Gå til innhold

Asylmottak i nabolaget

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde kjempet mot med nebb og klør. Og det gjør jo faktisk de aller fleste som får beskjed om at asylmottak er planlagt i nabolaget.

Anonymous poster hash: 97379...ec9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel et krav at det skal være både skole og matbutikk i gangavstand til et asylmottak. Dermed må de inn i lokalsamfunnet. 

Vi har jo også sett nok av eksempler der asylmottakere sultestreiker og gjør hærverk når de blir plassert i uattraktive strøk. 

Anonymous poster hash: 065fd...883

Nå vil jeg endre alt som man har satt som krav. Jeg vil ha lukkede strengt bevoktete mottak, pga. erfaring når vi vet at det koster liv og ikke ha det. Derfor bør asylmottak ligge lengst unna befolkede strøk. Mennesker som får opphold skal straks ut av mottak og inn i lokalsamfunnet. Mennesker med avslag skal sendes ut så fort som mulig. På den måten sparer vi liv her i landet og ikke minst kostnader.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde kjempet mot med nebb og klør. Og det gjør jo faktisk de aller fleste som får beskjed om at asylmottak er planlagt i nabolaget.

Hva mener du skal gjøres med asylsøkerne da? Skal de få opphold eller sendes tilbake?

De blir jo ikke plutselig "snille" borgere om de får opphold. 

Skrevet

Ja det viser seg ofte da at AP, SV og FrP folk står sammen. Vi ser da at SV og AP folk snur.

• Liker 4
Skrevet

Nå vil jeg endre alt som man har satt som krav. Jeg vil ha lukkede strengt bevoktete mottak, pga. erfaring når vi vet at det koster liv og ikke ha det. Derfor bør asylmottak ligge lengst unna befolkede strøk. Mennesker som får opphold skal straks ut av mottak og inn i lokalsamfunnet. Mennesker med avslag skal sendes ut så fort som mulig. På den måten sparer vi liv her i landet og ikke minst kostnader.

Helt enig med deg. Men nordmenn er så "dumme" og skal ta imot alle og integrere de. Alle skal få hjelp. Vi har ikke lenger økonomi til å hjelpe våre egne engang.

Tror nok ikke det vil skje at vi får lukkede mottak og at de med avslag blir sendt ut i løpet av kort tid. Det vil jo gi et dårlig rykte for Norge. 

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du skal gjøres med asylsøkerne da? Skal de få opphold eller sendes tilbake?De blir jo ikke plutselig "snille" borgere om de får opphold.  Anonymous poster hash: 065fd...883

De kan bygge mottaket i DITT nærområde. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

• Liker 4
Skrevet

De kan bygge mottaket i DITT nærområde. :)

Å nei du. Jeg vil ikke ha de inn i landet engang. Jeg mener at det må bli slutt på å redde alle båtflyktningene. La de drukne. Ja det er brutalt, men de slutter å komme hvis de vet at det ikke er hjelp å få.

Hjelp de heller der de er. 

• Liker 6
Skrevet

Helt enig med deg. Men nordmenn er så "dumme" og skal ta imot alle og integrere de. Alle skal få hjelp. Vi har ikke lenger økonomi til å hjelpe våre egne engang.

Tror nok ikke det vil skje at vi får lukkede mottak og at de med avslag blir sendt ut i løpet av kort tid. Det vil jo gi et dårlig rykte for Norge. 

Nordmenn er kjent for å være naive. Det er mange såkalte intellektuelle som er det vi på godt Norsk vil kalle dum. Spesielt når vi snakker om asyl og flyktninger. Jeg undrer meg over hvor mange liv som må ødelegges før man forstår at lukkede asylmottak er noe vi må ha? Hvor mange liv vil PK eliten ødelegge? Vi har erfaring og vi vet. Men sitter der totalt handlingslammet.

• Liker 2
Skrevet

Ja hva er det med innvandrere og SYKLER? Jeg har skjønnt de har en greie for sykler... :klo:

Anonymous poster hash: 7deeb...9f8

Veldig lett å stjele, oppbevare og omsette. Det er også nesten umulig å bli tatt ved mindre man blir tatt akkurat i det man tar sykkelen,

Anonymous poster hash: a733a...610

Skrevet

Å nei du. Jeg vil ikke ha de inn i landet engang. Jeg mener at det må bli slutt på å redde alle båtflyktningene. La de drukne. Ja det er brutalt, men de slutter å komme hvis de vet at det ikke er hjelp å få.

La dem drukne???

Sånt sier man bare ikke. Ellers har du rett, man kan hjelpe i nærområdene, man kan samle en styrke fra nato, eller FN som skaper ro på sikt, og man kan danne en blokade som stanser kriminelle bander fra å smugle desperate mennesker for penger.

• Liker 2
Skrevet

La dem drukne???

Sånt sier man bare ikke. Ellers har du rett, man kan hjelpe i nærområdene, man kan samle en styrke fra nato, eller FN som skaper ro på sikt, og man kan danne en blokade som stanser kriminelle bander fra å smugle desperate mennesker for penger.

Hvordan stopper man eller flyktningestrømmen?

De vet jo at det er hjelp å få i europa. Om det nå skaffes hjelp der de kommer fra, så hjelper ikke det, for det er mer attraktivt for dem her. Eneste som kan stoppe strømmen som er nå er rett og slett og ikke redde de, og nekte de å komme inn i europa. 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan stopper man eller flyktningestrømmen?

De vet jo at det er hjelp å få i europa. Om det nå skaffes hjelp der de kommer fra, så hjelper ikke det, for det er mer attraktivt for dem her. Eneste som kan stoppe strømmen som er nå er rett og slett og ikke redde de, og nekte de å komme inn i europa. 

Du må jo lese svaret i sin helhet før du selv svarer. Da slipper du stille de spørsmålene om igjen:)

Skrevet

Nei vi kan ikke stå å se mennesker bli drept. Det er helt uakseptabelt. Vi må hjelpe dem på havet. Men bygge institusjoner i deres naboland. Der bør søknader behandles og personer med godkjent søknad fordeles mellom FN land.

Skrevet

Jeg også regner med det hadde blitt slutt på cruisene om de respektive lands marine hadde skutt et par båter i senk. Brutalt ja, men preventivt hadde det vært.

Anonymous poster hash: 60916...37e

• Liker 4
Skrevet

Det patruljerer jo båter i Middelhavet som plukker opp og frakter disse folka til Italia eller lignende. Dermed blir det langt mer lukrativt for bakmenn som arrangerer disse gamle rustholkene fra Afrika, ettersom det er mye større mulighet for suksess og at folkene som betaler for denne overfarten kommer helt frem til Europa.

Dersom alle båtene hadde patruljert rett utenfor kysten av Afrika, og sendt alle disse folka hjem igjen med en eneste gang. Så ville ingen giddet å betale store summer til bakmenn som arrangerer dette. Dermed hadde ingen tatt denne veien til Europa, og ingen hadde druknet på havet. Men fordi båtene plukker opp så mange folk, så vil flere og flere betale enda større summer til folk som kan sende dem i synkeferdige baljer over havet. Dermed drukner det jo enda fleire i Middelhavet fordi europeiske båter ikke klarer å plukke om alle sammen.

Anonymous poster hash: bc016...c9f
  • Liker 5
Skrevet

Litt utenfor tema, men denne båtflyktning-diskusjonen minner meg alltid om når Castro skippet alle kriminelle m/familier ut av Cuba og over til Miami i 1980. Byen fikk enorme mengder søppel inn som de ikke kunne håndtere, og Miami ble et helvete de neste 15 årene med enorm kriminalitet, rekordhøye mordstatistikker, korrupsjon ut av en annen verden og mye fattigdom. På en måte et Sverige 2015 i miniatyr. 

• Liker 5
Skrevet

Erdet gteit at kommunen bestemmer seg for å bygge et asylmottak i nabolaget, og dermed raserer verdien av eiendommene i området?

Anonymous poster hash: 487ca...585

Støtter du flertallsstyre? Isåfall er det for deg "greit". 

Skrevet

Jeg også regner med det hadde blitt slutt på cruisene om de respektive lands marine hadde skutt et par båter i senk. Brutalt ja, men preventivt hadde det vært.

Det er i hvertfall bra at du sammenligner samme typen ting. For cruise passasjerer som legger igjen penger kontra traumatiserte innvandrere som dreper og voldtar (alle gjør selvsagt ikke dette) er helt det samme...

Skrevet

Ser at det mest sannsynlig er helt bortkastet å forsøke seg med et seriøst svar i denne tråden, men jeg prøver allikevel.....
Vi har 3 asylmottak i mitt nærområde. Ett av de er i samme boligstrøk, de andre innenfor få kilometer. Før disse asylmottakene kom var det masse skremselspropaganda om hvordan kriminaliteten ville blomstre, hvor mye narkotika som ville komme til bygda og hvordan alle jentene i nabolaget ville bli voldtatt....
Fakta er at etter 4-5 år med asylmottak har det ikke blitt registrert mer vinningskriminalitet, det har ikke blitt avdekket noe narkotikatrafikk (utenom det som allerede var fra før, blant lokalbefolkningen) og den eneste voldtekten som er anmeldt ble utført av en norsk, hvit turist på skiferie.

Jeg skal ikke påstå at asylmottakene har beriket lokalmiljøet, da vi knapt nok ser noe til noen av de som bor der, men det har i alle fall ikke forringet noe.

Til dere som mener at alle asylmottak burde plasseres lang unna folk: Hvordan mener dere at folkene her skal kunne klare å bli integrert i det norske samfunnet? Hva tror dere egentlig isolasjon gjør med allerede skadede sinn? Det har jo vist seg flere ganger at asylmottak som er avskåret fra omverden har mere opptøyer og bråk enn de som er sentrumsnære.

Det er jo faktisk slik at de som sitter på et asylmottak venter på å få saken sin behandlet. de venter på å få vite om de får varig opphold eller ikke. Hvorfor skulle de være interessert i å lage bråk? Da vet de jo i alle fall at de ikke får bli! Det er ofte ikke de som sitter i asylmottak som befinner seg høyest på statistikken når vi ser på kriminalitet. Det er heller de som har fått avslag, og ikke har blitt kastet ut enda, de som er her på ulovlig opphold og i enkelte saker de som har fått opphold på falskt grunnlag.

Selvsagt finnes det enkeltepisoder som strider mot dette, men i all hovedsak er det ikke noen grunn tl å frykte asylmottak i nærområdet.
(I tillegg får jo kommunen en god slump med ekstra penger for å ta i mot asylsøkere....så her drypper det litt på alle.....)

Anonymous poster hash: f7e3c...d4a
Skrevet

Det er i hvertfall bra at du sammenligner samme typen ting. For cruise passasjerer som legger igjen penger kontra traumatiserte innvandrere som dreper og voldtar (alle gjør selvsagt ikke dette) er helt det samme...

Med cruisene mente jeg selvsagt båtene med flyktninger :klaske: .

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...