Gå til innhold

Når 1 + 1 blir 3


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke tro at jeg endelig oppretter prøverdagbok her, for det betyr jo at vi endelig er prøvere! Litt om oss først:

 

Jeg er 28 år, mannen er 29, og vi giftet oss denne sommeren og har hele tiden vært klare på at prøvetiden starter etter bryllupet. Pga bryllupsreise og litt diverse jobbrelatert så ble prøvingen utsatt noen uker, men nå er vi igang! Jeg hadde siste dag med mensen igår, og selv om jeg er helt ny på dette, så antar jeg at pp1 er igang fra idag :) Det er spennende! Gleder meg til å ha et sted jeg kan skrive ned alle tankene og følelsene knyttet til dette, for det vet jeg er mange! Jeg (som de fleste andre regner jeg med) skulle jo gjerne vært gravid på flekken og helst igår, og selv om mitt naive jeg sier at det kommer til å gå fort, så vet jo fornuften at dette kan ta tid. Så det er bare å smøre seg med den berømte tålmodigheten og begynne prøvingen! :)

 

EDIT: 12.10.15 fikk vi bekreftet fra legen at alle graviditetstestene hadde rett, en liten spire fant seg en plass allerede i første prøveperiode! Vi har foreløpig termin 10.06.16, så nå krysser vi bare fingrene for at den holder seg der inne i alle de resterende ukene!  :gravid:  :hjerte:

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Følger gjerne dagboka di om det er greit?

Er prøver og skrive dagbok selv, så du må bare lese der om du ønsker.

Jeg følger mange prøve/gravid dagbøker her inne og synes det er veldig greit og dele positive og negative erfaringer med andre som er i samme båt :)

Lykke til med prøvinga :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Følger gjerne dagboka di om det er greit?

Er prøver og skrive dagbok selv, så du må bare lese der om du ønsker.

Jeg følger mange prøve/gravid dagbøker her inne og synes det er veldig greit og dele positive og negative erfaringer med andre som er i samme båt :)

Lykke til med prøvinga :blomst:

Selvfølgelig, så koselig! Skal inn og kikke i dagboka di også! Prøvd lenge? Lykke til videre til deg! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart å endelig ha definert seg selv som prøver, og så er det jo bare meg og mannen som vet det liksom☺️ Regner med at mange rundt oss antar at vi nærmer oss prøvetid, men bare en venninne av meg som selv er gravid som vet at vi tenker på saken! Åååå, jeg håper sånn at det går fort! *krysser fingrene, men prøver å ikke legge altfor mye press på meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, så koselig! Skal inn og kikke i dagboka di også! Prøvd lenge? Lykke til videre til deg! ☺️

Takk :nigo: Mye fram og tilbake i dagboka mi :fnise:

Ble gravid i mai/juni på første forsøk som prøvere, men det viste seg på UL i uke 10 at embryoet desverre ikke levde.

Prøvde mange runder med cytotec (medisinsk abort) før jeg måtte inn for utskrapning for fire uker siden pga rester.

Venter utålmodig på mensen nå, så prøver vi igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart dette med å gå rundt og vente på EL, det er helt nytt for meg. Jeg har tidligere brukt EL-tester for å kartlegge syklus, men nå bruker jeg bare app på telefonen for å vite sånn ca. App sier EL 16.09, IKM 30.09. Håper vi kan slippe å bli helt teste-gale, og håper at det vil bli en liten spire hvis vi bare passer på å legge inn en masse aksjer i tiden før og etter antatt EL. Ååå, det er så spennende, og jeg hater å vente, kan vi bare spole noen uker frem i tid så jeg vet om jeg blir gravid denne måneden eller ikke?

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen FruFiolett! Tror vi har eggløsning samtidig, så satser på at vi møtes i en terminklubb om ikke så alt for lenge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen FruFiolett! Tror vi har eggløsning samtidig, så satser på at vi møtes i en terminklubb om ikke så alt for lenge :)

Krysser alt jeg har for oss begge to☺️ Har du prøvd lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig jeg hadde klart det på nesten første forsøk, men så hadde jeg en stygg xu nå i august som jeg egentlig fortsatt driver å kommer meg litt etter, og nå er jeg i gang med første prøvesyklus etter xuen, så nei, jeg har vel egentlig ikke prøvd så lenge. Erklærte meg som prøver og startet egen prøvedagbok for en uke siden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig jeg hadde klart det på nesten første forsøk, men så hadde jeg en stygg xu nå i august som jeg egentlig fortsatt driver å kommer meg litt etter, og nå er jeg i gang med første prøvesyklus etter xuen, så nei, jeg har vel egentlig ikke prøvd så lenge. Erklærte meg som prøver og startet egen prøvedagbok for en uke siden :)

Tar en titt i dagboka di jeg☺️ masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg har en kollega som er gravid, og hun er så flott! Perfekt rund mage som er så altfor fristende å kose litt på - jeg må virkelig bruke alt jeg har av selvdisiplin på å holde fingrene av fatet altså, jeg kjenner henne tross alt ikke sååå godt☺️ Alt jeg ønsker meg er jo en egen kulemage☺️ Én uke til EL, men hvem teller vel ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det seriøst sånn at det er ekstra mange gravide damer i verden nå? Jeg syns virkelig at hvert tredje menneske som går forbi meg har kul på magen jeg nå! Hjernen min er tydeligvis svært fokuset på dette😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst sånn at det er ekstra mange gravide damer i verden nå? Jeg syns virkelig at hvert tredje menneske som går forbi meg har kul på magen jeg nå! Hjernen min er tydeligvis svært fokuset på dette

 

Jepp, og hele facebook renner over av folk som akkurat har fått et nytt lite tilskudd  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag har hjernen min seriøst vært på styr. Etter å ha hørt noen fortelle at hvis man har sex flere ganger i døgnet akkurat rundt eggløsning kan man risikere å befrukte flere egg i samme perioden og dermed få tvillinger har jeg brukt halve arbeidsdagen på å google. Er det virkelig sant? Hvis man for eksempel har sex dagen før og samme dag som EL - er det da stor sjans for at egg blir befruktet "hver gang" liksom? Guri meg, det høres jo rart ut, men nå er jeg så fokusert på alt som har med prøving å gjøre at jeg vet snart ikke opp og ned på min egen hjerne... Og tror vi skal nøye oss med sengekos kanskje annenhver dag slik som o'store internett anbefaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bedt med svigers på hytta hele høstferien, altså uke 40, og jeg har IKM midt i den uka! Kommer jo til å være nervevrak hele den uka jeg...men vi ser dem så sjelden siden de bor langt unna oss, så det skal bli veldig hyggelig å tilbringe uka med dem, selv om jeg kommer til å være litt utenfor meg selv. Men det må bare gå, har avtale med mannen om at vi ikke skal teste før vi kommer hjem hvis TR ikke dukker opp, og jeg skal holde meg i skinnet - har virkelig ikke lyst til å teste på hytta med svigers tilstede altså, uansett positiv eller negativ test så skal bare mannen og jeg være tilstede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok litt av en uke, så koselig (med svigerforeldre og hyttetur) så spennende, og så mange tanker og følelser på samme tid! Men jeg er helt enig med deg, ville absolutt hatt en eventuell positiv test kun med samboer alene, det skulle vært vår fine lille/store hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel hjemme fra en kort helgetur med mamma og lillesøster, og jeg må ærlig innrømme at jeg har tenkt aller mest på å komme meg hjem og starte prøvingen for alvor, for den kommende uka er jo EL uka (ifølge appen min)! Og verken mamma eller søster vet at vi starter prøvingen nå (jeg vet at de har sine mistanker altså, og jeg tror de var spente på om jeg kom til å drikke vin på tur - noe jeg gjorde), og jeg har hatt så lyst til å si noe sååå mange ganger! Men egentlig vil jeg jo ikke at de skal vite noe, så jeg klarte heldigvis å holde det for meg selv☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...