Example Skrevet 18. august 2015 #61 Skrevet 18. august 2015 Ser at det mest sannsynlig er helt bortkastet å forsøke seg med et seriøst svar i denne tråden, men jeg prøver allikevel.....Vi har 3 asylmottak i mitt nærområde. Ett av de er i samme boligstrøk, de andre innenfor få kilometer. Før disse asylmottakene kom var det masse skremselspropaganda om hvordan kriminaliteten ville blomstre, hvor mye narkotika som ville komme til bygda og hvordan alle jentene i nabolaget ville bli voldtatt.... Fakta er at etter 4-5 år med asylmottak har det ikke blitt registrert mer vinningskriminalitet, det har ikke blitt avdekket noe narkotikatrafikk (utenom det som allerede var fra før, blant lokalbefolkningen) og den eneste voldtekten som er anmeldt ble utført av en norsk, hvit turist på skiferie. Jeg skal ikke påstå at asylmottakene har beriket lokalmiljøet, da vi knapt nok ser noe til noen av de som bor der, men det har i alle fall ikke forringet noe. Hvilken bygd er det du bor i med hele tre asylmottak? Hørtes litt spesielt ut. 2
Drizzt Skrevet 18. august 2015 #62 Skrevet 18. august 2015 Du svarer egentlig selv her. Ingen asylsøkere eller flyktninger har behov for integrering. Dem skal ut så fort som mulig. Din påstand om isolasjon som medfører at de blir skadd, er kun en påstand. De skal ikke sitte på ei celle. Det viktigste er at vi gir beskyttelse. Det er selvsagt også valgfritt og ta i mot vårt tilbud. Dem som ikke vil, kan selvsagt reise tilbake til sitt hjemland. Det er utlendingenes ansvar å integrere seg i landet. Så lenge man sier ''å bli integrert'' istedet for ''å integrere seg'', kastes ballen til staten og det er helt feil. Det er personen selv som må integrere seg - altså aktiv handling, ikke passiv handling som ''å bli integrert''. Og nettopp de med skadede sinn må holdes unna samfunnet og uskyldige borgere. Nok drap og voldtekt ble begått allerede. 5
Gothminister Skrevet 18. august 2015 #63 Skrevet 18. august 2015 Det er utlendingenes ansvar å integrere seg i landet. Så lenge man sier ''å bli integrert'' istedet for ''å integrere seg'', kastes ballen til staten og det er helt feil. Det er personen selv som må integrere seg - altså aktiv handling, ikke passiv handling som ''å bli integrert''. Og nettopp de med skadede sinn må holdes unna samfunnet og uskyldige borgere. Nok drap og voldtekt ble begått allerede. Selvsagt er det deres ansvar og integrer seg. Jeg mener også det er deres ansvar å lære seg språket. Det bør ikke belastes av våre skattepenger. 1
Drizzt Skrevet 18. august 2015 #64 Skrevet 18. august 2015 Selvsagt er det deres ansvar og integrer seg. Jeg mener også det er deres ansvar å lære seg språket. Det bør ikke belastes av våre skattepenger. De som har jobb og ellers råd til det - ja, men de som ikke har bør hjelpes akkurat når det gjelder språk. Men sikkert i en begrenset periode slik at tilbudet ikke misbrukes over flere år slik det skjer med noen ikke-vestlige innvandrere i noen norske byer jeg kjenner til.
Gothminister Skrevet 18. august 2015 #65 Skrevet 18. august 2015 De som har jobb og ellers råd til det - ja, men de som ikke har bør hjelpes akkurat når det gjelder språk. Men sikkert i en begrenset periode slik at tilbudet ikke misbrukes over flere år slik det skjer med noen ikke-vestlige innvandrere i noen norske byer jeg kjenner til. Jeg forstår jo at språk er viktig. Men det er jo slik at man selv velger og flytte til Norge. Da bør man også ha ansvar for og ha lært seg språket. Flytter jeg til eks. Italia. Så vil nok ikke myndighetene der betale for at jeg skal lære språket, samt mitt morsmål også. Så for og sette begrensninger av asylstrømmen. Burde man også stille krav og krav om at innen en tid skal språket sitte muntlig. Ellers rett ut. Jeg vet jo at slikt aldri vil bli gjennomført. Men det er mine prinsipper.
Mardina Skrevet 18. august 2015 #66 Skrevet 18. august 2015 (endret) Her var det mye rare svar og folk uten empati. Jeg jobber selv på et av Norges største asylmottak og jeg elsker faktisk jobben min. Den gir meg utrolig mye i hverdagen Dere som er så skeptisk, får ta dere en omvisning på et mottak. Se hvordan vi jobber, hva vi gjør og se at beboere ikke er så ille som dere skal ha det til. Mottaket jeg jobber på, har nå nesten 600 beboere og vi har fått lite klager fra naboer. Vi driver også med motsatt integrering, dvs at naboer skal bli integrert i mottaket og ikke omvendt. Det har fungert supert og vi får masse gode skussmål i nærområdet. Og til tross for at vi nå har nesten 600 beboere, så er det lite bråk på mottaket. Rett og slett p.g.a det jeg sa med integreringen. Og rett og slett fordi folk ønsker å være venner med hverandre, enten de er fra Syria eller Eritrea f.eks De blir venner med hverandre veldig fort og respekterer hverandre. Og jeg må si jeg blir sjokkert når folk her inne mener at man bare skal la flyktninger drukne eller sende dem tilbake til hjemlandet. Har dere i det hele tatt satt dere inn hva folk fra f.eks Syria går gjennom i hjemlandet? Det er ikke rent lite..... Små barn som vokser opp i krig. Vi i Norge kan ikke forestille oss hvordan det er faktisk. Også kommer de til Norge og er så takknemlig for å få leve i fred, ikke være redd for å bli drept og rett og slett få ha det trygt og godt. Mange av de jeg møter i jobben min er så takknemlig for den hjelpen de får på mottaket. De er også veldig høflige Norge har da virkelig plass til mer enn bare nordmenn. Ja til et mangfold, sier nå bare jeg. Nevnte jeg at jeg elsker jobben min? Ja, det gjorde jeg og jeg gleder meg til hver dag på jobb. Og ikke bare det, jeg jobber i et multinasjonalt arb.miljø og jeg har kollegaer fra flere land Vi har det sosialt og godt sammen på jobb Og det viser jo at flyktninger også er villige til å jobbe, når de har lært seg norsk. Endret 18. august 2015 av Mardina 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #67 Skrevet 18. august 2015 La dem drukne??? Sånt sier man bare ikke. Ellers har du rett, man kan hjelpe i nærområdene, man kan samle en styrke fra nato, eller FN som skaper ro på sikt, og man kan danne en blokade som stanser kriminelle bander fra å smugle desperate mennesker for penger. Ja, for det har jo fungert så fint i Irak og Afghanistan. Anonymous poster hash: a75c5...e8b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #68 Skrevet 18. august 2015 Her var det mye rare svar og folk uten empati. Jeg jobber selv på et av Norges største asylmottak og jeg elsker faktisk jobben min. Den gir meg utrolig mye i hverdagen Dere som er så skeptisk, får ta dere en omvisning på et mottak. Se hvordan vi jobber, hva vi gjør og se at beboere ikke er så ille som dere skal ha det til. Mottaket jeg jobber på, har nå nesten 600 beboere og vi har fått lite klager fra naboer. Vi driver også med motsatt integrering, dvs at naboer skal bli integrert i mottaket og ikke omvendt. Det har fungert supert og vi får masse gode skussmål i nærområdet. Og til tross for at vi nå har nesten 600 beboere, så er det lite bråk på mottaket. Rett og slett p.g.a det jeg sa med integreringen. Og rett og slett fordi folk ønsker å være venner med hverandre, enten de er fra Syria eller Eritrea f.eks De blir venner med hverandre veldig fort og respekterer hverandre. Og jeg må si jeg blir sjokkert når folk her inne mener at man bare skal la flyktninger drukne eller sende dem tilbake til hjemlandet. Har dere i det hele tatt satt dere inn hva folk fra f.eks Syria går gjennom i hjemlandet? Det er ikke rent lite..... Små barn som vokser opp i krig. Vi i Norge kan ikke forestille oss hvordan det er faktisk. Også kommer de til Norge og er så takknemlig for å få leve i fred, ikke være redd for å bli drept og rett og slett få ha det trygt og godt. Mange av de jeg møter i jobben min er så takknemlig for den hjelpen de får på mottaket. De er også veldig høflige Norge har da virkelig plass til mer enn bare nordmenn. Ja til et mangfold, sier nå bare jeg. Nevnte jeg at jeg elsker jobben min? Ja, det gjorde jeg og jeg gleder meg til hver dag på jobb. Og ikke bare det, jeg jobber i et multinasjonalt arb.miljø og jeg har kollegaer fra flere land Vi har det sosialt og godt sammen på jobb Og det viser jo at flyktninger også er villige til å jobbe, når de har lært seg norsk. Noe sier meg at du ikke er etnisk norsk. Ikke at det har noen betydning. Det høres veldig fint og utopisk ut, det du forteller. Spesielt det med at de norske blir integrert inn i mottaket. Det er viktig å sette standarden tidlig. Anonymous poster hash: a75c5...e8b
Mardina Skrevet 18. august 2015 #69 Skrevet 18. august 2015 Noe sier meg at du ikke er etnisk norsk. Ikke at det har noen betydning. Det høres veldig fint og utopisk ut, det du forteller. Spesielt det med at de norske blir integrert inn i mottaket. Det er viktig å sette standarden tidlig. Anonymous poster hash: a75c5...e8b Da tar du feil, jeg er født og oppvokst i Norge Men som du sier, det har ikke noe si. Liker jobben min uansett
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #70 Skrevet 18. august 2015 Her var det mye rare svar og folk uten empati. Jeg jobber selv på et av Norges største asylmottak og jeg elsker faktisk jobben min. Den gir meg utrolig mye i hverdagen Dere som er så skeptisk, får ta dere en omvisning på et mottak. Se hvordan vi jobber, hva vi gjør og se at beboere ikke er så ille som dere skal ha det til. Mottaket jeg jobber på, har nå nesten 600 beboere og vi har fått lite klager fra naboer. Vi driver også med motsatt integrering, dvs at naboer skal bli integrert i mottaket og ikke omvendt. Det har fungert supert og vi får masse gode skussmål i nærområdet. Glad jeg ikke bor i det naboøaget der hvis det stilles krav til at jeg skal integreres. Jeg er norsk og skal da ikke integreres i mitt eget hjemland og nabolag Og til tross for at vi nå har nesten 600 beboere, så er det lite bråk på mottaket. Rett og slett p.g.a det jeg sa med integreringen. Og rett og slett fordi folk ønsker å være venner med hverandre, enten de er fra Syria eller Eritrea f.eks De blir venner med hverandre veldig fort og respekterer hverandre. Jada, det har vi sett masse eksempler på. Å ingen av de driver med noe ulovlig og kriminelt Og jeg må si jeg blir sjokkert når folk her inne mener at man bare skal la flyktninger drukne eller sende dem tilbake til hjemlandet. Har dere i det hele tatt satt dere inn hva folk fra f.eks Syria går gjennom i hjemlandet? Det er ikke rent lite..... Små barn som vokser opp i krig. Vi i Norge kan ikke forestille oss hvordan det er faktisk. Vi sier jo ikke at vi ikke skal hjelpe dem. Men hjelpe dem i hjemlandet. Også kommer de til Norge og er så takknemlig for å få leve i fred, ikke være redd for å bli drept og rett og slett få ha det trygt og godt. Mange av de jeg møter i jobben min er så takknemlig for den hjelpen de får på mottaket. De er også veldig høflige Joda, vi har sett hvordan de "takker" Norge ved å begå kriminelle handlinger, voldtekt og drap. Norge har da virkelig plass til mer enn bare nordmenn. Ja til et mangfold, sier nå bare jeg. Bare så synd at vi ikke har midler til å hjelpe våre egne. Vi har dårlige skoler der det mangler bemanning. De eldre her i landet må lide fordi at de ikke får all den hjelpen de trenger. For ikke å snakke om syke. Nevnte jeg at jeg elsker jobben min? Ja, det gjorde jeg og jeg gleder meg til hver dag på jobb. Og ikke bare det, jeg jobber i et multinasjonalt arb.miljø og jeg har kollegaer fra flere land Vi har det sosialt og godt sammen på jobb Og det viser jo at flyktninger også er villige til å jobbe, når de har lært seg norsk. Jeg elsker også jobben min. Jeg jobber med eldre, innen pleien. Men jeg er ofte lei meg og føler stadig at vi ikke gjør en bra nok jobb da vi stadig er underbemannet og mangler personale med kompetanse. Det er en skam at de som har bygd opp landet vårt etter krigen skal måtte føle at de er til bry når de må ha hjelp. Anonymous poster hash: 065fd...883 5
Gjest Trollkarlen Skrevet 18. august 2015 #71 Skrevet 18. august 2015 Ha, ha, ha. ALLTID argumentet om "muh matretter". Som om det ikke går an å lære seg noen nye retter uten å ha et asylmottak i bakgården. Utdyp gjerne hva denne "osv" går ut på. Som om "eksotisk" mat ligger høyt på listen av ting som er viktig i livet.
Example Skrevet 18. august 2015 #72 Skrevet 18. august 2015 Kan tenke meg at du fremstiller saken svært ensidig her. Spesielt når det gjelder at maboene integreres i mottaket. Tror få nordmenn vil godta å endre seg og sitt liv i særlig grad for å tilpasse seg et slikt mottak. Og hva konkret mener du med det? 1
Drizzt Skrevet 18. august 2015 #73 Skrevet 18. august 2015 Jeg forstår jo at språk er viktig. Men det er jo slik at man selv velger og flytte til Norge. Da bør man også ha ansvar for og ha lært seg språket. Flytter jeg til eks. Italia. Så vil nok ikke myndighetene der betale for at jeg skal lære språket, samt mitt morsmål også. Så for og sette begrensninger av asylstrømmen. Burde man også stille krav og krav om at innen en tid skal språket sitte muntlig. Ellers rett ut. Jeg vet jo at slikt aldri vil bli gjennomført. Men det er mine prinsipper. Jeg forstår jo at språk er viktig. Men det er jo slik at man selv velger og flytte til Norge. Da bør man også ha ansvar for og ha lært seg språket. Flytter jeg til eks. Italia. Så vil nok ikke myndighetene der betale for at jeg skal lære språket, samt mitt morsmål også. Så for og sette begrensninger av asylstrømmen. Burde man også stille krav og krav om at innen en tid skal språket sitte muntlig. Ellers rett ut. Jeg vet jo at slikt aldri vil bli gjennomført. Men det er mine prinsipper. Hvis man velger selv å flytte til et annet land, da har man ansvaret alene, ja. Men noen grupper velger ikke, de blir sendt hit. De, mener jeg, stiller seg i en litt annerledes posisjon. Selvfølgelig må det være et krav at innen en rimelig kort tid man har behersket norsk skriftlig og muntlig på et godt nok nivå (bortsett fra de som av åpenbare grunner mangler evne til dette). Ellers viser man ikke nok vilje til å bli en del av samfunnet og da har man strengt talt ikke noe her å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #74 Skrevet 18. august 2015 Ja hva er det med innvandrere og SYKLER? Jeg har skjønnt de har en greie for sykler... Anonymous poster hash: 7deeb...9f8 Lett å ta og de bruker dem for å komme seg rundt omkring gratis tenker jeg. Jeg ble selv frastjålet en sykkel engang og mot alle odds så ringte Politiet noen uker senere og fortalte at de hadde funnet den, hvem som tok den vet jeg ikke, men da jeg fant ut at den var stjålet så gikk jeg meg en tur bortom asylmottaket for å se om jeg kunne finne den. Mens jeg gikk forbi sykkelstativene med drøssevis av ulåste sykler og så etter sykkelen min så satt det 4 gutter på en benk ved inngangen og kniste høylytt akkurat som at de forstod at jeg var og lette etter en stjålet sykkel. Anonymous poster hash: d3a92...0a5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #75 Skrevet 19. august 2015 Lett å ta og de bruker dem for å komme seg rundt omkring gratis tenker jeg. Jeg ble selv frastjålet en sykkel engang og mot alle odds så ringte Politiet noen uker senere og fortalte at de hadde funnet den, hvem som tok den vet jeg ikke, men da jeg fant ut at den var stjålet så gikk jeg meg en tur bortom asylmottaket for å se om jeg kunne finne den. Mens jeg gikk forbi sykkelstativene med drøssevis av ulåste sykler og så etter sykkelen min så satt det 4 gutter på en benk ved inngangen og kniste høylytt akkurat som at de forstod at jeg var og lette etter en stjålet sykkel. Anonymous poster hash: d3a92...0a5 Selvsagt forstod de. De er ikke dumme og de vet at det er galt å stjele. Det er takka for at de får komme hit Anonymous poster hash: 065fd...883
Mardina Skrevet 19. august 2015 #76 Skrevet 19. august 2015 Her var det mye rare svar og folk uten empati. Jeg jobber selv på et av Norges største asylmottak og jeg elsker faktisk jobben min. Den gir meg utrolig mye i hverdagen Dere som er så skeptisk, får ta dere en omvisning på et mottak. Se hvordan vi jobber, hva vi gjør og se at beboere ikke er så ille som dere skal ha det til. Mottaket jeg jobber på, har nå nesten 600 beboere og vi har fått lite klager fra naboer. Vi driver også med motsatt integrering, dvs at naboer skal bli integrert i mottaket og ikke omvendt. Det har fungert supert og vi får masse gode skussmål i nærområdet. Glad jeg ikke bor i det naboøaget der hvis det stilles krav til at jeg skal integreres. Jeg er norsk og skal da ikke integreres i mitt eget hjemland og nabolag Og til tross for at vi nå har nesten 600 beboere, så er det lite bråk på mottaket. Rett og slett p.g.a det jeg sa med integreringen. Og rett og slett fordi folk ønsker å være venner med hverandre, enten de er fra Syria eller Eritrea f.eks De blir venner med hverandre veldig fort og respekterer hverandre. Jada, det har vi sett masse eksempler på. Å ingen av de driver med noe ulovlig og kriminelt Og jeg må si jeg blir sjokkert når folk her inne mener at man bare skal la flyktninger drukne eller sende dem tilbake til hjemlandet. Har dere i det hele tatt satt dere inn hva folk fra f.eks Syria går gjennom i hjemlandet? Det er ikke rent lite..... Små barn som vokser opp i krig. Vi i Norge kan ikke forestille oss hvordan det er faktisk. Vi sier jo ikke at vi ikke skal hjelpe dem. Men hjelpe dem i hjemlandet. Også kommer de til Norge og er så takknemlig for å få leve i fred, ikke være redd for å bli drept og rett og slett få ha det trygt og godt. Mange av de jeg møter i jobben min er så takknemlig for den hjelpen de får på mottaket. De er også veldig høflige Joda, vi har sett hvordan de "takker" Norge ved å begå kriminelle handlinger, voldtekt og drap. Norge har da virkelig plass til mer enn bare nordmenn. Ja til et mangfold, sier nå bare jeg. Bare så synd at vi ikke har midler til å hjelpe våre egne. Vi har dårlige skoler der det mangler bemanning. De eldre her i landet må lide fordi at de ikke får all den hjelpen de trenger. For ikke å snakke om syke. Nevnte jeg at jeg elsker jobben min? Ja, det gjorde jeg og jeg gleder meg til hver dag på jobb. Og ikke bare det, jeg jobber i et multinasjonalt arb.miljø og jeg har kollegaer fra flere land Vi har det sosialt og godt sammen på jobb Og det viser jo at flyktninger også er villige til å jobbe, når de har lært seg norsk. Jeg elsker også jobben min. Jeg jobber med eldre, innen pleien. Men jeg er ofte lei meg og føler stadig at vi ikke gjør en bra nok jobb da vi stadig er underbemannet og mangler personale med kompetanse. Det er en skam at de som har bygd opp landet vårt etter krigen skal måtte føle at de er til bry når de må ha hjelp. Anonymous poster hash: 065fd...883 Det er selvfølgelig ikke krav at absolutt alle skal delta på integreringen, det er frivillig. Hadde du fortsatt å lese det jeg skrev, så hadde du sett at vi får lite klager fra naboer. Det er for meg et tegn på at integreringen fungerer! Du tar tydeligvis alle asylsøkere over en kam og mener at ALLE begår kriminelle handlinger. Det er faktisk ikke tilfelle! Det hadde du sett, hvis du hadde satt deg inn i hvordan vi jobber og hva vi gjør hver dag. Kriminalitet er nulltoleranse hos oss og det funker faktisk. Jeg er nysgjerring på hvordan du mener vi skal hjelpe dem i hjemlandet? Når hjemlandet er preget av krig og lemlester og at man risikerer å bli drept, bare man beveger seg utenfor nesten. Som sagt, ta gjerne en titt på hvordan det er i f.eks Syria, så tenker jeg pipa får en annen lyd.
Mardina Skrevet 19. august 2015 #77 Skrevet 19. august 2015 Kan tenke meg at du fremstiller saken svært ensidig her. Spesielt når det gjelder at maboene integreres i mottaket. Tror få nordmenn vil godta å endre seg og sitt liv i særlig grad for å tilpasse seg et slikt mottak. Og hva konkret mener du med det? Det er ikke snakk om at normenn/naboer skal forandre hele sitt liv, hvis det er et asylmottak i nærheten. Det er frivillig å komme til oss og se hvordan vi jobber. Vi tvinger ingen. Jeg jobber faktisk på et av de største mottakene og som jeg sa, vi har lite problemer med kriminalitet. At det skjer blandt flyktninger, har jeg ikke sagt.... Men ikke ALLE driver med denslags!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #78 Skrevet 19. august 2015 Det er selvfølgelig ikke krav at absolutt alle skal delta på integreringen, det er frivillig. Hadde du fortsatt å lese det jeg skrev, så hadde du sett at vi får lite klager fra naboer. Det er for meg et tegn på at integreringen fungerer! Du tar tydeligvis alle asylsøkere over en kam og mener at ALLE begår kriminelle handlinger. Det er faktisk ikke tilfelle! Det hadde du sett, hvis du hadde satt deg inn i hvordan vi jobber og hva vi gjør hver dag. Kriminalitet er nulltoleranse hos oss og det funker faktisk. Jeg er nysgjerring på hvordan du mener vi skal hjelpe dem i hjemlandet? Når hjemlandet er preget av krig og lemlester og at man risikerer å bli drept, bare man beveger seg utenfor nesten. Som sagt, ta gjerne en titt på hvordan det er i f.eks Syria, så tenker jeg pipa får en annen lyd. For å hjelpe de der de er så må FN og Nato å banen. Du mener da ikke at alle som kommer fra krigsherjede land skal få komme til Norge? Landet vårt vil til slutt bli overbefolket og står også i fare for krig og lemlesting når de som bedriver dette i sine land kommer hit. Anonymous poster hash: 065fd...883 2
Drizzt Skrevet 19. august 2015 #79 Skrevet 19. august 2015 Vi driver også med motsatt integrering, dvs at naboer skal bli integrert i mottaket og ikke omvendt. Det har fungert supert og vi får masse gode skussmål i nærområdet. Hva? Integrerer dere nordmenn i Norge? Det var noen rare greier som skjer der i deres nabolag ... 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #80 Skrevet 19. august 2015 Jeg vokste opp i gangavstand fra et asylmottak, har aldri hatt noe problemet med det. Det mest kriminelle fra den kanten var stjeling av sykler en periode, men det ble gjort av i grupper med både utenlandske og norske ungdomspøbler. Utover det opplevde vi aldri noe grumst, så lenge mottaket tar tak i integrering og utdanning tidlig så går det bra. Anonymous poster hash: b21d1...063
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå