Gå til innhold

Evolusjon er det fakta eller løgn

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

105 stemmer

1. 1. fffff

• Evolsujon er fakta
      87
    • Evolsujon er en løgn fortalt av djevelen
      12
    • Jeg bryr meg rett og slett ikke
      6

Anbefalte innlegg

9 timer siden, debatant skrev:

Fordi DNAet bare viser status quo. Det sier ingen ting om historikk.

Aah, så hvis de finner et spesifikt DNA på et nåværende menneske og det samme spesifikke DNA på et menneske som har vært dødt i 100 år, så er det ikke samme DNA?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kara W skrev:

Du påsto at DNA kun gir et øyeblikksbilde, og ikke kan si noe om historikk.  Det må jo bety at du benekter at man f.eks kan påvise slektskap med DNA.

Du skriver som om det ikke er noen begrensninger i hva DNAet kan bevise/motbevise. Det er tydelig at dette ikke er ditt felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Brimi skrev:

Aah, så hvis de finner et spesifikt DNA på et nåværende menneske og det samme spesifikke DNA på et menneske som har vært dødt i 100 år, så er det ikke samme DNA?

Ingen mennesker har identiske DNA. Hva er din kjenskap til emnet? Hva slags utdanning har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, debatant skrev:

Ingen mennesker har identiske DNA. Hva er din kjenskap til emnet? Hva slags utdanning har du?

Nei, men alle deler DNA med f.eks foreldre eller søsken ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Brimi skrev:

Nei, men alle deler DNA med f.eks foreldre eller søsken ;) 

Det beviser da ikke at vi stammer fra sjimpanser.......

Evolusjonister liker å skrive om alt annet enn tema.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, debatant skrev:

Vi stammer ikke fra sjimpanser. Sjimpanser og mennesker har samme stamfar.

Anonymkode: 16773...a8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen
47 minutter siden, debatant skrev:

ca. 150 sider fordelt på 2 tråder og du er fremdeles på det punktet? Nå har du bevist at du ikke har tatt til deg et eneste gram av informasjon. Tråden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
1 time siden, debatant skrev:

Vi har felles stamfar med sjimpanser. Vi stammer ikke fra dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, debatant skrev:

Du skriver som om det ikke er noen begrensninger i hva DNAet kan bevise/motbevise. Det er tydelig at dette ikke er ditt felt.

Hæ?  Jeg spurte deg et enkelt og rett fram spørsmål om DNA, og utifra det så klarer du å tolke det dithen at jeg tror at vi vet alt om DNA og at det kan bevise alt mellom himmel og jord?  Retorikk er tydeligvis ikke ditt fagfelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

Nei, det var heller ikke det jeg svarte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Det er større sjanse at den avskyelige snømann skal komme ridende på en enhjørning igjennom Karl Johann en at debatant skal forstå seg på evolusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trollkarlen skrev:

ca. 150 sider fordelt på 2 tråder og du er fremdeles på det punktet? Nå har du bevist at du ikke har tatt til deg et eneste gram av informasjon. Tråden er over.

150 sider uten eksempler på evolusjon er ikke bedre enn 1 side uten evidens for evolusjon. Faktisk gir det et hint om at evolusjon er et luftslått ingen kan underbygge. Og det er hele poenget mitt.

Nå er det ikke jeg som kaller evolusjon fakta, uten at det måter kriteriet for å være et faktum.

men om du kan underbygge påstanden med rasjonelle forklaringer er jo det interessant.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
1 minutt siden, debatant skrev:

150 sider uten eksempler på evolusjon er ikke bedre enn 1 side uten evidens for evolusjon.

Du har fått 100 vis av eksempler på evolusjon. Ikke vår feil at du ignorere det. Men det er jo slik som dette

Creationist: "Where is the evidence for evolution?"

Educated person : Presents evidence.

Creationist: "Where is the evidence?"

Educated person : Presents more evidence.

Educated person: Presents even more evidence.

Creationist: "Where is the evidence !?!?!"

Educated person:"I will assume you are functionally retarded and understood absolutely nothing of the evidence presented."

Creationist: "See, you have no evidence!!!!"

Educated person wants to leave this planet, but has no where else to go

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Vi har felles stamfar med sjimpanser. Vi stammer ikke fra dem

kanskje du tok poenget. Strengt tatt, stammer vi fra lobefinnefisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er større sjanse at den avskyelige snømann skal komme ridende på en enhjørning igjennom Karl Johann en at debatant skal forstå seg på evolusjon.

........eller at du skal definere evolusjonen din, som angivelig både er fakta og vitenskap

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

........eller at du skal definere evolusjonen din.

Creationist: "Where is the evidence for evolution?"

Educated person : Presents evidence.

Educated person : Presents more evidence.

Educated person: Presents even more evidence.

Creationist: "Where is the evidence !?!?!"

Educated person:"I will assume you are functionally retarded and understood absolutely nothing of the evidence presented."

Creationist: "See, you have no evidence!!!!"

Educated person wants to leave this planet, but has no where else to go

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor syns du det er mer korrekt å tro på at en Gud har skapt alt, enn evolusjonsteorien? Jeg har forstått det korrekt når jeg sier du er kreasjonist, ikke sant? 

Anonymkode: f27af...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Men jeg har skjønt hvorfor debatant ikke skjønner evolusjon! Fordi ingen har "sett" at en ulv har blitt en hund så kan det ikke ha skjedd. I og med at han ikke tror på at hverken DNA kan vise oss slektskap eller at man kan datere 1000 år gamle benrester så er det ikke noe rart han ikke tror på det. Han har jo sagt han han tror på mikro evolusjon, det er makro evolusjon han ikke tror på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trollkarlen skrev:

Det er gårsdagens nyheter. Begge disse trådene var dødfødte, men ble holdt i live kunstig av folk som av en eller annen grunn tenkte at det er viktig å bestride tøyset til Debatant.

Men en person som har så lite å komme med, og som er så totalt ute av stand til å føre en diskusjon der han argumenterer for sitt syn, er egentlig temmelig likegyldig, og det beste man kan gjøre, er å ignorere vedkommende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
38 minutter siden, debatant skrev:

150 sider uten eksempler på evolusjon er ikke bedre enn 1 side uten evidens for evolusjon. Faktisk gir det et hint om at evolusjon er et luftslått ingen kan underbygge. Og det er hele poenget mitt.

Nå er det ikke jeg som kaller evolusjon fakta, uten at det måter kriteriet for å være et faktum.

men om du kan underbygge påstanden med rasjonelle forklaringer er jo det interessant.

Du har fått flere eksempler på observert evolusjon. Da gikk du jo selvfølgelig i total fornektelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...