Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️

QBee

Anbefalte innlegg

På 19.7.2017 den 22.35, LillyBe skrev:

Ahh, tenk...det lille frøet er ikke så lite lengre 😍 

Høres forøvrig herlig ut å nyte late dager i sydenland, selv om jeg skjønner at man da fort lagrer mye væske ;) det er bare å nyte varmen, blir straks kaldere, hehe... 

Nei ikke sant... hun er ganske stor faktisk, hvis alt er som det skal så er hun straks 1 kg :overrasket: 

Ferie var utrolig deilig, men det var faktisk ganske fint å komme hjem igjen til 16-17 grader også. Det er litt med (ekstrem)varmen som det er med snøen, det hører liksom til årstiden, men små doser er nok. 

Snart i gang med forsøk igjen du?!? 

På 21.7.2017 den 14.53, Illy skrev:

Du nærmer deg jo snart fødsel du! Utrolig så fort tida går sett fra utsida.

Så bra at hun bestemte seg for å være litt aktiv, så mor slipper å bekymre seg. Det høres ut som hun danser litt da, med både armer og ben samtidig! Helt sikkert kjempesøt der inne :hjerte:

Det høres fornuftig ut med en tur til legen når du kommer hjem. Så får du øve på forhånd, så du forteller hvordan det faktisk går :) Jeg kjenner igjen problemet, føler meg gjerne grei under legetimen, og ender med å underdrive for så å falle helt sammen når jeg kommer hjem igjen.  Men det er jo virkelig ingen poeng i å ta seg sammen og late som ingenting overfor legen :P

Huff, ikke si det en gang :overrasket: Stort sett så tenker jeg at det er leeeenge igjen, men så blir jeg iblant slått av hvor fort tiden går og får litt panikk over at absolutt ingenting er klart. Kun vogna liksom, og den har katten lagt sin elsk på så den er strengt tatt ikke klar lenger den heller (må vaskes). :P

Sitter hos legen nå, skulle egentlig ønske timen var i går. Jeg sov sånn ca ingenting natt til i går, gikk på jobb og følte meg som en zombie både psykisk og fysisk, skikkelig nedstemt og hadde vonde kynnere i ett sett. Skulle lett klart å syte litt da, haha! I natt derimot har jeg sovet som en _stein_, og er uforskammet opplagt :) Tror nok det er mange som har det sånn, man skal liksom bite tenna litt sammen og ikke klage for mye, men til legen så må det absolutt være lov!

Hvordan går det med lille voffs?

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn, ferdig hos legen! Ble ikke sykemeldt nå, skal heller komme inn igjen hvis/når formen blir verre. 

Ellers var alt fint. Blodprosenten hadde sunket med 1, så det er bra, blodtrykk på 121/79 (på legekontoret til og med) og fosterlyd på 140. Vekta viste 6 kg opp siden første kontroll og 12 kg opp totalt. Det er jo ikke gøy akkurat, men jeg går mye opp når jeg er gravid og ned igjen etterpå så gidder ikke tenke på det. 

Sf-mål er merkelige greier. Jeg måler jo selv (bruker st Olavs appen). Forrige gang hos jm så var hennes mål 2 cm lavere enn mitt, og nå hos fastlegen så målte han 2 cm mer enn det jeg hadde gjort selv. Konklusjon- jeg må ikke være så opphengt i disse centimetrene, de avviker veldig med hvem som måler. 

Er nemlig litt for aktiv med å lete etter tegn på at bebis ikke vokser som hun skal. Dette med vekten og morkaken til storesøster 2 begynner å påvirke tankene mine litt, nå som det er stor sjans for at frøken frø kan overleve fint utenfor magen. Skulle ønske magen var stooooor og at jeg kjente liv dagen lang, men sånn er det dessverre ikke. Skal bli godt med ul igjen kjenner jeg, bare 5 dager til nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, QBee skrev:

Nei ikke sant... hun er ganske stor faktisk, hvis alt er som det skal så er hun straks 1 kg :overrasket: 

Ferie var utrolig deilig, men det var faktisk ganske fint å komme hjem igjen til 16-17 grader også. Det er litt med (ekstrem)varmen som det er med snøen, det hører liksom til årstiden, men små doser er nok. 

Snart i gang med forsøk igjen du?!? 

Huff, ikke si det en gang :overrasket: Stort sett så tenker jeg at det er leeeenge igjen, men så blir jeg iblant slått av hvor fort tiden går og får litt panikk over at absolutt ingenting er klart. Kun vogna liksom, og den har katten lagt sin elsk på så den er strengt tatt ikke klar lenger den heller (må vaskes). :P

Sitter hos legen nå, skulle egentlig ønske timen var i går. Jeg sov sånn ca ingenting natt til i går, gikk på jobb og følte meg som en zombie både psykisk og fysisk, skikkelig nedstemt og hadde vonde kynnere i ett sett. Skulle lett klart å syte litt da, haha! I natt derimot har jeg sovet som en _stein_, og er uforskammet opplagt :) Tror nok det er mange som har det sånn, man skal liksom bite tenna litt sammen og ikke klage for mye, men til legen så må det absolutt være lov!

Hvordan går det med lille voffs?

Nå er det snart forsøk igjen her ja 😄😄 er overklar! Håper så inderlig vi lykkes nå 🙏

Bra med kontroll hos legen :) 5 dager går fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker! Og tredje trimester! Glede! Kan ikke snakke for morgendagen, men akkurat nå føler jeg meg ganske bekymringsfri. Baby er ikke en voldsomt aktiv en, men kjenner jevnlige bevegelser hele dagen. Når jeg kjenner et lite dult så kan jeg ta på magen, også er det en liten hånd/fot/albue/something der som jeg kan dytte på :hjerte:

I morgen er det ul for å sjekke placenta previaen. Jeg regner med at den har flyttet seg, og er innstilt på en "koseultralyd" uten nervøsitet i forkant. De har ganske godt utstyr på sykehuset her, så håper på et fint 3D bilde.

I dag er det første barnehagedag etter ferien og jeg skal til legen med storesøs, så alle måtte opp 2-3 timer tidligere enn det som har vært normalt de siste ukene. Gikk overraskende greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 19.38, LillyBe skrev:

Nå er det snart forsøk igjen her ja 😄😄 er overklar! Håper så inderlig vi lykkes nå 🙏

Bra med kontroll hos legen :) 5 dager går fort!!

Åh, det er like spennende hver gang. Unner dere så veldig å lykkes nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg fått ryddet ut klesskapet som skal bli mini sitt, og sortert frem alt det minste babytøyet :rodmer: Veldig sentimentalt å se igjen de bitte små plaggene. Mellomste hadde et par bodyer i str 44 som passet da hun ble født :overrasket: Jeg kjenner på et stort shoppebehov, men må prøve å spare de pengene tror jeg for vi har egentlig nok. Må nok ha et par bodyer som er bare lillesøster sine, men det får bli det hele :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, QBee skrev:

Åh, det er like spennende hver gang. Unner dere så veldig å lykkes nå!

Takk ❤

Mange som er tilbake til hverdagen i dag, fint det også på mange måter :) masse lykke til i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel med vesla :hjerte: 

Hun er 1,2 kg og ligger på +3,5%, normal mengde fostervann. Fikk et par fine 3D bilder. Litt uvirkelig at det så tydelig er en baby som ligger der!

Men... morkaken dekker fortsatt noe av mormunnen... flytter den seg ikke noe så blir det keisersnitt. Er ikke redd for ks, men er redd for å gå de siste par ukene og frykte spontan styrtfødsel hvis vaginal fødsel kan ende skikkelig ille liksom. Litt tidlig enda å ta sorgene på forskudd, men hadde virkelig trodd den ville ha flyttet seg ila 9 uker.

Også er jeg litt redd for å bli snytt for min siste fødsel, samtidig som jeg jo gruer meg en del til smertene. Ny kontroll i uke 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, QBee skrev:

Alt vel med vesla :hjerte: 

Hun er 1,2 kg og ligger på +3,5%, normal mengde fostervann. Fikk et par fine 3D bilder. Litt uvirkelig at det så tydelig er en baby som ligger der!

Men... morkaken dekker fortsatt noe av mormunnen... flytter den seg ikke noe så blir det keisersnitt. Er ikke redd for ks, men er redd for å gå de siste par ukene og frykte spontan styrtfødsel hvis vaginal fødsel kan ende skikkelig ille liksom. Litt tidlig enda å ta sorgene på forskudd, men hadde virkelig trodd den ville ha flyttet seg ila 9 uker.

Også er jeg litt redd for å bli snytt for min siste fødsel, samtidig som jeg jo gruer meg en del til smertene. Ny kontroll i uke 32.

Tenk så stor hun alt er ❤ jeg håper morkaken flytter seg ASAP, så du slipper den ekstra bekymringen 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎08‎.‎2017 den 7.39, LillyBe skrev:

Tenk så stor hun alt er ❤ jeg håper morkaken flytter seg ASAP, så du slipper den ekstra bekymringen 🙏

Det håper jeg også! Men jeg regner jo med at hvis bekymringen min er reell, at det enten blir ks opp til tre uker før termin, eller sykehusinnleggelse på slutten. Den får bare flytte seg altså.

...

Lang uke på jobb denne uka, kjenner det tar litt på. Går 7 timers dager 2 av 3 uker, så da må jeg ta inn en hel dag på tredje uka. Passer dårlig for en gravid kropp :P Vi har barnefri på lørdag da, så håper jeg får tatt inn litt avslapning da.

Mandag er det SFO-start for førsteklassingen. Gruer meg. Det er vel mange små rundt om i landet nå som både gruer og gleder seg, og synes det er litt skummelt, men mi er litt ekstra følsom for forandringer. Skal bli godt å få det overstått kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, QBee skrev:

Det håper jeg også! Men jeg regner jo med at hvis bekymringen min er reell, at det enten blir ks opp til tre uker før termin, eller sykehusinnleggelse på slutten. Den får bare flytte seg altså.

...

Lang uke på jobb denne uka, kjenner det tar litt på. Går 7 timers dager 2 av 3 uker, så da må jeg ta inn en hel dag på tredje uka. Passer dårlig for en gravid kropp :P Vi har barnefri på lørdag da, så håper jeg får tatt inn litt avslapning da.

Mandag er det SFO-start for førsteklassingen. Gruer meg. Det er vel mange små rundt om i landet nå som både gruer og gleder seg, og synes det er litt skummelt, men mi er litt ekstra følsom for forandringer. Skal bli godt å få det overstått kjenner jeg.

Jada, uansett så skal det ordne seg, men godt å slippe tenke på det :) 

Masse lykke til på mandag, 1.klassing 😍 Det er jo en veldig spesiell høst for dere da. Håper det blir fint. Er det stor skole? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LillyBe skrev:

Jada, uansett så skal det ordne seg, men godt å slippe tenke på det :) 

Masse lykke til på mandag, 1.klassing 😍 Det er jo en veldig spesiell høst for dere da. Håper det blir fint. Er det stor skole? 

Ja blir mye som skjer denne høsten :) Men er egentlig veldig fornøyd med at baby kommer akkurat på denne tiden, det blir veldig fint å kunne følge til skolen om morgenen og være hjemme og kunne hjelpe med lekser, lage middag og sånt når de kommer hjem istedenfor at alt må skje etter jobb kl 4. De er 3-400 elever, så relativt stor skole (iallfall i dette området). Fire 1. Klasser (men små klasser da, heldigvis). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, QBee skrev:

Ja blir mye som skjer denne høsten :) Men er egentlig veldig fornøyd med at baby kommer akkurat på denne tiden, det blir veldig fint å kunne følge til skolen om morgenen og være hjemme og kunne hjelpe med lekser, lage middag og sånt når de kommer hjem istedenfor at alt må skje etter jobb kl 4. De er 3-400 elever, så relativt stor skole (iallfall i dette området). Fire 1. Klasser (men små klasser da, heldigvis). 

Det er en stor skole ja :) men fint at klassene er små. Er det mange skoler i området? Blir jo faktisk helt supert å være hjemme denne høsten ja. Jeg skal få barn nr 3 på samme tid om 4 år ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, LillyBe skrev:

Det er en stor skole ja :) men fint at klassene er små. Er det mange skoler i området? Blir jo faktisk helt supert å være hjemme denne høsten ja. Jeg skal få barn nr 3 på samme tid om 4 år ;) 

Det er vel en 6 skoler i kommunen tror jeg.. tenker liksom at jeg bor litt på landet, men det er tydeligvis en del folk her likevel :P

Høres ut som en god plan med nr 3 om 4 år, hvis ikke det blir nr 2 og 3 som kommer neste år da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, QBee skrev:

Det er vel en 6 skoler i kommunen tror jeg.. tenker liksom at jeg bor litt på landet, men det er tydeligvis en del folk her likevel :P

Høres ut som en god plan med nr 3 om 4 år, hvis ikke det blir nr 2 og 3 som kommer neste år da :P

Haha, vi bor på landet i forhold til deg :P 

Hihi, vi går vel for tvillinger 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 29 uker, og det er bare 8 uker til alt må være klart. Kan ikke drive å kjøpe inn og male barnerom og sånt etter uke 37 vel? Da kan hun jo komme når som helst! Spesielt om det blir keisersnitt en stund før termin. 

Skulle egentlig hente en seng jeg hadde kjøpt på Finn i dag, men så våknet jeg til en melding fra han som solgte at den hadde han levert fra seg i går. Synes det er en utrolig dårlig kultur på Finn, avtaler gjøres og brytes lett som ingenting både av kjøpere og selgere. Forstår at folk vil bli kvitt ting fort, og kanskje har erfaring med at folk ikke henter, men da får det spesifiseres i annonsen eller når man avtaler henting :angry:

Pytt, det var bare en vanlig IKEA seng, så får finne en ny. Var bare oppsatt på å få den i hus i dag.

Prøver meg på en liten liste over ting som snart må gås i gang med:

- Få ut gjesteseng fra barnerom.

- Male barnerom.

- Få tak i seng (brukt), madrass og dyne (nytt)

- Få hjem stellebord og male det.

- Få hjem startpakke fra kiwi med stelleveske (de er langtidstomme) ELLER kjøpe stelleveske. 

- Fylle stellebord med bleier og diverse og kjøpe stelleunderlag.

- Vaske babyklær.

- Pakke fødebagen (kan vente en stund).

- Kjøpe regntrekk til vogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var senga kommet i hus. Det ble en IKEA Hensvik, den hvite. Den var nesten ikke synlig brukt en gang, genialt. 

I dag har jeg gått til anskaffelse av maling. Og malt to vegger. Var helt kake etterpå da, men godt å være i gang. Angret litt på fargevalget etter de første penselstrøkene, men tror det ender opp med å bli fint. Blir ikke veldig jentete da, etter to jenter er man rimelig ferdig med rosa-glitter-prinsesse-opplegget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFO-start gikk strålende forresten! Hun er sjenert og forsiktig, jenta mi, og blir lett "overveldet" av nye ting, så forventer ikke at hver dag skal gå som en lek mens hun finner sin plass i den nye hverdagen... men dagen i dag, var kjempefin. Også ble det veldig tydelig på reaksjonen til vennene hennes da vi dukket opp, hvor godt likt hun er og hvor heldig hun er som kjenner så mange fra før :hjerte: 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig liste 😄😍❤ kjenner jeg gleder meg til å kunne begynne med det samme!!

Åssen farge har du valgt til rommet?

Godt å høre at SFO-starten gikk fint 😊 Her var det første dag i barnehagen i går, men det var ei som helst ville være hjemme i dag 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med liste. Jeg også må lage meg en skikkelig en. Hele tiden dukker det opp ting som jeg har glemt eller ikke har tenkt på. :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...