AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Med det lønnsnivået vi har i Norge i dag, virker det helt utrolig på meg at noen velger å jobbe fulltid. Og da særlig når man har små barn. Jeg jobbet fulltid noen år rett etter endte studier, og fytti katta hvor slitsomt det var. Og så vanskelig å få ornet ting når man var på jobb hver dag. Nå jobber jeg 80% og det samme gjør mannen. Og det gjør virkelig underverker for både familieliv og energinivå. Jeg tror aldri jeg skal begynne å jobbe fulltid igjen. Selv når barna blir store, tror jeg at en fridag til trening og hobbyer osv vil gi mer glede enn de siste 20% i lønn. Økonomisk handle det om prioriteringer. Vi trenger jo ikke større materielle goder i dag, enn vi gjorde da jeg var barn på 80-tallet, gjør vi vel? Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Med det utgiftsnivået i Norge så jobber jeg fulltid for å få ender til å møtes Hilsen alenemor Anonymous poster hash: 9bda7...155 30
Frk.34 Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 De virkelig interessante jobbene er ofte fulltid og vel så det 13
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Pensjonsreglene har endret seg en del siden 80-tallet... Jeg jobber fulltid for å få full pensjon. Jeg synes også man har plikt til å bidra til samfunnet ved å jobbe normalt. Alle kan ikke jobbe redusert, da ville ikke ting gått rundt. Anonymous poster hash: 7b2f8...610 16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Har vært alene med barna siden de var ganske små, så derfor jobber jeg fulltid. Har ikke noe valg.... Anonymous poster hash: 1d76b...ffc 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Jobber fulltid for å kunne forsørge barna mine og for å få en grei pensjon. Mvh alene med to barn.Anonymous poster hash: 8d1d0...830 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Med det lønnsnivået vi har i Norge i dag, virker det helt utrolig på meg at noen velger å jobbe fulltid. Og da særlig når man har små barn. Jeg jobbet fulltid noen år rett etter endte studier, og fytti katta hvor slitsomt det var. Og så vanskelig å få ornet ting når man var på jobb hver dag. Nå jobber jeg 80% og det samme gjør mannen. Og det gjør virkelig underverker for både familieliv og energinivå. Jeg tror aldri jeg skal begynne å jobbe fulltid igjen. Selv når barna blir store, tror jeg at en fridag til trening og hobbyer osv vil gi mer glede enn de siste 20% i lønn. Økonomisk handle det om prioriteringer. Vi trenger jo ikke større materielle goder i dag, enn vi gjorde da jeg var barn på 80-tallet, gjør vi vel?Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 Du har forresten en noe provoserende måte å skrive på. Som om du insinuerer at bare vi er litt "fornuftige" så burde alle få til dette. Stikk fingeren i jorda og innse at ikke alle er to foreldre med godt betalte jobber. Du er privilegert, vær glad for det, uten å se ned på andre som ikke er det. (Du er ihvertfall privilegert i dag, hvem vet om du fortsatt er like privilegert når barna er ute av redet, håper at dere holder sammen, for det er ikke mye stas å være alene med liten pensjon.) Anonymous poster hash: 8d1d0...830 25
Helena83 Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Jeg er på utkikk etter jobb og har ingen planer om å finne meg en 100% stilling. Nå er jeg så heldig at kjæresten min tjener såpass bra at vi klarer oss uansett. Det optimale for min del hadde vært 50-70% stilling Jeg tror dessuten at det blir vanskelig å få en 100% stilling siden de fleste er ute etter det.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Du har forresten en noe provoserende måte å skrive på. Som om du insinuerer at bare vi er litt "fornuftige" så burde alle få til dette. Stikk fingeren i jorda og innse at ikke alle er to foreldre med godt betalte jobber. Du er privilegert, vær glad for det, uten å se ned på andre som ikke er det. (Du er ihvertfall privilegert i dag, hvem vet om du fortsatt er like privilegert når barna er ute av redet, håper at dere holder sammen, for det er ikke mye stas å være alene med liten pensjon.)Anonymous poster hash: 8d1d0...830 At man har tatt gode valg, betyr ikke at man er priveligert. Vi har ikke spesielt godt betalte jobber, nei. Helt gjennomsnittlige statsansatte begge to Og hvorfor mener du vi skulle få dårlig pensjon? Vi jobber ikke bittelite, vi jobber faktisk 80% Jeg er på utkikk etter jobb og har ingen planer om å finne meg en 100% stilling. Nå er jeg så heldig at kjæresten min tjener såpass bra at vi klarer oss uansett. Det optimale for min del hadde vært 50-70% stilling Jeg tror dessuten at det blir vanskelig å få en 100% stilling siden de fleste er ute etter det. Løsningen er vel for de fleste å begynne i en 100% stilling og så søke seg ned i % etter at man har fått jobben. Lykke til med å finne en løsning Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 1
Tonka Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Fordi jeg liker å jobbe og fordi jeg liker å ha penger nok til å gjøre det jeg har lyst til. 6
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Med det lønnsnivået vi har i Norge i dag, virker det helt utrolig på meg at noen velger å jobbe fulltid. Og da særlig når man har små barn. Jeg jobbet fulltid noen år rett etter endte studier, og fytti katta hvor slitsomt det var. Og så vanskelig å få ornet ting når man var på jobb hver dag. Nå jobber jeg 80% og det samme gjør mannen. Og det gjør virkelig underverker for både familieliv og energinivå. Jeg tror aldri jeg skal begynne å jobbe fulltid igjen. Selv når barna blir store, tror jeg at en fridag til trening og hobbyer osv vil gi mer glede enn de siste 20% i lønn. Økonomisk handle det om prioriteringer. Vi trenger jo ikke større materielle goder i dag, enn vi gjorde da jeg var barn på 80-tallet, gjør vi vel? Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 Hadde blitt et hylekor uten like hvis folk som er alene med unger bare hadde bestemt seg for å jobbe deltid pga det er så viktig å ta vare på hus og heim og ungene og sånt.
Utenegenart Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 (endret) Jobber fulltid på grunn av at boligmarkedet er absurd dyrt og jeg kanskje vil måtte inn på det etterhvert. Gruer meg allerede. Endret 16. september 2015 av Utenegenart 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 Hadde blitt et hylekor uten like hvis folk som er alene med unger bare hadde bestemt seg for å jobbe deltid pga det er så viktig å ta vare på hus og heim og ungene og sånt. Hvorfor det? Om man tar de økonomiske konsekvensene selv, så gjør man vel som man vil? Jeg synes i alle fall en ekstra fridag er mer verd enn pengene jeg kunne fått. For meg er det ikke høy materiell velstand som gir glede i livet. Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 Hvorfor det? Om man tar de økonomiske konsekvensene selv, så gjør man vel som man vil? Jeg synes i alle fall en ekstra fridag er mer verd enn pengene jeg kunne fått. For meg er det ikke høy materiell velstand som gir glede i livet. Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 Fordi de har ikke den pengesterke mannen i ryggen som kan gi dem en livsstil som er grei for dem selv og ungene mens de jobber 50%.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 Fordi de har ikke den pengesterke mannen i ryggen som kan gi dem en livsstil som er grei for dem selv og ungene mens de jobber 50%. Nå synes jeg du begynner å avspore her. Jeg har aldri snakket om noen "pengesterk mann". Jeg har en mann, men han tjener ca det samme som meg og jobber også deltid (80% hver). Og skulle jeg blitt alene ville jeg nok fremdeles jobbet 80%, men ikke 50% for det tror jeg ville vært umulig selv med harde prioriteringer. Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Nå synes jeg du begynner å avspore her. Jeg har aldri snakket om noen "pengesterk mann". Jeg har en mann, men han tjener ca det samme som meg og jobber også deltid (80% hver). Og skulle jeg blitt alene ville jeg nok fremdeles jobbet 80%, men ikke 50% for det tror jeg ville vært umulig selv med harde prioriteringer. Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 Vel, men du har en annen der som er med på å betale regningene, det har ikke alenemødre....
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Vel, men du har en annen der som er med på å betale regningene, det har ikke alenemødre.... Selvfølgelig vil det være enklere, men jeg vil som sagt jobbe 80% også om jeg blir alene. Jeg har to skilte venninner som begge jobber 80%, og de har virkelig ikke opplevd noe "ramaskrik". Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5
Druid Skrevet 16. september 2015 #18 Skrevet 16. september 2015 At man har tatt gode valg, betyr ikke at man er priveligert. Vi har ikke spesielt godt betalte jobber, nei. Helt gjennomsnittlige statsansatte begge to Og hvorfor mener du vi skulle få dårlig pensjon? Vi jobber ikke bittelite, vi jobber faktisk 80% ... Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 Man skal være ekstremt priviligert hvis man kan bygge opp nok økonomisk bærekraft basert på 80% lønn, selv i en offentlig stilling. Min kone kan nok leve en stund basert på noe arv, men etter 10 års pensjon, kan jeg bare suge på en hagle; pensjonen jeg har rett på etter full utbetaling er ikke nok til å gi noen som helst livskvalitet. Å kutte 20% av dette i tillegg, ville bety direkte fattigdom og sult. 2
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2015 #19 Skrevet 16. september 2015 Selvfølgelig vil det være enklere, men jeg vil som sagt jobbe 80% også om jeg blir alene. Jeg har to skilte venninner som begge jobber 80%, og de har virkelig ikke opplevd noe "ramaskrik". Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 De får gjøre som de vil.
Druid Skrevet 16. september 2015 #20 Skrevet 16. september 2015 Selvfølgelig vil det være enklere, men jeg vil som sagt jobbe 80% også om jeg blir alene. Jeg har to skilte venninner som begge jobber 80%, og de har virkelig ikke opplevd noe "ramaskrik". Anonymous poster hash: 8d4fa...0f5 Vet de hvor mye de får i pensjon? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå