Favole Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #1381 Del Skrevet 16. juni 2016 Har ikke hoppet av glede foran ham, men det betyr fint lite denne gangen. Som regel pleier han å spørre om det er greit, men han er vel så vant med det nå at jeg er alene med dem... Fiss og æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 16. juni 2016 #1382 Del Skrevet 16. juni 2016 Ved første anledning synes jeg du skal booke deg inn på spa eller tilsvarende en hel dag, og la din kjære ha begge ungene (og da er det ikke lov å ringe mamma etter hjelp, altså!). Ikke som en straff, men som en slags vennlig påminnelse om at det ikke er noen walk in the park å ha to barn alene en hel dag, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #1383 Del Skrevet 16. juni 2016 Med tanke på at tålmodigheten hans er på minussiden for tiden vet jeg ikke om jeg vil gjøre det mot ungene. Blæ. Han trenger absolutt å få vært alene med dem, kanskje han da gidder å sette litt pris på alt det jeg gjør her hjemme. Men planen er å dra bort ei helg i oktober, svigermor er allerede leid inn som back-up! Gleder meg til vin, spa og friiiii! Særlig siden vi i slutten av september skal på ferie med svigermor og begge søstrene til mannen med deres familier. Jeg vil ha behov for en ferie etter den uka der. Grøss. Lurer på om det er noe utviklingssprang eller noe på gang her. Den vanligvis så lydløse dama har holdt et helsikes spetakkel i kveld. Halleluja for at J godtok å skippe nattahistorie i dag og sa seg fornøyd med en sang istedet. Og ja, alle dere som har bråkebabyer hver kveld har lov til å fryde dere over at jeg har fått kjørt meg med vræling og byssing Hvordan overlevde jeg kveldskolikken til J i månedsvis? Ikke rart jeg ble deprimert og gal i nøtta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjotteri Skrevet 16. juni 2016 #1384 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Det med flyttelasset kunne han drite i spør du meg. Fyren ber om trøbbel i heimen, lissom. Sant det med våkenetter. Samtidig er jeg fortsatt så utroooooolig sliten i mange perioder, men jeg er usikker på om det er stoffskiftet som vil være sånn uansett 1 eller 2 unger - eller om det er komboen stoffskifte og barn/lite søvn osv. Det er noe med at det hadde vært så greit å vite på forhånd hvilken antall barn man hadde fysisk kapasitet til, problemet er bare at folk ikke oppdager det før ungene er der Kanskje hun har økedøgn på mat? H hadde det på mme - var en periode rundt.....husker ikke helt når, men han hylte som bare FAEN hver kveld som aldri før, og etter noen dager skjønte vi at han trengte mat hver 3. time på kvelden istedetfor hver 4.,(eller hva nå intervallet var). Men det har du kanskje testa uten hell? Endret 16. juni 2016 av Fjotteri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #1385 Del Skrevet 16. juni 2016 Synes også han kan gi faen i det, men neida... Orker ikke lage mer sur stemning enn nødvendig, men det blir lenge til neste gang han får stikke av ei helg. Eller kveld. Eller hva som helst som ikke innebærer jobb. Jeg tror vi alle har slike perioder i blant, men klart, det vil nok føles en hel del verre når man faktisk har kronisk sykdom i bunn. Man må kanskje bare vurdere om ønsket om flere barn er sterkt nok og verdt det? Tror man takler det man "må" på en måte, men er jo kjipt å føle at unger er noe man må takle, på lang sikt. Jeg vet ikke jeg.. Jeg ønsker meg en eller to til, men om jeg har kapasitet til det? Da må jeg vinne førstepremien i vikinglotto og drite i den vanlige jobben min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 17. juni 2016 #1386 Del Skrevet 17. juni 2016 Babyer ass, de trenger et display så man finner ut hva som er galt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #1387 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg prøvde å bestille et sånt, gikk dårlig Jeg elsker disse ungene mine. Mer enn noe annet. Men nå er jeg litt lei av å være alene med dem. Eller, helt alene er jeg ikke. Jeg har verdens beste svigermor! Hadde ikke overlevd uten den dama, hun er fantastisk. Men den mannen jeg liksom er sammen med kan jo begynne å være litt mer hjemme... I kveld er jeg bare sur. Det ligger leker strødd overalt som jeg ikke gidder å rydde opp siden de havner like fort utover gulvet imårra når eldste står opp. Jeg har vært urutinert og har ikke sjokkis tilgjengelig, kanskje like greit. Men så sender den jækla gubben snap fra restaurantbesøk med kompis. Føkk off dude. On the bright side... Orange is the new black Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 19. juni 2016 #1388 Del Skrevet 19. juni 2016 Bedre lykke med neste unge? Skjønner absolutt frustrasjonen din! Åh, det er bare dårlig gjort Håper natta gikk ok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #1389 Del Skrevet 19. juni 2016 Krysser alt for display på neste kid Denne dagen.. Jeg liker den! Alt har bare gått så smooth. Aner ikke hva som skjedde, men jeg er fornøyd. Tipper det er en viss toåring som også er det! Vi har vært på gammeldags marked i dag sammen med svigermor, så koselig, selv om det regnet. J koste seg med å se på mange forskjellige dyr, gikk fra den ene boden til den andre og fikk smaksprøver på forskjellig lokalprodusert mat. Han var i himmelen Men åh så digg! Skjønner ham godt. Måtte bare ferien gå noenlunde like rolig for seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjotteri Skrevet 20. juni 2016 #1390 Del Skrevet 20. juni 2016 Han kan velge sine øyeblikk den fyren der Håper han er bra i senga så du kan balansere humøret litt etter den flyttekjøringa og nå restaurantbesøk. Idag tenkte jeg at dersom jeg skal ha en unge til så må jeg få meg en sånn vaskekost som jeg bare kan skyver over gulvet it skuffe alle lekene i et hjørne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #1391 Del Skrevet 20. juni 2016 Han er skyldig meg sjukt mye ligging med seriøse kinks for å veie opp for alt fraværet Flaks at han vet hva som skal til for å blidgjøre meg, haha! En helt vanlig jifmopp fungerer utmerket til å dytte vekk leker Største ungen sov til syv, jeg elsker at han ikke sover på dagen i helgene Begrensa sovinga i barnehagen i dag og la ham litt senere enn vanlig i håp om reprise. Har vært på deilig skogstur med ei venninne og hver vår unge i bæresele, elsk! Alt man trenger for en bra dag, søvn og frisk luft Eneste minuset er at dyret begynner å bli ei gammel dame, som dessverre sliter med ryggen, sååå.. Lange turer utgår for en periode mens jeg varmebehandler, masserer og tøyer henne alt jeg kan. Er ikke helt klar for å pensjonere henne 100% enda. Blir kvalm av tanken. Innså plutselig her en dag at vi ikke har henne for evig og at vi må forklare det for J at den firbeinte bestevennen hans ikke lever lenger. Når vi måtte avlive staffen når han var bare 15 mnd reagerte han veldig, leita og spurte etter henne i flere dager når han stod opp og når han kom hjem fra barnehagen. Når det enn skjer igjen er han jo større og forstår mer, men likevel. Grøss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juni 2016 #1392 Del Skrevet 20. juni 2016 Nei, nei, nei, ikke snakke om dyr man er glad i som blir syke. Har noen venner som har hatt den samme hunden så lenge jeg har kjent dem, og den måtte få slippe for en stund tilbake. Fy søren så jeg gråt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #1393 Del Skrevet 22. juni 2016 Det er helt pyton. Åå som jeg gleder meg til helg! Fredagen kan ikke komme fort nok. Skal bli deilig å være to om ansvaret i noen dager. J tar også ferie fra barnehagen i tre uker fra fredag av. Gleder meg til å ha han hjemme, gruer meg litt til stresset, men håper jeg kan bli gledelig overrasket. Skal ha foreldresamtale i barnehagen i dag og er spent på hva som egentlig skal skje til høsten. De snakket tidligere om å flytte over til storavdeling, men har ikke hørt så mye mer om det eller fått noe særlig givende informasjon når jeg har spurt. Sååå... Og så er det jo greit med info om alt annet som man ikke får snakket om ved levering og henting. Håper bare den lille berta gidder å våkne av seg selv snart... Hater å vekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #1394 Del Skrevet 23. juni 2016 Hyl! Jeg hadde jo planlagt å grue meg hele sommeren til inngrepet J skal ha og narkosen, nå ble alt det klemt inn i noen få dager. Operasjonen blir på mandag allerede. Pangstart på ferien, håper bare mannen får fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 23. juni 2016 #1395 Del Skrevet 23. juni 2016 Ik! Godt å slippe å grue seg, men ik, så raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #1396 Del Skrevet 23. juni 2016 Måtte spørre om det var mulig å flytte timen ei uke eller no slik at mannen kan få gitt opplæring på ruta si til noen andre, men var ikke mulig med ny time før over sommeren. Forståelig nok, alt elektivt stopper jo opp i ferien. Så håper bare han får noen med seg på opplæring imårra slik at vi kan dra sammen på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. juni 2016 #1397 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Oi da! Sikkert godt å få det overstått, i stedet for å gå og grue seg hele sommeren, men skjønner at det kom brått på! Masse lykke til, og god sommer til dere! Endret 23. juni 2016 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #1398 Del Skrevet 23. juni 2016 Takk Det går nok helt fint! Gruer meg til selve narkosen bare, ugh. Er så ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjotteri Skrevet 23. juni 2016 #1399 Del Skrevet 23. juni 2016 Men det blir bra å korte ned gruinga! Den er nok den verste, vil jeg tro. Lille store gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #1400 Del Skrevet 23. juni 2016 Føler nesten at to måneder gruing ble komprimert til disse få dagene, system overload! Fine ettermiddagen Besøkte svigermor etter barnehagen og J kosa seg med sjokomelk og is (er man vel hos farmor....), fikk besøk av svoger som var i byen for å hente bil, mannen var tidlig ferdig på jobb og vi fikk spist middag sammen. J har et helt enormt behov for pappatid, så det var deilig at han kunne ta seg av legginga. Men like før han skulle legge seg kom det lyn og torden, så han måtte jo bare stå i vinduet og se litt, "ikke farlig! Håhå, se dær!" Han har vært så god og fin som bare en toåring kan være i dag. Han fikk det så travelt med å komme seg til meg når jeg skulle hente ham i dag at han snublet og fikk seg noen fine skrubbsår på knærne. Godt å se gjensynsgleden, og hva er vel en toåring uten såre knær? Den deilige lukten av sand og sol, og synet av den lyse luggen og det solbrune fjeset. Herregud jeg elsker den ungen! Snek meg inn for en kos når mannen hadde lest ferdig, og når jeg har sagt "natta, ælsk deg, sov godt", så svarer han med et fnisete "hærreguuud mamma!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå