Gå til innhold

Daten kalte meg stygg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Virkelig? Så du ville aldri finne på å i fortrolighet fortelle en nær venninne av deg at du gjerne skulle ønske han var kjekkere, men samtidig så er totalpakken såpass bra at det går fint? Da lurer jeg på om du deler noe som helst med dine venner, egentlig, om dere i det hele tatt har fortrolige samtaler.

Anonymous poster hash: cd396...afc

Jeg kan helt ærlig si at det kunne jeg aldri ha gjort. Hva skulle de være godt for? Selv om jeg kan gå med på at partneren min ikke er i samme klasse som fotomodeller og filmstjerner rent utseendemessig, så har jeg valgt ham av andre viktige grunner. Dersom noen antyder at han ikke har bra nok utseende ville jeg blitt såret og tatt ham i forsvar, da det er helt ubetydelig for meg. Jeg er sammen med ham på grunn av den han er og sånn han ser ut, ikke til tross for.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare kuttet han ut med beskjed om at du håper han finner en som er mere "velsignet fra naturens vegne", og at du selv ønsker å finne en som er mindre overflatisk, men tilsvarende mer empatisk fra "naturens vegne". You go girl - lykke til :-)

Karen er jo det motsatte av overfladisk. Han syntes ikke hun er pen, men ønsker fortsatt å date henne.

Skrevet

Hallo i luken, lærte mor deg å aldri tro på RYKTER?

Dette er faktisk bare et rykte, og selv om det kommer fra venners venner så betyr ikke det at det er sant. Merkelig at ingen har stilt spørsmålstegn ved dette, om det faktisk er sant. 

Hvis det er sant, stiller jo saken seg helt annerledes, men her syns jeg TS bør sjekke opp i fakta selv. F.eks spørre rett ut, istedet for å gå rundt og tenke; "ahh, han syns jeg er så stygg fordi noen sa det..." Jeg kan godt si at AB#afc er stygg, men det betyr ikke at det er sant. Det er lett å starte rykter, og det er ofte lett å tro på det.

Så sjekk opp i fakta før du gjør noe, TS. SPØR HAN!

Det er faktisk et godt poeng!

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min mangler for tiden to tenner foran (en fortann og en hjørnetann) og jeg synes helt ærlig det ser forferdelig trasig ut. Likevel kunne jeg aldri ha funnet på å klage på dette eller snakke om det til vennene mine. Jeg vil jo ikke stille kjæresten min i et dårlig lys eller dumme han ut. Jeg er glad i fyren og synes han er kjekk selv om sikkert mange av venninnene mine ikke synes han er pen. hva de tenker om utseendet hans driter jeg i, jeg har uansett ikke tenkt å gi dem grunner til å tenke negativt om han. Han er min kjæreste så jeg har litt eneretten på å synes han er en dust av og til.

Anonymous poster hash: 66060...96d
AnonymBruker
Skrevet

Hallo i luken, lærte mor deg å aldri tro på RYKTER?

Dette er faktisk bare et rykte, og selv om det kommer fra venners venner så betyr ikke det at det er sant. Merkelig at ingen har stilt spørsmålstegn ved dette, om det faktisk er sant. 

Hvis det er sant, stiller jo saken seg helt annerledes, men her syns jeg TS bør sjekke opp i fakta selv. F.eks spørre rett ut, istedet for å gå rundt og tenke; "ahh, han syns jeg er så stygg fordi noen sa det..." Jeg kan godt si at AB#afc er stygg, men det betyr ikke at det er sant. Det er lett å starte rykter, og det er ofte lett å tro på det.

Så sjekk opp i fakta før du gjør noe, TS. SPØR HAN!

Dette skjedde i begynnelsen av sommeren hvor jeg valgte å ta litt avstand fra han når jeg fant det ut. Jeg har sikre kilder på dette så det er ikke noe jeg finner opp, jeg er heller ikke typen til å tro på rykter uten å sjekke ting opp i mente. Han har ikke vært så på og det er gjerne jeg som har startet samtaler når vi skriver med hverandre. Greit nok, jeg har tenkt jeg er den som er mest interessert men at det kom til å snu etterhvert når vi ble bedre kjent. Jeg tror også han egentlig er ganske uerfaren med damer, hvert fall når det kommer til forhold. Han er nok litt sjenert og usikker har jeg tenkt, eller bare utrolig arrogant. Men jeg ville gi det en sjanse fordi vi hadde mange like interesser og scoret svært høyt med hverandre på sukker.

Etter noen uker sendte han en melding med et spørsmål noe jeg syntes var overraskende siden han har tatt veldig lite initiativ tidligere. Jeg var hos en kompis den kvelden (helg) og fortalte det, gadd ikke legge noe i mellom for han.

Noen dager senere sender jeg en konfronterende melding på hva han har sagt om meg, og jeg sier klart ifra, på en saklig måte selvsagt, hva jeg synes om oppførselen. Jeg får aldri noe svar tilbake. Jeg regner med at i hans bok ville han bare at det skulle gå litt tid og så var det glemt og vi kunne fortsette videre.

Men å si at daten er stygg vil jeg sammenligne med å fortelle en mann han har liten penis. Så stygt er det i min bok.

Jeg er forøvrig ikke stygg, ansiktet mitt er langt over middels vil jeg si, men jeg har noen kilo ekstra på kroppen uten at det er så ille som fedme. Jeg har D cup i bh str (fra naturens side såklart) og stor trent rumpe. Hva som er vakkert er selvfølgelig øyet som ser. Men jeg har aldri hørt at jeg er stygg noengang tidligere.

Han er nesten 10 år eldre enn meg, det er kanskje det som har sjokkert meg mest. At man kan være så usikker og umoden over 40.

Anonymous poster hash: 3ae70...f9b

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Tja... Jeg dater nå en mann som driver meg til vanvidd i sengen, bare jeg tenker på ham kribler det i magen og sommerfuglene flakser vilt. Og jeg begynner å bli forelsket. Men han er ikke en pen mann i utgangspunktet. Faktisk vil han nok gå som stygg for mange. Men hans personlighet er så fantastisk vakker, og hver gang jeg ser ham inn i øynene så føler jeg at jeg drukner. Og jeg tenner på ham - så til de grader. Men ikke pga utseende.

Anonymous poster hash: fcaa2...784

Det er ingenting med denne mannen som er tiltrekkende, foruten personligheten?

Som oftest er det noe med en person som gjør at vi blir tiltrukket.

En trenger ikke å se ut som en fotomodell.

Det som jeg reagerer på her er at denne mannen snakket negativt om ts sitt utseende.

Jeg synes at det er respektløst.

Om en liker noen, snakker en da virkelig ikke negativt om vedkommende.

Det er jo nettopp dette denne tråden handler om.

Endret av Snuppi
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde i begynnelsen av sommeren hvor jeg valgte å ta litt avstand fra han når jeg fant det ut. Jeg har sikre kilder på dette så det er ikke noe jeg finner opp, jeg er heller ikke typen til å tro på rykter uten å sjekke ting opp i mente. Han har ikke vært så på og det er gjerne jeg som har startet samtaler når vi skriver med hverandre. Greit nok, jeg har tenkt jeg er den som er mest interessert men at det kom til å snu etterhvert når vi ble bedre kjent. Jeg tror også han egentlig er ganske uerfaren med damer, hvert fall når det kommer til forhold. Han er nok litt sjenert og usikker har jeg tenkt, eller bare utrolig arrogant. Men jeg ville gi det en sjanse fordi vi hadde mange like interesser og scoret svært høyt med hverandre på sukker.

Etter noen uker sendte han en melding med et spørsmål noe jeg syntes var overraskende siden han har tatt veldig lite initiativ tidligere. Jeg var hos en kompis den kvelden (helg) og fortalte det, gadd ikke legge noe i mellom for han.

Noen dager senere sender jeg en konfronterende melding på hva han har sagt om meg, og jeg sier klart ifra, på en saklig måte selvsagt, hva jeg synes om oppførselen. Jeg får aldri noe svar tilbake. Jeg regner med at i hans bok ville han bare at det skulle gå litt tid og så var det glemt og vi kunne fortsette videre.

Men å si at daten er stygg vil jeg sammenligne med å fortelle en mann han har liten penis. Så stygt er det i min bok.

Jeg er forøvrig ikke stygg, ansiktet mitt er langt over middels vil jeg si, men jeg har noen kilo ekstra på kroppen uten at det er så ille som fedme. Jeg har D cup i bh str (fra naturens side såklart) og stor trent rumpe. Hva som er vakkert er selvfølgelig øyet som ser. Men jeg har aldri hørt at jeg er stygg noengang tidligere.

Han er nesten 10 år eldre enn meg, det er kanskje det som har sjokkert meg mest. At man kan være så usikker og umoden over 40.

Whaat... og jeg som trodde dette måtte være snakk om fjortiser eller noe.

Du må ha vel merket at fyren ikke var helt riktig skrudd sammen tidligere i datingfasen, hvis han faktisk er en av de som er i stand til å kalle daten sin stygg. 

Ellers så er infoen du har fått tafatte rykter. Er en tendens at "hun var ikke helt min type"blir til "HUN VAR DRITSTYGG ASSSS".

Poenget er uansett at normale, oppegående folk dater ikke folk de synes er stygge,og går rundt og snakker om det. Som da betyr, at han er ikke helt god hvis ryktene stemmer.

Anonymous poster hash: be3e9...f19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Whaat... og jeg som trodde dette måtte være snakk om fjortiser eller noe. Du må ha vel merket at fyren ikke var helt riktig skrudd sammen tidligere i datingfasen, hvis han faktisk er en av de som er i stand til å kalle daten sin stygg.  Ellers så er infoen du har fått tafatte rykter. Er en tendens at "hun var ikke helt min type"blir til "HUN VAR DRITSTYGG ASSSS". Poenget er uansett at normale, oppegående folk dater ikke folk de synes er stygge,og går rundt og snakker om det. Som da betyr, at han er ikke helt god hvis ryktene stemmer.   Anonymous poster hash: be3e9...f19

Vel hvordan folk egentlig er tar det tydeligvis noenganger litt tid å finne ut av. Han har en tilnærmet perfekt fasade. Glad jeg fant det ut så tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Vel hvordan folk egentlig er tar det tydeligvis noenganger litt tid å finne ut av. Han har en tilnærmet perfekt fasade. Glad jeg fant det ut så tidlig.

Slett, ignorer og move on. 

AnonymBruker
Skrevet

Slett, ignorer og move on.  Anonymous poster hash: be3e9...f19

jeg kunne sikkert hatt ham som kompis og ikke datet han hvis de var det han ville, men fy faen (unnskyld uttrykket) jeg blir så forbanna over folk som ikke er lojale. Det er vel kanskje nettopp det jeg synes dette handler mest om. Både i vennskap og i et kjæresteforhold. TS

AnonymBruker
Skrevet

jeg kunne sikkert hatt ham som kompis og ikke datet han hvis de var det han ville, men fy faen (unnskyld uttrykket) jeg blir så forbanna over folk som ikke er lojale. Det er vel kanskje nettopp det jeg synes dette handler mest om. Både i vennskap og i et kjæresteforhold. TS

Hvor lenge datet dere?

Det første du bør gjøre  er  å slutte å snakke mer om denne mannen, og være åpen for å møte andre folk. Finnes mange bra oppegående menn der ute.

Du har kastet bort tiden din på å date en raring/feiging/whatever han nå er (sånt skjer med alle, en eller annen gang), men nå trenger ikke du kaste bort mer tid. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at vi hører bare en side her, og jeg kunne godt ha tenkt meg å høre hans versjon av saken før jeg konkluderer med at han er en drittsekk av en annen verden.

Han er da fortsatt sammen med dama, så så veldig frastøtende syns han ikke hun er. Jeg ville heller ikke ha tatt ting jeg hører fra venner av venner av venner for god fisk.

Har du snakket med typen, TS?

Helt utrolig at vi kom til innlegg 73 før dette ble tatt opp. Er du helt sikker TS på at ikke noen har endret. overdrevet eller funnet opp det?

Anonymous poster hash: be8c8...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig at vi kom til innlegg 73 før dette ble tatt opp. Er du helt sikker TS på at ikke noen har endret. overdrevet eller funnet opp det? Anonymous poster hash: be8c8...f7a

ja for han hadde skrevet det i privat melding til en jeg kjenner, på Facebook. Jeg så mld fra han selv. Personen syntes det var så drøyt og viste det til meg.

Skrevet

Konfronter han, og har han ikke en VELDIG god unnskyldning. Dropp han.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og hets samt. svar.

- Pavilion, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at det er han som har sagt det. Jeg tror noen i et eller annet venners venner "ledd" har funnet det på for å være dust mot deg, kanskje fordi de selv har en nær venninde som liker han, eller rett og slett bare vil trykke deg ned.

Hadde selv en sånn "venninde" en gang, som sa at hun hadde hørt ting om meg, at han jeg var forelsket i hadde sagt jeg hadde stygg hud, ikke var pen, flat rumpe osv, og lignende ting gjentok seg i andre situasjoner og med andre personer -
hun sa alltid at hun hadde hørt det fra en av dems nære venner, og jeg ble selvfølgelig kjempe lei meg og siden det skjedde gang på gang levde jeg til slutt som en paranoid usikker jente uten selvtillit i mange år (fortsatt) men det var jo bare hun som fant det på fordi hun elsket å se andre "faile" når de fant noe godt i livet.

Syns du skal spørre den du hørte det av om hvem den hørte det av, og se om noen tør å ta ansvaret for å si at det er den som fikk vite det direkte av fyren din, og også ta det opp direkte med fyren din og nevne navnet du har fått vite, til han.

Anonymous poster hash: 28489...0d2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting med denne mannen som er tiltrekkende, foruten personligheten?

Som oftest er det noe med en person som gjør at vi blir tiltrukket.

En trenger ikke å se ut som en fotomodell.

Det som jeg reagerer på her er at denne mannen snakket negativt om ts sitt utseende.

Jeg synes at det er respektløst.

Om en liker noen, snakker en da virkelig ikke negativt om vedkommende.

Det er jo nettopp dette denne tråden handler om.

Jo, øynene. Men det skal sies at det er mange år siden jeg ble kåt av en manns utseende. Det er personligheten som tenner meg - og det var det jeg responderte på i ditt innlegg også.

Jeg er enig i at man ikke skal si at folk er stygge. Men jeg tenker at det ikke nødvendigvis trenger å være negativt ment å si at noen kanskje er mindre pene - det kan jo bare rett og slett være en stadfesting av fakta og så ferdig med det.

Jeg foretrekker i hvert fall å bli elsket for personligheten min og ikke utseendet (som er av en slik art at bare en mor kan elske det uansett).

Gjest Snuppi
Skrevet

Jo, øynene. Men det skal sies at det er mange år siden jeg ble kåt av en manns utseende. Det er personligheten som tenner meg - og det var det jeg responderte på i ditt innlegg også.

Jeg er enig i at man ikke skal si at folk er stygge. Men jeg tenker at det ikke nødvendigvis trenger å være negativt ment å si at noen kanskje er mindre pene - det kan jo bare rett og slett være en stadfesting av fakta og så ferdig med det.

Jeg foretrekker i hvert fall å bli elsket for personligheten min og ikke utseendet (som er av en slik art at bare en mor kan elske det uansett).

Enkelte meninger er best å holde for seg selv, særlig om meningene dine kan såre et annet menneske.

Gjest Matronella
Skrevet (endret)

Kanskje menn føler seg forpliktet til å late som de er så visuelle, fordi dere kvinner forventer at mannen både skal være visuell, og synes at dere er så pene? Du ser jo hvilken medfart deiten til TS får i denne tråden, kun fordi han tydeligvis ikke tar dette med utseende så seriøst.

Anonymous poster hash: cd396...afc

Tja, det er jo mange nok menn her inne som har fortalt oss at menn er mer visuelle, faktisk flere enn de som forteller at menn ikke er det.. så hvem skal vi tro på?

Endret av Matronella
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte meninger er best å holde for seg selv, særlig om meningene dine kan såre et annet menneske.

Ikke uenig i det, men man kan også tenke over om man er for hårsår, og om man overreagerer. Det kan være litt vanskelig av og til å vite når andre blir såret og ikke (nå snakker jeg i generelle vendinger, og ikke om denne spesifikke saken, bare så det er sagt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...