Gå til innhold

Har jeg lov å sparke hunder som kommer og bjeffer mot meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hvis barnet kommer løpende mot meg med noe skarpt på en aggressiv måte så blir det sparket til ja. Vær du sikker.

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

 

Barn kan bite, klype, slå og sparke ganske hardt. Kan jeg fremdeles sparke til ungen din?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge din logikk er det din jobb å forhindre dette gjennom å lærere deg å lese barnets tegn. Hvor er logikken? Ikke din unge/hund - ikke ditt ansvar å passe på

Anonymous poster hash: 8e829...da4

 

Poenget er at det ikke er ok å sparke noen bare fordi de kommer mot deg, smarten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting kan jeg si deg; sparker du bikkja mi så får du juling så tenna fyker.

 

 

Anonymous poster hash: e2835...ad3

 

 

OOO badass.

Anonymous poster hash: 33d91...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det ikke er ok å sparke noen bare fordi de kommer mot deg, smarten.

 

Hvis jeg tolker situasjonen som truende så er det greit jo. Og en bjeffende hund er truende, spesielt for de som ikke har hund selv.

Anonymous poster hash: 33d91...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

OOO badass.

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

OOO uhm eh.. idiot! Jeg er faktisk dønn seriøs, bruker du vold må du regne me vold tilbake. Hund er kanskje ett dyr for deg, men familiemedlem for andre.

Anonymous poster hash: e2835...ad3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

OOO uhm eh.. idiot! Jeg er faktisk dønn seriøs, bruker du vold må du regne me vold tilbake. Hund er kanskje ett dyr for deg, men familiemedlem for andre.

Anonymous poster hash: e2835...ad3

 

 

Hadde jeg sett en hundeier agere voldelig mot noen som forsvarte seg mot en aggressiv og truende hund så hadde vedkommende fått en smak av egen medisin. Og i motsetning til deg så kan jeg si med sikkerhet at det ville blitt en særdeles suksessfull handling fra min side. 

Anonymous poster hash: 33d91...104

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom ut porten der jeg bodde engang under båndtvang, og da kom en engelsk setter løpende. Jeg misliker de, for de flyr overalt og aldri en jævla eier som har kontroll på de krapylene der. Så jeg ser den komme springene mot meg og dachsen, hun hadde litt revir instinkter så jeg vet jo hva som vil skje her så i det bikkja kommer i passe avstand sparker jeg den i siden så den flyr ut i veien. Ble nesten håndgemeng med eieren, kan vel si at han ble lite fornøyd det korte jeg husker av samtalen: 

 

Eieren: Det gjør du aldri igjen!

 

Jeg: Det gjør jeg så fort en hund uten bånd nærmer seg meg når det er båndtvang eller at eieren eller du ikke har kontroll på dyret ditt. Jeg har min hund i bånd og det burde tydeligvis din hund også vært.

 

 

Jeg hadde neppe gjort noe sånt om jeg ikke hadde hatt en hund som var litt aggressiv på sin egen eiendom, men poenget er at har ikke eieren kontroll og du føler deg truet så får du gjøre det. Ingen hindrer deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis jeg tolker situasjonen som truende så er det greit jo. Og en bjeffende hund er truende, spesielt for de som ikke har hund selv.

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

 

Skrikende unger er truende for hørselen min. Kan jeg sparke dem?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde jeg sett en hundeier agere voldelig mot noen som forsvarte seg mot en aggressiv og truende hund så hadde vedkommende fått en smak av egen medisin. Og i motsetning til deg så kan jeg si med sikkerhet at det ville blitt en særdeles suksessfull handling fra min side. 

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

Hvordan vet du utfallet allerede, synsk? Du har ingen anelse hvem jeg er. Meget høye tanker om deg selv må jeg si.

Anonymous poster hash: e2835...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke en hund et barn heller

Anonymous poster hash: 8e829...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan vet du utfallet allerede, synsk? Du har ingen anelse hvem jeg er. Meget høye tanker om deg selv må jeg si.

Anonymous poster hash: e2835...ad3

 

 

Fordi måten du uttrykker deg på er gjennomgående kvinnelig, så sannsynligheten for at du skulle ha noe å stille opp med mot meg er minimal, blant annet fordi jeg er en mann som er betydelig sterkere enn gjennomsnittet, også de som har flere års rutinen innenfor seriøs styrketrening. Det ville blitt rått parti for å si det mildt.

Anonymous poster hash: 33d91...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? Jeg er ikke begeistret for barn. Kan jeg sparke ungen din? Det er din jobb å sørge for at den ikke kommer mot meg.

Og du ser ikke forskjellen på et rovdyr og et forsvarsløst lite barn? Hva faen er det som feiler folk?

Anonymous poster hash: 891b9...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og du ser ikke forskjellen på et rovdyr og et forsvarsløst lite barn? Hva faen er det som feiler folk?

Anonymous poster hash: 891b9...f10

 

 

Nei, jeg ser ikke forskjellen på en liten drittunge og en hund. Her blir det fremstilt som at alle hunder som bjeffer er agressive pitbuller.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Fordi måten du uttrykker deg på er gjennomgående kvinnelig, så sannsynligheten for at du skulle ha noe å stille opp med mot meg er minimal, blant annet fordi jeg er en mann som er betydelig sterkere enn gjennomsnittet, også de som har flere års rutinen innenfor seriøs styrketrening. Det ville blitt rått parti for å si det mildt.

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

 

Typisk bolere å være så cocky som du opptrer, har møtt en del av de. Hjelper lite me store muskler hvis du ikke kan annet enn å løfte manualer. 

 

Du vet nok jeg ikke er kvinne, det hele er bare ett dårlig forsøk på å latterligjøre meg som mann. Beklager å måtte skuffe deg, men jeg trener også styrke (uten hjelpemidler selvsagt), har tung fysisk jobb og er 190 høy,  pingle er jeg definitivt ikke. Prøv igjen.

Anonymous poster hash: e2835...ad3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Typisk bolere å være så cocky som du opptrer, har møtt en del av de. Hjelper lite me store muskler hvis du ikke kan annet enn å løfte manualer. 

 

Du vet nok jeg ikke er kvinne, det hele er bare ett dårlig forsøk på å latterligjøre meg som mann. Beklager å måtte skuffe deg, men jeg trener også styrke (uten hjelpemidler selvsagt), har tung fysisk jobb og er 190 høy,  pingle er jeg definitivt ikke. Prøv igjen.

Anonymous poster hash: e2835...ad3

 

 

Det spiller ingen rolle hvor lang du er når du åpenbart er en liten pingle med feminin uttrykksmåte og behov for å fremheve at du ikke kan mistenkes for å ta noe samt er fysisk utslitt av å ha en fysisk krevende jobb og av typen som er så urimelig at han angriper de som forsvarer seg mot angrep av rent ego. Er jo rene definisjonen på feiging, pingle, ynkrygg og som åpenbart må kompensere med stor kjeft, men vær trygg på at du kommer til å møte på folk som meg engang om du driver å truer folk som forsvarer seg om hunden din oppfører seg aggressivt. Da hjelper det ikke å ha muskler og temperament kun i kjeften, pingla. 

Anonymous poster hash: 33d91...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi måten du uttrykker deg på er gjennomgående kvinnelig, så sannsynligheten for at du skulle ha noe å stille opp med mot meg er minimal, blant annet fordi jeg er en mann som er betydelig sterkere enn gjennomsnittet, også de som har flere års rutinen innenfor seriøs styrketrening. Det ville blitt rått parti for å si det mildt.

