Gå til innhold

Når 1 + 1 blir 3


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Er så morsomt å lese andre sine dagbøker nå som jeg er gravid igjen selv :-) jeg var også sykemeldt i mange uker pga kvalme! Gudskjelov bedre nå :-) hvor mange uker er du på vei? :-) ser du har OUL kommende uke, da er du uke 18-20 da? Jeg er uke 17 kommende uke og skal på OUL om en og en halv uke :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, gjärd skrev:

Er så morsomt å lese andre sine dagbøker nå som jeg er gravid igjen selv :-) jeg var også sykemeldt i mange uker pga kvalme! Gudskjelov bedre nå :-) hvor mange uker er du på vei? :-) ser du har OUL kommende uke, da er du uke 18-20 da? Jeg er uke 17 kommende uke og skal på OUL om en og en halv uke :-) 

Hei! :vinke:Godt å høre at vi er flere i samme kvalme-båten! Jeg er også heldigvis bedre nå! Jeg er 18 uker idag, så da er vi jo veeeldig likt! Har du dagbok? Har du noen følelse på kjønn? Det blir så spennende med OUL, jeg krysser fingrene for at alt står bra til inni magen der! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruFiolett skrev:

Hei! :vinke:Godt å høre at vi er flere i samme kvalme-båten! Jeg er også heldigvis bedre nå! Jeg er 18 uker idag, så da er vi jo veeeldig likt! Har du dagbok? Har du noen følelse på kjønn? Det blir så spennende med OUL, jeg krysser fingrene for at alt står bra til inni magen der! :) 

Nei jeg har ikke det, men kanskje jeg bør opprette :P mannen får litt dilla innimellom da jeg prater om vogner og bilstoler og gudveithva ;-) vi har jo såååå god tid veitdu :P 

jeg har ei jente fra før, da var jeg bombesikker på at det var ei jente fra dag 1! Denne gangen har jeg ingen følelse i det hele tatt, kanskje det da blir gutt..? :baby:

har du noen følelse? Eller har du fått vite det på tidligere ultralyd? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gjärd skrev:

Nei jeg har ikke det, men kanskje jeg bør opprette :P mannen får litt dilla innimellom da jeg prater om vogner og bilstoler og gudveithva ;-) vi har jo såååå god tid veitdu :P 

jeg har ei jente fra før, da var jeg bombesikker på at det var ei jente fra dag 1! Denne gangen har jeg ingen følelse i det hele tatt, kanskje det da blir gutt..? :baby:

har du noen følelse? Eller har du fått vite det på tidligere ultralyd? :-)

Jeg er veldig sikker på at det er en gutt, har hatt økende guttefølelse hele veien, så blir veldig overrasket hvis det er jente😳 Begge deler er like velkomment da selvfølgelig, så gleder meg veldig til å få vite det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på glukosebelastningstest, og jeg gruet meg sånn! Var skikkelig nervøs allerede igår kveld, og det ble noen lange timer i natt kan man si... Men tror dere ikke blodsukkeret mitt var helt perfekt både før og etter sukkerinntaket da! Så det var jo ingen ting å være nervøs eller bekymret for! Nå er det bare OUL imorgen, og hvis alt ser bra ut der skal jeg virkelig love å bekymre meg litt mindre! Love å prøve i alle fall...☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få en bekreftelse på at blodsukkeret er bra! :tommel:

Masse lykke til i morgen, gleder meg til å høre hvordan det gikk! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var helt magisk å være på ultralyd igår! Selv om vi har sett babyen før på tidlig UL så var det virkelig et ordentlig barn der inne nå, og det var så fint å se! Alt som kan sjekkes og undersøkes var ved sin skjønneste orden, så det ble konkludert med en frisk liten krabat i magen - og terminen ble stående på samme dag! Så da er det bare å telle ned til juni! Og deg beste av alt: det var en liten gutt! En guttebebis i magen, og jeg kunne ikke vært mer lykkelig nå! Magefølelsen har stemt fra første dag, og vi måtte bare handle inn det første blå plagget igår☺️💙 Nå har jeg bestemt meg for å bare nyte tiden og den voksende magen fremover, og jeg skal virkelig prøve så godt jeg kan! Jeg er virkelig helt ekstatisk, og gleder meg helt enormt til den lille gutten skal komme ut til oss! For en glede💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokos skrev:

Herlig! Gratulerer med vel overstått OUL og en frisk og fin gutt i magen! :strix:  Når har du termin?

Wihuuu, tusen takk! ☺️ Ikke altfor lenge til det er din tur! Termin er 13.juni☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en superdeilig helg, med sene morgener, lange frokoster, besøk av venninne og en søndag hos min mormor - som er mitt favorittmenneske her i verden og den personen jeg snakker aller best og mest fortrolig med. Trengte noen hyggelige timer i stua hennes idag❤️ Har fortsatt ikke kjent er eneste tegn til et levende vesen i magen, han er ikke særlig generøs med livstegn akkurat! Så jeg venter utålmodig på følelsen av å kjenne bevegelse, og selv om jordmor sa at det normalt sett kunne ta et par uker enda så syns jeg det burde skjedd idag (eller helst igår):fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg har begynt å kjenne bebis, det vil si, jeg kjenner ett eller annet når jeg ligger i ro og kjenner etter. Litt som om små ballonger sprekker på innsiden av magen? Romstering kjenner jeg, det er ingen tvil, for jeg trodde først det var luft i magen, men skjønner nå at det er den lille som snur på seg❤️ Ønsker meg tydelige spark da, sånn at det ikke er noen tvil liksom, og regner egentlig med at det skal komme any day nå som jeg straks er halvveis☺️

Og over til noe annet: Idag har jeg seriøst hatt en sult som har vært helt umettelig! Jeg spiser konstant her jeg sitter på kontoret, og føler egentlig ikke at det er mulig å bli mett:fnise: Hvis det skal være sånn hver dag så kommer jeg bokstavelig talt til å se ut som en hvalross! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånne kjenner jeg også! :hoppe: Små "plopp" som kan kjennes ut som luftbobler som sprekker og kan forveksles med luft, men likevel ikke. Det er nok bebis! :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går ann å være så sulten! Jeg tror jeg kunne spist kontinuerlig igjennom hele dagen, føler meg utsultet hvis jeg går en liten time uten mat! Og utfordringen er selvfølgelig å spise sunn mat i alle dagens måltider - så langt skal jeg ikke skryte på meg at jeg lykkes helt med det! :fnise: Ikke rart jeg eser ut en buksestørrelse om dagen - omtrent i alle fall:fnise:

Jeg syns jeg kjenner lite til bebis fortsatt, og blir selvfølgelig små-bekymret av det... Men prøver å berolige meg med at det fortsatt er tidlig, og at han ikke har noe fast bevegelsesmønster enda. Syns fortsatt det er litt vanskelig å skille eventuelle bevegelser fra eventuell luft i magen, men håper det snart skal bli tydeligere. Inntil det så må jeg bare prøve å overbevise meg om at han har det bra der inne❤️ Han får i alle fall nok mat! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg for alvor kjent baby sånn skikkelig for aller første gang, jeg mener sånn skikkelig aktivitet i flere minutter uten at det er noen tvil. Jeg drakk litt solbærtoddy til frokost idag (jada, begynte tidlig med sukkeret idag...), og da skal jeg si det blir action☺️ Så ufattelig stas!! ❤️

Gleder meg enormt til denne uka er over nå, deg har vært forferdelig mye stress og styr denne uka og jeg er så sliten at jeg så vidt klarer å stå oppreist i timene etter jobb. Jeg vet godt med meg selv at det tempoet her ikke går ann i lengden, så jeg er bare nødt til å roe ned snart! Takk og pris så er det snart helg, og denne helgen skal mannen i utdrikningslag på Vestlandet, så jeg får hele helgen for meg selv! Er det slemt å si at det skal bli litt deilig? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter stadig litt på at den overveldende lykkefølelsen som andre gravide snakker om skal komme over meg. Det sies at det er så fantastisk og herlig å gå gravid, og at lykken vokser i takt med bebisen i magen, men så langt har jeg ikke kjent noe til akkurat det. Jeg skulle så gjerne følt at dette var en fantastisk tid - og det er selvfølgelig fine øyeblikk innimellom, for eksempel når baby dulter i magen. Men jeg syns det er slitsomt, tungt, en del vondter, og syns virkelig ikke det er så fantastisk som folk skal ha det til. Jeg er jo konstant trøtt og sliten, har vondt her og der på steder jeg aldri har hatt vondt tidligere, jeg sliter med fordøyelsen - det koster meg faktisk overraskende mye å produsere dette lille mennesket. Og jeg har dårlig samvittighet for å i det hele tatt føle det sånn, for jeg vet jo at jeg er heldig som i det hele tatt har mulighet til å få gå gravid, og til å få egne barn som jeg kan bære frem selv. Men det er ingen dans på roser dette, og det er både vondt å tenke det, men også vondt å ha det sånn :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror det er mange som føler det akkurat sånn som deg. Det er bare det at dette er en av de tingene det fortsatt (dessverre) er litt tabu å si høyt. Vær ærlig mot deg selv, og nyt øyeblikkene når de kommer. Det tror jeg er noe av det lureste du kan gjøre. Og dersom de negative tankene begynner å vokse og bli enda større, så fortsett med å være ærlig og søk profesjonell hjelp. Det er ikke uvanlig med fødselsdepresjoner, men som sagt er det litt tabu og kanskje ikke det man hører så mye om, siden alt liksom skal være så flott og fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Marimba skrev:

Vet du, jeg tror det er mange som føler det akkurat sånn som deg. Det er bare det at dette er en av de tingene det fortsatt (dessverre) er litt tabu å si høyt. Vær ærlig mot deg selv, og nyt øyeblikkene når de kommer. Det tror jeg er noe av det lureste du kan gjøre. Og dersom de negative tankene begynner å vokse og bli enda større, så fortsett med å være ærlig og søk profesjonell hjelp. Det er ikke uvanlig med fødselsdepresjoner, men som sagt er det litt tabu og kanskje ikke det man hører så mye om, siden alt liksom skal være så flott og fantastisk. 

Tusen takk for et så fint svar ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi hatt fagdag på jobben om barn som pårørende i helsevesenet, og hjelpe meg så stressa jeg blir av det! Ikke nødvendigvis av at barn kan ble pårørende, men så mye info om hvordan snakke riktig med barn og hva skal man si/ikke si! Har liksom tenkt at jeg som mor er ganske rustet til å snakke med mitt eget barn, men nå er jeg jommen meg litt i tvil gitt! 

Lillegutt begynner å bli merkbart aktiv nå da, og det syns jeg er veldig koselig. Det kommer liksom som små lykke-øyeblikk innimellom alle plagene og bekymringene, og det setter jeg veldig pris på❤️ Gleder meg til mannen kan få kjenne han utenpå magen også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruFiolett skrev:

Igår kjente mannen bebis for fleste gang! For en fantastisk opplevelse❤️

Åh, så stas! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...