Beccy87 Skrevet 5. mars 2017 Forfatter #1221 Del Skrevet 5. mars 2017 Klokka er 19.00 og jeg har lagt meg for kvelden fordi jeg har skikkelig vondt i magen og ryggen. Sånn typisk menssmerter. Jeg har time for innsetting av spiral på Torsdag så det passer jo veldig dårlig om jeg skal få tilbake mensen allerede nå! Hvordan gjør jeg det egentlig da? Frister ikke veldig mye å troppe opp der for å spre bena med blod og det hele... men samtidig vet jeg jo heller ikke hvor lenge jeg i såtilfelle vil blø.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 6. mars 2017 #1222 Del Skrevet 6. mars 2017 Har ikke peiling på dette med spiral dessverre, du må sikkert bare ringe å høre? Spre beina med blod, det hørtes litt drøy ut Men skjønner at du ikke vil vente altfor lenge med å sette den inn. Sinnssykt dyr frisør du var til forresten Her tror jeg det koster 1100,- for striping og klipp hos lærling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 6. mars 2017 #1223 Del Skrevet 6. mars 2017 Ringe legen onsdag og høre hvis det faktisk er mensen som er på vei? Jeg betaler ca det samme for klipp og striper på Hendrix, og da går jeg til hun som driver salongen og ikke til lærling. Og hun har selv sagt at jeg er en av dem hun må legge aller flest striper på, siden jeg har så mye hår. Har aldri hørt om noe tillegg for at hun bruker mye farge. Nesten så jeg tenker at du ble lurt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 6. mars 2017 #1224 Del Skrevet 6. mars 2017 Oj, det var en vanvittig pris. Særlig siden det var en lærling som gjorde jobben. Min første tanke var at det kanskje er en fordel å ha mensen når spiralen skal settes inn, da er vel livmorhalsen mer åpen? Men er best å høre med legekontret hvis det viser seg å være mensen som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #1225 Del Skrevet 6. mars 2017 Vanligvis når jeg har gått til lærlinger (vel og merke ved andre salonger) har jeg betalt rundt tusenlappen for både farge og klipp så jeg synes den prisen var veldig høy. Sa det også til jenta at jeg syntes det var mye mer enn jeg hadde forventet men hun sto fast på at det var prisen hun hadde der og at hun ''bare'' hadde 30% avslag.. Det betyr jo at full pris ville vært 3300 eller noe og det synes jeg også høres veldig mye ut for bare farge.. Men men.. Gjort er gjort og betalt er betalt, jeg går bare aldri tilbake dit igjen. ______________________________________________________________________________________ Ny uke er i gang og den har jeg startet med å ha en full natt i egen seng sammen med mannen for første gang på flere uker. Vi har hatt en ordning hvor jeg har lagt meg alene når Trollet har sovnet i 8 tiden for så å stå opp igjen og avløse mannen rundt midnatt. Da får han sove i fred siden han skal på jobb mens jeg og Bølla sover på sofaen. Da kan jeg se på tv mens hun spiser og kaver men nå de siste dagene har hun *bank i bordet* laget seg litt mer rutiner hvor hun sovner i 22-23 tiden også våkner for mat rundt 01 og igjen 04 så da blir det enklere å sove sammen.igjen. Jeg føler jeg har fryktelig mange planer denne uka: Tirsdag: Første møte med barselgruppe, besøke mamma, hente Trollet i bhg også kommer et vennepar av mannen på middag. Onsdag: Levere Trollet i bhg, kino med venninner på kvelden. Torsdag: Sette inn spiralen (forhåpentligvis - fortsatt ingen mens) Fredag: Trollet legges inn for operasjon. Så det er eeeegentlig bare i morgen jeg har tett program, men jeg føler allikevel det er unnskyldning nok til å holde sofaen i dag. Jeg ser det er sol ute og føler på at jeg egentlig burde gå ut en tur... Samtidig som jeg har fått babyjournalene i posten og det frister mer å begynne på dem.. Valgets kvaler der altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 6. mars 2017 #1226 Del Skrevet 6. mars 2017 4 timer siden, Beccy87 skrev: Vanligvis når jeg har gått til lærlinger (vel og merke ved andre salonger) har jeg betalt rundt tusenlappen for både farge og klipp så jeg synes den prisen var veldig høy. Sa det også til jenta at jeg syntes det var mye mer enn jeg hadde forventet men hun sto fast på at det var prisen hun hadde der og at hun ''bare'' hadde 30% avslag.. Det betyr jo at full pris ville vært 3300 eller noe og det synes jeg også høres veldig mye ut for bare farge.. Men men.. Gjort er gjort og betalt er betalt, jeg går bare aldri tilbake dit igjen. ______________________________________________________________________________________ Ny uke er i gang og den har jeg startet med å ha en full natt i egen seng sammen med mannen for første gang på flere uker. Vi har hatt en ordning hvor jeg har lagt meg alene når Trollet har sovnet i 8 tiden for så å stå opp igjen og avløse mannen rundt midnatt. Da får han sove i fred siden han skal på jobb mens jeg og Bølla sover på sofaen. Da kan jeg se på tv mens hun spiser og kaver men nå de siste dagene har hun *bank i bordet* laget seg litt mer rutiner hvor hun sovner i 22-23 tiden også våkner for mat rundt 01 og igjen 04 så da blir det enklere å sove sammen.igjen. Jeg føler jeg har fryktelig mange planer denne uka: Tirsdag: Første møte med barselgruppe, besøke mamma, hente Trollet i bhg også kommer et vennepar av mannen på middag. Onsdag: Levere Trollet i bhg, kino med venninner på kvelden. Torsdag: Sette inn spiralen (forhåpentligvis - fortsatt ingen mens) Fredag: Trollet legges inn for operasjon. Så det er eeeegentlig bare i morgen jeg har tett program, men jeg føler allikevel det er unnskyldning nok til å holde sofaen i dag. Jeg ser det er sol ute og føler på at jeg egentlig burde gå ut en tur... Samtidig som jeg har fått babyjournalene i posten og det frister mer å begynne på dem.. Valgets kvaler der altså! Jeg tror trikset er å sløve inne på KG så lenge at sola forsvinner og man ikke lengre føler like mye at man må på tur , og så er det fritt fram for sofa og babyjournaler Og for meg som bare får være hjemme og ikke gjøre noe om dagen, må jeg si at uka di så skikkelig slitsom ut, men jeg tror det egentlig sier mer om meg for øyeblikket . Hørtes koselig ut med kinotur med venninner da! Hva skal dere se? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #1227 Del Skrevet 6. mars 2017 3 timer siden, Marimba skrev: Jeg tror trikset er å sløve inne på KG så lenge at sola forsvinner og man ikke lengre føler like mye at man må på tur , og så er det fritt fram for sofa og babyjournaler Og for meg som bare får være hjemme og ikke gjøre noe om dagen, må jeg si at uka di så skikkelig slitsom ut, men jeg tror det egentlig sier mer om meg for øyeblikket . Hørtes koselig ut med kinotur med venninner da! Hva skal dere se? Vi ble inne hele dagen og jeg har nesten ikke dårlig samvittighet! Vi skal se La la land, gleder meg masse til å komme meg ut litt på egenhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 7. mars 2017 #1228 Del Skrevet 7. mars 2017 Deilig å dele seng med mannen igjen! Skjønner godt at du synes du har en travel uke jeg. Jeg hadde mer enn nok med en avtale om dagen da jeg var i permisjon, ble stresset av ingenting. Håper jeg takler det litt bedre denne gangen, for det må nødvendigvis bli mer nå siden jeg allerede har en som må følges opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #1229 Del Skrevet 8. mars 2017 I går møtte jeg barselgruppa for første gang og det vil jeg si gikk ganske greit. En god blanding av både førstegangs og andregangs mødre og relativt jevn alder på oss også. Den gruppen jeg hadde med Trollet funket jo ikke, man kan liksom ikke tvinge på et vennskap heller og etter en stund så er jo ikke baby født i samme måned nok til å holde sammen når man ikke har noen interesser eller liknende til felles.. Vi har avtalt møte igjen om to uker så det blir spennende å se hvor mange som dukker opp da. I dag hadde jeg egentlig tenkt meg ut på arrangert trilletur med en annen gruppe, men gradestokken viser -7 og natta har vært tøff med unger som våkner om hverandre så jeg tror vi blir hjemme og prøver prosjekt ''spis litt mer litt sjeldnere isteden''. Bølla har en tendens til å spise bare 60ml i gangen og når hun bruker opp til 45 minutter på ett måltid og så vil ha mer etter 2 timer så blir det mye pes. For et par dager siden var vi oppe i 120ml med 3 timers mellomrom hele dagen til jeg ga henne over til mannen på natten og det bare ble krøll igjen fordi han ikke er like flink til å lese signalene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. mars 2017 #1230 Del Skrevet 8. mars 2017 Så bra at du har en lovende barselgruppe denne gangen. Det håper jeg også på. Forrige gang var alle hyggelige og greie og vi snakket fint sammen, men kjemien var liksom ikke helt der. Følte meg litt ensom i permisjonen, så har et håp om å finne noen jeg kan få god kontakt med denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 8. mars 2017 #1231 Del Skrevet 8. mars 2017 Hurra for lovende barselgruppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 8. mars 2017 #1232 Del Skrevet 8. mars 2017 Så koselig med barselgruppe! Her glemte helsestasjonen oss så vi fikk ikke invitasjon. Jeg kunne jo slengt meg med senere men da var den liksom allerede i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. mars 2017 #1233 Del Skrevet 9. mars 2017 Det høres fint ut med en lovende barselgruppe! Jeg likte ikke min sist gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #1234 Del Skrevet 9. mars 2017 Bølla satte ny sove rekord i natt med neeeesten 5 timer mellom 22.00 og 03.00, så drakk hun 60ml og sovnet igjen i nye 2,5 time. Våknet med hosting og max kaving 05.30 og da var det ingen ting som var greit nok. Spiste 30ml og bare kavet og tøyset med flaska. Hun sovnet igjen nå kl 08 å blir spennende å se hvor lenge det varer nå. Ser andre i termin gruppa rapporterer om at ungene begynner å sove hele natta og ryktet skal jo ha det til at de som får mme skal sove lengre strekk av gangen fordi det er tyngre for magen og derfor metter mer. Men da må man jo også ha en sånn unge som spiser en del i gangen... Der andre sier deres spiser 120-150ml i gangen hver 3-4 time så bruker vi nesten en hel time med flaska i munnen for å få ned 120ml og de fleste gangene er det 60ml og 90ml (fortsatt på en time) som gjelder med 2-3 timers mellomrom... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å spise mer effektivt heller... Noen med tips? Ellers gruer jeg meg veldig fordi jeg skal få satt inn hormonspiral om bare noen få timer. Håper i alle fall det skal gå greit denne gangen siden jeg går til jordmor på helsestasjonen om ikke fastlegen. Det er jo derfor Bølla er her nå, fordi fastlegen ikke greide å sette den inn og henvisning til gynekolog tok for lang tid.. Håper det ikke gjør så vondt som mange sier det gjør.. Bølla må forøvrig være med og jeg hååååper hun sover seg gjennom seansen for jeg er stresset nok som det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. mars 2017 #1235 Del Skrevet 9. mars 2017 Har dessverre ingen flasketips. M slukte en flaske da hun var nyfødt og nå forstår hun ikke hvordan den funker engang Babyer er cray cray. Men jeg vil ønske deg lykke til med spiralen i dag! Det er nok ikke ekstremt behagelig, men det går kanskje kjapt? Håper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. mars 2017 #1236 Del Skrevet 9. mars 2017 Jeg har dessverre heller ingen tips, min skjønte aldri bæret av flaske. Men om det er noen trøst var hun milevis (MILEVIS) fra å sove natten gjennom da hun var på bølla sin alder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 9. mars 2017 #1237 Del Skrevet 9. mars 2017 Jeg regner med du har forsøkt litt forskjellige flasker, syns å huske at du hadde alle typer på markedet fra forsøkene på å få Trollet til å ta flaske. Har du prøvd med en større størrelse på tuten? S sov ikke gjennom natta før hun var 16 mnd hun, på den tiden der sov hun maks tre timer i strekk... (og det var nattas lengste strekk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #1238 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Når man har hatt ks må man vente 3 måneder etter fødsel før man kan sette inn spiral.... Og når jeg tenker meg om @miore og @juliane så er jeg bare teit som begynner å stresse med lange netter allerede nå. Trollet har jo heller ikke begynt å sove hele natta igjennom! Endret 9. mars 2017 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 9. mars 2017 #1239 Del Skrevet 9. mars 2017 Så da ble det bomtur? Det var jo ergerlig da. Her sover ikke Spetakkelet natta igjen enda heller, har vel skjedd 3-4 ganger til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. mars 2017 #1240 Del Skrevet 9. mars 2017 Typisk. Kanskje de skulle hatt noen store plakater hengende på legekontoret "Obs. obs, husk 3 måneders ventetid for innsett av spiral etter keisersnitt", eller noe. Men men, nå har jo tiden bare flydd her, så det er jo ikke sååå lenge til du kan få ordnet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå