Gå til innhold

Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tom/Loki skrev:

Har du hørt om Ironi?

Og slik svarer man når folk har forstått hva du mente og svart på det, men i mellomtiden har man selv funnet ut at det man skrev var litt for infantilt og later derfor som om man egentlig mente det ironisk. 

Eller lurer du på om jeg kan fortelle deg hva ironi er? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Tom/Loki skrev:

Er man lei trenger man jo ikke å lese, så enkelt .

Så hvorfor er du dobbeltmoralsk og leser denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tom/Loki skrev:

Har du hørt om Ironi?

Har du hørt sangen ro, ro til fiskeskjær?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

And in other news...

http://www.medier24.com/nyheter/bak-en-anonym-twitter-konto-har-dns-mediejournalist-rakket-ned-pa-bade-kilder-og-kollegaer/

Har nevnt det i et par andre tråder også. Journalisten som blant annet har kritisert egne kollegere relatert til bloggere og korrupsjon måtte selvsagt stoppes. De har brukt flere uker på å stanse en stakkars Twitter-konto med et par hundre følgere.

Journalister, bloggere.. samme korrupte møkka uansett.

Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Anna Rasmussen skriver innlegg i dag om at hun er anmeldt for å ha skrevet om en person på bloggen. Hun skriver at det er blitt en politisak. Den blir det virkelig interessant å følge. Vi har jo diskutert litt om redaktøransvaret som bloggerne har, så om det blir rettsak så får vi kanskje svar på spørsmål rundt lovlighet, og en dom vil også skape presedens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, CecilieX skrev:

Anna Rasmussen skriver innlegg i dag om at hun er anmeldt for å ha skrevet om en person på bloggen. Hun skriver at det er blitt en politisak. Den blir det virkelig interessant å følge. Vi har jo diskutert litt om redaktøransvaret som bloggerne har, så om det blir rettsak så får vi kanskje svar på spørsmål rundt lovlighet, og en dom vil også skape presedens. 

Hvis det er ærekrenkelser hun er anmeldt for, så spørs det, siden det er tatt ut av straffeloven:

http://www.nored.no/Juss/Krenkelser/AErekrenkelser

http://journalisten.no/2015/09/aerekrenkelser-ut-av-straffeloven

https://snl.no/%C3%A6rekrenkelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Tusen takk @Asti dette var nyttig informasjon. Jeg må si at jeg er litt overrasket, det har jo vært mye fokus på hets via SoMe. At det da går denne veien i stedet for en innstramming på feltet er litt rart. Bøtelegging vil jo ha preventiv effekt, selvfølgelig, men ved å fjerne dette fra straffeloven så sier man jo indirekte neo om alvorlighetsgraden i denne typen saker. Hmmm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CecilieX skrev:

Tusen takk @Asti dette var nyttig informasjon. Jeg må si at jeg er litt overrasket, det har jo vært mye fokus på hets via SoMe. At det da går denne veien i stedet for en innstramming på feltet er litt rart. Bøtelegging vil jo ha preventiv effekt, selvfølgelig, men ved å fjerne dette fra straffeloven så sier man jo indirekte neo om alvorlighetsgraden i denne typen saker. Hmmm. 

Det er lenge siden det ble vedtatt (2005), men loven trådte ikke i kraft før 2015 (grunnet  http://www.aftenposten.no/norge/Den-nye-straffeloven-er-ti-ar-forsinket-uten-grunn-34280b.html ). 

Her kan man lese litt om bakgrunnen for endringen: http://www.aftenposten.no/norge/Arekrenkelse-ikke-straffbart-lenger-271066b.html . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Den 30.9.2015 at 18.53, CecilieX skrev:

Nå til dags handler det om klikk, klikk, klikk, og hele greia er blitt en fullstendig surrealistisk verden der markedskreftene rår. Jeg er drittlei bloggverden!

Jeg er drittlei av overskrifter som bare er konstruert for å få deg til å gå inn på innlegget slik at klikkene blir registrert.

Jeg er drittlei av hverdagsinnlegg som er konstruert slik at man ikke skal skjønne at de er kjøpt og betalt.

Jeg er drittlei av å få feeden full av blogginnlegg som alle handler om samme sponsorevent eller produkt.

Jeg er drittlei av bloggere som klager over hvor tøft det er å være blogger, når de samtidig ler hele veien til banken.

Jeg er drittlei av bloggere som later som de er hyggelige, når de egentlig kun er opptatt av hvordan de kan utnytte leserne sine til å kjøpe ubrukelige produkter.

Jeg er drittlei av at bloggerne ikke bruker sin påvirkningkraft til noe som faktisk er samfunnsnyttig eller viktig eller ikke for egen vinning.

Jeg er drittlei av bloggere som skriver innlegg som åpenbart er konstruert for å skape klikk, og som etterpå skal være offer når kommentarfeltet går varmt.