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

 

Du kan ikke utøve vold mot en hund bare fordi du tror den er aggressiv. Ikke før den faktisk angriper deg/andre har du lov til å bruke vold. Det samme gjelder mennesker, eller synes du det hadde vært greit om jeg hadde tatt deg ned og knekt armen din med en armbar fordi jeg ikke likte hvordan du kom joggende mot meg?

 

Men det hadde vel ikke gått for du er mr. bol.

Hohohohohohohoho. :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Det spiller ingen rolle hvor lang du er når du åpenbart er en liten pingle med feminin uttrykksmåte og behov for å fremheve at du ikke kan mistenkes for å ta noe samt er fysisk utslitt av å ha en fysisk krevende jobb og av typen som er så urimelig at han angriper de som forsvarer seg mot angrep av rent ego. Er jo rene definisjonen på feiging, pingle, ynkrygg og som åpenbart må kompensere med stor kjeft, men vær trygg på at du kommer til å møte på folk som meg engang om du driver å truer folk som forsvarer seg om hunden din oppfører seg aggressivt. Da hjelper det ikke å ha muskler og temperament kun i kjeften, pingla. 

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

 

Om du føler deg truet av en hund som kommer mot deg og du er sikker på at den vil angripe fordi den bjeffer litt så er du faktisk en pingle, en pingle og kunnskapsløs... En ting er å forsvare seg mot en hund som faktisk angriper, men da ser du forskjellen. Det skal ekstremt mye til før en hund går uprovosert til angrep. Om du blir redd for en hund så sier ikke det seg selv at du er ganske feig. Mange jenteunger er tøffere enn det og kan sikkert holde den i halsbåndet til eieren kommer. :fnise:

Det gjorde jeg alltid når jeg var liten selv om hunden knurret eller glefset, så ja. Man kan være "stor", ha det i kjeften, men fortsatt være pingle, noe må man være for å frykte en simpel løs hund.

 

Får litt "Pappaen min er sterkere enn pappaen din" vibber her :babygutt:

 

Men når det er sagt, så bør man ikke ha hunden løs dersom man ikke har kontroll. Min hund, mitt ansvar :)

Anonymous poster hash: b1806...bb7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Vis meg hvor det står at det ikke er lov til å forsvare seg. Hundeeiere må forstå at folk uten hund kanskje vurderer tegnene til hunden annerledes enn de som er vant med hund.

Anonymous poster hash: 11c01...7b2

 

Er du tjukk i hue eller? Det er forskjell på å forsvare seg, og angripe. Angriper du en hund før den har angrepet deg (altså bitt!!!!!) så er det faen ikke å forsvare seg. Går en person mot deg truende men unngår å bli fysisk, så har du heller ikke lov å angripe den personen, for så å kalle det å forsvare seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

 

Hvorfor skal vanlige folk uten hundeinteresse sette seg inn i hundespråk? Hvorfor tror dere hundeeiere at alle andre skal tilegne seg samme ansvar og kunnskap om de beistene deres som dere selv? Sett deg inn i situasjonen til de som ikke liker eller er redd for hund i stedet, det burde vel være mye mer rimelig 

Anonymous poster hash: 33d91...104

 

 

Å lese på google i 5 minutter krever jaggu ikke mye. Enten får dere slutte å grine over irriterende og skummle bikkjer, eller så får dere lære dere hva slags signaler hunden gir dere. Det går ant å gjøre litt selv også, for å få det triveligere. Både for seg selv, og dyrenes skyld. Det er faktisk ikke dyrene sin feil at dere ikke gidder å lese dere opp, og sparker noen bikkja mi så blir det månelyst, det skal jeg love dere. 

 

Og foresten, de fleste hunder angriper ikke uten grunn. Står du å nistirrer en hund i øynene menes den står å knurrer eller bjeffer mot deg, så utfordrer du hunden. Sparker du eller dytter den unna da har du gått til angrep, etter og ha opptredd truende mot den. Da vil hunden forsvare seg selv med å angripe deg eller bite og trekke seg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...