aline Skrevet 24. september 2004 #121 Skrevet 24. september 2004 ...men noen skammer seg kanskje over fortiden? eller faller for "feil" menn? (altså de som dømmer kun pga det) min mening bak ordet "feil" menn, er her altså oversatt med de som dømmer folk pga deres antall seksuelle partnere i ungdommen, altså har ingen sammenheng med den tiden de/vi hadde mange seksualpartnere.
Gjest Jonas Skrevet 24. september 2004 #123 Skrevet 24. september 2004 Har du lest hele tråden? Kan ikke si at jeg synes det er så rart at noen jenter lyver' date= akkurat.Ja, jeg har lest hele tråden, og jentene som har hatt mange seksualpartnere sier jo at de ikke er interresert i en partner som ikke kan akseptere ens fortid. Da har man jo ingen grunn til å holde antallet skjult da vel? For aksepterer han ikke fortiden hennes, så er han ikke den rette for henne. Derfor kan man like gjerne si hvor mange man har pult, så finner man ut på reaksjonen om partneren akspeterer dette eller ikke.
Frodo Skrevet 24. september 2004 #124 Skrevet 24. september 2004 At man ikke ser for seg at en kan bli sammen med en med "veldig mange" sexpartnere betyr ikke at man fordømmer det. Det eneste det betyr er at man innser at når det gjelder holdninger til sex, så er man såpass forskjellige at det sannsynligvis ikke ville gått i lengden. Hva "veldig mange" er er helt individuelt, men for de aller fleste finnes det en grense (selv synes jeg ikke 20 er veldig mange). Hvor mange ville hatt en i Rune Rudberg-klassen (dvs. over 2000 partnere)?
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #125 Skrevet 24. september 2004 min mening bak ordet "feil" menn' date=' er her altså oversatt med de som dømmer folk pga deres antall seksuelle partnere i ungdommen, altså har ingen sammenheng med den tiden de/vi hadde mange seksualpartnere. [/quote']Jeg vet om en masse jenter som ikke vil ha kameraten min fordi han var rundbrenner på videregående skole. At mannen er totalt en annen person i dag, spiller overhodet ingen rolle. Han benevnes fortsatt som rundbrenner. Jeg har ved flere annledninger forsøkt å fortelle dem at han har forandret seg, men nei, det tror de ikke noe på. Så det å gå rundt å tro at fortiden din ikke har noen betydning, ja det er naivt.
Gjest .. Skrevet 24. september 2004 #127 Skrevet 24. september 2004 du skjønner vel at det bare gjelder for damer. Mannfolk som puler rundt, blir forhatt og har rykte på seg til han ligger under torva..jenter er en annen sak. De må da få lov til å pule "litt" (30 stk årlig) uten å få et dårlig rykte på seg...
Gjest Jonas Skrevet 24. september 2004 #128 Skrevet 24. september 2004 Selvfølgelig. Jeg har ikke noe problemer med å fortelle om antallet' date= hvis kjæresten skulle lure. Men likevel; Både kvinner og menn lyver om dette, så fullt så enkelt er det likevel ikke.Da mener man heller ikke det man sier, at man ikke vil ha en partner som ikke kan akseptere ens fortid. Og velger man å holde antallet skjult, ja så står man heller ikke for det man gjorde for la oss si 10 år siden.
aline Skrevet 24. september 2004 #129 Skrevet 24. september 2004 ...Så det å gå rundt å tro at fortiden din ikke har noen betydning, ja det er naivt. Vel, JEG har ikke hatt noen problemer med de mennene jeg finner interessante, verken de som har liknende fortid som meg eller de som har en mye roligere fortid en meg. at fortiden til kameraten din har betydning for ham, er synd for ham! kanskje han faller for "feil" kvinner da, som har like holdninger som visse her inne? De kvinnen blir da "feil" for ham, siden de ikke respekterer ham MED hans fortid. min fortid har så absolutt betydning, den har gitt meg erfaringer og kunnskap som jeg ikke ville hatt uten! Velger man meg, så velger man hele meg.
aline Skrevet 24. september 2004 #130 Skrevet 24. september 2004 ...Mannfolk som puler rundt, blir forhatt og har rykte på seg til han ligger under torva....... av samme typen jenter som vi ser finnes i mannfolk her, ja! Kanskje det da er på tide å prøve å treffe mindre dømmende kvinner?
Gjest Jonas Skrevet 24. september 2004 #131 Skrevet 24. september 2004 av samme typen jenter som vi ser finnes i mannfolk her, ja! Kanskje det da er på tide å prøve å treffe mindre dømmende kvinner? mindre dømmende kvinner ja, hvordan finner man ut hvilke kvinner som er det? Helst før det har gått 2 år og hun finner ut at: "nå er vi trygge i forholdet vårt så NÅ kan jeg tørre å spørre om hvor mange jenter han har hatt før meg". Så får hun hakaslepp og begynner å tenke sitt: Hva nå? Han er sikkert uttro fortsatt, vi har jo ikke hatt sex på 2 dager om jeg tenker meg om....guuuuud, jeg tror han er utro jeg". Nei, skal min finne ut om en kvinne er mindre dømmende må man jo si rett ut: "hei, jeg heter Jonas, jeg har pult 20 damer i året, men nå har jeg sluttet med det. hva syns du om dette?"
Gjest .. Skrevet 24. september 2004 #132 Skrevet 24. september 2004 Aline: jeg har ikke det problemet med dømmende kvinner. da jeg rake motsetningen av deg. Har ikke pult rundt og de greiene du har drevet med. Så treffer jeg en jente som deg, så er det takk og adjø. Mee det ser dårlig ut i fremtiden, da det virker som stadig flere kvinner begynner herme etter hvordan du var i dine beste år.
Gjest Madam Felle Skrevet 24. september 2004 #133 Skrevet 24. september 2004 Jonas! Har man vært sammen i to år, og hun gjør det slutt på grunn av fortiden hans, vel da er hun ikke mye å samle på. En som har lagt med mange, eller som ligger med mange er da virkelig ikke automatisk utro. Å være utro er noe helt annet, så jeg syns ikke du skal blande kortene her.
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2004 #135 Skrevet 24. september 2004 Aline: jeg har ikke det problemet med dømmende kvinner. da jeg rake motsetningen av deg. Har ikke pult rundt og de greiene du har drevet med. Så treffer jeg en jente som deg, så er det takk og adjø. Mee det ser dårlig ut i fremtiden, da det virker som stadig flere kvinner begynner herme etter hvordan du var i dine beste år. Hm, kan det hele bunne ned i usikkerhet og redsel for utilstrekkelighet i senga, tro? Gud forby om parteren skulle være mer erfaren og ha et bredere sammenligningsgrunnlag enn en selv.
aline Skrevet 24. september 2004 #136 Skrevet 24. september 2004 ..... Så treffer jeg en jente som deg, så er det takk og adjø. .... nei, du har ikke de problemene, fordi du ER de jeg unngår. og i tillegg så fatter du virkelig ikke hva jeg skriver lell. Jonas: DETTE er den typen jeg snakker om, og du spotter dem ganske kjapt. Har du vært sammen med ei dame i to år, og hun dumper deg fordi hun etter så lang tid endelig tør å spør om noe som tydeligvis er SÅ viktig for henne, da sier jeg som Madam Felle, da er hun ikke noe å spare på i utgangspunktet. og ja, det er VONDT å finne ut at en man trodde man skulle dele livet med, ikke likevel er den du har trodd, men slikt skjer dessverre likevel. Man har dessverre ingen garantier når det gjelder følelser.
Gjest .. Skrevet 24. september 2004 #137 Skrevet 24. september 2004 Erfaring...det er kjempebra...så lenge det ikke er erfaring fra hele det lokale fotballlaget så..Det går jo faktisk ann å skaffe seg erfaring med en fast kjæreste gjennom årene. Men det virker jo som alle damene her inne foretrekker et vist antall sexpartnere i stedet for en fast kjæreste.
aline Skrevet 24. september 2004 #138 Skrevet 24. september 2004 .....Det går jo faktisk ann å skaffe seg erfaring med en fast kjæreste gjennom årene..... Ja, for de som finner en fast kjæreste de ønsker å være sammen med gjennom årene allerede i 18 års alderen, så kan du få masse flott erfaring fra det!! min type erfaring (har dog aldri ligget med noe fottballag... men en av mine x-er var riktignok fotballfantast... ) er en ANNEN type erfaring. det finnes ikke bare EN erfaring ser du, jeg har erfaringer jeg er glad du ikke har. Jeg er sikker på at du har erfaringer jeg skulle ønske jeg hadde. Jeg lurer på om jeg ikke har noen erfaringer som hadde gjort deg godt, selv om jeg ikke ønsker deg dem. Jeg er allikevel fornøyd med den personen jeg har endt opp som, med mine erfaringer og verdier, og den personen har jeg blitt pga MINE erfaringer. hadde jeg bare hatt dine, så hadde jeg vel vært som deg.... ? :o
Gjest Jonas Skrevet 24. september 2004 #139 Skrevet 24. september 2004 Jonas! Har man vært sammen i to år, og hun gjør det slutt på grunn av fortiden hans, vel da er hun ikke mye å samle på. En som har lagt med mange, eller som ligger med mange er da virkelig ikke automatisk utro. Å være utro er noe helt annet, så jeg syns ikke du skal blande kortene her. Jeg prøvde bare å svare på alines oppfordring om å at man må finne "mindre dømmende kvinner", og da lurer jeg på hvordan man finner ut hvem som er det? Enten så spør hun og jeg svarer på hvor mange jeg har hatt, eller så forteller jeg det selv. Poenget er vel at denne informasjonen da bør komme så fort som mulig når man innleder kontakt med en person, eller så kan man risikere å kaste bort flere år i et forhold som vil ryke før eller siden allikevel når reaksjonen kommer om sprøsmålet stilles etter så lang tid.
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2004 #140 Skrevet 24. september 2004 Men det virker jo som alle damene her inne foretrekker et vist antall sexpartnere i stedet for en fast kjæreste. Da tror jeg du har misforstått. For det er ikke hva diskusjonen dreier seg om i det hele tatt. Problemet dreier seg om frihet og respekt til å gjøre egne valg uten å dømmes av andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå