aline Skrevet 24. september 2004 #101 Skrevet 24. september 2004 Per, tror du søstern din er dum? om du ikke tror det, tror du hun er for uansvarlig til å tenke selv og ta egne valg? jeg tror at du med din holdning og din mangel på å forstå folk som ikke fungerer akkurat likt deg, aldri vil kunne endre din søster. Hun er seg selv, du er deg. og jeg vil ærlig talt si at jeg MYE heller ville hatt en mann som greide å se at mennesker har andre kvaliteter en antall sexpartnere, en en som kun har ligget med en og føler seg bedre en de som ikke har tatt samme valg her i livet. og at jeg var barnslig og umoden som atten-tyve, JA, takk og pris for at jeg faktisk gjorde unna umodenheten min i DEN alderen!! Jeg lærte ihvertfall, og har funnet fornuft og oppdragelse etterpå!
aline Skrevet 24. september 2004 #102 Skrevet 24. september 2004 Det er vel en viss forskjell på å akseptere noen FORTID en det er å akseptere at en partner ligger rundt NÅ!!! ærlig talt, hvor gamle ER dere? :-x Og bare for å ha sagt det, jeg valgte ikke den dømmende typen menn når jeg lå rundt, og jeg faller sjeldent for den dømmende typen nå i voksen alder. Så fremdeles 10 år etter min ville tid så velger jeg ikke menn som deg.
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2004 #103 Skrevet 24. september 2004 Feil, mange jenter, veeeeldig mange jenter har i årevis hatt en holdning om at gutter som "ligger rundt" er noen drittsekker. Nå når jenter selv i større grad oppfører seg likedan, da er det plitselig å helt greit. Det lukter dobbeltmoral deluxe av dette. det er faktisk helt andre ting en vektlegger når en er sammen med en person. Eller, tydeligvis ikke. Men det bør det være.
aline Skrevet 24. september 2004 #104 Skrevet 24. september 2004 ...Feil' date=' mange jenter, veeeeldig mange jenter har i årevis hatt en holdning om at gutter som "ligger rundt" er noen drittsekker. Nå når jenter selv i større grad oppfører seg likedan, da er det plitselig å helt greit. Det lukter dobbeltmoral deluxe av dette.[/quote'] Har du noen gang hørt om da-tid og nå-tid du? jeg ville heller ikke blitt sammen med en som "ligger rundt", men en som var rundbrenner for ti år siden og som i de siste ti årene kun har hatt seriøse forhold/vært singel etc hadde jeg faktisk ikke hatt noe problem med. FORTID er stikkordet her.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #105 Skrevet 24. september 2004 Med andre ord, folk som ligger rundt er drittsekker? Du var altså en drittsekk den perioden du lå rundt?
aline Skrevet 24. september 2004 #106 Skrevet 24. september 2004 Med andre ord, folk som ligger rundt er drittsekker? Du var altså en drittsekk den perioden du lå rundt? Har du sett ordet drittsekk i NOEN av mine innlegg? Nei, folk som ligger med mange mennesker, i nåtid, ser jeg ikke på som drittsekker. Men de er heller ikke ute etter det samme som meg når det kommer til forhold, i nåtid, ergo er de ikke aktuelle mens de prioriterer som de gjør. jeg var ikke noen drittsekk når jeg hadde mange partnere heller, jeg var bare ikke ute etter noe fast forhold, ergo passet jeg ikke for folk som er i samme situasjon som jeg er i i dag, de som søker etter en å dele livet med. Fatter ikke hva som er så vanvittig vanskelig å forstå ved det. Jeg har ikke noe behov for å dømme folk utfra deres valg i livet når det gjelder sex. Hva jeg tenker om folk som er så snevre og dømmende som visse her er vel en heeelt annen sak.... jeg hååååper at dere er unge nok til at dere vokser det av dere før dere skal finne en god partner å dele livet med.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #107 Skrevet 24. september 2004 Du ville altså ikke ha vært sammen med en som i NÅTID er rundbrenner..... men om han om 10 år ikke har samme livsstil så kunne du ha blitt sammen med han. Hvor mange år må man da ha vært uten uforpliktende sex med personer før man plutselig ikke er en rundbrenner lenger? Og dette maset ditt om hvor voksne vi som ikke deler ditt syn er kan du spare deg, for jeg er eldre enn deg. Min livserfaring er kanskje en smule annerledes enn din og jeg har kanskje andre erfaringer med personer som har ligget rundt tidligere enn det du har. Det er nemlig ikke slik at alle personer som har vært løssluppene tidligere endrer personalitet med tiden selv om de hevder det aldri så mye.
