Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Nettene er fortsatt ikke noe å rope hurra for (bortsett fra den ene forrige uke) så nå har jeg satt i gang litt endringer på dagtid her. 
Tidligere har Trollet sovet tre korte lurer. 
Dagen starter kl 6 og tidligere har han sovet;
8.30 - 30 min
12.00 - 45 min
15.30 - 30 min

Den siste luren har alltid vært litt sånn halvveis, det er vanskelig å få ham til å sove men når han først sover vil han gjerne sove lengre enn en halvtime.. Sover han lengre enn til 16.00 så er jo hele kvelden ødelagt så det må vi unngå. Så nå har jeg googlet litt og funnet ut at det kanskje er på tide å kutte ned til to lurer isteden. 

Dermed starter dagen fortsatt kl 6 og nå lurer han;
9.30 - 60-90 min
14.30 - 60 min 
med leggetid mellom 18.30 og 19.00 

Vi startet først i går og det gikk veldig fint. Han våknet bare to ganger i løpet av natten, så det tar jeg som et godt tegn. 
Nå sover han fint og har gjort det i en time. Er det dette som skal til for å få ordning på nettene? Er det lov å håpe litt? :sjenert:

Våren er for alvor kommet til Oslo og så fort han våkner nå skal vi ut og møte Besta. Det er jo fridag for vanlige mennesker i dag så vi er invitert på vafler. :biggrin:

Ønsker alle som er innom her en flott dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OBS: Solskinns innlegg spekket av roser, regnbuer og enhjørninger! :hjerte:

Trollet mitt altså! 
Han er så HERLIG om dagen! :strix:
Han blir bare mer og mer aktiv og de siste dagene har han vært i toppform. 
Våkner med et skrik men så er han smørblid stort sett hele dagen (med unntak av den siste halve timen før lurene). 
Han drar seg rundt på gulvet i ordentlig zombie stil i en rasende fart nå. Verken dørstokker eller tepper er en hindring lengre. Opp med runpa, ned med rumpa, opp med rumpa, ned med rumpa. Snart er han på alle fire altså, snaaaart! :jepp:
Han prater og prater og prater dagen lang. :rodmer:
Det går i ''øøøhhjjj'' og ''drrdrrdrrdrrdrrdrrdrrdrr'' og ''vabbvabbvabbvabbvabb'' og ''tssstssstssstsss'' og ''mamma'' og jeg er så nysgjerrig på hva det betyr for han sier det med så mye kraft og innlevelse at det er helt klart noe fryktelig viktig! :fnise:

Vi tok med pappaen opp på åpen bondegård igjen i går og det ble en fantastisk dag! 
Trollet skrattlo når det kom en sau bort til vogna han satt i og prøvde å spise kjeksen hans og det var så stas å få klappe på alle dyrene igjen. Han er fryktløs den lille kroppen, skal helst stupe inn i hesteboksene med hodet først for å klappe på. :hoho:
Det er så GØY å se ham spenne hele den lille kroppen, vifte med ben og armer og grynte og hvine av glede når dyrene kommer nærmere. Vi skal helt klart opp igjen dit mange ganger i løpet av sommeren. :jepp:

På Lørdag så skiftet vi endelig over til sportsdelen på vogna også. Jeg har holdt igjen lenge, litt fordi det har vært så kaldt og litt fordi han har trivdes i baggen (som har en liten klaff man kan stille opp så han har kunnet sitte oppreist). Men nå er det gjort og han stortrives med den ''nye'' vognen sin. :)  

I går kom han seg opp fra mageleie til sittende stilling også. Riktignok bare en gang og det tok ham en evighet, men han greide det! :rodmer:

Og som en ekstra rosin på toppen av kransekaken så slo han til med å våkne bare en gang i natt OG han sov til litt over 07.00!!! :bolledeig:Det har vært 2 oppvåkninger pr natt siden jeg startet prosjekt-to-lurer-på-dagtid, og nå hadde vi en i natt så da anser jeg det som vellykket! Hurra! Måtte det vare leeeenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Så godt å lese at dere har det fint om dagen! 

Besøksgård virker jo helt fantastisk. Det har jeg virkelig lyst til å ta med spetakkelet på. Jeg elsker jo dyr selv og blir som et barn på slike steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye fint å lese!! :nigo: Krysser fingrene for at nettene holder seg sånn lenge!! Og at de bare blir bedre og bedre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet har vært like god hele uken. 
Han våkner 1-2 ganger i løpet av natten og morgenen starter mellom 6-6.30.
Så deilig! :nigo:
(I natt var han våken i litt over en time mellom 4 og 5 men det later vi bare som om ikke har skjedd) 

Vi hadde oss en tur i åpen barnehage igjen og det må vi nesten prøve å få gjort litt oftere for sånn det er nå så bruker han litt tid på å tørre seg ut og leke blant de andre barna også blir han fort veldig fornærmet når noen stjeler leken han holder på med. Ellers så var det flere barn som enten lugget, kløyp, slo eller sparket (med og uten vilje) på ham så det ble en del grining innimellom. :baby:
Det blir vel bedre etterhvert... :P 

Svigermor er også på vei på besøk (skal heldigvis ikke bo hos oss), så vi skal treffe henne til frokost i morgen. 
Hun har ikke sett Trollet siden vi var der i julen så jeg er veldig spent på hvordan det møtet blir. 
Håper hun ikke blir for kritisk og kommer med altfor mange ''gode råd'', hun er helt klart av den gamle skolen og jeg vil IKKE at Trollet skal ha samme forhold til meg som mannen har til henne nå for å si det sånn. Jeg tar alle råd hun kommer med med en stor klype salt. 
Håper også at Trollet ikke blir skeptisk men heller skrur sjarmen på maks så det blir noen hyggelige dager. :)  
Og apropos sjarm på maks; det rareste skjedde på butikken tidligere i dag. Vi stod i køen for å betale også kommer det en dame og bare elsket Trollet, ''sååååå søøøt'', ''åååå seee på det fine lille smilet'', ble helt betatt også insisterte hun på å få lov til å kjøpe et par pakker med smoothie til ham ''bare fordi han var så søt'' :hoho:
Jeg synes egentlig det hele var både kleint og veldig koselig. Prøvde å si nei takk, men hun løp avgårde og kom tilbake med tre pakker som hun stappet oppi vogna og ønsket meg en god pinse! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor kom og dro igjen og det har gått over all forventning. :jepp:
Trollet godtok farmoren sin med en gang og sjarmerte som bare det. 
I natt var han veldig urolig og jeg trodde først at det kunne ha sammenheng med at svigermor insisterte på å stappe i ham alt mulig rart vi kom over. (Nå er ikke jeg så nøye på hva han skal få og ikke uansett da. Bortsett fra honning, spinat, mye salt og hvetebakst så kan han egentlig smake på det meste for min del, med måte så klart, det er jo uansett begrenset med hvor mye han klarer å stappe inn i den lille magen sin.) Men det virket som om hun hadde satt seg som mål å få i han ''alle de tingene han ikke får lov til å spise til vanlig''... :sprettoy:
Han fortsatt å være litt sutrete utover dagen og det viste seg at det nok var fordi han holder på å få en ny tann nede til venstre for fortennene! :biggrin:

Vi hadde også besøk av min mamma til lunch så etter 4 år sammen og en baby på 8,5 måneder har vi endelig fått introdusert mødrene våre for hverandre. Ting tar jammen meg tid når man ikke er så familiekjære!:hoho: Det gikk fint, var en hyggelig tone og ikke noe krangling over barnebarnet som elsket å være midtpunktet og ha hele to bestemødre å sjarmere. :rodmer:

Nå er det også bare 2 uker igjen til jeg starter på jobb igjen! :bond:
Va en liten tur innom jobb for å hente ut uniformen min... Skal prøve den i morgen for å se hvordan vi ligger an, vet jeg har et par forskjellige størrelser og selv om jeg har greid å gå ned nesten 7kg siden jul så har jeg hele 7kg igjen til startvekten min så det blir spennende å se hva jeg får skviiiist inn og ikke. :sjenert:

Nå må jeg få Trollet i seng også tror jeg jammen meg jeg skal legge meg selv også, om han skal holde på å gro tenner hele natten så trenger jeg å få meg litt søvn mens mannen ennå er våken på kveldstid. 
Håper alle har hatt en fin helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 17.mai overstått i år også. :flagg:
Dette var faktisk den første 17.mai jeg ikke har jobbet på 8 år så jeg følte meg nesten litt utilpass. :fnise:

Vi var invitert til frokost hos en venninne av meg men mannen måtte jobbe, hun bor litt langt unna og jeg måtte ha med meg Trollet så da orket jeg ikke. 
Ble enig med mamma om å treffe henne i byen i 12.00 tiden isteden. Følte vel egentlig at vi bare trasket rundt uten mål og mening med litt sånn halvveis dårlig stemning da det var rimelig tydelig at mamma helst ville sitte hjemme foran tven og se på barnetoget.:murvegg:
Mannen var heldigvis ferdig tidlig og kom å møtte oss litt over 14.00, da benyttet mamma seg av sjansen og forsvant nesten fortere enn hun rakk å si hadet.. Jaja.. Like greit for stemningen steg betraktelig etter det. 
Vi gikk litt rundt og så på alle de fine bunadene og hørte på mannskoret mens vi spiste is og kake før vi gikk hjem igjen og ordnet istand til en liten pølsefest og et glass vin. :) 

Trollet var kjempe fin da, det skal mamma ha, hun hadde strikket en liten drakt til ham og vi fikk så mye skryt for den og kommentarer om hvor fin han var. :rodmer:
I dag tenker jeg at vi skal ta det helt rolig. Så fort han sovner for sin første lur så skal jeg få unnagjort dagens treningsøkt og om været holder seg så triller vi nok en liten tur oppom jobben til mannen og henter ham hjem utpå ettermiddagen en gang. :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Høres ut som en kjekk feiring det da :) Her var jeg litt ute i finværet i et par timer før det smalt og jeg ble enda sykere :P Så min feiring ble rolig inne med Mini og natta klokka 20.00 :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tankeras: 


Når man har to uker igjen av mammapermen og endelig føler ordentlig på hvor herlig det lille Trollet man har er.
Når man har snakket om å få ett barn til ''en gang i fremtiden''.
Når man er to voksne mennesker som har sex uten beskyttelse så vet man risikoen.
Når man ser på et tv2 program at å hoppe av i svingen er relativt trygt.
Når man tenker at ''skjer det, så skjer det''
Når man har sex 3 ganger på en måned. 
Når man hopper av i svingen på 2 av dem. 
Så ligger man der og ler litt etterpå ''haha, tenk om vi lagde et barn til nå da.. haha, ja det hadde tatt seg ut, sjansen for det liksom!''
Så sier plutselig appen på mobilen at nå er mensen rett rundt hjørnet. 
1 dag over og du tenker ''ja, men så har jeg bare hatt mensen en gang siden fødselen da, kan vel ikke regne med en helt stabil syklus enda.''
2 dager over og du tenker ''ikke stress, mensen kommer i løpet av natta''
3 dager over og du tenker ''jeg kjenner meg ikke gravid men kanskje jeg skal ta en test bare for å være sikker?''
4 dager over og du leter febrilsk igjennom skapet på badet, du veeet at du hadde en test liggende igjen fra forrige gang. 
Fant den!
Skumleser bruksanvisningen.
Tisser.
Venter. 
Trollet skriker for han har veltet søppelbøtta, du hadde helt glemt at han var der. 
Mannen kommer løpende til.
Så står dere der begge to. 
Venter. 
Stirrer på tissepinnen som ligger på vasken. 
Trollet sutrer. Merker sikkert at mamma og pappa er stressa. 
Tikk, takk, tikk, takk.
Skal du bli storebror du da Trollet mitt? 
Ja.
Gravid.
Flakkende blikk. 
Klamme håndflater.
Nervøs latter. 
Jaja.. Vi greier vel dette?
Ja. 
Vi gjør nok det. 
Hadde vært gøy om det var en jente. 
Ja, eller en gutt til. 
Vi greier det her.
Vi greier det her.
Må bare la sjokket legge seg litt.
Vi greier det her. 
Det blir fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20.5.2016 at 15.48, Beccy87 skrev:

 

Gratulerer sååå mye!!!! Jeg synes du er fryktelig tøff jeg altså :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.5.2016 at 16.15, juliane skrev:

Wow!! :strix::bond::duskedame: 

Lillebrøster! :hjerte: 

 

Den 20.5.2016 at 16.20, Runforit skrev:

:ohmy:

:hoppe:

:bolledeig:

:blomst:

Gratulerer:roser:

 

18 timer siden, Porcelain skrev:

Wow! Gratulerer! 

 

4 timer siden, Saltsild skrev:

Gratulerer sååå mye!!!! Jeg synes du er fryktelig tøff jeg altså :P

Takk dere! :hjerte:
Det er så rart det her!
Man vet jo risikoen og vi har jo tenkt at ''skjer det så skjer det'', vi hadde bare ikke tenkt at det skulle skje NÅ. :fnise:



Jeg har jo akkurat fått positiv test så det er jo slett ikke sikkert det her blir noe av heller.
5+2 i dag og vi tar det helt med ro nå når det verste sjokket har lagt seg. 
Vi har snakket mye og om det blir en liten baby ut av det her så skal vi klare det fint. :) 
Har mye mer is i magen nå enn forrige gang, tenker å vente en måneds tid før jeg tar kontakt med lege osv. forrige gang var jeg jo hos legen og tok blodprøver omtrent på denne tiden. :fnise:

 


Andre tanker som svirrer for øyeblikket:
- Litt veldig irriterende at jeg endelig føler at jeg begynner å få tilbake den gamle kroppen min (6kg igjen til startvekt) og nå er jeg dømt til å bli tjukk igjen. Da får jeg ikke brukt de gamle buksene eller bh-ene mine på ihvertfall 1,5 år til! :( 
- Når det er sagt så skal jeg IKKE legge på meg like mye denne gangen. :opplyser:
- Hva sier jeg på jobb? Og NÅR? Alle sier at magen kommer fortere den andre gangen... Jeg begynner å jobbe igjen 1.Juni og rekker da akkurat å jobbe 7 måneder før nyttår. Foreløpig termin for frøet i magen er satt til 24.Januar 2017... 
- Jeg føler meg teit for å skrive det, men jeg hadde gledet meg til å kunne planlegge neste baby, prøve, vente, teste og alt det der. Samtidig leser jeg andres dagbøker her inne hvor de prøver og prøver i flere år uten at det klaffer. Føler på den dårlige samvittigheten for at vi får det til uten å mene det en gang... :sjenert:
- Jeg skal i utdrikkningslag for bestevenninna mi neste helg... Hvordan i allverden skal jeg løse det?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 22.5.2016 at 14.23, j86 skrev:

Oiiiiiwooowww!!!! Frysninger her, du er flink til å formulere deg. GRATULERER!!!!!!

 

17 timer siden, Nori skrev:

OJ! Gratulerer så masse! :hoppendeglad:

 

Takk! :blomst:


Har hatt et par rolige dager her nå. Mye å tenke på i tillegg til at både jeg og Trollet har vært ganske snørrete så da har det vært greit å rett og slett være litt asosiale. 
I går gikk vi en lang tur i regnet og i dag har vi vært på IKEA, bare vi to. :nigo:

En uke igjen til jobbstart nå og jeg gruer meg. :bond:
Spesielt siden jeg må gå å lyve, vi kommer nok ikke til å orke å holde det hemmelig helt til det er gått 12 uker, men jeg vil ikke at det skal være det første jeg forteller når jeg kommer tilbake heller.. 
Tenker også at jeg må si fra til mine nærmeste venninner i løpet av uka så det ikke blir så mye styr i utdrikkningslaget. 
Er rart å føle på at jeg slapper av så mye mer denne gangen enn forrige. Da gikk jeg rundt og følte meg i høyspenn hele tiden, nå tenker jeg mer ''det som skjer - det skjer''... Er det ikke meningen at frøet skal bli baby så jaja.. Da er det faktisk ikke helt krise om et par stykker vet om det eller ikke. :vetikke:
MEN; jeg vil gjerne vente litt med å fortelle det til familien, rett og slett fordi jeg vet at DE vil bli skuffet dersom det ikke går veien. 

Ellers er nettene her fortsatt et salig kaos. 
Det er fortsatt en hel haug av oppvåkninger hele natten igjennom, det eneste positive er at han nå *bank i bordet* ikke er våken så aaalt for lenge av gangen. Sovner stort sett igjen etter 15-20 minutter på det meste. Men bortsett fra ett strekk på 4 timer sammenhengende søvn i natt så våkner han stort sett annenhver time om ikke oftere... 
Jeg blir snart gal, hva er det vi gjør feil?!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gruer deg litt til jobbstart igjen. Har du noen formening om at jobben kommer til å ta nyheten dårlig? 

Huff, jeg vet så inderlig godt hvordan dere har med med tanke på søvn. Jeg har rett og slett tvunget meg selv til å akseptere at ungen min bare er slik og at det ikke er noe vi gjør feil. Nå har det heldigvis blitt bedre her, men det får veldig opp og ned altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.5.2016 at 19.33, Nori skrev:

Skjønner at du gruer deg litt til jobbstart igjen. Har du noen formening om at jobben kommer til å ta nyheten dårlig? 

Huff, jeg vet så inderlig godt hvordan dere har med med tanke på søvn. Jeg har rett og slett tvunget meg selv til å akseptere at ungen min bare er slik og at det ikke er noe vi gjør feil. Nå har det heldigvis blitt bedre her, men det får veldig opp og ned altså. 

Nei jeg tror egentlig de skal ta den nyheten ganske greit. 
Det er veldig vanlig å være gravid der (om jeg kan si det på den måten) :fnise: og de har valgt å gi vikaren min fast kontrakt så jeg tror det skal gå greit sånn sett. 
Jeg tenker mer på om min kropp orker å jobbe så mye denne gangen. :sjenert:
Men men, tiden vil vise..

Ja jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange netter han har sovet uten å våkne mer enn èn gang siden jul... 
Føler på en måte det alltid er en unnskyldning, ''han får tenner'', ''han er syk'', ''han er midt i utviklingssprang''.. Jeg er i alle fall tom for gode råd og løsninger, får bare satse på at det går seg til etterhvert. 

_____________________________________________________________________________________

Følte jeg hadde så lite symptomer, og med tanke på utdrikkningslaget i helgen så følte jeg trang til å ta en test til bare for å være sikker. (Tok jo bare to forrige helg) :fnise:
Og ja da, fortsatt gravid! Og nå sitter jeg forsåvidt her og er kjempe kvalm... :spy:
Har gått fra 2-3 uker til 3+ nå, noe som stemmer bra med terminen jeg har regnet meg frem til. Akkurat det var jo ikke kjempe vanskelig, vi har jo ikke vært overaktive på soverommet den siste tiden forråsirresånn! :sprettoy:
Har sluppet katta ut av sekken og skrevet til et par av venninnene mine på face også nå, så da er det bare å vente på reaksjonene. :P 

JA og i går gikk jeg en hel dag med en bukse som ikke har sett dagens lys siden 2014! Sååååå fornøyd selv om jeg måtte ha på meg en vid topp for å skjule love-handlesene og det blir vel fort 2018 før jeg får bruke den igjen. Men en seier er en seier! 
Så trenger vi ikke snakke mer om den esken med jeans som nå får ligge i fred under senga i en evighet til... :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...