Gå til innhold

Når 1 + 1 blir 3


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for å være en av dem som ikke kan få barn. Det er jo så mange, inkludert en av mine nærmeste venninner, og jeg har sett hvor tøft det har vært for henne. Jeg tror absolutt ikke jeg er sterk nok til å ta en sånn ting inn over meg! Og jeg regner med at hver eneste person som prøver å bli gravid tenker disse tankene - men for noen er det jo reelt! Tenk om det faktisk gjelder meg? Den tanken er mildt sagt helt grusom - og mannen og jeg snakker litt om det, men han er grunnleggende positiv av natur, så han tar ikke sånne sorger på forskudd. Jeg lar ikke tankene ta helt overhånd selv altså, det er jo så tidlig i denne prosessen foreløpig, men jeg skal absolutt innrømme at de tar litt plass om dagen. La de neste 9 dagene gå foooort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du har slike tanker! Til og med jeg som ikke er prøver tenker en del på dette og har gjort det lenge. Å få barn er jo det største ønsket man har i livet, og for min del føles det slik at livet ikke er komplett før jeg har blitt mor.

Prøv å vær litt som mannen din, og ikke ta sorgene på forskudd! Dette er jo bare pp1 (?) og hvis du skal ha slike tanker hver periode hvis det tar en stund før det klaffer, kommer du til å bli helt utslitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har slike tanker! Til og med jeg som ikke er prøver tenker en del på dette og har gjort det lenge. Å få barn er jo det største ønsket man har i livet, og for min del føles det slik at livet ikke er komplett før jeg har blitt mor.

Prøv å vær litt som mannen din, og ikke ta sorgene på forskudd! Dette er jo bare pp1 (?) og hvis du skal ha slike tanker hver periode hvis det tar en stund før det klaffer, kommer du til å bli helt utslitt! :)

Godt at det ikke bare er meg!☺️ Skulle gjerne vært mer som mannen her altså, for jeg kommer virkelig til å bli helt tullete i hodet hvis dette tar lang tid😜 Så jeg skal prøve å være så positiv jeg kan, men det er jommen meg lettere sagt enn gjort! ☺️ Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke bare er meg!☺️ Skulle gjerne vært mer som mannen her altså, for jeg kommer virkelig til å bli helt tullete i hodet hvis dette tar lang tid😜 Så jeg skal prøve å være så positiv jeg kan! ☺️

Ja, jeg er grunnleggende negativ av natur når det gjelder meg selv og mitt, og skjønner ikke hvordan alle rundt meg kan være så positive til alt hele tiden 😂 så jeg vet hvor vanskelig det er å tenke at glasset er halvfullt osv 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er grunnleggende negativ av natur når det gjelder meg selv og mitt, og skjønner ikke hvordan alle rundt meg kan være så positive til alt hele tiden 😂 så jeg vet hvor vanskelig det er å tenke at glasset er halvfullt osv 😜

Haha, jaaa, det er mye "halvtomt" her om dagen i alle fall! ☺️😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser avgårde for høstferie på hytta til svigers imorgen, og det skal faktisk bli veldig deilig å komme seg vekk og få noe annet å tenke på en ukes tid! Jeg er så opphengt i disse prøve-tankene at jeg forhåpentligvis har godt av litt miljøskifte☺️ Tror jeg kommer til å være utålmodig da, men skal bare krysse fingrene for at TR ikke dukker opp, og at jeg kan ta en graviditetstest når vi kommer hjem på søndag som lyser positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tur :) Jeg krysser også både fingre og tær for deg! Også håper jeg du fyller dagene med mye morro, sånn at tiden går fort og du ikke blir gående og tenke og lure alt for mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur :) Jeg krysser også både fingre og tær for deg! Også håper jeg du fyller dagene med mye morro, sånn at tiden går fort og du ikke blir gående og tenke og lure alt for mye :)

Tusen takk skal du ha☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet er ikke på det beste her kan man si, men jeg skal gjøre et forsøk allikevel☺️ For jeg er seriøst så spent at jeg omtrent sprekker, og jeg går bare og venter på at uka skal gå over så jeg får tatt en test på søndag (hvis ikke mensen dukker opp før det så klart). Appen sier at jeg er en dag på overtid ift IKM nå, men mine beregninger sier at søndag er dagen. Jeg venter i spenning hver eneste dag, har ingen symptomer som kan tyde på at det klaffet (men det er vel uansett litt for tidlig?), men det er jo så spennende å gå rundt å håpe! Men det tar ikke overhånd altså - og det er utrolig hyggelig med høstferie! Og jeg drikker vin denne uka faktisk, jeg diskuterte lenge med både meg selv og med mannen, men vi var begge enige om å leve helt normalt frem til eventuell positiv test. Mange mener helt sikkert at det er feil, men det er nå en gang sånn vi har valgt å gjøre det☺️ Drikker ikke mye i det hele tatt da, men akkurat nok til å ikke skape mistanke blant familien☺️ Håper søndag er dagen jeg kutter ut alkoholen for de neste månedene! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jo dagen! Jeg våknet opp uten et eneste tegn til mensen, så idag tok jeg tester - ikke bare én, men to, haha☺️ Og dere, de eeeeer vel positive, er de ikke det da? 👏🏼

post-86392-497932_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer  :strix:

Klaff på PP1, woho! Da ble det vel heller en ganske kort prøvedagbok på deg da :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk dere! Jeg kan ikke tro at det skulle klaffe så fort! Men så klarer jeg ikke helt å slippe jubelen løs enda, jeg syns testene er svake jeg, og jeg tok en ny idag også som ikke er noe sterkere enn igår :/ Skal det ikke bli sterkere strek for hver dag? Kanskje jeg burde kjøpe en annen enn de billigstrimlene? Skal bestille en legetime idag, håper jeg får time i løpet av uka☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig rart å tenke på at det kanskje er et bittelite menneske som vokser inni meg nå! Har fått legetime neste uke (aaaaalt for lenge til..), så frem til det velger jeg å ha en litt nøytral holdning til det (som om det lar seg gjøre)☺️ Krysser fingrene for at det lille egget fester seg godt og blir der! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta to nye tester til morgen idag jeg, en strimmel og en rfsu - begge var positive, og viste mye tydeligere streker enn de første! Hurra! 👏🏼 Burde begynne å skrive graviditetsdagbok isteden, men syns det er litt for tidlig enda, må i alle fall vente til legen bekrefter at det er noe på gang inni der☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...