Gå til innhold

Meglere ignorerer interessenter til boliger de selger, normalt med sånn oppførsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Nei, de gjør faktisk ikke det, for det er ikke mulig. Det er altfor mange boliger til salgs til at man kan gå på visning på mer enn en brøkdel av dem som er interessante, og siden visningstidene gjerne overlapper rekker man bare noen få i uka. Da tar man selvsagt ikke dem som selges av meglere som ikke gidder å svare. I den sammenhengen har det ikke noe å si om du synes spørsmålet mitt er dumt.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

 

Da er du ikke interessert da. Hvis du ikke gidder å lese prospektet og ikke gidder å møte opp på visning, beklager, men da er det ikke dårlig megling som gjør at du ikke blir med i budrunde... Man får ikke inn potensielle seriøse kjøpere ved å sitte å svare på 200 e-poster om informasjon som ellers er tilgjengelig, man må konsentrere tiden sin om å faktisk få inn bud fra de som viser genuin interesse.

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er du ikke interessert da. Hvis du ikke gidder å lese prospektet og ikke gidder å møte opp på visning, beklager, men da er det ikke dårlig megling som gjør at du ikke blir med i budrunde... Man får ikke inn potensielle seriøse kjøpere ved å sitte å svare på 200 e-poster om informasjon som ellers er tilgjengelig, man må konsentrere tiden sin om å faktisk få inn bud fra de som viser genuin interesse.

 

Etter en måned med jakt kveld etter kveld var jeg desperat og bød høyere enn jeg egentlig ville, men jeg hadde fortsatt ikke tid til å gå på visning på flere boliger enn før. Argumentasjonen din virker for øvrig like godt den andre veien. Hvis ikke du gidder å svare *før* boligen er solgt så tør jeg ikke ta sjansen på at du blir noe mer innsatsvillig når jobben er gjort. Da ønsker jeg selvsagt ikke å måtte forholde meg til deg i en sak som er så viktig for meg som et boligkjøp.

 

Jeg skjønner likevel holdningen din. Du tjener mye mer på å selge 3 boliger til 3 mill hver enn 2 av dem til 3,2, og det er selgernes problem om de går glipp av et par hundre tusen hver. Selv kunne jeg ikke hatt en jobb der jeg måtte vært så sleip.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter en måned med jakt kveld etter kveld var jeg desperat og bød høyere enn jeg egentlig ville, men jeg hadde fortsatt ikke tid til å gå på visning på flere boliger enn før. Argumentasjonen din virker for øvrig like godt den andre veien. Hvis ikke du gidder å svare *før* boligen er solgt så tør jeg ikke ta sjansen på at du blir noe mer innsatsvillig når jobben er gjort. Da ønsker jeg selvsagt ikke å måtte forholde meg til deg i en sak som er så viktig for meg som et boligkjøp.

 

Jeg skjønner likevel holdningen din. Du tjener mye mer på å selge 3 boliger til 3 mill hver enn 2 av dem til 3,2, og det er selgernes problem om de går glipp av et par hundre tusen hver. Selv kunne jeg ikke hatt en jobb der jeg måtte vært så sleip.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

 

greia er at man som megler får ufattelig mange slike henvendelser, skulle man bruke tid på gi dobbeltinformasjon til alle (både i prospekt og per telefon/epost) så hadde man ikke gjort annet. Da hadde 70 % av arbeidstiden min gått med på det. All den informasjonen du trenger får du gjennom prospektet, har du ytterligere spørsmål så får du spørre på visning. døgnet har bare 24 timer og 12 av de kan ikke brukes til å besvare slike e-post. Ja det er en  ufattelig slitsom prosess  å kjøpe og selge bolig, men slik er det. Igjen jeg jobber beinhardt for å få best mulig pris for mine kunder. Hbis jeg trodde at det å sitte å svare på mail hele dagen hadde vært det som fikk en bedre pris hadde jeg gjort det, men det har jeg ingen tro på. Er man interessert så gidder man å gå på visning... Man må nesten fokusere på de som viser dette minimum av interesse.

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg skjønner hvorfor du sier det, og kanskje har du tom. klart å overbevise deg selv om at det er sant.



Anonymous poster hash: 47e8a...8a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som sagt, jeg skjønner hvorfor du sier det, og kanskje har du tom. klart å overbevise deg selv om at det er sant.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

 

jeg trenger heldigvis ikke overbevise noen, men lyke til til deg :blomst:

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du ikke interessert da. Hvis du ikke gidder å lese prospektet og ikke gidder å møte opp på visning, beklager, men da er det ikke dårlig megling som gjør at du ikke blir med i budrunde... Man får ikke inn potensielle seriøse kjøpere ved å sitte å svare på 200 e-poster om informasjon som ellers er tilgjengelig, man må konsentrere tiden sin om å faktisk få inn bud fra de som viser genuin interesse.

Anonymous poster hash: 95719...c7e

Du skjønner ikke. Eller, vil ikke skjønne.

En gjenganger i tråden er meglere sin sløvhet på å svare på spørsmål som ikke kommet frem i prospekt, meglere som ikke svarer i det hele tatt eller meglere som ikke kan ta i mot bud. Dette skjer dessverre ofte.

Blant alle disse mailene du ikke åpner finnes det en kjøper som har et fornuftig spørsmål. Men når du avfeier alle som "dumme spørsmål" går du glipp av en kjøper.

Jeg forstår at du personlig driter i om selger får 3.1 eller 3.2, men for en vanlig familie er det mye penger.

Det er en grunn til at meglere skraper bunnen i tillitsundersøkelser, så kanskje dere bør endre måten dere jobber på.

At kjøpere ikke sender Mail direkte til megler, men via et skjema som kategoriserer spørsmålene så en assistent kan sende standardiserte svar til alle. Ikke vet jeg.

Men du nevnte "dårlig megling".

Jeg forsøkte to ganger å sende mail om privat visning på et hus som hadde ligget lenge. Null svar. Jeg ringte megleren i arbeidstiden og. Null svar.

Som følge av dette gikk jeg på en annen visning og kjøpte det huset istedenfor.

Var dette "dårlig megling"? For det er slik mange av dere fremstår.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen tvil om at det er mange elendige meglere der ute. Selv var jeg på visning på et hus for tre måneder siden og satte meg opp på interesselisten. Jeg bestemte meg kjapt for at jeg ønsket huset, men hørte ingenting fra megler. Så jeg ringte megler selv for å høre om det var kommet inn bud og for event. å by over. Det tok 4 dager før jeg fikk svar på mine henvendelser (tok kontakt både på mail, sms og ringte)! Når jeg endelig fikk svar, var hun kort, sur og lite imøtekommende. Hun sa det ikke var kommet inn bud, men at det var en interessent til. Denne ønsket en mer nøyaktig måling av tomten, så hun anbefalte meg å vente med å legge inn bud til dette var ordnet (!).

Jeg kunne godt vente noen dager, så jeg ga klar og tydelig beskjed om at hun måtte kontakte meg så snart dette var ordnet, siden jeg var svært interessert i huset. Det gikk et par dager uten at jeg hørte noe. Jeg ringte henne deretter flere ganger, men hun svarte ikke. Da det var gått en uke fikk jeg tak i selgers søster (selger selv var på ferie). Og hva fikk jeg høre? Jo, huset var solgt for 1 uke siden! Helt utrolig! Selger hadde aldri fått visst om at det var en interessent til. Huset ble solgt for 100.000,- under prisantydning, og jeg var innstilt på å gå 100.000,- over! Selger ble rasende på megler, men siden han var langt avgårde med dårlig dekning både på mobil og nett, så vet jeg ikke hva som kom ut av det. Jeg hørte aldri noe mer, og gadd ikke stresse mer med det. Jeg har vært på boligjakt siden, og jeg tenker ofte at selger skulle ha visst hvilket slett arbeid de betaler megler for..



Anonymous poster hash: 6e52f...939
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal folk på død og liv bruke overprisede meglere?! Finnes eindomsadvokater som bistår salget og tar 1/3 av prisen som megler tar. Vi gjorde det, funket problemfritt.

http://e24.no/privat/eiendom/bolig/droppet-megler-sparte-80-000-kr/10082563

Anonymous poster hash: 95816...3a2

Eiendomsmeglere er en broket blandingsrase.

De lever for i morgen og tenker sjelden langsiktig.

