Gå til innhold

stemmer du rødt eller blått ?


Gjest anonym

stemmer du rødt eller blått  

  1. 1. stemmer du rødt eller blått

    • rødt
      71
    • blått
      29


Anbefalte innlegg

Gjest DemosKratein

Min oppnevnelse av "middelmådige" mennesker, er et symbol på høyresidens syn på oss vanlige mennesker. Og hallo selv? Hvem er det som har lite respekt for mennesker? Høyre, blant andre, mener at mennesker som har havnet "i grøfta"/blitt uføretrygdet etc selv må ordne opp, fordi det bare er deres egen feil, som er så "middelmådige og udugelige". "There is no such thing as a society"?

Det minste du kunne gjort, det var ihvertfall å sette middelmådige i anførselstegn hvis meningen din var ironisk slik du beskriver her. Mistenker deg imidlertid litt for at du er rammet av en viss begrepsforvirring. Når du i tillegg beskylder vår nåværende regjering for at de karakteriserer den vanlige nordmann for middelmådig, så er du på grensen til å melde deg ut av enhver seriøs debatt.

Mener du at de innsatsene som er gjort, med inkluderende arbeidsliv, og en mykere overgang fra sykdom til arbeidsliv, og som for første gang på mange årtier, bringer tallene på uføre og sykmeldte ned, er feil?

Minner om at SV gikk i mot denne ordningen med nebb og klør.

Det du hevder over her, om at folk som har "havnet i grøfta", må ordne opp sjøl, bygger i beste fall på en feil virkelighetsbilde, eller i verste fall på ren vranglære. De som trenger hjelp, får det, og de som gjennom en myk overgang er brakt tilbake til arbeidslivet, vil bidra til å øke finansieringsmulightene til å hjelpe de som er betydelig hardere rammet.

Et tilfelle jeg kjenner til, der en person med en kronisk lidelse, får et noenlunde fullverdig liv ved hjelp av medisiner på blå resept som koster Trygdekontoret kr 29.000,- pr måned, syns jeg er meget vel anvendte penger. Det skulle bare mangle.

Du har fortsatt ikke nevnt opp noen grupper som ikke er en del av det norske demokratiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nå snakker ikke jeg om demokratiet i den forstand av stemmer som går ned i urna. For meg er demokrati mer enn de prosentene som orker å stemme hvert fjerde år. Demokrati er hverdagsdemokratien. Og det er reell makt i arbeidslivet, blant annet. I kapitalismens verden (som Høyre står for) er det kapitalen som har makta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DemosKratein
Nå snakker ikke jeg om demokratiet i den forstand av stemmer som går ned i urna. For meg er demokrati mer enn de prosentene som orker å stemme hvert fjerde år. Demokrati er hverdagsdemokratien. Og det er reell makt i arbeidslivet' date=' blant annet. I kapitalismens verden (som Høyre står for) er det kapitalen som har makta.[/quote']

Hverdagsdemokratiet er viktig, ja. Men den største jobben for å få den til å funke, er at man som velger stemmer på det partiet som man mener er best i stand til å ivareta det.

Det er vi nok enige om, men deretter roter du det til litt for deg. Det du kaller reell makt i arbeidslivet, innebærer det at Staten skal eie produksjonsmidlene, slik sosialismen/kommunismen har lange skandaløse, blodige, og tragiske tradisjoner på?

Hvor skal idèene til nye produkter, og utvikling av nye produkter, dvs si enkeltmenneskers initiativ, komme fra i ditt system? Slike viktige mekanismer hos enkeltmennesket, som etterhvert har blitt til store og gode arbeidsplasser for tusener av mennesker? Skal slike viktige ting ivaretas av Staten v/folket?

Et samfunn som ikke lager grobunn for enkeltmenneskers drømmer og kreativitet, er et farlig samfunn, på ville veier.

Her får du en link du kan kikke litt på:

http://www.abelia.no/page/main.php?content...k&instance=2508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt gal jeg da og stemmer blaatt - selv om jeg er kvinne! :hoho:

Da er du i såfall ikke den eneste gale her. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte blått, ble litt voksnere, stemmer nå rødt. Pussig hvordan overgangen fra blått til rødt gikk i takt med frafallet av barndommens egoisme og fraværende evne til å tenke fremover. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ungdomssosialist
Stemte blått' date=' ble litt voksnere, stemmer nå rødt. Pussig hvordan overgangen fra blått til rødt gikk i takt med frafallet av barndommens egoisme og fraværende evne til å tenke fremover. :ler:[/quote']

Du har da hatt en motsatt utvikling av de fleste andre. De unge er opprørske, men mangler en viss evne til å se helheten i politikken, og er brennende sosialister i sin ungdom. Når de får mer vett i skallen, og ser at verden ikke er helt svart-hvit, og at mennesket bærer mye frihet og liberalisme i seg, så går de over til den liberalistiske siden. Omsorg for de svake forsvinner ikke for det. Det er ingen konflikt i forståelsen av andres problemer, og en moderat politisk holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden familien min er arb.givere er det fristende å stemme blått. Men innvandringspolitikken hos de blåe er på trynet, så der er rød bedre. Så jeg ville ha stemt noe i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gandalf
Siden familien min er arb.givere er det fristende å stemme blått. Men innvandringspolitikken hos de blåe er på trynet' date=' så der er rød bedre. Så jeg ville ha stemt noe i mellom.[/quote']

Man trenger ikke være arbeidsgiver for å stemme blått?

Tror du de rødes innvandringspolitikk er noe bedre enn de blå's? Heller tvert i mot, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gandalf
Uansett. Jeg stemmer for den som vil ha mindre skatt og avgifter.

Er det din eneste politiske agenda?

Da er du en FrP'er, og det er ikke noe seriøst blått parti akkurat. De rekrutterer velgere ytterst på høyrefløyen, så innimellom er den politiske fargen deres brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...