Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2016 #641 Del Skrevet 6. januar 2016 Åh Jeg hadde Sino-sjal og var storfornøyd! Ser ut til at dere ligger godt an på utstyrsfronten! Jeg leste meg igjennom hele i stad, jeg rakk bare ikke svare! Foretrekker din variant av gravidkliss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #642 Del Skrevet 6. januar 2016 du er god altså! Det er helt vanvittig hvor mye følelser det er knyttet til de små plaggene. Husker liksom første gangen han brukte den og den drakten. Åh! Gleder meg til lillemor skal bruke dem hun også Jeg har tydeligvis fått litt "må få alt klart nå" panikk. Har nettopp prøvd å ta livet av bekkenet for å lete frem alt som står i bodene, flyttet på en haug med esker og ommøblert litt for å ordne slik at alt babyutstyret står samlet i en bod. Bilstolen, nyfødtsetet til tripp trapp'en, vippestolen.. Hyl! Må vaske trekkene, så er det klart til bruk. Har ryddet plass i ene skapet på J sitt rom til klærne hennes. Tenkte å få tak i en stor kommode for å ha alle klærne deres på samme sted, de skal jo uansett dele rom etter hvert. Godt at jeg fikk fremskyndet fysiotimen min :x Nå må jeg mote meg opp til å bære ned alle posene med tøy som skal pakkes vekk igjen. Har fått sortert bort litt av J sine klær også. Det lå visst noen sommerklær i skuffene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #643 Del Skrevet 6. januar 2016 8 minutter siden, Tekola skrev: Åh Jeg hadde Sino-sjal og var storfornøyd! Ser ut til at dere ligger godt an på utstyrsfronten! Jeg leste meg igjennom hele i stad, jeg rakk bare ikke svare! Foretrekker din variant av gravidkliss Syntes å huske at det var noen her som hadde hatt det, ikke verst for en gravidhjerne Det virker som et bra sjal ut fra hva jeg kan lese på o'store Internett, brukte du det lenge før du sluttet å bære eller gikk over til noe annet? Litt kliss er vel innafor Men alle disse prins og prinsessegreiene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2016 #644 Del Skrevet 6. januar 2016 48 minutter siden, Favole skrev: Syntes å huske at det var noen her som hadde hatt det, ikke verst for en gravidhjerne Det virker som et bra sjal ut fra hva jeg kan lese på o'store Internett, brukte du det lenge før du sluttet å bære eller gikk over til noe annet? Litt kliss er vel innafor Men alle disse prins og prinsessegreiene.. Er ikke lett å holde styr på alt og alle! Vi brukte det frem til ungene var fire-fem måneder, tror jeg. Minstemann litt før, for han var litt lengre og tyngre enn storesøster, og født senere. Men frøkna brukte vi det hele sommeren med, jeg syntes ikke det var så klønete å knyte det heller! Kjøpte via Bæreglede Hva? Lille Prinsesse Nuskeduske som får deg til å føle deg glødene og som bare stryker deg fra innsiden og kjærtegner magehulen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #645 Del Skrevet 6. januar 2016 5 timer siden, Tekola skrev: Er ikke lett å holde styr på alt og alle! Vi brukte det frem til ungene var fire-fem måneder, tror jeg. Minstemann litt før, for han var litt lengre og tyngre enn storesøster, og født senere. Men frøkna brukte vi det hele sommeren med, jeg syntes ikke det var så klønete å knyte det heller! Kjøpte via Bæreglede Hva? Lille Prinsesse Nuskeduske som får deg til å føle deg glødene og som bare stryker deg fra innsiden og kjærtegner magehulen? Åh, jo! Den deilige gløden i form av litt ekstra urenheter, hår som faller av bare jeg tenker på å børste det, den deilige magen som aldri er i veien og som aldri gjør det vanskelig å kle seg fint. Og de tre første sekundene etter host/nys/latter føles ekstra (rød)glødende, før det går over til pur glede for at det gikk bra også den gangen Og hver gang lillegull bruker blæra mi som boksesekk ser jeg på det utelukkende som en kjærlighetserklæring Det som virkelig får frem den nydelige gravidgløden må være bekkenløsningen, ingenting er så sexy som ei dame med babymage som vagger avgårde i sine flate, men praktiske og varme sko. ( ) Gi meg vår, et normalt bevegelsesmønster og sko med litt hæl på takk (og vin). Når jeg rydda i boden i dag og kom over ei eske med en haug fine, høyhælte sko måtte jeg faktisk stryke litt på dem. Tror til og med jeg sa "herreguuuud eg savn dåkk!!". Og DET er ikke kødd engang :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2016 #646 Del Skrevet 6. januar 2016 Been there, done that Samme med penkjoler som skulle pakkes ned da vi flyttet Og smykkeskrinet mitt, med fine, dyre smykker med alt for mye dingeldangel til å brukes rundt unger... Åh, jeg gleder meg til jeg har en jobb jeg må kle meg litt pent for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #647 Del Skrevet 6. januar 2016 Der har jeg bomma totalt. Jeg går rundt i pysjamas og joggesko på jobb, med forbud mot alt av smykker, neglelakk og hva som helst av pynt. Tar igjen det tapte med litt sminke Thænk ju lård for mascara, blush og andre godsaker som til og med får denne preggoen til å se bittelitt fresh ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 7. januar 2016 #648 Del Skrevet 7. januar 2016 15 timer siden, Favole skrev: Der har jeg bomma totalt. Jeg går rundt i pysjamas og joggesko på jobb, med forbud mot alt av smykker, neglelakk og hva som helst av pynt. Tar igjen det tapte med litt sminke Thænk ju lård for mascara, blush og andre godsaker som til og med får denne preggoen til å se bittelitt fresh ut! Kjenner jeg er litt enten eller på det med jobbklær, enten jobbuniform eller litt "krav" til klesstil. Saaaavner vesten og blyantskjørtet jeg hadde på toget! Elsket den uniformen! Og da jeg var i hjemmestjenesten var det uniformsskjorte og egen bukse, da følte jeg meg konstant ufresh, for det var jo "one size fits no-one" Men det gjaldt jo alle, så det var også egentlig helt greit! Men en del av meg kunne også tenkt seg business casual-krav. Samtidig som jeg nok hadde blitt småsprø av det, i hvert fall med små barn i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #649 Del Skrevet 7. januar 2016 14 minutter siden, Tekola skrev: Kjenner jeg er litt enten eller på det med jobbklær, enten jobbuniform eller litt "krav" til klesstil. Saaaavner vesten og blyantskjørtet jeg hadde på toget! Elsket den uniformen! Og da jeg var i hjemmestjenesten var det uniformsskjorte og egen bukse, da følte jeg meg konstant ufresh, for det var jo "one size fits no-one" Men det gjaldt jo alle, så det var også egentlig helt greit! Men en del av meg kunne også tenkt seg business casual-krav. Samtidig som jeg nok hadde blitt småsprø av det, i hvert fall med små barn i hus! Det er veldig godt å slippe å tenke på hvordan jeg skal kle meg på jobb Selv om snittet på uniformen ikke er så alt for kledelig. Innbiller meg at jeg sikkert sparer noen tusenlapper på det iløpet av et år da Jeg spriter opp med spreke kompresjonsstrømper på jobb da Alt for å gjøre det litt lettere for slitne ben.... Dagens uniform: gravidstrømpis og gravidgenser. Ute er det 20 minusgrader. Jeg bor under et pledd, fyrer i ovnen og drikker te. Bekkenet, korsryggen, setemusklene og alt ned til knærne verker. Jeg ønsker meg ei seng med tempur avlastningsmadrass, den typen som endrer stilling av seg selv med jevne mellomrom. Prøver å avlaste med puter, har varmeflaske, har tatt Paracet. Det vil bare ikke funke i dag. Jaja. Har godt selskap av Prinsesse Lillegull som sparker og ruller rundt i Slott Magehule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 7. januar 2016 #650 Del Skrevet 7. januar 2016 Ik, det var de øvelsene ja! Skal ta bilde med speilreleksen (siden mobilen er ødelagt) og sende deg i kveld! Minn meg på det, altså, ikke vær redd for å mase! Mammablogg neste nå altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #651 Del Skrevet 7. januar 2016 Ingen krise! Skal til fysioterapeut i morgen, så regner meg jeg får litt øvelser fra henne jeg kan gjøre hjemme også. Mammablogg. Eh. Jah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #652 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) . Endret 7. januar 2016 av Favole Dobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. januar 2016 #653 Del Skrevet 9. januar 2016 Denne tråden hadde stukket av fra mine innlegg. Noe så frekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. januar 2016 Forfatter #654 Del Skrevet 9. januar 2016 Stygt gjort av KG, ass! * * * Fysiotime i går. Ble egentlig ikke så veldig klok. Selvfølgelig hadde jeg en skikkelig god dag i går og hadde lite vondt, men hun merket jo likevel at det var ett eller annet feil. Har prøvd å tape, får se gjennom helga om jeg synes det virker eller ikke. Det river jo som bare det i tapen hvis jeg sitter, ligger eller gjør hvilken som helst bevegelse på en måte som ikke er gunstig for ryggen eller bekkenet, så blir jo enda mer obs enn før på hvordan jeg beveger meg. Kjenner mange som synes de har hatt god effekt av å bli tapet, verdt forsøket er det uansett. Foreløpig veldig fin helg. Avtalte med J i går at vi skulle sove til kl ni i dag, han våknet halv seks Men jeg var så trøtt at jeg sjanset på at han sovnet igjen om han fikk ligge inne hos oss, vi stod opp ti på ni Det var så verdt det, haha! Ingen soving på formiddagen, men vi la oss for å slappe av litt mellom halv to til to, så var han klar for resten av dagen. Og.. Fyren sovnet før jeg var ferdig å lese nattafortelling. Altså. Det har aldri skjedd før. Jeg satt i minst ti minutter og stirret på fyren i en sjokklignende tilstand før jeg turte å gå ut av rommet. Det er så deilig at det kan knapt beskrives med ord! Innimellom en fin start på dagen og en kanon avslutning har vi lekt med togbane til den store gullmedaljen, han har lekt med babyen sin, vært på besøk og egentlig bare kosa oss. Den dukka hans får virkelig god pleie om dagen. I dag har han servert den banan og melk fra lekekjøkkenet, lagt den i senga for en dupp mens han leste bok ("beibi lalle, natta!" ), og de har sett tegnefilm sammen. Storebror in the making! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 9. januar 2016 #655 Del Skrevet 9. januar 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. januar 2016 Forfatter #656 Del Skrevet 9. januar 2016 Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 10. januar 2016 Forfatter #657 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) 28+0 og tredje trimester Lille er ca 35 cm lang og 1,3 kg. Er ikke mange ukene igjen, men lengre og tjukkere skal hun bli. Jeg kommer til å sprekke Må se om jeg finner noen bilder fra når jeg gikk med J, men jeg føler meg gigantisk akkurat nå, haha! Hadde vært moro å sammenligne, men var ikke så flink til å ta bilder sist. Enniveis, byr på et 28ukers tjukkebollebilde (som riktignok ble tatt på torsdag)! Søndagen har i stor grad blitt tilbragt på sofaen og i senga. Masse kynnere og vondt bekken. Får veldig dårlig samvittighet ovenfor J, han merker jo at det er noe i veien. Flere ganger i dag har han kommet bort til meg, gitt meg en kos og sagt "det går bra, mamma", før han blåser på meg og fortsetter med hva enn han holdt på med Endret 10. januar 2016 av Favole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 10. januar 2016 #658 Del Skrevet 10. januar 2016 Fine magen og herlige J Pass på deg selv nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 10. januar 2016 #659 Del Skrevet 10. januar 2016 Han er nå søt! Fin mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 10. januar 2016 Forfatter #660 Del Skrevet 10. januar 2016 34 minutter siden, boks skrev: Fine magen og herlige J Pass på deg selv nå Får kose meg med ruging og redebygging fremover. Skal diskutere litt med jordmor og lege denne uka for å høre hva de tenker, men lurer på om ikke jobben får vente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå