Gå til innhold

Meglere ignorerer interessenter til boliger de selger, normalt med sånn oppførsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har kanskje ikke lest hele tråden, men en gjenganger er meglere som ikke svarer på verken mail eller telefon. Så den potensielle kjøperen aldri blir "seriøs".

Anonymous poster hash: 079ea...42d

De er jo ikke seriøse kjøpere om de ikke gidder å lese prospektet eller gå på visning! I dagens marked (jeg skakker bare om Oslo der min samboer jobber, jeg kan ingenting om andre steder) der det virkelig er selgers marked, så må kjøpere også anstrenge seg bittelitt for å få kjøpt en bolig. Man må sette seg inn i tilgjengelig informasjon selv, og faktisk gidde  møte opp. Det er liksom et minstekrav da om man skal kjøpe bolig. Ingen er tjent medl å sitte og bruke tiden sin på å svare på spørsmål som allerede er informert om. Last ned prospektet på forhånd så får du jo alt du trenger.

 

Jeg skjønner det selvsagt hvis det er informasjon som ikke står der, men som regel står all info du trenger i prospektet.

Anonymous poster hash: b6c63...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har kanskje ikke lest hele tråden, men en gjenganger er meglere som ikke svarer på verken mail eller telefon. Så den potensielle kjøperen aldri blir "seriøs".

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Altså det finnes dårlige meglere, akkurat på samme måte som det finnes dårlige leger, dårlige advokater, dårlige lærere, dårlige snekkere osv.

At folk også trekker frem helt unike og ekstreme tilfeller type "jeg gjore en forskjell på 300-tusen" for så være. Tviler veldig veldig sterkt på at det er noe som skjer veldig ofte. Det er mer sannsynlig at folk er sure for at megler ikke har tid til hver eneste teite spørsmål de skulle ha. For ærlig talt, er det 1 eneste lite spørsmål som holder deg i fra å by/dra på visning er du ikke en seriøs kjøper. Sorry! En her skrev en mail og ventet i flere uker helt til vedkommende fant ut at huset var solgt. Sorry altså men når man bare sitter på ræva i ukesvis og venter så er man ingen seriøs kjøper. man må faktisk være litt proaktiv! Jeg kjøpte nylig leilighet; så leiligheten lørdag og nileste all vedlagt dokumentasjon, var på visning søndag (hvor jeg stilte alt av spørsmål), skaffet finansiering mandag og kjøpte nå på tirsdag. Bam. Satt ikke på ræva og sendte spørsmål til megler på EPOST! (Herregud hvorfor sender dere ikke bare brev når dere først er i gang??)

Ja meglere gjør feil i noen tilfeller (de er faktisk mennesker de også og alle mennesker gjør feil- også i arbeidslivet!) men tror de aller fleste eposter som ikke blir besvart blir det for en grunn.

Anonymous poster hash: e611b...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke seriøse kjøpere om de ikke gidder å lese prospektet eller gå på visning! I dagens marked (jeg skakker bare om Oslo der min samboer jobber, jeg kan ingenting om andre steder) der det virkelig er selgers marked, så må kjøpere også anstrenge seg bittelitt for å få kjøpt en bolig. Man må sette seg inn i tilgjengelig informasjon selv, og faktisk gidde møte opp. Det er liksom et minstekrav da om man skal kjøpe bolig. Ingen er tjent medl å sitte og bruke tiden sin på å svare på spørsmål som allerede er informert om. Last ned prospektet på forhånd så får du jo alt du trenger.

Jeg skjønner det selvsagt hvis det er informasjon som ikke står der, men som regel står all info du trenger i prospektet.

Anonymous poster hash: b6c63...5d7

Vel, om dette nå ukjente antall mail (det har variert fra 30-300 for hver leilighet) ikke engang blir lest er det vanskelig å vite hva spørsmålet består av :-)

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...