Gå til innhold

Asylmottak i nabolaget

Fremhevede innlegg

Skrevet

Erdet gteit at kommunen bestemmer seg for å bygge et asylmottak i nabolaget, og dermed raserer verdien av eiendommene i området?

Anonymous poster hash: 487ca...585

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For er spørsmål? Klart det er greit.

Anonymous poster hash: 60916...37e
  • Liker 4
Skrevet

For er spørsmål? Klart det er greit.

Kan jeg spørre: Du eier ikke hus i et nabolag hvor det kan tenkes å opprette et asylmottak?

• Liker 13
Skrevet

Kan jeg spørre: Du eier ikke hus i et nabolag hvor det kan tenkes å opprette et asylmottak?

Asylmottak er asylmottak. Mulighet for å stifte nye vennskap kan faktisk være positivt, lære noen eksotiske matretter osv. 

Anonymous poster hash: 2b5c8...58c

• Liker 1
Skrevet

Asylmottak er asylmottak. Mulighet for å stifte nye vennskap kan faktisk være positivt, lære noen eksotiske matretter osv. 

Helt sikkert mange positive sider.

Men du svarte ikke på spørsmålet.

Og, ser du slett ingen problemer?

• Liker 5
Skrevet

Sålenge staten er villig til å kjøpe din bolig til markedspris slik at du kan flytte bort og får forkjøpsrett på kremplasseringer der man ønsker å bo ser jeg ikke så mange problemer med det.

Anonymous poster hash: 1671f...ca2
  • Liker 9
Skrevet

Asylmottak er asylmottak.

Hva du prøver å si?

Mulighet for å stifte nye vennskap kan faktisk være positivt

Sier du at folk ikke kan bli venner med andre enn innvandrere?

lære noen eksotiske matretter osv. 

Ha, ha, ha. ALLTID argumentet om "muh matretter". Som om det ikke går an å lære seg noen nye retter uten å ha et asylmottak i bakgården. Utdyp gjerne hva denne "osv" går ut på.

• Liker 3
Skrevet

Helt sikkert mange positive sider.

Men du svarte ikke på spørsmålet.

Og, ser du slett ingen problemer?

Ikke meg du siterte. Nei, jeg ser ingen problemer... Alt er bare Kumbaya og fred og fryd fra første stund. 

Skrevet

Hva du prøver å si?

Sier du at folk ikke kan bli venner med andre enn innvandrere?

Ha, ha, ha. ALLTID argumentet om "muh matretter". Som om det ikke går an å lære seg noen nye retter uten å ha et asylmottak i bakgården. Utdyp gjerne hva denne "osv" går ut på.

Asylmottak er bare et asylmottak. Det er ikke en ansamling med romvesener. 

Selvsagt kan man bli venner med andre enn asylsøkere. 

Jo, det er selvsagt mulig å lære seg matretter uten også, men det er noe med at Abdul, som er utdannet kokk i Eritrea kan lære deg de lokale variasjonene og således gjøre en aldri så liten touch. 

• Liker 1
Skrevet

Asylsøkerne snakker jo faktisk ikke norsk, og knapt nok engelsk.

Hvordan forventer folk her at det egentlig skal foregå noen særlig kommunikasjon da?

Anonymous poster hash: bc016...c9f
  • Liker 11
Skrevet

Hvorfor så negative til asylmottak i eget nabolag? Vi nordmenn skal jo være så inkluderende å ønske våre nye landsmenn hjertelig velkommen til landet vårt og våre sosiale goder.

Eller skjønner folk alvoret og konsekvensene av at Norge tar imot så mange alsylsøkere når de får de i sitt eget nabolag? 

Anonymous poster hash: 065fd...883
  • Liker 9
Skrevet

Irrelevant.

Klaaaaaart det er greit å få et asylmottak i nabolaget? Hvem drømmer ikke om det?

Tenk bare på den kulturelle berikelsen, det rolige nabolaget, den hyggelige småpraten om religioner og dens forskjeller, at alle de ledige stillingene i området blir besatt, ja jeg kan nevne i fleng.

Dette må da tvert imot ØKE verdien på eiendommene i området, vel???

• Liker 2
Skrevet

Irrelevant. Klaaaaaart det er greit å få et asylmottak i nabolaget? Hvem drømmer ikke om det? Tenk bare på den kulturelle berikelsen, det rolige nabolaget, den hyggelige småpraten om religioner og dens forskjeller, at alle de ledige stillingene i området blir besatt, ja jeg kan nevne i fleng. Dette må da tvert imot ØKE verdien på eiendommene i området, vel??? Anonymous poster hash: 60916...37e

Men det er jo ikke nok jobber!!

Anonymous poster hash: 059c0...e6f

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo ikke nok jobber!!

Anonymous poster hash: 059c0...e6f

Du sier ikke??

Skrevet

Det ble bygd asylmotak på ett fjell engang.. tror dere ikke de kjeltringene gikk lenger enn langt for å stjele og herje? Mange hytte-eiere rundt der meldte om innbrudd, og det er lite koselig når sånt foregår på ett sted der det aldri var innbrudd før. Men jeg får vel rette på ordet "aldri" så da får vi vel heller skrive at det var sjeldent før.

Anonymous poster hash: 7deeb...9f8
  • Liker 4
Skrevet

Det ble bygd asylmotak på ett fjell engang.. tror dere ikke de kjeltringene gikk lenger enn langt for å stjele og herje? Mange hytte-eiere rundt der meldte om innbrudd, og det er lite koselig når sånt foregår på ett sted der det aldri var innbrudd før. Men jeg får vel rette på ordet "aldri" så da får vi vel heller skrive at det var sjeldent før.

Jeg bor et par hundre meter fra et asylmottak i en av landets største byer. Det kommer en bil fra Politiet eller kommunen minst en gang i uka som fylles opp med sykler. Har også lagt merke til dyre barnevogner som har stått forlatt utenfor. 

Anonymous poster hash: d3a92...0a5

• Liker 9
Skrevet

Jeg bor et par hundre meter fra et asylmottak i en av landets største byer. Det kommer en bil fra Politiet eller kommunen minst en gang i uka som fylles opp med sykler. Har også lagt merke til dyre barnevogner som har stått forlatt utenfor. 

Så flott da. Flott at asylsøkerne har noe å fylle tiden med. For vi vil jo så gjerne ønske de velkommen til oss. Vil vi ikke.

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt er slikt ikke greit. Asylmottak bør bygges langt unna bebygde strøk. Ingen som er der skal på noen måte inn i lokalsamfunnet, før eventuelt opphold. Derfor viktig og stemme riktig i kommunevalget.

• Liker 11
Skrevet

Ja hva er det med innvandrere og SYKLER? Jeg har skjønnt de har en greie for sykler... :klo:

Skrevet

Selvsagt er slikt ikke greit. Asylmottak bør bygges langt unna bebygde strøk. Ingen som er der skal på noen måte inn i lokalsamfunnet, før eventuelt opphold. Derfor viktig og stemme riktig i kommunevalget.

Det er vel et krav at det skal være både skole og matbutikk i gangavstand til et asylmottak. Dermed må de inn i lokalsamfunnet. 

Vi har jo også sett nok av eksempler der asylmottakere sultestreiker og gjør hærverk når de blir plassert i uattraktive strøk. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...