Gjest Voksen mann Skrevet 24. september 2004 #108 Skrevet 24. september 2004 Som mann som er eldre enn jeg tør inrømme her inne, må jeg si at jeg er ganske sjokkert over holdningene til guttene her. I "min ungdom" var det ganske vanlig å dele jentene i to grupper: de man pulte og de man tok med hjem til middag. Jentene i første gruppe hadde all moroa, men det var jentene i andre gruppe som giftet seg. Fa faen, for en tid med kvalmt dobbelmoral det var. Og jeg i min naivitet, trodde virkelig at år etter år med kvinnekamp, etc etc hadde gravlagt dette en gang for alle. Må si jeg er skuffet.
aline Skrevet 24. september 2004 #109 Skrevet 24. september 2004 [...Hvor mange år må man da ha vært uten uforpliktende sex med personer før man plutselig ikke er en rundbrenner lenger?.... har ikke noe fasit på det jeg, jeg spør ikke heller, så jeg risikerer å gå i feller da skjønner du. man får som regel også ett visst inntrykk om personen er seriøs eller er ute etter ett ligg, en som er ute etter ett ligg er ikke interessant. og det kan godt hende at du er eldre en meg, og at du har bitre erfaringer med kvinner som tidligere har vært rundbrennere og også vært utro mot deg, men er du virkelig voksen, så skjønner du at det ikke er slik alle med en annen fortid en din egen er fordet. det er holdningene dine jeg synes er ufattelig umodne.
Ronja_80 Skrevet 24. september 2004 #110 Skrevet 24. september 2004 Som mann som er eldre enn jeg tør inrømme her inne, må jeg si at jeg er ganske sjokkert over holdningene til guttene her. I "min ungdom" var det ganske vanlig å dele jentene i to grupper: de man pulte og de man tok med hjem til middag. Jentene i første gruppe hadde all moroa, men det var jentene i andre gruppe som giftet seg. Fa faen, for en tid med kvalmt dobbelmoral det var. Og jeg i min naivitet, trodde virkelig at år etter år med kvinnekamp, etc etc hadde gravlagt dette en gang for alle. Må si jeg er skuffet. :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #111 Skrevet 24. september 2004 og det kan godt hende at du er eldre en meg, og at du har bitre erfaringer med kvinner som tidligere har vært rundbrennere og også vært utro mot deg, men er du virkelig voksen, så skjønner du at det ikke er slik alle med en annen fortid en din egen er fordet. det er holdningene dine jeg synes er ufattelig umodne. Jeg har ikke påstått at ALLE som har en fortide som rundbrennere er drittsekker eller vil være utro. Jeg bare påpeker at mange ikke klarer å snu denne trenden, og at det derfor er med god grunn at "Per" er bekymret for søsteren sin. Dere som har hatt mange parnere tidligere, men som ikke er slik lenger nå, pga av erfaring eller ønske om andre tider, kan heller ikke svare for alle. Men det er det dere gir uttrykk for her, at antall partnere tidliger i livet IKKE har noen som helst betyning, og at de som ikke mener det samme som dere enten er umodne eller har skremmende holdninger. Vel, den retorikken kan da sendes i retur.
Ronja_80 Skrevet 24. september 2004 #112 Skrevet 24. september 2004 Dere som har hatt mange parnere tidligere, men som ikke er slik lenger nå, pga av erfaring eller ønske om andre tider, kan heller ikke svare for alle. Men det er det dere gir uttrykk for her, at antall partnere tidliger i livet IKKE har noen som helst betyning, og at de som ikke mener det samme som dere enten er umodne eller har skremmende holdninger. Vel, den retorikken kan da sendes i retur.
aline Skrevet 24. september 2004 #113 Skrevet 24. september 2004 Jeg har ikke påstått at ALLE som har en fortide som rundbrennere er drittsekker eller vil være utro. Jeg bare påpeker at mange ikke klarer å snu denne trenden, og at det derfor er med god grunn at "Per" er bekymret for søsteren sin. Dere som har hatt mange parnere tidligere, men som ikke er slik lenger nå, pga av erfaring eller ønske om andre tider, kan heller ikke svare for alle. Men det er det dere gir uttrykk for her, at antall partnere tidliger i livet IKKE har noen som helst betyning, og at de som ikke mener det samme som dere enten er umodne eller har skremmende holdninger. Vel, den retorikken kan da sendes i retur. jeg har faktisk aldri påstått at alle er som meg, det er vel nettop noe av det jeg har prøvd å få frem, at vi er forskjellige. og for meg så ER antall partnere i fortiden totalt ubetydelig, jeg forstå heller ikke hvorfor det alene skal ha noe å si for andre. Jeg aksepterer at noen synes det er viktigere en resten av personligheten, men jeg forstår det ikke. at ikke alle ender opp med ett ønske om ett seriøst og godt forhold til en person, gir vel ikke noen større grunn for "per" til å bekymre seg over sin lillesøster? Når det faktisk er mange som endrer seg også. jeg har aldri prøvd å svare for alle, jeg har prøvd å få de som dømmer alle med mange seksualpartnere, til å forstå at det GÅR AN å endre seg, at det kan hende hun er i en periode hvor det er det rette, og at det helt sikkert endrer seg når hun selv er klar for å finne en livspartner. jeg mener at de som dømmer kun grunnet antall seksualpartnere er umodne og har fordømmende holdninger, og det står jeg for.
Gjest Jonas Skrevet 24. september 2004 #114 Skrevet 24. september 2004 Personer som ikke er i stand til å fortelle sin partner hvor mange personer de har hatt sex med, kan neppe være stolte av sin fortid når de ikke tørr å være åpne om antallet. Greit at man kan møte fordømmende holdninger, men so what? Man hevder jo selv at andre ikke har noe med antall partnere, og at en person som ikke kan leve med ens fortid heller ikke er en man vil være sammen med. Da er jo ikke antall partnere noe å skjule heller da, si det som det er, så finner du jo fort ut om partneren du nå er sammen med er den rette for deg.
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2004 #115 Skrevet 24. september 2004 Personer som ikke er i stand til å fortelle sin partner hvor mange personer de har hatt sex med, kan neppe være stolte av sin fortid når de ikke tørr å være åpne om antallet. Har du lest hele tråden? Kan ikke si at jeg synes det er så rart at noen jenter lyver, akkurat.
aline Skrevet 24. september 2004 #116 Skrevet 24. september 2004 må bare få si at jeg aldri har lagt skjul på min fortid, har heller aldri hatt problemer med at interessante menn ikke er interesserte pga min fortid, som jeg altså er åpen om. og er enig i at dersom man lyver om sin fortid, så står man ikke for den. men noen skammer seg kanskje over fortiden? eller faller for "feil" menn? (altså de som dømmer kun pga det)
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2004 #117 Skrevet 24. september 2004 men noen skammer seg kanskje over fortiden? eller faller for "feil" menn? (altså de som dømmer kun pga det) Flere av kameratene mine som har har at de lyver på antallet de også. Ikke bare jenter, altså.
Gjest anno Skrevet 24. september 2004 #118 Skrevet 24. september 2004 Faller for feil menn..? Ja kanskje 2-3 ganger da kan jeg forstå det ja. men 20 ++ da faller du ikke for feil menn, da er du rett og slett veldig løs. Som noen sa..:dette er veldig dobbelmoral. Jenter har klaget på oss menn som har "prøvd oss frem" i årreskker. men nå når jentene ohså har begynnt å pule rundt , så sier alle jentene..så bra at du puler rundt og "prøver" deg frem, mens du fortsatt er ung og freks i fisken. DOBBELMORAL.
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2004 #119 Skrevet 24. september 2004 Dobbeltmoralgreiene er noe du har i ditt eget hode, anno. Selvfølgelig skal det ikke være ulike regler for kjønnene på det området.
aline Skrevet 24. september 2004 #120 Skrevet 24. september 2004 Faller for feil menn..? Ja kanskje 2-3 ganger da kan jeg forstå det ja. men 20 ++ da faller du ikke for feil menn' date=' da er du rett og slett veldig løs. ...[/quote'] du skjønner jo ikke hva jeg skrev, kanskje fordi du faller innunder den kategorien jeg snakket om?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå