi fikk da skulle være vår faste fremover. Hun var et surrehode uten like! Da vi møtte opp på 5 måneders kontroll fikk vi beskjed om å komme tilbake uka etterpå for å få vaksinene fordi helsesøstra hadde sett feil på dato og det må gå så også lang tid mellom hver vaksine. Toppers siden mannen hadde satt himmel og jord i bevegelse for å få seg fri fra jobb til å hjelpe meg hjemme i tilfelle Trollet ble dårlig av vaksinen - til ingen nytte.. Så innså jeg etter å ha pratet med de i termin gruppa at neste time vi hadde fått satt opp var for 8 måneders kontroll. HS hadde rett og slett glemt å sette opp 6 måneders kontrollen vi skulle ha hos legen. Ringte helsestasjonen og etterlyste time og fikk beskjed om at jeg enten kunne komme inn påfølgende dag (flaks jeg ringte den dagen da..), eller en måned senere fordi alle listene deres var fulle. Vi tok timen neste dag, men det var jo også en fiasko da vi møtte opp til timen, meldte oss i resepsjonen og ble sittende å vente i en halv time før jeg gikk ned igjen og spurte om de hadde glemt oss. Fikk da til svar at legen var syk og de hadde fått inn vikar som var forsinket i tillegg til trøbbel med dataprogrammene men jeg kunne bare vente videre altså, det ble sikkert snart.... Sånne ting irriterer meg grenseløst, hva med å bare si det når jeg meldte meg da? At legen var forsinket og at det kunne bli litt ventetid, ikke så vanskelig det vel?! I tillegg gikk den undersøkelsen unna i ekspressfart fordi vikaren hadde det så travelt så jeg følte ikke akkurat at Trollet ble undersøkt så veldig nøye... 8 måneders kontrollen gikk greit igjen bortsett fra at vi ikke følte vi fikk noe særlig til gode råd på det vi lurte på, blant annet det at Trollet slet sånn med søvnen... HS hadde''det må dere nesten føle litt på selv''- til svar på ALT! Så fikk vi satt opp ny time for 1-års kontrollen og i tillegg til at timen står på helsekortet vårt så vet jeg at det skulle vært i dag fordi jeg reagerte sånn at hun satt det opp på Trollets bursdag og det ikke var sånn jeg hadde sett for meg at vi skulle tilbringe hans første fødselsdag. Men siden hun da kunne se oss og vi kunne få time hos lege samme dag så virket det som en god løsning. Så da hentet vi tidlig i barnehagen i dag for å stresse opp til helsestasjonen. Der fikk vi beskjed om at det IKKE var noen time satt opp til oss i dag, verken hos helsesøster eller lege.... Og vår helsesøster aka rotehode hadde forresten sluttet en gang før sommeren uten at vi har fått beskjed om det! De kunne ikke finne timene i systemet i det hele tatt, bortsett fra at vi skulle vært der 22/08 men den timen har vi aldri hørt om en gang så da møtte vi naturligvis ikke opp. Hun i resepsjonen beklaget og løp avgårde for å høre om en av de andre der kunne ta seg tid til oss i dag så vi fikk beskjed om å sette oss ned og vente. Etter en halvtime kom resepsjonisten tilbake og spurte om vi ville sette opp time til lege fordi legen ikke hadde tid i dag. Ja, jo, fint det.. men helsesøster da? ''Hva?! Har dere ikke vært inne enda?!'' ''Ehhh.. Neeeii.. vi har ventet her vi...'' Så følger hun oss inn til en ny helsesøster som følger opp med ''jeg satt og skrev mail jeg, glemte dere helt bort'' Jeg har faktisk ikke ord jeg (jo det har jeg jo for nå har jeg jo nesten skrevet en hel bok her!) Nå er jo vi heldigvis en velfungerende liten familie så det er ikke så farlig med oss sånn sett. Men tenk på alle de barna som ikke har det bra da? Som da går under radaren med slike systemer! Jeg reagerer egentlig mest på at det er mulig å rote så mye uten at det går av en varsellampe ett eller annet sted. Så skulle vi vist ha vært til time 22/08, men den har ingen fortalt oss og hvorfor er det ingen som har reagert når vi ikke møtte opp!? Det har gått over en uke, hvorfor har ingen tatt kontakt og spurt hvorfor vi ikke kom, satt opp ny time osv? Jeg synes IKKE dette er greit og når vi tok det opp med den helsesøsteren vi var inne hos i dag så svarte hun bare noe svada om at ''ja det er vanskelig når de blir gravide og går ut i perm og skal ha vikarer og sånt, blir mye gjennomtrekk''... Ehhh.. Hallo!? Vi lever faktisk i 2016 her, at damer jobber er HELT vanlig, at de også fra tid til annen er gravide eller syke eller hva f**n er også helt vanlig, men de fleste bedrifter fungerer da allikevel! Det må da finnes et system som gjør at når en helsesøster slutter så går hennes pasienter automatisk over til andre eller noe?! Beklager ordentlig sur-stemning her nå men jeg måtte bare få rantet fra meg her. Tvang hun nye helsesøsteren til å skrive ut hele journalen til Trollet til meg for jeg stoler IKKE på at alt blir sendt over riktig når vi forhåpentligvis snart bytter helsestasjon. Og ny legetime fikk vi ikke før om en måned fordi de var fullbooket... Ok, jeg er ferdig nå.. Bortsett fra det så har det vært en fin-fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 30. august 2016 #567 Del Skrevet 30. august 2016 Høres ut som en dritt helsestasjon! Skjønner frustrasjonen.. For å gni det inn får man her de to første ukene to hjemmebesøk. Pluss fler dersom det trengs/ønskes (sånn som hos oss pga ammeproblemer og dårlig vektoppgang). Forskjell fra sted til sted ass.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 30. august 2016 #568 Del Skrevet 30. august 2016 Gratulerer så mye med dagen til Trollet! Så fine ord, glad jeg ikke leste de da jeg var ute blant folk. Hihi. Den helsestasjonen hørtes, unnskyld meg, skikkelig ræva ut. Skulle ikke trodd at det var mulig å rote SÅ mye?! Som du sier; vi er faktisk i 2016. De bruker pc eller? Dere får satse på at dere finner et nytt sted å bo i en helt annen bydel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. august 2016 #569 Del Skrevet 31. august 2016 Shit, jeg ble stressa av den helsestasjonen deres. Er det mulig å gjøre så mye feil? Synes det er helt fantastisk godt gjort å være så elendig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 31. august 2016 #570 Del Skrevet 31. august 2016 Den helsestasjonen altså, jeg har heller ikke ord... Virker jo fullstendig inkompetente med alt det surret der. Som du sier, hvordan i alle dager skal de klare å plukke opp barn som ikke har det så bra, eller foreldre som trenger litt ekstra støtte men ikke ber om det selv? Og det at det skal være så stor forskjell på tilbudet fra kommune til kommune og til og med mellom bydeler i Oslo provoserer meg skikkelig. 16 dager var vi hjemme med S før vi hadde nyfødtsamtale på helsestasjonen. De 16 dagene jeg har vært aller mest usikker som mamma, lurte på om hun la på seg igjen, lurte på om hun var blitt gulere osv. Heldigvis er min mamma pensjonert helsesøster, så vi kunne spørre henne, og hun lånte til og med med seg en vekt fra helsestasjonen hjemme for å veie S da hun var på besøk etter en uke. På samme tid hadde lille fetteren hennes hjemmebesøk av både jordmor og helsesøster. Og nå da vi flyttet ble vi plutselig kalt inn til 10 mnd kontroll, for det er visst en standard kontroll i bydel Nordstrand. På St.Hanshaugen har de ingen kontroller mellom 7/8 og 12 mnd... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 31. august 2016 #571 Del Skrevet 31. august 2016 Det høres jo helt latterlig ut. Virkelig skremmende med tanke på å fange opp de som trenger det, som du skriver. Husk at helsestasjonen er et frivillig tilbud og at dersom man ønsker det kan man følges opp av annet helsepersonell/ fastlege. Vet om noen som har gjort dette fordi de av ulike grunner ikke er fornøyd med helsestasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 31. august 2016 #572 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Vi hadde egentlig veldig god erfaring med Grünerløkka helsestasjon, men det var i 2013 da. Da fikk vi hjemmebesøk og alt av kontroller gikk fint, hadde samme helsesøster hele veien også. Mye har skjedd siden det tydeligvis! Endret 31. august 2016 av Sommernatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2016 Forfatter #573 Del Skrevet 1. september 2016 Godt å høre at vi ikke er de eneste som reagerer på helsestasjonen, selv om det sikkert er som @Sommernatt sier at ikke alle er kjempe missfornøyde med akkurat vår. Kanskje vi faktisk skal gjøre det da @Nori, å ta 15 måneders kontrollen et annet sted... Det frister ikke akkurat å gå tilbake til helsestasjonen nå og i alle fall ikke til hun som glemte av oss bare når hun satt og skrev mail... Formen her fortsatt ganske dritt. Jeg gleder meg nesten til den neste forkjølelsen jeg får som ikke-gravid; da skal jeg ta så mange paracet og ibux og forkjølelsesteer og nesespray for tett og rennende nese og det skal virkelig ikke være måte på hva jeg skal putte i meg, i motsetning til nå når jeg må ta til takke med saltvannsspray og måtehold på paracetter. Var på jobb i går og i dag har jeg heldigvis fri igjen for hodet føles ut som om det er pakket med murstein. Håper en hjemmedag til hjelper og at jeg våkner i bedre form igjen i morgen. Nå synes jeg dette har dratt ut alt for lenge. Ellers synes jeg det er fryktelig mye snakk om par som får seg en overraskelse når baby blir født og har et annet kjønn enn det de ble fortalt på OUL her inne nå! Og kombinert med alt snakket om 3D-UL så blir jeg jo litt påvirket. Nå har jeg jo vent meg til tanken på at Bølla er ei jente så om hun kommer ut og er en han så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Samtidig så sitter det litt langt inne å gå til enda en ul. Vi hadde jo tidlig i uke 12, samme som vi hadde med Trollet og det er jo strengt tatt bare en uke siden vi var på OUL! Mannen synes det er litt for mye penger å bruke akkurat nå. Og det er jeg jo forsåvidt enig i... Meeeen det hadde jo vært litt gøy da..? Æsj... Må kanskje jobbe litt med den tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. september 2016 #574 Del Skrevet 1. september 2016 Det er lov med litt otrivin, altså! Først: Relis sier at man ikke skal bruke felleskatalogen når man sjekker om noe kan brukes under graviditet da den bare er full av cover ass-forhåndsregler (min formulering, om det skulle være noen tvil). Det er bedre å se i legemiddelhåndboken. Og den sier (dun-dun-dun): Graviditet: Ingen holdepunkter for at bruk av slimhinneavsvellende nesedråper/nesespray medfører risiko for fosteret. https://www.relis.no/Publikasjoner/2014/Ikke_bruk_Felleskatalogen_for_informasjon_om_legemidler_ved_graviditet_eller_amming/ http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/70232 Mvh, hun som brukte otrivin i 9 måneder i strekk (jeg er på vannvogna (eh... otrivinfri-vogna) nå, altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2016 Forfatter #575 Del Skrevet 1. september 2016 33 minutter siden, miore skrev: Det er lov med litt otrivin, altså! Først: Relis sier at man ikke skal bruke felleskatalogen når man sjekker om noe kan brukes under graviditet da den bare er full av cover ass-forhåndsregler (min formulering, om det skulle være noen tvil). Det er bedre å se i legemiddelhåndboken. Og den sier (dun-dun-dun): Graviditet: Ingen holdepunkter for at bruk av slimhinneavsvellende nesedråper/nesespray medfører risiko for fosteret. https://www.relis.no/Publikasjoner/2014/Ikke_bruk_Felleskatalogen_for_informasjon_om_legemidler_ved_graviditet_eller_amming/ http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/70232 Mvh, hun som brukte otrivin i 9 måneder i strekk (jeg er på vannvogna (eh... otrivinfri-vogna) nå, altså). Til og med den for tett OG rennende nese?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. september 2016 #576 Del Skrevet 1. september 2016 Jeg er tett hele veien, kjempefrustrerende! Så jeg er storforbruker av saltvann på kvelden og nettene. Tør ikke å begynne med Otrivin Etter at jeg hørte om det venneparet vårt som plutselig skal ha gutt så fikk jeg småangst selv. Vi var jo så fornøyde med at de skulle begynne på skolen sammen og garantert bli BFFs De får bli kjærester i stedet for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. september 2016 #577 Del Skrevet 1. september 2016 23 minutter siden, Beccy87 skrev: Til og med den for tett OG rennende nese?!?!? For rennende-delen er det dessverre ikke nok data enda: http://m.legemiddelhandboka.no/Legemidler/69986 Graviditet, amming Graviditet: Erfaring med bruk hos gravide er begrenset.Amming: Farmakokinetiske egenskaper tilsier at ipratropium som lokal inhalasjon kan brukes av ammende. Men man slipper i alle fall å være tett, det er det aller aller verste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2016 Forfatter #578 Del Skrevet 1. september 2016 3 timer siden, miore skrev: For rennende-delen er det dessverre ikke nok data enda: http://m.legemiddelhandboka.no/Legemidler/69986 Graviditet, amming Graviditet: Erfaring med bruk hos gravide er begrenset.Amming: Farmakokinetiske egenskaper tilsier at ipratropium som lokal inhalasjon kan brukes av ammende. Men man slipper i alle fall å være tett, det er det aller aller verste! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2016 Forfatter #579 Del Skrevet 1. september 2016 4 timer siden, Weebs skrev: Jeg er tett hele veien, kjempefrustrerende! Så jeg er storforbruker av saltvann på kvelden og nettene. Tør ikke å begynne med Otrivin Etter at jeg hørte om det venneparet vårt som plutselig skal ha gutt så fikk jeg småangst selv. Vi var jo så fornøyde med at de skulle begynne på skolen sammen og garantert bli BFFs De får bli kjærester i stedet for Hvor sikker hadde jordmor på OUL vært da? (blir helt stressa av å tenke på dette jeg!) Det kan jo hende du får en ordentlig guttejente da som bare vil ha kompiser så blir de BFFs allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. september 2016 Forfatter #580 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Milepæl i dag folkens! I dag skulle jeg begynne ''sent'' på jobb (kl. 08.00) og når mannen bare lot være å stå opp () så ble i dag første dagen jeg leverte Trollet i barnehagen på vei til jobb! Det gikk faktisk over all forventning. Litt stress å prøve å sminke seg på tidsbudsjett mens han raserer badet og vi var så tidlig ute at vi måtte ta to ekstra runder rundt kvartalet før jeg turte å gå inn. Barnehagen åpner jo ikke før 07.30 (noe som egentlig er aaaalt for sent for min smak) så vi var de aller første der i dag kl 07.32! Det gikk kjempe fint med overleveringen, Trollet var blid og fornøyd med frokostskiva si på armen til ei av de som jobbet der og gråt ikke en eneste tåre når jeg gikk. Kanskje mye å håpe på at det skal være sånn hver gang, men det frister i alle fall til gjentakelse. Rakk å være skiftet og klar på jobb til 08.10 også, fornøyd med den! Endret 2. september 2016 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå