Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Du er beintøff! For en fødsel! Det er intenst når det går så fort!  Og sen vannavgang er hardt!  Det er et enormt press innenfra :hoho:

Kos deg masse med mann, barn og salami! :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere :klem: Skal jeg føde igjen bestiller jeg vannavgang før rier :P

Her-re-gud så deilig å få mannen hit :hoppendeglad: Deiligste synet ever å se han med E! :rodmer: Nyforelska i både mann og barn. Han er ute for å hente J, så reiser vi hjem sammen etterpå :strix:

Må tilbake for å veie henne i morgen da, vekta har ikke snudd, så er bare for å følge med. Jeg får hive innpå med ingefærøl, havresaft og amme, amme, amme. Men jeg tror da det går fremover med produksjonen :klo: Håper det!

Fikk besøk av bestevenninna mi i går kveld og hun hadde med seg verdens beste barselgave: strandaskinke og gullsalami. 100000000 poeng til den dama :nigo: Kveldsmaten i går og frokosten i dag var helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vørterøl, vel? :klo:

Håper det kommer seg! :hoppe:

Så deilig å ha familien samlet igjen! Måtte dere få en fin helg :strix:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tekola skrev:

Vørterøl, vel? :klo:

Håper det kommer seg! :hoppe:

Så deilig å ha familien samlet igjen! Måtte dere få en fin helg :strix:

 

Hm, mener å ha lest at begge deler virker? :klo: Mannen får kjøpe begge deler. Smaker sikkert like ræv uansett :ler: 

Takk :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ingefærøl er brus i mitt hode, vørterøl er sunt og for spesielt interesserte :ler: Måtte det funke uansett! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelige barn dere har! :rodmer:

Vørterøl og rødvin skal jo være bra, har jeg hørt ... Håper du får fart på produksjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jeg er ganske så enig :rodmer: 

Rødvin :sikle: Hadde jeg turt å gå for en alkoholfri en skulle jeg prøvd :fnise:

Det kan jo ta sin tid å få melka på plass, er heldigvis mer forberedt på litt jobbing på den fronten denne gangen enn sist. 

Nå venter vi spent på mannen og storebror, vi skal hjem! :hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest alle innleggene her inne, men alltid fra mobil - og den har herpet hele opplegget hver gang jeg har prøvd å svare. Men altså - FOR en fødsel! Herlighet for et tempo på dere! Og du da, som gjennomførte med glans på egenhånd! Du er steintøff :nigo: Kan tenke meg det var heeelt nydelig å få mannen dit, for et rørende øyeblikk det må ha vært. Gratulerer sååå mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!  Selv om jeg ikke ønsker meg ny babytid nå, så kjenner jeg det rasler veldig i eggstokkene når jeg leser omfødsel, den aller første tiden osv. :)

 

Også må jeg bare si, du er steintøff som fødte alene!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klemmer: blir helt rørt, jeg! Akkurat nå føler jeg meg alt annet enn tøff, mer svak og puslete enn noe annet.

Vanvittig deilig å få mannen hjem. Uendelig leit at han har dratt igjen. Årh. :sukk: Det kan ikke bli fredag fort nok!

Tilbake på sykehuset i dag for veiing, og selvfølgelig har hun havnet 20 gram under de tillatte 10%. Æsj, ass. Jeg føler meg ikke bekymra i det hele tatt, merker at produksjonen er i gang, hun er veldig interessert og spise ofte. Finnes ikke slapp heller. Meeeen sykehuset må jo ha kontroller helt til vekta snur bra nok. I tillegg var verdens største anti-ammebarnepleier på jobb i dag, jeg er sikker på at dama er sponsa av nan. Jeg vil helst vente med mme, så pumper heller og gir etter amming. Håper det er godt nok slik at vi slipper flere veiinger.

Nå... Legging av alt for trøtt toåring mens lille vil ha pupp og pumpeutstyret kokes. :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

:klemmer: Snart fredag!

Jeg tror dette blir ammebaby, jeg altså! Det lover i hvert fall godt. Heia deg! (Og det er selvfølgelig helt ok med mme og alt det der. Du veit.)

Legging + amming + koking hørtes stressende ut. Husk å ta av gryta før det tørrkoker!! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan skjønne at slik som med J, som var slapp og lite interessert i noe som helst med amming, at de vil følge opp ekstra. Men når baby er våken, ikke slapp i det hele tatt, er langt unna lysgrensa mtp gulsott, vil spise jevnlig (og ofte på natt), har godt tak på brystet, har våte bleier og bæsjer flere ganger pr dag... Da blir jeg litt mer "blæææh". Men det er jo jobben deres å passe på, så egentlig bør jeg vel være fornøyd og slutte å være sur fordi jeg har fått et par ekstra ting på agendaen i uka som kommer. Får ikke pumpa ut så mye, men ungen som allerede virker mett går jo i koma etter påfyll med 10 ml.

Slapp unna tørrkoking! Har til og med fått kokt havresaft :laugh: J sover, heldigvis litt tidligere enn i går. Han lå lenge og babla i senga før han kapitulerte. Noe om at mamma skulle gå på taket og dra avgårde til månen. Ehm. Så populær er jeg i kveld :P Lillemor er mett enn så lenge, så nå skal jeg hive innpå med havrens magiske krefter og håpe at melkespruten står gjennom stua snart ;) (den fortjente nesten et lol, men nei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg var litt trøtt i går, leste "Har til og med kokt dem med litt havsalt", da var det på tide å legge seg :Knegg:

Håper virkningen kicker inn og at meieriet gjør jobben sin :hoppe: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tekola skrev:

Jeg var litt trøtt i går, leste "Har til og med kokt dem med litt havsalt", da var det på tide å legge seg :Knegg:

Håper virkningen kicker inn og at meieriet gjør jobben sin :hoppe: 

 

:hoho: 

"bare" 10 gram ned siden i går, så det er vel forhåpentligvis i ferd med å snu.

Første morgen alene med to kids unnagjort, phju! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Heia, heia! Du får be henne om å ikke bæsje før veiing :Knegg: 

Det er ikke bare-bare med nyfødt i hus, du er gud! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over at du bare fikser det å være alene med begge to så bra!! Vekten snur nok nå, og jeg er enig med deg i din vurdering her ... Så lenge alt annet er bra liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffa! Håper vekta snur, jeg vet dessverre alt om de frustrasjonene der! Forhåpentligvis ordner det seg, og hvis ikke, går det helt fint med flaske. Jeg syntes det var tøft å oppleve at ungen min ikke fikk nok mat av meg, men av og til er det helt nødvendig med andre alternativer!

En million klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får amme like før veiing og håpe at bleieaktiviteten kan vente litt ;) Det er ingenting i veien med mme, J fikk jo knapt noe annet. Men det føles veldig annerledes denne gangen, hun her er jo interessert i å prøve, og da sitter det ekstra langt inne å gi tilskudd :sjenert: Men om hun har gått mer ned til i morgen får jeg kanskje gi noen ml etter amming siden pumpemelk ikke blir nok.

Vet ikke helt når jeg skal rekke å pumpe i kveld, ser ikke ut til at hun har tenkt å slippe taket med det første. Har litt i kjøleskapet fra i formiddag, får håpe det blir nok.

Det er jammen ta heftig med to små alene altså :daane: J ville ikke under noen omstendigheter ha lillesøster med inn på rommet for å leke i dag, dårlig timing da når hun helst vil være klistremerke. Jeg liker ikke hvor utålmodig jeg blir, særlig når han skal legges. :sukk: En ny og bedre dag i morgen? Men så får man de fine øyeblikkene da.. Mens jeg ammer E setter han seg inntil oss, lener seg mot henne og kysser panna hennes. "Suss lillesøster, mi lillesøster" :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...