Gjest Gjesten Skrevet 22. september 2004 #21 Skrevet 22. september 2004 Gammeldag kvinnesyn. Ja kanskje det ja. men altså.. 4-5 i året, det er vel bruk og kast? si dette pågår i 5 år da. Det er vel ikke lett å si til den du vil gå inn i et forhold til :at du er den først jeg vil "leve" med, etter 20-25 stk som jeg bare brukte for å tilfredstille meg seksuelt. Hva skal du si til noe slikt da? Samme om de bruker beskyttlese. Jeg kunne aldri stolt helt på en jente som hadde drevet på slikt. Hadde dette vært en gutt hadde han blitt kalt en player og div. andre ting med en gang. Og ja...som gutt synes jeg ikke dette er noe for gutter eller jenter..like dumt begge veier.
Gjest GreenSky Skrevet 22. september 2004 #22 Skrevet 22. september 2004 Gammeldag kvinnesyn. Ja kanskje det ja. men altså.. 4-5 i året, det er vel bruk og kast? si dette pågår i 5 år da. Det er vel ikke lett å si til den du vil gå inn i et forhold til :at du er den først jeg vil "leve" med, etter 20-25 stk som jeg bare brukte for å tilfredstille meg seksuelt. Hva skal du si til noe slikt da? Samme om de bruker beskyttlese. Jeg kunne aldri stolt helt på en jente som hadde drevet på slikt. Hadde dette vært en gutt hadde han blitt kalt en player og div. andre ting med en gang. Og ja...som gutt synes jeg ikke dette er noe for gutter eller jenter..like dumt begge veier. Det finnes vel varibler her som alle andre steder. En er ikke nødvendigvis en drittsekk fordi en har hatt sex med folk. Så lenge en stiller med åpne kort.
Gjest Frigg Skrevet 22. september 2004 #23 Skrevet 22. september 2004 Gammeldag kvinnesyn. Ja kanskje det ja. men altså.. 4-5 i året, det er vel bruk og kast? si dette pågår i 5 år da. Det er vel ikke lett å si til den du vil gå inn i et forhold til :at du er den først jeg vil "leve" med, etter 20-25 stk som jeg bare brukte for å tilfredstille meg seksuelt. Hva skal du si til noe slikt da? Samme om de bruker beskyttlese. Jeg kunne aldri stolt helt på en jente som hadde drevet på slikt. Hadde dette vært en gutt hadde han blitt kalt en player og div. andre ting med en gang. Og ja...som gutt synes jeg ikke dette er noe for gutter eller jenter..like dumt begge veier. Det er ikke gammeldags kvinnesyn, det er riktignok gammeldags, men det er sneversynt. Hvordan et menneske - det være seg mann eller kvinne - velger å utforske sin seksualitet blant andre likesinnede er deres valg. Om du velger å ekskludere noen av den grunn, må du være forbedredt på selv å bli ekskludert på grunn av at du er sneversynt, smålig, og ikke minst - umoden.
Gjest Gjesten Skrevet 22. september 2004 #24 Skrevet 22. september 2004 Frigg: Ingen grunn til personangrep. Det jeg har skrevet til nå er faktisk mine egne meninger og jeg respekterer at andre har et annet syn på saken. Kanskje det blir bedre om at jeg sier: Peis på...fei over alle du ser, gutter som jenter.
Gjest Frigg Skrevet 22. september 2004 #26 Skrevet 22. september 2004 Frigg: Ingen grunn til personangrep. Og hva mener så gjesten er personangrep? Du setter jo alle som har flere enn 1 sexpartner i "upålitelig, forkastelig, og løsaktig"-båsen, hvorfor kan det da ikke gå an og sette deg også i en bås? Er det virkelig personangrep å si at noen som er sneversynt' date=' smålig, og ikke minst - umoden[/quote']? Hvis dette er min oppfatning av deg, at du er sneversynt, smålig og ikke minst umoden, hvordan i alle dager kan det være personangrep? Og hvorfor er det verre enn måten du dømmer folk?
Gjest Madam Felle Skrevet 22. september 2004 #27 Skrevet 22. september 2004 Du verden, så tåpelig MadamFelle/GreenSky............. Jeg er IKKE arrogant./sitter på en høy hest. eller hva dere nå skrev. Jeg BRYR MEG OM ei søster som har vært viktig og nær meg i mange år, og som jeg er veldig gla i.. Og jeg vil henne bare det beste. Er DET så forbanna vanskelig å forstå?? Forstår dere ikke DET trenger DERE to i grunn ikke svare meg mer..... Lurer egentlig på om du vil hennes beste, eller at du vil at hun skal leve etter hva DU syns er best for henne? Flere her inne har sagt at det ikke er unormalt å ha så "mange" sexpartnere som det din søster har. Men det øre vil du ikke høre på. Den du hører på, er den personen som tenker som deg, men flesteparten her har faktisk sagt at så lenge hun har det bra, behøver du ikke bekymre deg. Så da blir mitt spørsmål igjen: Er det hennews beste du ønsker, eller at hun rett og slett skal leve som du vil?
Gjest Mann 28 Skrevet 22. september 2004 #28 Skrevet 22. september 2004 Om det er snakk om 4-5 sexpartnere i året syns jeg ikke det er så galt, men om man snakker om 4-5 forhold blir det med ett noe annet for meg. Mange sier her at hun da bruker 2,5-3 måneder pr. forhold og at dette ikke er så galt. Personlig vil dette for meg være helt hinsides å ha så mange korte forhold som på et år. Hadde en jente fortalt meg dette når jeg traff henne, ville jeg ha tenkt meg kraftig om. Mitt inntrykk ville da ha vært at dette er en person som hiver seg inn i et forhold uten å tenke seg om, og som dropper deg like fort og løper videre til nestemann om ikke alt er like perfekt hele tiden.
Gjest Frigg Skrevet 22. september 2004 #29 Skrevet 22. september 2004 Hadde en jente fortalt meg dette når jeg traff henne' date=' ville jeg ha tenkt meg kraftig om. Mitt inntrykk ville da ha vært at dette er en person som hiver seg inn i et forhold uten å tenke seg om, og som dropper deg like fort og løper videre til nestemann om ikke alt er like perfekt hele tiden.[/quote'] Jaja, så lenge du ikke dømmer folk på feil grunnlag... Jeg mener, det er jo verre at de har flere forhold bak seg enn hvordan de er som person. Helst så går du bare ut med ufeilbare, jomfruelige damer da.
Gjest Per Skrevet 22. september 2004 #30 Skrevet 22. september 2004 For det første: Jo, jeg tenker på hennes beste. Jeg lurer nemlig på hva det gjør MED henne. Blir man ikke påvirket følelsesmessig på et vis? Dvs at følelsene sdpiller mindre og mindre rolle så lenge nytelsen er der? Og er det ikke lettere å hoppe ut fra et ellers godt forhold senere for sexens skyld.. Og; hva lærer man av å ha mange sexpartnere? Jeg, og mange andere med meg, opplever at sexen blir bedre jo mer kjent man blir, dvs desto tryggere og åpnere man blir. Da tør man prøve ut ting, tør feile litt osv. Derfor tror jeg at man får mer eraring av ett forhold i året enn 5. Og det gjelder ikke bare sexen. Og tilslutt, ingenting kan måle seg med sex når man er virkelig glad i hverandre. Sex med mye og ekte følelser ift lite eller bare spenningsrelaterte følelser ersom natt og dag, spør dere meg.
Gjest Gjesten. Skrevet 22. september 2004 #31 Skrevet 22. september 2004 Frigg: Nå er det du som er umoden og usakelig. Temaet er da ikke hvordan jeg som person er..når du kommer med et inlegg bare for å si hvor dum jeg er da..er det du som er umoden og veldig usakelig. Hold deg til topic! Eller ikke svar i det hele tatt.. Ja..jeg er vel gammeldags. Jeg innrømmer det. Jeg forventer heller ikke at jentene er jomfruer før jeg snakker med dem heller Klart de kan ha hatt flere partnere fra før. Jeg går da ikke vekk fra dem for det. MEN det jeg mener..unsaett om det er jenter eller gutter..når dem har hatt 20-25 partnere i løpet av realativt kort tid, da blir jeg litt beskymret. Personlig så liker jeg å bli og kjent med en jente før jeg går videre. Dvs..jeg hopper ikke tl sengs på første daten. Men jeg venter heller ikke til jeg er gift men finner en mellom ting. Og skulle det blitt slutt, så er det ikke ut på byen for å finne en erstatter med en gang. Jeg mener at du kan ikke bruke 2.5 mnd..på å finne en jente....bli glad i henne, og så finne ut at du ikke liker han/henne lengre. Da går du inn i forholdet bare med tanke på en ting. Det er der jeg synes det er feil.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. september 2004 #32 Skrevet 22. september 2004 Og igjen, det er din mening. Men det er ikke dermed sagt, at alle må leve sånn. Ha respekt for at ikke alle er som deg.
Gjest Frigg Skrevet 22. september 2004 #33 Skrevet 22. september 2004 For det første: Jo, jeg tenker på hennes beste. Jeg lurer nemlig på hva det gjør MED henne. Blir man ikke påvirket følelsesmessig på et vis? Dvs at følelsene sdpiller mindre og mindre rolle så lenge nytelsen er der? Og er det ikke lettere å hoppe ut fra et ellers godt forhold senere for sexens skyld.. Og; hva lærer man av å ha mange sexpartnere? Jeg, og mange andere med meg, opplever at sexen blir bedre jo mer kjent man blir, dvs desto tryggere og åpnere man blir. Da tør man prøve ut ting, tør feile litt osv. Derfor tror jeg at man får mer eraring av ett forhold i året enn 5. Og det gjelder ikke bare sexen. Og tilslutt, ingenting kan måle seg med sex når man er virkelig glad i hverandre. Sex med mye og ekte følelser ift lite eller bare spenningsrelaterte følelser ersom natt og dag, spør dere meg. Dette svaret ditt viser at det er egentlig som mangen som har svart har trodd: Det handler om ditt syn på saken. Ikke hennes. Du sier at hun har det bra. Så hva er egentlig problemet? Jo, det er du som har problemet. Hvis du mener hun blir mer "løsaktig" av det, hva synes du vi skal foreslå at du gjør? Låser henne inne? Gifter henne bort med noen slik at hun kan bruke mange år på å få et godt sexliv med bare en partner? Preker uendelig for henne om farene? Enn om det ikke er noen farer, egentlig? Enn om hun er sikker i sin seksualitet og følelser at hun kan leve som hun gjør? Og hvis hun har det bra (som du hevder) hvorfor synes du det er så ille? Er det ille at hun har det bra? Er det det at hun har det bedre enn deg som bekymrer deg? Mitt råd, og mange andre fornuftige personer har sagt det før, og gjentar det igjen: Hvis hun har det bra, så burde det holde for deg. Det gir deg ikke grunnlag for å dømme eller fordømme henne at hun velger sine forhold som hun gjør. Hvis du er den broren du hevder å være, så vil du være der for henne uansett hvor mange "feil" hun måtte begå i dine øyne.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. september 2004 #34 Skrevet 22. september 2004 For det første: Jo, jeg tenker på hennes beste. Jeg lurer nemlig på hva det gjør MED henne. Blir man ikke påvirket følelsesmessig på et vis? Dvs at følelsene sdpiller mindre og mindre rolle så lenge nytelsen er der? Og er det ikke lettere å hoppe ut fra et ellers godt forhold senere for sexens skyld.. Og; hva lærer man av å ha mange sexpartnere? Jeg, og mange andere med meg, opplever at sexen blir bedre jo mer kjent man blir, dvs desto tryggere og åpnere man blir. Da tør man prøve ut ting, tør feile litt osv. Derfor tror jeg at man får mer eraring av ett forhold i året enn 5. Og det gjelder ikke bare sexen. Og tilslutt, ingenting kan måle seg med sex når man er virkelig glad i hverandre. Sex med mye og ekte følelser ift lite eller bare spenningsrelaterte følelser ersom natt og dag, spør dere meg. Hun vil nok komme til den konklusjonen en dag hun også. Men hun er ikke kommet dit enda, go det må du respektere. Har flere venninner som har rotet rundt med mange, og ingen av de er blitt ødelagt følelsesmessig. Men de var rett og slett ikke klar for et forhold der og da.
Gjest Gjesten Skrevet 22. september 2004 #35 Skrevet 22. september 2004 jeg respekterer at andre har et annet syn på saken Det bør vel svare på deg.
Gjest Frigg Skrevet 22. september 2004 #36 Skrevet 22. september 2004 Frigg: Nå er det du som er umoden og usakelig. Temaet er da ikke hvordan jeg som person er..når du kommer med et inlegg bare for å si hvor dum jeg er da..er det du som er umoden og veldig usakelig. Hold deg til topic! Eller ikke svar i det hele tatt.. Den som er umoden og litt usakelig må vel være deg. Jeg laget ikke et innlegg bare for å si hvor dum du er, jeg brukte faktisk ikke det ordet i det hele tatt. Ja..jeg er vel gammeldags. Jeg innrømmer det. Jeg forventer heller ikke at jentene er jomfruer før jeg snakker med dem heller Klart de kan ha hatt flere partnere fra før. Jeg går da ikke vekk fra dem for det. MEN det jeg mener..unsaett om det er jenter eller gutter..når dem har hatt 20-25 partnere i løpet av realativt kort tid' date=' da blir jeg litt beskymret. Personlig så liker jeg å bli og kjent med en jente før jeg går videre. Dvs..jeg hopper ikke tl sengs på første daten. Men jeg venter heller ikke til jeg er gift men finner en mellom ting. Og skulle det blitt slutt, så er det ikke ut på byen for å finne en erstatter med en gang. Jeg mener at du kan ikke bruke 2.5 mnd..på å finne en jente....bli glad i henne, og så finne ut at du ikke liker han/henne lengre. Da går du inn i forholdet bare med tanke på en ting. Det er der jeg synes det er feil.[/quote'] Du legger sikkert ikke merke til det selv, men innlegget ditt er litt dømmende. I det ene øyeblikket sier du at du "ville tenkt deg om", at 20-25 partnere er mye, og at 2,5 mndr er for lite til å bli kjent med noe. For deg kanskje. Men det var i utgangspunktet ikke deg som ble diskutert, men når du bringer deg selv inn som eksempel, må du nesten forvente å bli diskutert. Og i det neste øyeblikk sier du at du ikke ville dømt noen. Hmmm... :klø:
Gjest Gjesten Skrevet 22. september 2004 #37 Skrevet 22. september 2004 hmmm...først av alt så svarer jeg på spørsmålet eller prøver å svare trådstarter. Deretter bruker jeg meg selv som eksempel. Men jeg er overhode ikke ute etter hva DU synes om meg. Om jeg er umoden. gammeldags eller dum for deg, så har det ingen ting sed saken å gjøre..Forstår du...?Hvis du vil så kan du bruke deg selv som et eksempl..og jeg ikke kommentere det!!
valentino Skrevet 22. september 2004 #38 Skrevet 22. september 2004 Hva en person gjør som singel, har da virkelig ikke noe med hvordan personen er i et forhold. Det er da samme personen, ikke sant?
valentino Skrevet 22. september 2004 #39 Skrevet 22. september 2004 4-5 menn i året var veldig lite, spør du meg.... Synes ikke det var noe å tenke på, jeg. Hvorfor mener alle jenter her at dette ikke er mye, eller er noe som helst problem i det hele tatt?
valentino Skrevet 22. september 2004 #40 Skrevet 22. september 2004 Man skal prøve og feile litt. Hvorfor skal man det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå