Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Lykke til :) Det blir nok rart, men litt deilig og 

11 timer siden, Chandra skrev:

Lykke til med første dag! ❤️ Den er vel alt godt i gang i følge vekkerklokken din. :tongue:

2 timer siden, Marimba skrev:

Hvordan har det gått å komme tilbake på jobb?

Takk for det! :)  

Dagen i dag gikk helt greit egentlig, og heldigvis ganske fort. 
Å stå opp tidlig (alarmen sto på 05.00) var jo ikke egentlig et problem siden det er rundt den tiden jeg starter dagen her i huset uansett. Men det å måtte komme seg ut av huset med nogenlunde representabelt utseende i løpet av en halvtime for så å skulle fungere sammen med en masse andre voksne mennesker de neste 8+ timene var ikke like lett. :P  
Det blir vel fort en vane igjen, og selv om Bølla sultestreiket tidvis gjennom hele dagen i dag så hadde både hun og pappaen kost seg sammen. :) 

Jeg kjenner veldig på at jeg mister så mye tid med barna da.... :sjenert:
Siden jeg må gå så tidlig så går jeg jo glipp av den fine morgentiden før barnehagen og jeg synes det er trist å tenke på at de skal våkne hver dag til å finne ut at jeg har reist fra dem igjen. :(  
I tillegg må jeg jobbe annenhver helg så da går det jo bort en hel masse timer der også hvor Trollet også er hjemme og vi burde vært sammen.. 
Skal prøve å få til et par dager innimellom hvor jeg kan starte 08.00 isteden, men det er ikke så lett å få den vaktplanen til å gå opp så i det lange løp er det nok aller best om jeg greier å finne meg en annen jobb..
Bare synd det ikke er noe der ute å søke på nå... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg nok veldig fort til ja, men jeg ser absolutt den med å føle at man får lite tid med barna. Samtidig blir det nok enda lettere å nyte og sette pris på den tida man får med de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr jo avgårde her nå! 
Flaks for meg at jeg kom tilbake rett i høsteferiemodus så det ikke er kjempe mye å gjøre på jobb og jeg har litt tid til å sette meg inn i ting igjen. Det trengs! :P  

Jeg har ikke så mye mer å skrive... Eller jeg føler jeg egentlig har det, men jeg er så sliten i hodet at jeg bare vil gå å legge meg selv om klokka ikke er 20.00 en gang.... Its a hard life her ass! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har begynt med noe nytt i barnehagen til Trollet; hver fredag er nå ''ha med dag'', hvor barna skal ta med en leke hjemmefra.
Jeg liker det virkelig ikke og biter tennene sammen for å vente i alle fall to uker før jeg legger inn protest. :raven:

Bølla fortsetter sultestreiken sin og nekter nå flaske helt og holdent (hun har ikke villet drikke mme i det hele tatt de tre siste dagene) mens grøt må lures inn mellom fruktmos, sang, avledningsmanøvre og skjefekting. Lurer på hvor lenge hun har tenkt å fortsette med det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får gjort så mye med ha-med-dag altså, det har vært vanlig i alle bhg jeg jobbet i under studietiden hvertfall. Hva er det du ikke liker? Ungene syns det er kjempestas... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, juliane skrev:

Tror ikke du får gjort så mye med ha-med-dag altså, det har vært vanlig i alle bhg jeg jobbet i under studietiden hvertfall. Hva er det du ikke liker? Ungene syns det er kjempestas... :sjenert: 

Jeg er enig i at ha-med-dag kan være kjempestas en gang i blant, men jeg synes ikke de trenger å ha det HVER fredag! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første arbeidsuke er overstått og jeg er fortsatt i live! :nori:
Sliten i hodet og et par stygge gnagsår, men ellers i god stand. :P  

Nå har begge barna sovnet og mannen dratt på fest, så nå skal jeg trykke i meg sjokolade og cola og kjenne på følelsen av å være hjemme alene et par timer før jeg legger meg. God helg da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla fortsetter å nekte mme fullstendig og jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre med det... :sjenert:
Blander det i grøten hun får to ganger om dagen men jeg hadde jo helst sett at hun hadde fått i seg en flaske/kopp eller to i løpet av dagen i tillegg til det..
Hun tydeligvis ikke enig i det hele tatt og jeg fatter ikke hvorfor. 
Hun tar en slurk eller to og spytter ut igjen om jeg gir henne fra kopp, om jeg prøver meg på flaske så blir hun skikkelig rasende og vil ikke ha den i nærheten av munnen en gang... 
Noen som har vært borti noe liknende? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutekopp hun kan holde selv? Tilsette velling? Bytte merke? 

Aner ikke. Slenger bare ut forslag. 

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Facebook-gruppen for barn med melkeallergi tipses det om å blande med O'boy. Melkefri erstatning smaker visst helt grusomt :P Mennee.... Vet ikke. Sjekke om puppene er gira på å produsere? Kjenner ei som fremdeles kan skvise ut noen dråper selv om hun ikke har ammet på ett år :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å gi vann i en dag eller to, så hun "glemmer" mme litt?

Min snupp har hatt perioder med nekting av både spising og drikking, og det eneste som har funket er å ikke nøde henne, det gjør bare at det blir total nekt. Første gang det skjedde var hun rimelig liten og levde kun på melk, og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre. Det ble et minneværdig døgn med puppenekt og en stressa og gråtende mamma som prøvde å skvise puppen inn i munnen til en hylende, illsint baby. 

Når hun ble litt større har jeg satt ting hun har klart å håndtere selv sånn at hun har fått tak i det om hun har hatt lyst (og gjerne så hun ikke kunne unngå å se det :plystre: ), f.eks mens hun lekte på gulvet og dermed var distrahert av noe mer spennende enn mat/drikke, men jeg har prøvd å ikke gi etter for den nesten uimotståelige lysten til å presse det på henne. Stort sett har det da løst seg på sikt - selv om jeg har hatt rimelig høye skuldre mens det har pågått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Tutekopp hun kan holde selv? Tilsette velling? Bytte merke? 

Aner ikke. Slenger bare ut forslag. 

11 timer siden, Weebs skrev:

I Facebook-gruppen for barn med melkeallergi tipses det om å blande med O'boy. Melkefri erstatning smaker visst helt grusomt :P Mennee.... Vet ikke. Sjekke om puppene er gira på å produsere? Kjenner ei som fremdeles kan skvise ut noen dråper selv om hun ikke har ammet på ett år :vetikke:

10 timer siden, miore skrev:

Hva med å prøve å gi vann i en dag eller to, så hun "glemmer" mme litt?

Min snupp har hatt perioder med nekting av både spising og drikking, og det eneste som har funket er å ikke nøde henne, det gjør bare at det blir total nekt. Første gang det skjedde var hun rimelig liten og levde kun på melk, og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre. Det ble et minneværdig døgn med puppenekt og en stressa og gråtende mamma som prøvde å skvise puppen inn i munnen til en hylende, illsint baby. 

Når hun ble litt større har jeg satt ting hun har klart å håndtere selv sånn at hun har fått tak i det om hun har hatt lyst (og gjerne så hun ikke kunne unngå å se det :plystre: ), f.eks mens hun lekte på gulvet og dermed var distrahert av noe mer spennende enn mat/drikke, men jeg har prøvd å ikke gi etter for den nesten uimotståelige lysten til å presse det på henne. Stort sett har det da løst seg på sikt - selv om jeg har hatt rimelig høye skuldre mens det har pågått. 

Takk for tips og råd. 
Jeg føler vi har prøvd det meste utenom O'boy og amming @Weebs, det er uaktuelt! :P 

Jeg tenker vi bare kutter ut flaska helt, pakker dem bort og prøver å få henne over på kopp isteden. Vi har jo et lite lager av forskjellige typer fra da vi kjempet med Trollet og ammeslutt så håper vi finner en hun godtar der. 
Hun er ikke glad i å drikke vann heller av noenting annet enn mine glass og da er det egentlig mer leking med vann i hele munnen som frister og ikke selve drikkingen. 
Ser det er en hjørnetann på vei også, kanskje det har noe med saken å gjøre? 
Så lenge hun spiser litt så få hun jo i seg noe så jeg prøver å ikke stresse med det. Prøver... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett gitt beskjed til puppene om å sette i gang :ler: Men jeg er en sånn amme-weirdo, så ikke hør på meg ;) 

Jeg har glemt ut hvorfor du ikke trivdes med amming. Eller kanskje jeg aldri har turt å spør? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Jeg hadde lett gitt beskjed til puppene om å sette i gang :ler: Men jeg er en sånn amme-weirdo, så ikke hør på meg ;) 

Jeg har glemt ut hvorfor du ikke trivdes med amming. Eller kanskje jeg aldri har turt å spør? :klo:

Det er bare å spørre, men jeg synes det er veldig vanskelig å forklare hvorfor. Jeg skjønner det ikke egentlig selv men det er nok psykisk. :klo:
Jeg var veldig usikker på om jeg skulle amme når jeg gikk gravid med Trollet, jeg ville egentlig ikke men så sier jo samfunnet at mann skal og jeg hadde ikke noen annen grunn enn at ''det ikke føltes riktig'' så da tenkte jeg at jeg får vel i alle fall prøve. (typisk at jeg får en sånn unge som nekter flaske da). 
Fysisk var alt i orden, hadde nok melk og Trollet hadde fint tak, ble ikke nevneverdig sår, ingen betennelser eller noen ting men jeg ble fysisk uvell, fikk klump i halsen og gråt ofte når jeg ammet rett og slett fordi jeg synes det var så ekkelt...
Å si at det er ekkelt dekker det selvfølgelig ikke, mer at jeg synes det var helt forj**vlig..
Kjenner jeg blir litt kvalm bare av å tenke på det nå. :( 
Jeg synes også at det var veldig vanskelig å pumpe meg, fikk de samme følelsene da og jeg lar fortsatt ikke mannen ta meg på puppene fordi det gjør meg kvalm. Lurer på hvor lenge den følelsen skal sitte i... 

Jeg var ikke sånn før jeg ble gravid, og flere har spurt om jeg har opplevd noe traumatisk tidligere (en helsesøster spurte rett ut om jeg hadde blitt voldtatt noen gang! :ohmy:) siden jeg tenker sånn men det har jeg ikke..
Er ganske misunnelig på dere som mener dere koser dere med ammingen, amming for meg er bare forbundet med stress, forpliktelser og vonde følelser.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående følelsene du hadde rundt amming, har du lest om D-MER? Jeg hadde det med S, og det var helt grusomt selv om jeg hadde det i relativt mild grad. For meg ga det seg utslag i en voldsom følelse av å være verdiløs. 

https://www.d-mer.org/

https://ammehjelpen.no/artikkel/201/D-MER

Synes det er ekstremt imponerende at du ga deg i kast med pumping denne gangen, med tanke på erfaringen du hadde fra første gang. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/9/2017 den 23.13, Nori skrev:

Angående følelsene du hadde rundt amming, har du lest om D-MER? Jeg hadde det med S, og det var helt grusomt selv om jeg hadde det i relativt mild grad. For meg ga det seg utslag i en voldsom følelse av å være verdiløs. 

https://www.d-mer.org/

https://ammehjelpen.no/artikkel/201/D-MER

Synes det er ekstremt imponerende at du ga deg i kast med pumping denne gangen, med tanke på erfaringen du hadde fra første gang. :hjerte: 

Ikke hørt om dette tidligere nei.. interessant å lese litt om, men er usikker på om det gjelder meg siden de sier følelsene kommer med utdrivelsen og går bort etterhvert. Jeg synes det var helt grusomt hele tiden. Og bare tanken på å måtte amme nå får det til å knyte seg i hele meg og her er det helt klart tomt for melk... :vetikke:

Uansett skal du ha takk for det! Fint å lese at det kanskje er "noe" og ikke bare jeg som er veldig unormal. Kanskje.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva er den største forandringen i livet ditt etter at du ble foreldre da Beccy? 

At man må tenke så sykt mye på søvn og mat hele tiden kanskje? :fnise:

Ikke mine egne behov altså, jeg legger meg gjerne kl 21.00 og står opp igjen 05.00 og hva som skjer mellom der er et sjansespill jeg tar uansett. Men de to apekattene våre derimot, der er det større variabler! 

Bølla gror tenner (er ikke det standardsvaret på hvorfor baby er umulig når den er mellom 5 og 18 mnd?) og er nå nede i to lurer på dagtid. Hun er kjempe trøtt på kveldene så vi har prøvd å legge henne 18.00 og hun har sovnet fint da, bortsett fra i går og dagen før, da kavet hun rundt i over en halvtime før hun ga seg. Så våkner hun 2-3 ganger i løpet av natten for tilsynelatende ingenting og insisterer på å starte dagen kl 5.00... HVORFOR kan hun ikke sove lengre?! :raven:

Hun skal fortsatt ikke ha noe melk... 

Trollet er stort sett grei å legge nå etter at vi kuttet dagluren med en halvtime men han har også begynt å våkne om natten. I natt var han helt hysterisk når mannen tok ham (siden jeg egentlig skulle sove) hikstet og gråt og ville bare ha mamma. Så tilslutt ga mannen opp og jeg gikk inn, da roet han seg med en gang og sovnet på 5 minutter. Stakkars liten! Tror han kjenner veldig på at jeg er borte når han våkner hver morgen. :icon_frown: Han våkner også gjerne før klokka er 6.00.. 

Ikke egentlig noe poeng her, bare sitter på banen på vei til jobb og ranter... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...