Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Gjest Fjott

Hm, kule truser altså? Jeg har faktisk noen, og nå innrømme det hadde vært litt mer praktisk om annen business havnet i trusa fremfor på gulvet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

OK, så moren til mannen gikk fra en smått ubrukelig fyr, og har nå fått en sønn som står i fare for å oppleve det samme? Det føles vel kanskje ufint om du skal snakke med din svigermor om dette, men sånn jeg tolker det jeg hører, setter hun VELDIG stor pris på deg og ønsker nok å beholde deg i slekta!

Støtter de andre på at dere bør snakke med noen. Det kan virke som om han er litt for oppslukt av å endelig være i jobb, og at han glemmer at "fritid" nå handler om å dele hjemmebelastningen med deg. Han skal ikke jobbe åtte timer mens du går 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig ikke at noen greier å trøkke inn noe i skallen hans. Han er så sta at det halve hadde vært nok, og å innrømme feil? Aldri. Ikke at jeg er så feilfri akkurat. Jeg vet ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i, eneste er at jeg vil prøve å snakke skikkelig sammen før jeg drar inn noen andre. Uten at han klikker og bare "vil du bli kvitt meg så greit, jeg skal pakke og dra. Dette orker jeg ikke!" ++++ En voksen samtale, takk. Skylder meg såpass føler jeg.

Tror bleieslutt kan gå fint så lenge han og barnehagen får det bra til. Går han naken tisser han der han er når han må, fordi det er ganske morsomt. Med truse på har han vært mer "store gutter bruker truse og store gutter går på do", og så var det kjempekult å få en krakk slik at han kom seg opp på do sjøl. Han jaga meg ut i dag når jeg fulgte ham til badet, "nei mamma, vent der, Japop tiss sjøl" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Grastusta skrev:

OK, så moren til mannen gikk fra en smått ubrukelig fyr, og har nå fått en sønn som står i fare for å oppleve det samme? Det føles vel kanskje ufint om du skal snakke med din svigermor om dette, men sånn jeg tolker det jeg hører, setter hun VELDIG stor pris på deg og ønsker nok å beholde deg i slekta!

Støtter de andre på at dere bør snakke med noen. Det kan virke som om han er litt for oppslukt av å endelig være i jobb, og at han glemmer at "fritid" nå handler om å dele hjemmebelastningen med deg. Han skal ikke jobbe åtte timer mens du går 24/7. 

Hun vet sånn høvelig hvordan ståa er og har sagt ifra til ham flere ganger at han ikke kan overlate alt til meg. Men hun som alle andre innser ikke hvor lite han faktisk stiller opp med. 

Han forstår overhode ikke greia med hvordan han bør prioritere tiden utenom jobb. Og så tenker han vel gjerne at jeg har jo pause når ungene sover. Menne... Nei.

Jeg har gått fra han før, og selv om det var uten unger så er jeg ikke så veldig redd for å gjøre det igjen. I verste fall liksom. Men det sitter sjukt langt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Akkurat sånn ting er nå kan jeg skjønne det. Du hadde vel kanskje egentlig ikke merka den store forskjellen? :klo:  Men jeg HÅPER dere får røska litt opp i dette, og jeg håper dere får i gang en samtale om det, i hvert fall. Så får det ende på den ene eller andre måten, men det er vel bedre enn å gå sånn som dette i årevis. 

Uten at jeg har noen som helst erfaring på området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, jeg har ingen gode råd til deg Favole, men du er faen meg litt av et menneske.  Å takle to unger, deriblant enda nyfødt, i praksis alene -  jeg skjønner ikke hvordan du klarer det.  Og han mannen din kunne jeg tenkt meg å rista kraftig, selv om det kanskje ikke er så konstruktivt.  Også irritasjonen over at det er du som må samle krefter for å kunne ta samtalen med han, istedet for at han tar seg sammen.  Masse medfølelse og en klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare slutte å lese innpå her i går, det ble bare grining av det :P Dere er fine hele gjengen :klemmer: 

Slik jeg opplever hverdagen ville det nok ikke blitt så stor forskjell. Når jeg vet jeg er alene planlegges dagene veldig annerledes og ting går som oftest rimelig smooth. Når han er hjemme forventer jeg at vi deler jobben, men ender med å bruke shitloads med energi på vekking, forklare for hundredeogfemtitusende gang at vi er to om det her, blablabla og ikke minst går mye energi til den enorme skuffelsen......

Leverte en bleieløs J i barnehagen i morges og er veldig spent på hvordan det har gått! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Det høres så innmari kjent ut. Det er noe helt annet når man er innstilt på å klare alt selv :sukk::klemmer:

Dessuten, vi kvinnfolka er jo alltid perfekte og ufeilbarlige, det er bare det at mannfolka ikke har innsett det enda :opplyser::snurt:

Så stas! Heia, heia! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forberedt på uhell, men det vil det jo bli noen av uansett. Men sovebleie må til. Men hvordan har dere andre gjort det når dere skal kjøre langt f.eks? Typ en time ++. Eller ute? Er det sol og fint vær er det jo ikke noe stress, men som i dag er det 13 grader og regn. Håpe på det beste og heller vaske en del ekstra tøy i tilfelle? :klo: Ikke så gjennomtenkt det her, men men :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med bleieslutt! Her er det nok lenge igjen til vi kan prøve ... Interessen for å gå på do og potte er omtrent lik null!

God klem til deg, jeg vet ikke helt hva jeg skal si og hvilke råd jeg kan gi. :klem: Det høres i hvert fall helt uholdbart ut. Mannfolk skjønner ofte ikke alvoret før de får et realt spark bak. Så ... spark? (Ikke bokstavelig, da.)

Nei, jeg håper han er mottakelig for en samtale. Det er alltid godt å rense lufta. Stå på ditt, og la ham ta ungene en kveld - da forstår han kanskje litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tror at nøkkelen er å begynne å oppføre deg som han

* på onsdag er det jentekveld - ungene er da ditt ansvar. Dette endrer seg ikke om du får andre oppgaver - da må du prioritere

* hvis han greier å stå opp uten vekkehjelp fra fruen for å gå på jobb greier han det også når han skal ta barna i helgen. Still krav etter at han selv har valgt hvilken dag han tar dem

* ingen med barn kan legge planer uten å involvere den andre part. Nå mens barna er veldig små går det ikke å ha guttekveld flere ganger i uken på kort varsel. Det å ha fri mens barna sover er jo virkelig bare piss - man har ikke fri fra ansvaret

* spør han rett ut hvorfor han flykter IG fortell hvordan det føles. Hvem skal ta barna hvis du får sånne innfall - han?

* krev og gjennomfør en "mor ute av huset kveld uten barn" i uken. Hvis far trenger tid på å fordøye tanken på to unger som skal legges får du spørre hvordan han kan kreve mer av deg enn seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine Favolis :klemmer: Jeg har jo brukt deg mye som klagemur på privaten i det siste, så du får jaggu meg spamme meg tilbake :klemmer: Leste litt tilbake her mens jeg stod og trilla på urokråka. Det vil si, to sider tilbake.. Som for meg er mye :ler: 

Mannfolk altså.. De gjør meg så sur :kjefte: Skal på ingen måte si at min er perfekt fordi a: det er han ikke og b: den perfekte mannen finnes ikke :ler: 

Kan du spille på barndommen hans når du en gang får voksenpraten i gang? Jeg vet ikke hva slags forhold han hadde til sin far som liten, men det var kanskje ikke så mye han så til han siden de gikk frahverandre så tidlig :klo: 
Jeg merket at kakaomannen hadde et skikkelig 50 talls bilde av fordelingen av hus, hjem og barn da jeg var gravid med han store. Han mente bleieskift og matlaging og vasking og slik var min jobb og han skulle få slappe av i sofan når han kom hjem fra jobb. Kanskje kose litt med babyen. Han skulle selvsagt få sove lenge i helgene, siden han var på jobb.
Jeg ble skikkelig sur på han for slik fordeler man ikke ting i dagens samfunn :opplyser: 
Han er vokst opp med en far som var på sjøen i 6 mnd av gangen. Svigermor var hjemmeværende og gjorde alt med han og broren. Jeg spurte han hva slags minner han har om faren sin fra da han var liten. Neeei.. Han satt jo bare der i stolen og leste avisa. Lekte han med deg? Nei.. ikke noe særlig. Hvordan synes du det var? (hobbypsykologen våkner til :lur: ) Nei jeg synes ikke det var spesielt gøy.
Så vil du virkelig være den samme type far for dine barn som du selv hadde??????? Og da ble han stille..
Jeg fikk åpna øyene hans der.. Du har kanskje allerede brukt den vinklingen, men tenkte bare å foreslå det som et lite snev av håp :P 
Hvis det er fare for at du forlater han, vil han at barna skal vokse opp uten å se han så ofte? Eller vil han takle å ha de ALENE 50% av tiden (ikke at jeg uansett ser for meg at det skjer) Vil han takle at du finner deg en ny mann og barna får et bedre fars forhold til han?
Jeg leter etter trusler og "eyeopener" :nigo: 

Jeg synes du er helt fantastisk dame (uten å få deg til å føle deg gammel ved å kalle deg dame :opplyser: ). At du har klart å føde alene, være alene med en nyfødt og en 2 åring, og ha begge alene i sommer uten å ha klikka helt er så sinnsykt imponerende. MASSE kudos til deg :klemmer: Du er en skikkelig tigersupermamma :nigo:
Og du… hvor mange er det egentlig som takler hylete vrælete trasse unger som ikke vil sove x2 uten å klikke helt?? Min tålmodighet tåler MYE i forhold til andre rundt meg. Men barn som ikke vil sove, der sliter jeg altså :ler: Vi er bare mennesker, så at vi blir sinte på disse små terroristene er da helt normalt. Er jo det som er så spesielt med de, at de er designet til at vi elsker de høyere enn himmelen selv om de kan oppføre seg som noen små jævler til tider :lur:  

Irriterer meg forøvrig at vi bor ca 130 mil unna hverandre for jeg vil sååååå gjerne være med deg på kino til helgen :nigo: Blir en jækla dyr kinobilett :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom vannverket på igjen gitt :grine: 

Jeg lurer på om han har lest innpå her (hvis du har det så er det nesten litt greit, bare fortsett som idag, men du slipper ikke unna praten av den grunn!). 

Dere kommer med så mye bra, det hjelper mye, det skal dere vite! :klemmer: Litt lettere å sortere tankene og hvordan jeg vil ta opp ting fremfor å bare eksplodere enda en lørdags morgen......

Denne bleiegreia har ikke gått så bra i dag. Han var SÅ stolt i morges, ville ha på truse når han dro til barnehagen. I barnehagen derimot ble det skummelt og ekkelt å gå på do. Så vi får kanskje bare la han gå uten hjemme, og ta det litt etter hvert. Men vet ikke helt hvordan de har håndtert det heller, og virket ikke helt som den ene der trodde på meg når jeg sa han gikk uten bleie hjemme og ikke hadde ørten uhell. Venter til etter ferieavviklinga er over og han får faste folk å forholde seg til tror jeg. Orker ihvertfall ikke at han skal få en haug negative opplevelser der borte relatert til det å gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

Du, jeg synes du skal ringe og få samtaletime. 

Han evner jo åpenbart ikke kommunisere hva han egentlig vil, og dere trenger hjelp for å se hva det er som egentlig skjer her. 

Det er jo han som har noe å tape her slik jeg ser det. Du klarer barn alene, og det er vel neppe usannsynlig at du kan finne noen andre mer likestilte å dele livet med ei gang i fremtiden. 

Du vil jo selvfølgelig det skal være ham, men enn så lenge vil han ikke det. Samtidig tror jeg nok som du sier at han er så sta at det får alvorlige konsekvenser. Og snakketimer kan gi ham en siste sjanse til å se hva som er konsekvensene her, og om han er villig til å svelge egen stolthet. 

Men utover noen måneder i samtaler ser jeg ikke hva mer du har å gi, du har jo prøvd mye flere ganger. 

At fyren ikke er flau over seg selv er et mysterium for meg, men det er dessverre ikke alle som evner å snu i tide. Og du jinxer jo ingenting av å ta tak i det nå, han har jo fått mer enn nok tid. 

Jeg synes du fortjener å slippe dette her tullet igjen, altså! Du er ei kremdame som klarer deg fint med ungene sjøl i tillegg til jobb, du står på uansett hvor sliten du er. Du klarer deg uansett, det er han som kommer til å slite. Og det er du som får oppleve de fantastiske barna deres, og han som går glipp av en masse viktige øyeblikk. 

Ring idag :) Jeg er sikker på at dette må bli til det beste for deg uansett utfall etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir nesten litt flau, føler meg liksom ikke så sterk og brukbar og i det hele tatt... Men man gjør jo det man må for å få ting til å funke!

Jeg har ikke ringt noen i dag, sjokkerende ikke sant? 🙄 men jeg kjenner han såpass at jeg vet jeg må få i gang en samtale uten "bistand" før jeg drar han med noe sted, hvis ikke vil det nok virke totalt mot sin hensikt. Men han får klar beskjed om at hvis vi ikke blir enige eller klarer å snakke om dette uten at en eller begge hisser seg opp og klikker, så blir det fvk for veiledning i første omgang. Så får vi ta det derfra hvor store konsekvensene blir. De siste par dagene har samarbeidet vært på topp da, akkurat som jeg vil ha det. Godt at de eneste anfallene med trass og gauling kommer fra den eneste som har "rett" til å holde på slik, men han har vært rimelig grei i dag han og ;) (men han største slipper ikke unna av den grunn).

I ettermiddag pakket vi tursekken og dro på en liten fjelltur for å ta kveldsmaten ute, vi trengte en luftetur hele gjengen. Det regnet, men det gjorde ikke noe igrunn. Koste oss veldig :Nikke: Før vi dro merka jeg at J burde ha seg en tur på do for å få gjort nr to, men før jeg rakk å si noe gikk han inn på badet, kledde av seg og satte seg på do :tommel: Fikk tørkehjelp, jubel og applaus, vasket hender og ut på tur :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink mannen.. Tror du han har vært her og lest? :P Han brude vel fått full tilgang så kanskje han fikk opp øyene. Har ikke du truet han med familiekontoret en gang tidligere også? :klo: Må unnskylde hjernen min som husker detaljer som egentlig ikke er så viktig for min eksistens. Men å huske å gå på do før vi skal på en times kjøretur, nei det glemmer jeg :ler: 

Flink J :danse: Mini kler ikke av seg og setter seg på do selv. Han står der bare og roper at han må bæsje. Og jeg klarer ikke kle av meg mamma. Jeg klarer det ikke sier han mens han tar av seg buksa :hoho: Mini mann han der altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kakaoen skrev:

Flink mannen.. Tror du han har vært her og lest? :P Han brude vel fått full tilgang så kanskje han fikk opp øyene. Har ikke du truet han med familiekontoret en gang tidligere også? :klo: Må unnskylde hjernen min som husker detaljer som egentlig ikke er så viktig for min eksistens. Men å huske å gå på do før vi skal på en times kjøretur, nei det glemmer jeg :ler: 

Flink J :danse: Mini kler ikke av seg og setter seg på do selv. Han står der bare og roper at han må bæsje. Og jeg klarer ikke kle av meg mamma. Jeg klarer det ikke sier han mens han tar av seg buksa :hoho: Mini mann han der altså :P 

Tja, jeg skriver en del fra iPaden og den en synkronisert med hans mobil, så safariloggen på iPaden havner også på tlf hans. Tror ikke han egentlig er typen som snoker, men timingen var isåfall perfekt. 

Joda... Vi har hatt våre runder gjennom årene. Er samme krangelen om og om igjen, men nå er jeg ferdig. Total skjerpings eller over og ut. Fra begge sider, har en jobb å gjøre jeg også.

J skal gjøre ALT selv for tiden. Nesten litt irriterende, men han må jo bare få prøve. Bortsett fra når han skal legge seg. "Mamma eg e tørst, vil ha vann, få poppen min", sier han kan ta den sjøl og at den står ved senga. "Nei mamma, eg kan ikke, gi meg vann". Stakkars lille dude :ler: Gir han selvfølgelig ikke koppen, den får han ta sjøl om han virkelig er så tørst :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...