Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Gratulerer med baby!! Her i denne dagboka har jeg visst ikke vært på lenge... Så søt storebror da :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Enn at du fikser både morgener og kvelder med to små! Jeg bøyer meg i støvet, ser ikke for meg at jeg er like høy i hatten når det blir min tur... Håper det finnes rom for å hente deg inn litt i løpet av dagene/nettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Leggesituasjonen kan være fryktelig krevende... I går endte det med at jeg ikke leste, etter flere ganger å ha gitt beskjed om at hvis ikke pysj ble tatt på og hun gikk på badet for å pusse tenner, så ville det ikke bli lesing, Og så ble det ikke det. Følte meg sååå kjip, men jeg var så møkksliten, hadde en hodepine fra en annen verden og orket bare ikke mer tull. Prøver igjen i dag :sukk: 

Håper hun har gått opp i vekt i dag! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
34 minutter siden, Tekola skrev:

Leggesituasjonen kan være fryktelig krevende... I går endte det med at jeg ikke leste, etter flere ganger å ha gitt beskjed om at hvis ikke pysj ble tatt på og hun gikk på badet for å pusse tenner, så ville det ikke bli lesing, Og så ble det ikke det. Følte meg sååå kjip, men jeg var så møkksliten, hadde en hodepine fra en annen verden og orket bare ikke mer tull. Prøver igjen i dag :sukk: 

Håper hun har gått opp i vekt i dag! :hoppe: 

:klem: til deg.

Dette er eneste måten. Handling - konsekvens. Det er sånn de lærer. Men man blir jo en bøs bitch, når alt en vil er å ha det koselig rundt leggetiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola
1 time siden, Blondie65 skrev:

:klem: til deg.

Dette er eneste måten. Handling - konsekvens. Det er sånn de lærer. Men man blir jo en bøs bitch, når alt en vil er å ha det koselig rundt leggetiden. 

Takk!

Jeg vet det, men åh, det gjør vondt noen ganger! Hun hyyyylte "mamma lese!" men jeg forklarte gjentatte ganger hva som hadde skjedd, hva hun hadde gjort (og ikke gjort) og hva som ble resultatet. Det er ikke lett hverken å være nesten-tre-år eller nesten-treåringens mamma :ler:

Håper natten og morgenen har forløpt greit hos deg Favole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelvekt sier jeg bare :ler::murvegg: 

Så da blir vi vel værende her ei stund, veie - amme - veie.... Kjenner jeg blir litt motløs, men det er jo mye jobb å få i gang produksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun kan ligge såpass lenge til hvert måltid bruker hun mer energi på å spise, enn hun faktisk får i seg. Så all jobben blir nesten forgjeves. Æsj. Får pumpe litt mer og gi litt tilskudd, og håpe at det kanskje gjør henne litt mer effektiv. :)

Morgenen i dag gikk så mye bedre enn i går. Ikke noe grining fra storebror, litt bedre samvittighet for mammaen ;)

Dagens eneste kjipe er: sooool!! som jeg ikke får kosa meg i. Jeg vil på tur med E, men prosjekt tjukkasbaby kommer først, sprekifisering av mams etterpå :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Håper det går seg til!! Her ga vi jo mye tillegg de første to ukene. Hver tredje time ble hun vekket, lagt til puppen, og etterpå fikk hun minst 20 ml NAN eller pumpet melk. Etter en god uke var produksjonen god nok til at hun økte vekten bare av den, og da gikk det raskt! Krysser fingrene for at det å gi henne litt ekstra ved siden gir litt bedre utbytte alt i ett! Du er såå flink! Skikkelig tøff mamma!

EDIT: Og hvis ikke det går seg til - så er det jo ingen krise å gi MME heller! Det viktigste er jo at dere har det bra alle sammen!

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er såå flink! :hoppe: Satse på at det kommer enda mer melk snart! Og hvis ikke så blir det folk av henne med MME også  😃 Stå på, og send gjerne sola østover😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på erfaring hjelper ikke pumping på produksjonen hos meg, men sist hadde jeg ikke sugevillig unge heller. Så kombinasjonen blir forhåpentligvis annerledes denne gangen. Jeg gir det et par uker, om det ikke er noen betydelig forandring dropper jeg pumpa og delammer så lenge hun vil ha :) Veien fra ammetrøbbel til mistrivsel (og i verste fall fødselsdepresjon) er jækla kort, og noen ny depresjon gidder jeg bare ikke. Der viktigste er at ungen blir mett og fornøyd. Og det har hun definitivt vært i dag. Det er på en måte trist å se henne sove godt etter måltid fordi hun er god og mett, siden det ikke er jeg som har stått for maten - annet enn at jeg har kjøpt og varmet den :P Men samtidig deilig å se at hun har det så fint. Ikke minst har det vært deilig for storebroren å få litt mammatid mens lillesøster sov i babynestet. :hjerte: Veldig deilig for meg også for den del, himmelsk å sitte med den store, fine gutten min i fanget mens vi så barnetv.

Og dagens overfladiske fjas: rimelig digg følelse å dra på ei turbukse som var ganske så stram før jeg ble gravid, for å oppdage at den nå sitter ganske løst :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt mer tjukkasbaby i dag :hoppe: Neste veiing blir fredag, etter det satser vi på at helsestasjonen tar over med kontroller. Spent på hvem vi får til helsesøster denne gangen.

Plutselig er termindatoen her, og E er ei uke allerede :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, boks skrev:

Hurra for fineste E og flinkeste Favole :hjerte: 

:klemmer: 

* * * 

Tja... Hva gjør man når ungen er mett, sover og.... Sover? Total megajinx sikkert, men. :ler: Jeg husker jo ikke fra sist!

J bestemte at det var morgen kl fem i dag, og med ei lillesøster i matkoma har jeg nesten vært litt effektiv og fått unna noe husarbeid og vasket litt av klærne til J som ei venninne skal kjøpe. Gjenbruk :hjerte: Har like greit kjøpt inn noen nye flasker og håper det ikke slår feil vei. Men mating med kopp eller sprøyte tar jo 4ever. Trodde jeg hadde tatt vare på alle etter J og kun trengte nye smokker til flaskene, men nei. Fint at vitus har tre for to på mam-varer ;)

Nedtur at mannen må være borte gjennom helga :( De skulle ha kurs lørdagen også, og det er ingen vits å kjøre hjem for å være her ei natt. Såå, lurer på om vi rett og slett stikker hjem til foreldrene mine. Hvis jeg tør å kjøre så langt alene med ungene :ler: Men det vil jo være veldig fint for J's del, og min også sikkert med to besteforeldre og en onkel som mer enn gjerne stiller opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Hurra for vektoppgang! Det viktigste er jo at alle har det bra, og kanskje er det litt ekstra hjelp på veien? :jepp: 

Aww, så kjipt at han ikke rekker hjem! Det høres ikke så dumt ut å kjøre hjem i helen, altså. Det er noe med å være flere om å kunne passe på dere alle tre :kose:  :klem: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at ungen får mat, uansett hvor den kommer fra. Fortsetter å prøve å øke produksjonen, men kommer ikke til å slite meg ut for å få det til :) 

Å dra bort er nok det mest fornuftige. Svigermor har vært super og stilt opp så mye for oss den siste uka, men vi kan ikke belage oss på at hun skal være tilstede hele tiden. Og å være helt alene med dem tror jeg blir litt mye. Er vel bare å mote seg opp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vekta kommer seg! Men utrolig kjedelig at mannen ikke rekker hjem i helga, da. :( Hvor lenge varer kurset totalt? Håper dere får en fin helg likevel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt tatt med barna til foreldrene dine. Jeg husker jeg gjorde det samme da A kom til verden. Helt fantastisk å være mange som kunne trå til slik at alle fikk lek og oppmerksomhet. 

Kjedelig at mannen ikke kan komme 😯 Sikkert ektremt kkjipt for han også. 

Jeg er glad du har en sånn innstilling til amming/mme. Ingen vits i å slite seg ut heller. Det gagner ingen.

Å jeg må bare få si hvor NYDELIG lille E er, og kjempefint navn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...