Gå til innhold

Er det min skyld at han var utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hummels

Hvordan kan det ha seg at du ikke klarer å forholde deg til tema?

Det mannen holder på med, fører også til utroskap.

En må faktisk jobbe med et forhold og være tilstede, særlig når det er barn involvert.

Det er mye som står på spill for denne mannen. Han har selv valgt å ødelegge for familien sin.

De kan enkelt og greit si takk og farvel til forholdet. Et sånt forhold går ikke. Kanskje typen til ts sin versjon er helt annerledes? 

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid flest damer som får mindre sex lyst bare for at menn ikke gjør akkurat som de sier. Ikke rart det er flest utro menn, hvis det finnes mange damer som nekter sex. For mange så er sex også viktig for at et forhold skal fungere. Sånn er det bare.

I stedet for å nekte sex som kun fører til utroskap (dette vet sikkert de fleste) så kunne hun slå opp. Hvis alt er galt i forholdet.

Newsflash. Kvinner og menn er forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man lar sexen gå ut av forholdet sitt så må man ta litt av "skylden", for at ting går som det går hvis den andre parten går og får det behovet dekket et annets steds hen. For den som ikke får nok blir ikke bare avvist, den personen blir heller ikke sett og begynner å spørre seg selv om hvorfor er den personen som sier nei gang på gang fremdeles er ilag med en.

Nettopp. Sex er en del av limet i forholdet. Dersom man ikke sørger for at det opprettholdes, ønsker man heller ikke å prioritere forholdet. Bare fordi man er foreldre, er det ingen grunn til å droppe forholdet du bør ha til din partner. Det er ikke sånn at du som kvinne med barn er kun en MAMMA. Du er også en partner til den du er sammen med. Dermed må man oppføre seg som en, og finne en balansegang. Det samme for menn, de er ikke bare FEDRE/FORSØRGER, men også en partner. Det er viktig at man kan ha det fint sammen på et annet nivå enn kun som foreldre også.

 

Dessuten så virker det jo ikke som om TS jobber? Dermed må mannen jobbe hardt for å brødfø familien, det minste en kan forlange da er at man kan være partnere. Man er ikke partnere dersom den ene melder seg ut. Menn og kvinner har forskjellige behov for sex, mannfolket til TS har tydeligvis ikke fått det han trenger av nærhet. Dette må TS selv ta selvkritikk for, til tross for at jeg ikke er enig i at det var riktig av TS' mannfolk å finne det hos noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å siden de har barn sammen kan hun oppføre seg sånn også? Nekte sex sånn at forholdet går til helvete? Nei når et forhold ikke går lenger så er det best de går vær til sitt. Uansett om de har barn eller ikke. Det går kun utover barna når de voksne bare krangler uansett. Da er det bedre en av de flytter ut. 

Nå får du gi deg. Når man har fått barn, så bør man kanskje prøve å sette seg selv i annen rekke og ikke oppføre seg som en unghingst.

Anonymous poster hash: 32f02...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere mener altså at sex er viktigere enn familien? Og at familier bør splittes bare fordi man har sex kun en gang i uken. Jammen ikke rart det er mange skilsmisser med den innstillingen.



Anonymous poster hash: 32f02...61f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Sex er en del av limet i forholdet. Dersom man ikke sørger for at det opprettholdes, ønsker man heller ikke å prioritere forholdet. Bare fordi man er foreldre, er det ingen grunn til å droppe forholdet du bør ha til din partner. Det er ikke sånn at du som kvinne med barn er kun en MAMMA. Du er også en partner til den du er sammen med. Dermed må man oppføre seg som en, og finne en balansegang. Det samme for menn, de er ikke bare FEDRE/FORSØRGER, men også en partner. Det er viktig at man kan ha det fint sammen på et annet nivå enn kun som foreldre også.

 

Dessuten så virker det jo ikke som om TS jobber? Dermed må mannen jobbe hardt for å brødfø familien, det minste en kan forlange da er at man kan være partnere. Man er ikke partnere dersom den ene melder seg ut. Menn og kvinner har forskjellige behov for sex, mannfolket til TS har tydeligvis ikke fått det han trenger av nærhet. Dette må TS selv ta selvkritikk for, til tross for at jeg ikke er enig i at det var riktig av TS' mannfolk å finne det hos noen andre.

Vi er alle enige om at man må jobbe for å få et forhold til å fungere, men det forundrer meg at flere her synes det er legitimt å gå bak ryggen på sin partner når man ikke har det bra i forholdet, framfor å ta det opp med vedkommende,  evt finne en løsning, evt bryte ut. Når mannen til ts velger å være utro, for det er et valg, er han med på å ødelegge forholdet, ikke reparere det. Som jeg skrev tidligere, utroskap innebærer risiko, for ts også, selv om hun er uvitende. Utroskap kan få fatale følger. Man har valget mellom å bryte ut , for  å møte ei/en annen, eller være utro å fortsette forholdet som før mens den andre ikke vet noe. Hva hadde du valgt?

 

De har og intim kontakt hver uke , hvis du har lest hva ts har skrevet. 

 

 Å velge å være utro, foran å være tro mot sin partner, si det som det er og så ta et valg, som f.eks å bryte ut, er to helt forskjellige måter å opptre på. Å være utro er illojalt og egoistisk, å si ifra og evt bryte ut FØR man ser noen andre, viser at man har respekt for sin partner og forholdet, man tenker ikke bare på seg selv og sine behov, men klarer å se helheten og fremover.

 

Man kan aldri bruke utroskap som en unnskyldning da vi har valg, som nevnt ovenfor.

 

Anonymous poster hash: bda56...a35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi er alle enige om at man må jobbe for å få et forhold til å fungere, men det forundrer meg at flere her synes det er legitimt å gå bak ryggen på sin partner når man ikke har det bra i forholdet, framfor å ta det opp med vedkommende,  evt finne en løsning, evt bryte ut. Når mannen til ts velger å være utro, for det er et valg, er han med på å ødelegge forholdet, ikke reparere det. Som jeg skrev tidligere, utroskap innebærer risiko, for ts også, selv om hun er uvitende. Utroskap kan få fatale følger. Man har valget mellom å bryte ut , for  å møte ei/en annen, eller være utro å fortsette forholdet som før mens den andre ikke vet noe. Hva hadde du valgt?

 

De har og intim kontakt hver uke , hvis du har lest hva ts har skrevet. 

 

 Å velge å være utro, foran å være tro mot sin partner, si det som det er og så ta et valg, som f.eks å bryte ut, er to helt forskjellige måter å opptre på. Å være utro er illojalt og egoistisk, å si ifra og evt bryte ut FØR man ser noen andre, viser at man har respekt for sin partner og forholdet, man tenker ikke bare på seg selv og sine behov, men klarer å se helheten og fremover.

 

Man kan aldri bruke utroskap som en unnskyldning da vi har valg, som nevnt ovenfor.

 

Anonymous poster hash: bda56...a35

 

Nå vet vi ikke om denne partneren faktisk har prøvd det, uten å bli hørt. Hun tok også et valg, om å være en dårlig partner - de begge tok det valget. En skal aldri ta verken forhold eller partner for gitt, da burde man bare gå. Det er ikke i alle tilfeller at utroskap er sort/hvitt, det finnes mange nyanser. Nettopp fordi det kan være mange grunner. Kanskje han trengte nærhet? En som lyttet? En som begjærte han? En som så han? Dermed synes jeg det blir feil å fyre opp til lynsjing i denne sammenhengen, fordi vi verken vet alt og fordi utroskap aldri er én side av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

 

Nå får du gi deg. Når man har fått barn, så bør man kanskje prøve å sette seg selv i annen rekke og ikke oppføre seg som en unghingst.

Anonymous poster hash: 32f02...61f

 

Sex er viktig for at et forhold skal fungere. Ellers kan de bare gå vær sin vei. Ikke vits å være i et forhold som bare ender i krangel. Det er ikke akkurat så bra for barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsperiode og jeg er veldig sliten.Han jobber mye og er ganske opptatt av egne interesser.Jeg ønsker han mer hjemme sammen med oss som familie.Lite sex har det kansje vært i det siste,men føler meg som sagt sliten.Har også blitt sur til tider hvor han har vært mye fraværende.Har oppdaget at han på en jobbreise har vært utro med ei dame.Han hadde altså tatt av seg ringen på fingeren å "sjekket " henne opp. Ikke vil han prate om dette. Hold på å bli gal!Vet ikke om jeg holder ut. Han har sagt at det er min skyld at han var utro pga lite sex og jeg krever for mye av han.

Anonymous poster hash: c19b5...3e4

Altså hvis folk hadde giddet å holde seg til det som TS faktisk har skrevet over så hadde kansje diskusjonen vært mer saklig og rettet etter det hun spør om.

Hun skriver ikke at hun har nektet han sex, men at det har vært lite i det siste. Noe som faktisk forekommer fra tid til annen i forhold.

Han tok bevist av gifteringen for å være utro på jobb reise - det er ikke innafor i det hele tatt.

Han legger skylden for sitt utroskap over på henne som er hjemme og tar seg av hus, hjem og barn OG mener hun krever for mye av han FORDI hun ønsker å han mer hjemme. Ikke bare som hjelp, men faktisk som en familie slik jeg tolker det.

Han tjener penger for dem ja,han har også valgt å få barn. Syns det er mye fokus på hva en MANN trenger og hva hans jobb er og hva han kan KREVE av henne.

Men hva med hans rolle som far, ektemann? Hva med samarbeid, dele oppgavene, oppdragelse, familietid?

At noen velger å være utro - Ja vel. Men rettferdiggjøres og legge skyld på partner hvis man selv svikter på hjemmebane? Absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi ikke om denne partneren faktisk har prøvd det, uten å bli hørt. Hun tok også et valg, om å være en dårlig partner - de begge tok det valget. En skal aldri ta verken forhold eller partner for gitt, da burde man bare gå. Det er ikke i alle tilfeller at utroskap er sort/hvitt, det finnes mange nyanser. Nettopp fordi det kan være mange grunner. Kanskje han trengte nærhet? En som lyttet? En som begjærte han? En som så han? Dermed synes jeg det blir feil å fyre opp til lynsjing i denne sammenhengen, fordi vi verken vet alt og fordi utroskap aldri er én side av en sak.

Ja, det finnes mange nyanser, men å være utro er å gå over ei grense. Hvis han har tatt det opp med henne mange ganger uten å lykkes, burde han ha sagt takk for seg, ikke fortsette forholdet OG være utro. Igjen : det er aldri en unnskyldning å være utro fordi man har et valg. Det er ingen som MÅ være sammen med noen i evighet, derfor bryter man med vedkommende om man føler man ikke får nok nærhet, blir sett osv. Å gå bak ryggen til partneren sin gjør bare vondt verre  og kan ikke forsvares.

Anonymous poster hash: bda56...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er viktig for at et forhold skal fungere. Ellers kan de bare gå vær sin vei. Ikke vits å være i et forhold som bare ender i krangel. Det er ikke akkurat så bra for barna. 

Da går man FØR man oppsøker andre.

Anonymous poster hash: bda56...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

V trenger ikke vite alt om TS og familien for å være enig i at voksen mennesker er ansvarlig for egne handlinger. Fakta er at han har valgt å ta av seg gifteringen og vært utro på jobbreise. Det er hans valg, hans ansvar. Ferdig snakka.

Anonymous poster hash: d554d...a4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Da går man FØR man oppsøker andre.

Anonymous poster hash: bda56...a35

Hvorfor slo ikke hun opp når hun likevel nektet sex? De som nekter sex er enten aseksuell eller elsker ikke partneren mer. Så hvorfor være sammen med noen man ikke elsker? Sex er et tegn på at de elsker hverandre i gode og onde dager.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slo ikke hun opp når hun likevel nektet sex? De som nekter sex er enten aseksuell eller elsker ikke partneren mer. Så hvorfor være sammen med noen man ikke elsker? Sex er et tegn på at de elsker hverandre i gode og onde dager.

Hun har ikke nektet sex. De hadde sex ukentlig. Man dumper ikke en type fordi en er sliten. Man dumper en type fordi han ligger med andre og legger skylden på dama.

Anonymous poster hash: eab01...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slo ikke hun opp når hun likevel nektet sex? De som nekter sex er enten aseksuell eller elsker ikke partneren mer. Så hvorfor være sammen med noen man ikke elsker? Sex er et tegn på at de elsker hverandre i gode og onde dager.

Det er ingen som er blitt utsatt for sexnekt. Hva er problemet ditt?

Er det så Vanskelig å forholde seg til fakta?

Hva om du blir skadet og må være i ro en periode? Grunnet din tilstand klarer du ikke å ha sex mer enn en gang i uken.

I følge din logikk, er det helt på sin plass at konen din tar av seg gifteringen og puler andre menn. Dette er jo sexnekt, som fører til utroskap som er helt ok.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han JOBBER MYE! Noen må tjene penger for de for pokker. Han har rett på egne interesser. Det kan hun også ha. Få noen til å passe barna av og til. Ikke være hos de 24/7. Hun nekter sex for han ikke gjør noe i hjemmet. Han JOBBER. Ellers hadde de ikke hatt mye råd.

Ei sånn som nekter sex bør man holde seg unna. Bruke sex nekt som straff. Herregud. Da ber man om utroskap.

Det lukter egotripp her.. Meg meg meg meg!!!

"Få noen til å passe barna" Vell, da kan vel mannen bidra til dette vel?

Om du ikke klarer annet enn JOBB og deg selv så har du et problem og ikke minst for et EGO!

Jeg skulle hatt mye energi om jeg skulle bare tatt av meg jobb and Thats is! Hahaha tror min mann hadde klikket long time ago med den innstillingen.

Du får finne deg en som kan sleike ræva de, for dem er det ikke mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slo ikke hun opp når hun likevel nektet sex? De som nekter sex er enten aseksuell eller elsker ikke partneren mer. Så hvorfor være sammen med noen man ikke elsker? Sex er et tegn på at de elsker hverandre i gode og onde dager.

Spørsmålet er: hvorfor slo ikke han opp før han gikk bak ryggen?

om jeg sliter deg ut dag inn dag ut kan jeg likevel kreve etter en dag fra jobb sex? Ahhhh tror nesten vi to skulle treffes snart! For et bra liv, jeg gjør som jeg vil og du står på i hjemmet!

Og om du nekter sex fordi du er trøtt, kan jeg etter ditt syn knulle en annen. Jippi.. :D

Og husk: det er din skyld da.. Ikke sant?

Tror du skulle fått et annet syn om det var DEG som opplevde det.

Men slikt kan man ikke se ei forstå om man er trangsynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slo ikke hun opp når hun likevel nektet sex? De som nekter sex er enten aseksuell eller elsker ikke partneren mer. Så hvorfor være sammen med noen man ikke elsker? Sex er et tegn på at de elsker hverandre i gode og onde dager.

Det er ikke alle som tenker at sex er det viktigste i livet. Forholdet til familie og barn er mye viktigere. Sex trenger overhodet ikke å være et tegn på at man elsker hverandre, men lojalitet er det. Tror du vil oppdage at livet er mye mer enn sex etter hvert, tro meg....

Anonymous poster hash: 32f02...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det finnes mange nyanser, men å være utro er å gå over ei grense. Hvis han har tatt det opp med henne mange ganger uten å lykkes, burde han ha sagt takk for seg, ikke fortsette forholdet OG være utro. Igjen : det er aldri en unnskyldning å være utro fordi man har et valg. Det er ingen som MÅ være sammen med noen i evighet, derfor bryter man med vedkommende om man føler man ikke får nok nærhet, blir sett osv. Å gå bak ryggen til partneren sin gjør bare vondt verre  og kan ikke forsvares.

Anonymous poster hash: bda56...a35

 

Det finnes de menn som har hatt sex med andre enn partneren for å redde forholdet. Det kan jeg forstå. Dersom en:

  • Aldri føler seg sett av partneren
  • Aldri får nærkontakt med partneren (altså få det behovet dekket)
  • Aldri får ros av partneren
  • Aldri kommer hjem til en blid partner
  • Kun kommer hjem til ei sur dame som kun kjefter
  • Når ingenting blir satt pris på
  • Når partneren som er hjemme ikke skjønner at den som jobber også kan bli sliten
  • Når det alltid er jobb, aldri noe hygge

Så skjønner jeg at man tyr til en løsning for å ha overskudd i hverdagen. Dersom TS kjenner seg igjen i punktene, så må faktisk hun og ta sin del av skylden. Fordi hun da altså har latt forholdet sitt på kaldt vann. Et forhold trenger at man er partnere, men det er ikke like lett å bryte opp dersom det er barn involvert. Da blir det jo til at man håper på sex skal fungere nok til at man får forholdet til å fungere. Dermed er de begge skyld i utroskap: han fordi han hadde sex med andre, hun fordi hun droppet å være partner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...