De kan lite eller ikke noe om hva som er under overflaten: varmekabler og membran på badet? Ikke så nøye så lenge glisende ser pene ut, sier megleren.

Anonymous poster hash: 283e3...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiendomsmeglere er en broket blandingsrase.

De lever for i morgen og tenker sjelden langsiktig.

De kan lite eller ikke noe om hva som er under overflaten: varmekabler og membran på badet? Ikke så nøye så lenge glisende ser pene ut, sier megleren.

Anonymous poster hash: 283e3...8a4

Det er derfor folk automatisk mistror de. De ligger jo på bunnen av tillitsundersøkelser.

Det var et røsk for noen år siden med krav til utdanning osv, men dessverre er flertallet fortsatt ikke til å stole på.

Har møtt noen jeg virkelig stoler på, men de fleste (spesielt i storbyene) ødelegger for hele bransjen.

De kommer til å ligge nederst i undersøkelsene i mange år fremover.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på en god del visninger i det siste om man merker jo ganske lett hvem som er flinke og ikke. Jeg har alltid lest prospektet før visning og har gjerne oppfølgingsspørsmål i forbindelse med det. Det er overraskende hvor mange meglere som ikke en gang vet hva jeg snakker om når jeg spør-

Jeg sendte spørsmål om å få prospekt til en megler på et hus jeg var ganske intressert i. Spurte også om visningsdato. Fikk aldri svar og kjøpte et annet. Huset står fortsatt til salgs flere mnd senere.

 

Her hvor jeg bor er markedet ganske tregt for tiden. Man skulle tro at de var litt mere intressert i å selge, men det virker som om meglerene er blitt bortskjemte i medgangstider og har helt glemt at de må jobbe litt for å få unna salgsobjekter.



Anonymous poster hash: 3c781...ffd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv lyst å kjøpe bolig en gang i kort fremtid, men er svært redd og engstelig... Selv om jeg har pengene, tror dere noen vil selge til meg? Jeg er jo litt spesiell og mange sier de blir redd av å se meg...  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiendomsmeglere er en broket blandingsrase.

De lever for i morgen og tenker sjelden langsiktig.

De kan lite eller ikke noe om hva som er under overflaten: varmekabler og membran på badet? Ikke så nøye så lenge glisende ser pene ut, sier megleren.

Anonymous poster hash: 283e3...8a4

Og det er heller ikke deres jobb å kunne noe om. Det er takstmannen sin. Herlighet, jeg tror virkelig ikke at noen ønsker at en person med en teoretisk utdannelse fra BI skal uttale seg om membranen på badet. Megleren skal selge og megle.  

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er heller ikke deres jobb å kunne noe om. Det er takstmannen sin. Herlighet, jeg tror virkelig ikke at noen ønsker at en person med en teoretisk utdannelse fra BI skal uttale seg om membranen på badet. Megleren skal selge og megle.

Anonymous poster hash: 95719...c7e

Da bør dere bli bedre på å sette potensiell kjøper i kontakt med takstmannen.

Lik det eller ikke, det er meglere navn som står som kontaktperson. Om noen lurer på om hva slags gulv det er, bør megler kunne svare på dette.

For det første er det grunnleggende kunnskap om objektet.

For det andre gir megler en prisantydning delvis basert på egne observasjoner. Da må megler være i stand til å observere og.

Nå synes jeg du undervurderer egen bransje hr. megler.

Men det er kanskje akkurat det vi trenger.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bør dere bli bedre på å sette potensiell kjøper i kontakt med takstmannen.

Lik det eller ikke, det er meglere navn som står som kontaktperson. Om noen lurer på om hva slags gulv det er, bør megler kunne svare på dette.

For det første er det grunnleggende kunnskap om objektet.

For det andre gir megler en prisantydning delvis basert på egne observasjoner. Da må megler være i stand til å observere og.

Nå synes jeg du undervurderer egen bransje hr. megler.

Men det er kanskje akkurat det vi trenger.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Meglere svarer jo på dette hvis de vet. Du aner ikke hvor mange som ikke vet ting om sin leilighet, hvis gulvet ble lagt av forrige eier eller de før der igjen og før der igjen, så skal man vokte seg vell for å uttale seg om det. Tankstmenn driver også med mye synsing. Sannheten er jo at INGEN vet nøyaktig hvordan det står til med membranen før man åpenr opp og ser. Vi skulle alle ønske at enhver leilighet kunne selges med all dokumentasjon i orden, men slik er det ikke, og det er ikke megleren sin feil, eller takstmannen eller selgeren. Med mindre du kjøper en ny leilighet så vil det alltid være ett eller annet man ikke vet. Man kan jo for eksempel anta at varmekablene er like gammle som badet men det er ingen garantier. De siste årene har folk blitt flinkere til å faktisk ta vare på gammle pappirer og det er vanligere at folk har dokumentasjon på bad og lignende, men man kommer alltids opp i situasjoner hvor då ikke er tilfelle. Slik er det og det er ikke noe noen megler i verden kan endre på.

 

Prisen  takstmannen setter sier noe om hvilken stand boligen er i og hva det rent tekninsk er verd, megleren sier noe om hva den tekniske verdien som taktsmannen kommer frem til, er verd i dagens marked. Det er komboen av de to som må legges til grunn for en eventuel totalverdi.

 

Mange tror at megleren skal si noe om hvilken stand boligen er i, det er veldig feil. Meglere har ingen utdannelse innen boligbygging. Ikke er vi elektriker, ikke er vi snekkere og ikke er vi rørleggere. All informasjon vi gir om dette må komme fra en takstmann som faktisk har peilig på dette. Megleren skal selge og megle ikke uttale seg om ting han ikke har kvallifikasjoner til å uttale seg om.

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Meglere svarer jo på dette hvis de vet. Du aner ikke hvor mange som ikke vet ting om sin leilighet, hvis gulvet ble lagt av forrige eier eller de før der igjen og før der igjen, så skal man vokte seg vell for å uttale seg om det. Tankstmenn driver også med mye synsing. Sannheten er jo at INGEN vet nøyaktig hvordan det står til med membranen før man åpenr opp og ser. Vi skulle alle ønske at enhver leilighet kunne selges med all dokumentasjon i orden, men slik er det ikke, og det er ikke megleren sin feil, eller takstmannen eller selgeren. Med mindre du kjøper en ny leilighet så vil det alltid være ett eller annet man ikke vet. Man kan jo for eksempel anta at varmekablene er like gammle som badet men det er ingen garantier. De siste årene har folk blitt flinkere til å faktisk ta vare på gammle pappirer og det er vanligere at folk har dokumentasjon på bad og lignende, men man kommer alltids opp i situasjoner hvor då ikke er tilfelle. Slik er det og det er ikke noe noen megler i verden kan endre på.

 

Prisen  takstmannen setter sier noe om hvilken stand boligen er i og hva det rent tekninsk er verd, megleren sier noe om hva den tekniske verdien som taktsmannen kommer frem til, er verd i dagens marked. Det er komboen av de to som må legges til grunn for en eventuel totalverdi.

 

Mange tror at megleren skal si noe om hvilken stand boligen er i, det er veldig feil. Meglere har ingen utdannelse innen boligbygging. Ikke er vi elektriker, ikke er vi snekkere og ikke er vi rørleggere. All informasjon vi gir om dette må komme fra en takstmann som faktisk har peilig på dette. Megleren skal selge og megle ikke uttale seg om ting han ikke har kvallifikasjoner til å uttale seg om.

Anonymous poster hash: 95719...c7e

 

 

Men hele trådens utgangspunkt er at meglere ikke svarer selv om de vet ("dumme spørsmål").

 

Jeg er veldig klar over at det kan være umulig å finne ut av hva som er under gulvet uten å rive det opp. Ser jo selv tilstandsrapporter hvor det står "antas" flere ganger. Så her ville en megler være bra dum som forsikrer kjøper noe som helst - ihvertfall skriftlig.

 

Poenget er at om et gulv består av laminat eller fliser er det ikke alltid lett å se på bilder. Takstmannen får nok endel spørsmål, men de fleste går rett til ansvarlig for salget (megleren). Megleren har også vært inne i boligen og kan gi et bedre svar enn det man ser på bildene.

 

Den beste megleren jeg har møtt besvarte mine "dumme spørsmål" etter kort tid. Jeg fikk ikke vært med på visningene pga jeg bodde i en annen kant av landet. Megler satte opp en egen visning med kun meg og han en dag det passet. På grunn av spørsmålene jeg fikk svar på fant jeg faktisk ut at det var verdt å dra 30 mil for å se på boligen.

 

Dette var på formiddagen, samme dag som budene kom inn. Jeg ville legge inn bud, men var for sent ute med finansieringen. Megleren overbeviste selger om å avvente å godta budet som hadde kommet inn til jeg var klar.

 

Da jeg hadde finansieringen bød vi mot hverandre og prisen gikk fra 150.000 under takst til 300.000 over. Jeg tapte den, men ble utrolig imponert over megleren.

 

Dette var en voksen megler som hadde jobbet mange år og forsto verdien av å ta vare på hver enkelt interessent. Jeg har aldri opplevd noe lignende fra en ung megler før.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hele trådens utgangspunkt er at meglere ikke svarer selv om de vet ("dumme spørsmål").

 

Jeg er veldig klar over at det kan være umulig å finne ut av hva som er under gulvet uten å rive det opp. Ser jo selv tilstandsrapporter hvor det står "antas" flere ganger. Så her ville en megler være bra dum som forsikrer kjøper noe som helst - ihvertfall skriftlig.

 

Poenget er at om et gulv består av laminat eller fliser er det ikke alltid lett å se på bilder. Takstmannen får nok endel spørsmål, men de fleste går rett til ansvarlig for salget (megleren). Megleren har også vært inne i boligen og kan gi et bedre svar enn det man ser på bildene.

 

Den beste megleren jeg har møtt besvarte mine "dumme spørsmål" etter kort tid. Jeg fikk ikke vært med på visningene pga jeg bodde i en annen kant av landet. Megler satte opp en egen visning med kun meg og han en dag det passet. På grunn av spørsmålene jeg fikk svar på fant jeg faktisk ut at det var verdt å dra 30 mil for å se på boligen.

 

Dette var på formiddagen, samme dag som budene kom inn. Jeg ville legge inn bud, men var for sent ute med finansieringen. Megleren overbeviste selger om å avvente å godta budet som hadde kommet inn til jeg var klar.

 

Da jeg hadde finansieringen bød vi mot hverandre og prisen gikk fra 150.000 under takst til 300.000 over. Jeg tapte den, men ble utrolig imponert over megleren.

 

Dette var en voksen megler som hadde jobbet mange år og forsto verdien av å ta vare på hver enkelt interessent. Jeg har aldri opplevd noe lignende fra en ung megler før.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

 

Men det er jo blant annet det spørsmålene dreier seg om hele tiden. Jeg får en haug av mailer av typen "vennligst svar på hvor gammel kullfilterviften på kjøkkenet er" dette vet man ikke, og slike mail blir sjeldent besvart.

 

Om gulvet besttår av laminat eller fliser står ALLTID i prospektet (om man gidder å lese) dette er vesentlig informasjon, og blir selvsagt opplyst om. Men jeg kan ikke bruke tiden min på å gi dobbelinformasjon, skriftlig på mail, til 200 kjøpere av gangen.

 

Jeg ser ikke hva privatvisninger har med saken å gjøre men jeg gir også privatvisninger når jeg føler det gangner selgeren. Man er selvsagt velkommen til å stille alle mulige dumme spørsmål på visning, da svarer jeg gjerne (så langt min kompetanse rekker).

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har jobbet hos to eiendomsmeglerhus, og de var som natt og dag når det gjelder kundebehandling (og mye annet)! Det ene er det "største" meglerhuset i byen og meglerne på kontoret mitt svarte ikke på "dumme" spørsmål. De solgte mange objekter, men ikke til den beste prisen.

Det andre meglerhuset hadde mer fokus på å selge færre objekter, men heller gjøre bedre salg. De hadde en mye høyere provisjon (og de satt igjen med en større del av det selv), men de solgte boligene til en mye høyere pris enn hva de "største" klarte. De svarte på ALLE mailer og ringte ALLE interessenter, okka som. Jeg har brukt disse meglerne selv etter at jeg sluttet der og jeg er strålende fornøyd som selger :) Så det er stor forskjell på bedriftskulturen og jobbatferden til meglere, dumt å dra alle under en kam..

Det som overrasker meg med meglere som ikke gidder å svare eller følge opp interessenter er at de ikke tenker at disse "dumme folka" mest sannsynlig også har en bolig de skal selge! Da velger de jo ikke den som ignorerte de!

Anonymous poster hash: 793ad...fa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva privatvisninger har med saken å gjøre men jeg gir også privatvisninger når jeg føler det gangner selgeren. Man er selvsagt velkommen til å stille alle mulige dumme spørsmål på visning, da svarer jeg gjerne (så langt min kompetanse rekker).

Anonymous poster hash: 95719...c7e

 

 

Privatvisning har alt med saken å gjøre.

Gangen i hendelsen var:

1. Jeg sender et par mail med "dumme spørsmål". Megler svarer på alle disse. Flere av spørsmålene kunne jeg fått svar på selv ved å dra på visning, men jeg hadde ikke mulighet.

2. På bakgrunn av svarene reiser jeg 30 mil for å se på boligen og megler setter opp visning med han og meg.

3. En annen legger inn bud senere samme dag.

4. Jeg snakker med megler som ber selger avvente aksept på budet.

5. Jeg legger også inn bud og i budrunden øker kjøpssummen fra 150.000 under takst til 300.000 over.

 

Ved at megleren leste mine "dumme mail" og svarte på de, tjente selger nesten en halv million - bare på meg.

 

De av dere meglere som kun vil selge mange boliger uten å legge inn en grunnleggende god innsats i hver enkelt vil aldri oppleve det denne megleren gjorde. Og ikke si "men jeg solgte til 500.000 over takst i forrige uke". For det er ikke det min erfaring handler om.

 

Den handler om hardt arbeid og "dumme spørsmål" som er verdt en halv million kroner.

 

Denne megleren har også oppdrag så lenge jeg er i kjøpe/selge "bransjen". Jeg ville aldri brukt en megler som gir meg inntrykket "move along" som du så fint nevnte. Så ved neste nedgangstid, hvem tror du sitter med alle oppdragene?

Anonymous poster hash: 079ea...42d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatvisning har alt med saken å gjøre.

Gangen i hendelsen var:

1. Jeg sender et par mail med "dumme spørsmål". Megler svarer på alle disse. Flere av spørsmålene kunne jeg fått svar på selv ved å dra på visning, men jeg hadde ikke mulighet.

2. På bakgrunn av svarene reiser jeg 30 mil for å se på boligen og megler setter opp visning med han og meg.

3. En annen legger inn bud senere samme dag.

4. Jeg snakker med megler som ber selger avvente aksept på budet.

5. Jeg legger også inn bud og i budrunden øker kjøpssummen fra 150.000 under takst til 300.000 over.

Ved at megleren leste mine "dumme mail" og svarte på de, tjente selger nesten en halv million - bare på meg.

De av dere meglere som kun vil selge mange boliger uten å legge inn en grunnleggende god innsats i hver enkelt vil aldri oppleve det denne megleren gjorde. Og ikke si "men jeg solgte til 500.000 over takst i forrige uke". For det er ikke det min erfaring handler om.

Den handler om hardt arbeid og "dumme spørsmål" som er verdt en halv million kroner.

Denne megleren har også oppdrag så lenge jeg er i kjøpe/selge "bransjen". Jeg ville aldri brukt en megler som gir meg inntrykket "move along" som du så fint nevnte. Så ved neste nedgangstid, hvem tror du sitter med alle oppdragene?

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Jeg har aldri sagt jeg ikke gir privatvisninger ( de gangene det gagner selger) det er ikke det vi diskuterer. Dumme spørsmål er en ting og privatvisninger er noe annet. Jeg legger i mye mer enn grunnleggende god innsats, men innsatsen må selvsagt konsentreres om det som gir resultater.

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt jeg ikke gir privatvisninger ( de gangene det gagner selger) det er ikke det vi diskuterer. Dumme spørsmål er en ting og privatvisninger er noe annet. Jeg legger i mye mer enn grunnleggende god innsats, men innsatsen må selvsagt konsentreres om det som gir resultater.

 

Og vi har skjønt at du med det hovedsaklig mener resultater for deg, ikke for selger. Det er veldig stor sjanse for at de som skal selge en bolig vil gjøre enn bedre jobb selv med å tiltrekke seg budgivere enn det du vil. Det er veldig nyttig informasjon som jeg setter pris på at du har bidratt med.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...