Gå til innhold

Meglere ignorerer interessenter til boliger de selger, normalt med sånn oppførsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At meglere ikke svarer på ting som står i prospektet kan jeg til nød skjønne om de får mange mail. Alikevel er dette enkle spørsmål som ikke tar megler lang tid å svare på da megler finner disse svarene raskt. Man bør ikke ignorere potensielle kjøpere bare fordi at de spør om "dumme" spørsmål. Men når meglere ikke svarer på spørsmål jeg ikke har mulighet til å finne ut av selv, og som er avgjørende for om jeg kan kjøpe leiligheten, da dropper jeg visningen og gir heller ikke noe bud. Et enkelt svar fra megler kunne betydd en budgiver ekstra for selger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De driter i å svare deg fordi de rett og slett ikke trenger. Folk kommer på visning og har minimalt med tid på seg til å bestemme seg for om de skal kjøpe eller ikke og ender opp i en desperat budrunde.

 

Burde vært påbudt med minst to visninger og noen dagers betekningstid før budrunden i det hele tatt kan begynne.



Anonymous poster hash: fe0ef...ce1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, akkurat slik er det! Du får folk som ringer kl 4 om natten og blir dritsur fordi du ikke vet hvor mange Watt pæren i gangen er! De ringer til absolutt alle døgnets tider med de dummeste spørsmål!Anonymous poster hash: 95719...c7e

Det er forskjell på disse "4 på natta" menneskene og vanlige oppegående folk som stiller vanlige spørsmål på mail man kan svare på når man har tid :)

  

Man må motta dumme mailen, man må absolutt ikke svare på dem. Man svarer hvis det er et spørsmål om noe det ikke allerede er opplyst om. Hovedjobben er å selge leiligheten, ikke å svare på dumme spørsmål om informasjon du allerede burde vite, da fikk man ikke gjort annet... Det er ikke dette man ønsker å bruke tiden sin på... Er man virkelig interessert så legger man inn bud uansett. Anonymous poster hash: b6c63...5d7

"Dumme spørsmål", dumme kunder.. Ikke glem at disse personene er inntektsgrunnlaget til samboeren din.

Hovedjobben er å selge leiligheten ja. En megler er ikke så annerledes enn en selger. Og som en del av det må man være tilgjengelig. Ikke klokka 04 på natta, men om en normal oppegående person sender et vanlig spørsmål som avgjør om man skal møte opp på visning eller ikke.. Jeg går ut i fra at selgeren som betaler endel kroner for dette ønsker at megleren skal svare.

Det finnes ingen serviceyrker hvor det ikke finnes dumme spørsmål fra kunder.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på disse "4 på natta" menneskene og vanlige oppegående folk som stiller vanlige spørsmål på mail man kan svare på når man har tid :)

"Dumme spørsmål", dumme kunder.. Ikke glem at disse personene er inntektsgrunnlaget til samboeren din.

Hovedjobben er å selge leiligheten ja. En megler er ikke så annerledes enn en selger. Og som en del av det må man være tilgjengelig. Ikke klokka 04 på natta, men om en normal oppegående person sender et vanlig spørsmål som avgjør om man skal møte opp på visning eller ikke.. Jeg går ut i fra at selgeren som betaler endel kroner for dette ønsker at megleren skal svare.

Det finnes ingen serviceyrker hvor det ikke finnes dumme spørsmål fra kunder.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Du kan ikke bruke tiden din på å svare på spørsmål som er besvart i prospektet, det har man faktisk ikke tid til. 99% av spørsmålene som kommer inn ER allerede besvart om man gidder å lese prospektet. Det er ditt tap om din egen latskap gjør at du ikke gidder å gå på visning...

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke tiden din på å svare på spørsmål som er besvart i prospektet, det har man faktisk ikke tid til. 99% av spørsmålene som kommer inn ER allerede besvart om man gidder å lese prospektet. Det er ditt tap om din egen latskap gjør at du ikke gidder å gå på visning...

Anonymous poster hash: 95719...c7e

Ja, jeg forstår godt at om man får 300 mail hver eneste dag blir det for mye.

Men ingen spørsmål er "dumme" mener nå jeg.. Min eneste erfaring fra meglere er da jeg har kjøpt og solgt leiligheter/hus, så kjenner jo ikke hverdagen.

Men slik meglersamboeren over beskriver det over håper jeg det ikke er. Om meglere ser på potensielle kunder som dumme og masete og at det i det hele tatt er et slit, bør

man kanskje ta en pause.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke bruke tiden din på å svare på spørsmål som er besvart i prospektet, det har man faktisk ikke tid til. 99% av spørsmålene som kommer inn ER allerede besvart om man gidder å lese prospektet. Det er ditt tap om din egen latskap gjør at du ikke gidder å gå på visning...

Anonymous poster hash: 95719...c7e

og til slutt. Det er ikke potensielt kjøper sitt tap. Det et selgeren sitt tap. Selgeren som betaler lønnen til megleren vettu :-)

Anonymous poster hash: 079ea...42d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og til slutt. Det er ikke potensielt kjøper sitt tap. Det et selgeren sitt tap. Selgeren som betaler lønnen til megleren vettu :-)

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Leiligheter blir solgt til 5-700 000 over takst, de rives bort i Oslo sentrum! Ikke noe tap i sikte, selgere er kjempefornøyde!

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheter blir solgt til 5-700 000 over takst, de rives bort i Oslo sentrum! Ikke noe tap i sikte, selgere er kjempefornøyde!

Anonymous poster hash: 95719...c7e

Alle landets meglere selger ikke leiligheter i Oslo sentrum. Landet er større enn området fra Lysaker til Årvoll og folk bor, kjøper og selger bosteder og hytter i resten av landet også.

 

Et meglerfirma som får rykte på seg for å være snobbete og gi blaffen i potensielle kjøpere vil ha en tøff fremtid i vente dersom ting roer seg litt og kun de mest seriøse overlever.

 

Husk at hver enkelt meglers behandling av en potensiell kjøper vil komme tilbake til selskapet h*n jobber i.

Anonymous poster hash: eee1b...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen meglerkontorer burde ansatt assistenter/sekretærer som kunne besvare de 290 mailene hvor svaret finnes i prospektet, så megler kunne håndtert de 10 som han måtte lete opp informasjon fra andre steder.

Anonymous poster hash: ba1ea...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle landets meglere selger ikke leiligheter i Oslo sentrum. Landet er større enn området fra Lysaker til Årvoll og folk bor, kjøper og selger bosteder og hytter i resten av landet også.

Et meglerfirma som får rykte på seg for å være snobbete og gi blaffen i potensielle kjøpere vil ha en tøff fremtid i vente dersom ting roer seg litt og kun de mest seriøse overlever.

Husk at hver enkelt meglers behandling av en potensiell kjøper vil komme tilbake til selskapet h*n jobber i.

Anonymous poster hash: eee1b...38a

Jeg svarer nå bare ut fra min situasjon ( i Oslo sentrum) andre får svare for seg selv... Skulle virkelig ønske at det var slik at den som hadde best kundebehandling hjorde det best som megler, men slik er det absolutt ikke. De 'store gutta' som virkelig håver inn pengene er de som gjør flest feil, er minst imøtekommende mot potensielle kjøpere, er minst tilgjengelige ( fordi de har så vanvittig mange salg på en gang). De har flest skrivefeil i prospektene, mest uryddig i salgsprosessen, og generelt gjør masse feil hele tiden. Likevel så ELSKER selgere dem! Vet du hvorfor? Fordi det er EN ting som gjør selgere fornøyd og det er sluttprisen. De gutta der er bare helt vanvittig rå i budrunden. Alt om feil, mangler og forsinkelser er glemt det øyeblikk noen får 500 000kr mer enn de hadde regnet med og det er full hallelujastemning. Disse selgerne kommer tilbake gang på gang og anbefaler megleren sin til alle de kjenner...

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett en bedre grunn for å selge selv enn denne tråden. Jeg visste ikke at meglere driter så mye i å gjøre en god jobb for selgeren. Jeg skjønner at det har lite å si for meglerens provisjon om boligen selger for 3 eller 3,1 mill, men for folk flest er 100 000 ganske mye penger.



Anonymous poster hash: 47e8a...8a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett en bedre grunn for å selge selv enn denne tråden. Jeg visste ikke at meglere driter så mye i å gjøre en god jobb for selgeren. Jeg skjønner at det har lite å si for meglerens provisjon om boligen selger for 3 eller 3,1 mill, men for folk flest er 100 000 ganske mye penger.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

Meglere flest jobber knall hardt for å få best mulig pris, men måten man gjør det på er å presse mest mulig penger ut av de som faktisk melder interesse. De aller færreste gir opp på en leilighet, bare fordi du ikke gidder å lese prospektet.

Anonymous poster hash: b6c63...5d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meglere flest jobber knall hardt for å få best mulig pris, men måten man gjør det på er å presse mest mulig penger ut av de som faktisk melder interesse. De aller færreste gir opp på en leilighet, bare fordi du ikke gidder å lese prospektet.

 

Jeg skjønner at meglere vil at vi skal tro det, men det er tydelig at den eneste parten som meglerne jobber knallhardt for å overbevise er selgeren.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at meglere vil at vi skal tro det, men det er tydelig at den eneste parten som meglerne jobber knallhardt for å overbevise er selgeren.

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

Du aner ikke hva du snakker om jeg går inn i et hvert salg og tenker at her skal jeg sette prisrekord. Jeg har en flytende provisjon og tjener mer jo mer over prisantydning leiligheten går. Det er i budrunden klnten og hveten skilles. En god megler skiller seg ut i budrunden, her er det mye psykologi ute å går. Gjør man ikke gode salg så blir man ikke anbefalt videre, og renommé er ALT i den bransjen...

Anonymous poster hash: 95719...c7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheter blir solgt til 5-700 000 over takst, de rives bort i Oslo sentrum! Ikke noe tap i sikte, selgere er kjempefornøyde!

Anonymous poster hash: 95719...c7e

Hvilken verden lever du i?

Det er de man hører om i vg. De fleste leiligheter går over, men ikke i den størrelsesordenen.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det er noen få meglere som skiller seg ut. Det er de som faktisk svarer på 300 mail uten å kalle spørsmålene for "dumme". Det er meglere som forstår at de er avhengig av gode tilbakemeldinger fremfor salg over takst.

Som en annen sa lenger opp. Når ting roer seg vil kun seriøse meglere stå igjen.

Jeg fikk 300.000 over takst sist jeg solgte, men megleren får ingen stjerne i boka av meg. Hun gjorde en ok jobb.

Samme med megleren jeg kjøpte via, sa at han ikke kunne ta i mot budet mitt pga han hadde mye å gjøre. Ikke snakk om at jeg bruker han ved salg.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken verden lever du i?

Det er de man hører om i vg. De fleste leiligheter går over, men ikke i den størrelsesordenen.

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Det er absolutt ikke uvanlig for min samboer i alle fall...

Anonymous poster hash: b6c63...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hva du snakker om jeg går inn i et hvert salg og tenker at her skal jeg sette prisrekord. Jeg har en flytende provisjon og tjener mer jo mer over prisantydning leiligheten går.

 

Det er ikke noe som heter flytende provisjon, og hvis du mener progressiv provisjon så er det forbudt. Er du sikker på at du kan så mye om dette som du prøver å gi inntrykk av?

Anonymous poster hash: 47e8a...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke uvanlig for min samboer i alle fall...Anonymous poster hash: b6c63...5d7

Poenget er at det ikke er vanlig på landsbasis. I enkelte segmenter i enkelte byer stemmer det nok. Men for alle som har sett på nyhetene den siste uken er det åpenbart at noe kan skje med boligmarked og rentenivå.

Kanskje samboeren din bør begynne å sjekke mailboksen ;-)

Anonymous poster hash: 079ea...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...