Jeg er drittlei av at blogglisten toppes av bloggere som ikke tar ansvar for det faktum at de er forbilder for mange unge mennesker.

Jeg er drittlei av at jeg lar meg hisse opp av bloggere og at jeg dermed bare kan betraktes som en nyttig idiot.

Rett og slett slutt å ta del i den..bloggverden altså. 

(Forøvrig syns sånt bare er for det meste fjas...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Kom over dette blogginnlegget fra Ønskemamma som blogger for UI. Hun forteller at det har vært arragert møter hos UI der man skal diskutere seg frem til retningslinjer for hvordan bloggere skal forholde seg for å unngå at lesere blir påvirket negativt i forhold til kropp og spiseforstyrrelser. Blir spennende å se hva som blir utfallet. Bra initiativ.

http://www.onskemamma.no/2016/04/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Den 22. juni 2016 at 12.06, jabx skrev:

And in other news...

http://www.medier24.com/nyheter/bak-en-anonym-twitter-konto-har-dns-mediejournalist-rakket-ned-pa-bade-kilder-og-kollegaer/

Har nevnt det i et par andre tråder også. Journalisten som blant annet har kritisert egne kollegere relatert til bloggere og korrupsjon måtte selvsagt stoppes. De har brukt flere uker på å stanse en stakkars Twitter-konto med et par hundre følgere.

Journalister, bloggere.. samme korrupte møkka uansett.

Jeg er litt lat: Kan du linke til disse trådene?

Jeg syns det er vanskelig å forstå (sånn bortsett fra egen vinning som det nok er her) at pressen skal ha en interesse av å avlsøre hvem som er bak kontoer som kritiserer pressen, og folk i mediabransjen. Er du journalist, tåler du det. Da liker du det! Er du opptatt av ditt eget ego: "uæ, jeg må finne ut hvem som står bak denne kontoen så han/hun slutter å skrive om alt det kritikkverdige jeg gjør med en snert!".

Det var nok mange som ble glade når en av personene bak ble avslørt. DN har jo gang på gang vist seg å bedrive ekstrem kløing, og plagiat - senest med dame-sex-pillen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Den 28. juni 2016 at 19.41, CecilieX skrev:

Kom over dette blogginnlegget fra Ønskemamma som blogger for UI. Hun forteller at det har vært arragert møter hos UI der man skal diskutere seg frem til retningslinjer for hvordan bloggere skal forholde seg for å unngå at lesere blir påvirket negativt i forhold til kropp og spiseforstyrrelser. Blir spennende å se hva som blir utfallet. Bra initiativ.

http://www.onskemamma.no/2016/04/

Ja, det var ikke dumt! Håper det er noe i det også, at det ikke bare inneholder avskriving av ansvar, men at man faktisk TAR ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.6.2016 at 20.22, Coolaid skrev:

Rett og slett slutt å ta del i den..bloggverden altså. 

(Forøvrig syns sånt bare er for det meste fjas...) 

Eventuelt ta del i diskusjoner rundt det for å bidra til å fokusere på det så man kan gjøre noe med dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.6.2016 at 0.08, Evans skrev:

Jeg er litt lat: Kan du linke til disse trådene?

Jeg syns det er vanskelig å forstå (sånn bortsett fra egen vinning som det nok er her) at pressen skal ha en interesse av å avlsøre hvem som er bak kontoer som kritiserer pressen, og folk i mediabransjen. Er du journalist, tåler du det. Da liker du det! Er du opptatt av ditt eget ego: "uæ, jeg må finne ut hvem som står bak denne kontoen så han/hun slutter å skrive om alt det kritikkverdige jeg gjør med en snert!".

Det var nok mange som ble glade når en av personene bak ble avslørt. DN har jo gang på gang vist seg å bedrive ekstrem kløing, og plagiat - senest med dame-sex-pillen. 

Trådene var tråden om DN i PFU (i saken om vennskap mellom en DN-journalist og Fotballfrues management eller noe slikt), og muligens i den gamle eller nye CBE/Fotballfrue-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
11 timer siden, jabx skrev:

Trådene var tråden om DN i PFU (i saken om vennskap mellom en DN-journalist og Fotballfrues management eller noe slikt), og muligens i den gamle eller nye CBE/Fotballfrue-tråden.

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så fasinert over att ikke gammel-media (aviser, tv, radio) ikke tar bloggere mer seriøst. All den tid bloggerne har lesetall som mange aviser kan drømme om! 

Er det fordi gammel-media ønsker å tie hjel bloiggerne, da de tenker de er konkurenter? Eller er det fordi majoriteten er kvinner som blogger om mote, skjønnhet, trening og litt alvor inn i mellom alt fjaset?

Dessuten er jeg veldig fasinert over at det finnes så mange kose-mose folk i landet, som synes alt bloggerne er sååå fantastisk, sååå pene/snille/gode/søte du. 

Men meget mulig det er bare jeg som er blitt for gammel, kynisk og bitter. :)  Herregud, da jeg voksne opp var det ikke vanlig å klemme folk en gang - foruten sine barn og foreldre. Sist nevnte til nød og bare da ingen så deg. :P

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Jeg er så fasinert over att ikke gammel-media (aviser, tv, radio) ikke tar bloggere mer seriøst. All den tid bloggerne har lesetall som mange aviser kan drømme om! 

Er det fordi gammel-media ønsker å tie hjel bloiggerne, da de tenker de er konkurenter? Eller er det fordi majoriteten er kvinner som blogger om mote, skjønnhet, trening og litt alvor inn i mellom alt fjaset?

Dessuten er jeg veldig fasinert over at det finnes så mange kose-mose folk i landet, som synes alt bloggerne er sååå fantastisk, sååå pene/snille/gode/søte du. 

Men meget mulig det er bare jeg som er blitt for gammel, kynisk og bitter. :)  Herregud, da jeg voksne opp var det ikke vanlig å klemme folk en gang - foruten sine barn og foreldre. Sist nevnte til nød og bare da ingen så deg. :P

Dette :fnise:

Har lest noen kommentarfelt, og det renner jo over av kvalmende søte innlegg. Jeg lurer litt på om de som skriver (og den som mottar) mener dette? Er det ekte, eller er det bare tull? Mulig det er meg som er sosialt uintelligent, men jeg lurer seriøst på dette. Jeg synes bare det ser falskt og smiskete ut.

Har vel vært innom noen blogger av nysgjerrighet, eller hvis jeg får treff når jeg googler noe, men holder meg stort sett unna. Er lite interessert i sminke, mote, trening og interiør (vips, der unngikk jeg 90% av bloggene), og gidder heller ikke bidra til at disse folkene tjener penger på å late som om de synes ubrukelige produkter er kjempebra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lingua franca skrev:

Dette :fnise:

Har lest noen kommentarfelt, og det renner jo over av kvalmende søte innlegg. Jeg lurer litt på om de som skriver (og den som mottar) mener dette? Er det ekte, eller er det bare tull? Mulig det er meg som er sosialt uintelligent, men jeg lurer seriøst på dette. Jeg synes bare det ser falskt og smiskete ut.

Har vel vært innom noen blogger av nysgjerrighet, eller hvis jeg får treff når jeg googler noe, men holder meg stort sett unna. Er lite interessert i sminke, mote, trening og interiør (vips, der unngikk jeg 90% av bloggene), og gidder heller ikke bidra til at disse folkene tjener penger på å late som om de synes ubrukelige produkter er kjempebra. 

Har jeg også lurt på!! 

Men, etter en episode der jeg fikk en gjeng folk "etter meg" etter en relativt uskyldig kommentar, så tror jeg de finnes... Argumentet var nemlig att all informasjon som gikk mot TS var superduperslemt, jeg var ei heks, dumming, dessuten en mobber, etc. (var informasjon rundt hva som er lov eller ikke lov juridisk). Disse damene mente altså att man skal holde seg for god for samfunnsinformasjon og kritikk - ironien var at hele tråden ble slettet da det ble ansett att damene drev med mobbing og hets mot meg. ;) 

ps. ikke kvinneguiden, annet forum. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BlendaSensitive 

Hmmmmm...dette fikk meg til å tenke på min gamle musikk-lærer.
Han var av den gamle skolen, der jo mer øvelse desto mer mester og han stilte krav til elevene sine om at de måtte ha øvd og forventet progresjon fra uke til uke. Han var en av de aller beste lærerne, men var også den som fikk mest pepper av dem alle.
Det var nemlig ikke ønskelig at barn mellom 7 - 16 år ble stilt krav til, fikk konstruktive tilbakemeldinger, eller ble forventet å skulle utvikle seg. Dette fra foreldrene deres som betalte 600,- timen, og der undervisningen var satt opp for semesteret med delmål og mål. Istedet ble det forventet at en elev som ikke kom noen vei, skulle få føre hvor flink og dyktig h*n var uansett.
Jeg tror det var på 80-90-tallet.
Allerede der startet kose-mose-generasjonen, der man helst skulle bli tatt på med silkehansker og få anerkjennelse for manglende progresjon til tross.
Mange av disse skal man idag fortsatt bare gi positive tilbakemeldinger til, ellers legger de seg billedlig talt på gulvet i en eksistensiell livskrise/kjefter tilbake. I hvert fall slik jeg observerer dette rundt meg og på de ulike arbeidsplassene jeg har hatt gjennom årene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...