Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei

Atziri

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Sommernatt skrev:

@Marimba, ja, jeg vet jo den går over, men samtidig kjenner jeg ikke at jeg klarer to uker til med dette... On the bright side så havner jo vi i samme termingruppe :hoppendeglad:  @Snotra, jupp, StarWars-fan delux her! Mannen spøker med å kalle de for Luke og Leia hvis de er tvillinger :fnise: Ååååh nå klikker jeg på KG snart!! :bond: Seriøst... Får ikke tagga deg Sommernatt. Jeg spurte legen om det, men han sa at de egentlig ikke ville medisinere gravide. Så jeg fikk prøve postafen og ingefær, men det hjalp ikke det grann. Spyr bare sånn 2-3 ganger om dagen da, så får i meg mat, så sånn sett er det jo ikke krise... Det bare går sånn utover livskvaliteten. Hjalp Afipran både på oppkast og kvalme hos deg?

10+0

Herregud, 10 fullgåtte uker allerede! Syns tia går litt fort jeg faktisk. I dag har kvalmen vært megaille, og det har føltes ut som om jeg skal besvime hver gang jeg røyser meg, så sofaen har vært en kjærkommen venn. Begynte å se på Jordmødrene på NRK, og så hele sesong 2 i dag. "Min" fødestue er faktisk med der, uten å røpe for mye. Kjente jeg ble litt redd av å høre hvor sjeldent fly og ambulanse gikk, men ærlig talt, kan vel ikke bekymre meg for det allerede? Eller? :fnise: 

I morgen har vi møte om banken for å høre om å få boliglån til vår første bolig. Jeg må ut av denne leiligheta, lukta er så intens... Klarer ikke finne ut hva det er heller, men tviler på at det er mugg eller fukt. Noen tips for å fjerne lukt? Jeg spyr bare jeg går ut av soverommet om morgenen, fordi lukta er så fæl i stua. Mannen lukter nesten ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KG klikka  fullstendig i forrige innlegg.. Klarte ikke sitere eller noe. Beklager det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atziri skrev:

@Marimba, ja, jeg vet jo den går over, men samtidig kjenner jeg ikke at jeg klarer to uker til med dette... On the bright side så havner jo vi i samme termingruppe :hoppendeglad:  @Snotra, jupp, StarWars-fan delux her! Mannen spøker med å kalle de for Luke og Leia hvis de er tvillinger :fnise: Ååååh nå klikker jeg på KG snart!! :bond: Seriøst... Får ikke tagga deg Sommernatt. Jeg spurte legen om det, men han sa at de egentlig ikke ville medisinere gravide. Så jeg fikk prøve postafen og ingefær, men det hjalp ikke det grann. Spyr bare sånn 2-3 ganger om dagen da, så får i meg mat, så sånn sett er det jo ikke krise... Det bare går sånn utover livskvaliteten. Hjalp Afipran både på oppkast og kvalme hos deg?

10+0

Herregud, 10 fullgåtte uker allerede! Syns tia går litt fort jeg faktisk. I dag har kvalmen vært megaille, og det har føltes ut som om jeg skal besvime hver gang jeg røyser meg, så sofaen har vært en kjærkommen venn. Begynte å se på Jordmødrene på NRK, og så hele sesong 2 i dag. "Min" fødestue er faktisk med der, uten å røpe for mye. Kjente jeg ble litt redd av å høre hvor sjeldent fly og ambulanse gikk, men ærlig talt, kan vel ikke bekymre meg for det allerede? Eller? :fnise: 

I morgen har vi møte om banken for å høre om å få boliglån til vår første bolig. Jeg må ut av denne leiligheta, lukta er så intens... Klarer ikke finne ut hva det er heller, men tviler på at det er mugg eller fukt. Noen tips for å fjerne lukt? Jeg spyr bare jeg går ut av soverommet om morgenen, fordi lukta er så fæl i stua. Mannen lukter nesten ingenting...

Eddik er jo kjent for å fjerne lukt, bare å sette ut noen skåler med det. Nå kan det riktignok være at gravidnesen ikke helt setter pris på edduklukten heller mens det står på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke kvalm eller kastet opp fra 20 min. etter at jeg tok den første pillen med Afipran! Det var som å komme til himmelen! Skal kreve å få det neste gang også hvis jeg blir like kvalm da. Var så lei meg siden jeg var kvalm hele desember og kunne ikke spise noe som jeg forbant med jul, men så kom jo den reddende engelen Afipran og reddet julen for meg ;-) 

Haha, jeg jobber ikke i Nycomed altså 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marimba skrev:

Eddik er jo kjent for å fjerne lukt, bare å sette ut noen skåler med det. Nå kan det riktignok være at gravidnesen ikke helt setter pris på edduklukten heller mens det står på... 

Jeg elsker faktisk lukten av eddik som gravid! Så det har vi prøvd, men det hjalp ikke dess. Nå kjører vi på med duftlys, og det virker å hjelpe foreløpig :)

4 timer siden, Sommernatt skrev:

Var ikke kvalm eller kastet opp fra 20 min. etter at jeg tok den første pillen med Afipran! Det var som å komme til himmelen! Skal kreve å få det neste gang også hvis jeg blir like kvalm da. Var så lei meg siden jeg var kvalm hele desember og kunne ikke spise noe som jeg forbant med jul, men så kom jo den reddende engelen Afipran og reddet julen for meg ;-) 

Haha, jeg jobber ikke i Nycomed altså 😂

Åh, det høres jo helt fantastisk ut da!! Kanskje jeg må gå til legen og spørre igjen... Nå har jeg jo prøvd deres metode, og den virket ikke. Hvor lenge tok du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Atziri skrev:

Jeg elsker faktisk lukten av eddik som gravid! Så det har vi prøvd, men det hjalp ikke dess. Nå kjører vi på med duftlys, og det virker å hjelpe foreløpig :)

Åh, det høres jo helt fantastisk ut da!! Kanskje jeg må gå til legen og spørre igjen... Nå har jeg jo prøvd deres metode, og den virket ikke. Hvor lenge tok du det?

Tok det fram til uke 14 kanskje? Kunne sikkert ha sluttet før, men var redd for at jeg ble kvalm igjen hvis jeg sluttet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen i dag, og fikk Afipran :) Så nå håper jeg vidundermedisinen virker! Hun var rimelig negativ da, legen. Sa at det virket for de færreste, og ville aller helst bare sykemelde meg. Syns jeg ser det, starte første dagen i ny jobb med sykemelding. No thank you! Da går jeg heller på jobb spyende :opplyser:

Og apropo jobb... Når og hvordan bør jeg fortelle det? Nå angrer jeg som en hund på at jeg ikke bare sa det da jeg ble tilbudt jobben. Har enda ikke fått arbeidskontrakt, så det er liksom ikke offentlig at jeg er ansatt enda. Føler ikke jeg kan si det når jeg får kontrakten heller liksom "ja, og du forresten, nå er du stuck med meg, så nå kan jeg si at jeg er gravid".... Eller første dagen på jobb "hei, hyggelig å treffe deg, ja du, jeg skal ut i permisjon i februar jeg så det er vel flott" :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.8.2016 at 23.52, Marimba skrev:

Den 8.8.2016 at 7.17, Sommernatt skrev:

Endret av Atziri
Sorry for siteringene, KG klikka litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat våknet etter en tre timers lur... Og jeg føler meg super! Sov over 13 timer i natt også, så tydelig at jeg trenger det. Afipran og postafen gjør meg tydeligvis drittrøtt. Jeg merket ingen bedring i går, men i dag er jeg så mye bedre! Jeg skjønner hva du snakker om Sommernatt, det er helt himmelsk :hjerte: Jeg har ikke kastet opp en eneste gang, og vi har klatret og spist lunsj med venner. Nå skal vi snart til svigers. Dette er første dagen jeg virkelig føler meg ok, bra er kanskje å strekke det litt langt, men jeg klarer å leve livet liksom utenfor sofaen. Så jippi for det :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Atziri skrev:

Nå har jeg akkurat våknet etter en tre timers lur... Og jeg føler meg super! Sov over 13 timer i natt også, så tydelig at jeg trenger det. Afipran og postafen gjør meg tydeligvis drittrøtt. Jeg merket ingen bedring i går, men i dag er jeg så mye bedre! Jeg skjønner hva du snakker om Sommernatt, det er helt himmelsk :hjerte: Jeg har ikke kastet opp en eneste gang, og vi har klatret og spist lunsj med venner. Nå skal vi snart til svigers. Dette er første dagen jeg virkelig føler meg ok, bra er kanskje å strekke det litt langt, men jeg klarer å leve livet liksom utenfor sofaen. Så jippi for det :hoppendeglad:

Så bra at det virker! Nå ble jeg skikkelig happy 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1

Var visst litt tidlig ute med å juble for Afipran gitt... Det har gått veldig opp og ned, med kraftige kvalmetak til tider. I går var jeg kjempedårlig på kvelden, og kastet opp all middag og kveldsmat. Ble helt utslitt :(

Nå er klokka 05:13, og jeg får ikke sove mer. Vurderer å stå opp, men tror jeg bare ender opp over doen. Så sitter heller og knasker i meg knekkebrød og skriver her. Nå er det bare en dag til tidlig UL!! :hoppendeglad: Gleder oss sånn til å se lille Chewie igjen :rodmer: Det blir så koselig. Håper formen er bra den dagen, kan ikke si jeg gleder meg til å spy i fly og alle mulige offentlige steder. 

Ellers har vi bestemt oss for å flytte ut av leiligheten. Den lukter rart, og den har virkelig ikke grodd på meg. Misliker den like mye som da vi flyttet inn. Så vi har funnet oss en ny vi skal på visning til. Så gjenstår det bare å finne nye leieboere til vår gamle leilighet, sånn at vi kan flytte ut med en gang. Satser på at det ikke blir noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter monologen jeg :hoho:

Grugleder meg til i morgen... Gleder meg til å se Chewie igjen, men gruer meg til å være på reise hele dagen og til å reise med fly. Kroppen min har begynt med noe nytt skjønner dere. I tillegg til kvalme hele dagen, og til tider oppkast på morgenen, har jeg også begynt å kaste opp på kvelden. Og det er fælt det! Jeg ante ikke hvor fint jeg hadde det med å kun spy på morgenen når magen var tom. Her kommer hele middagen og alt, gjerne gjennom nesen (tmi sorry). Så har dere noen tips? Jeg tar imot alt nå for å gjøre morgendagen bedre. For øyeblikket tar jeg Afipran, postafen og ingefærkapsler, i tillegg til at jeg går med sea bands. Vurderer å kun spise tørre kjeks hele dagen i morgen for å se om det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3

UL var helt fantastisk! Skal skrive mer når jeg kommer meg til en pc. Men alt er i orden med lille Chewie :hjerte: Nå skal jeg snart fortelle om graviditeten på jobb... Wish me luck liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så godt å høre at Chewie vokser og trives! :)

Skjønner godt at du er nervøs for å fortelle det på jobben. Det er lett for meg å si, men du har egentlig ingen grunn til bekymring. De vet godt at damer på din alder kan blir gravide! Men det er jo noe annet å tenke og si at det går helt fint når man ikke står i situasjonen selv. I stedet kan jeg fortelle om at det var ei dame som begynte i en viktig stilling på min arbeidsplass tidligere i år, som må ha vært et godt stykke på vei da hun fikk jobben. Hun rekker bare så vidt å begynne med ting før hun forsvinner i permisjon. Poenget med å fortelle det, er å få sagt at jeg har hørt flere positive, men ikke en eneste negativ kommentar fra kolleger og sjefer. Alle syns det er synd hun blir borte ei stund, men ingen syns det er galt. Og hun her må med stor sannsynlighet ha visst om graviditeten da hun takket ja til jobben, uten å si noe. Hun burde kanskje ha sagt det, men samtidig er det en fare for at hun ikke hadde fått jobben da, og dermed er jeg glad for at hun ikke gjorde det (hun er flink!). Jeg håper at de er like fornuftige på din arbeidsplass, og har på følelsen at de gjorde et godt valg da de ansatte deg, samme hvor gravid du er :)

Gleder meg til å høre mer om ULen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra å fortelle om graviditeten ;) . Håper det er som på jobben til @Illy, for det virket jo bra ivaretatt. Men jeg skjønner absolutt følelsen med at det er vanskelig! 

Gleder meg også til å høre om ULen! Og så bra at alt er i orden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: 12+0 :strix:

I dag har jeg endelig nådd den magiske grensa, og optimist som jeg er så har jeg bestemt at kvalmen blir borte med øyeblikkelig virkning I DAG. Det er vel lov, sant? :) (den er fremdeles super-ille om noen lurer, av og til funderer jeg på hva jeg har gjort med livet mitt, men det går fort over altså!)

Det gikk greit å fortelle det på jobben. Ikke like greit som på din jobb @Illy, det hørtes jo helt supert ut! Her ble jeg litt kasteball, og var ingen som ville ha meg på team (føltes det ut som). Så det var veldig kjedelig. Var helt på gråten første arbeidsdag, men det gikk seg litt til. Prøver å tenke positive tanker :)

Og så over til UL-en :biggrin: Reisen gikk for det første fint. Jeg hadde forberedt meg så godt jeg kunne, med en hel last med knekkebrød og kapteinkjeks i veska. I tillegg fylte jeg hele flysetelommen min med reisesykeposer, bare sånn i tilfelle. De ble heldigvis ikke brukt :) Mens vi venta på timen gikk vi rundt og shoppa klær, og også det gikk overraskende fint. Alt går jo sakte i min verden, så vi tok oss good tid. Jeg kjøpte meg mammabukser på H&M, og herrefred for en opplevelse det var! ALLE burde gå i mammabukser. Aldri kjent noe så deilig før, som samtidig ser så stilig ut. Helt forelska jeg :rodmer:  Så de buksene lever og bor jeg i for tiden.

På selve undersøkelsen tok legen seg veldig god tid, og vi følte oss ivaretatt på en kjempegod måte. Vi fikk ligge å se på Chewie i hvert fall i en halvtime, og hun tok alle mål og viste oss det lille nurket fra alle bauer og kanter. Tok først utvendig, så innvendig. Følte egentlig vi så mest på den utvendige. Chewie lå og sprellet, og hadde skikkelig show for oss i magen :rodmer:  Han strakte på beina, tok hendene opp til panna og til munnen, snudde ansiktet mot oss, og var bare helskjønn. Jeg har forresten fått en følelse på at det er en gutt, så omtaler den som han hele tiden. Var forresten altfor tidlig å se noe kjønn på UL, men det visste vi jo. Jeg lå og nistirret på Chewie så mye at jeg glemte å blinke, så linsene mine var hele tiden på tur ut av øynene :fnise: Heldigvis så begynte jeg jo såklart å gråte, så da fikk de litt fuktighet igjen ;) 

Ellers var alle målene fine, hun målte også nakkefolden og sa at den så normal ut. Kjente at det også var beroligende. I tillegg kunne hun se at han hadde fire hjertekammer, som alle så ut til å være i orden. Det øyeblikket, der vi fikk se han og hun sa alt var i orden, det var magisk. Mannen sto nede med føtterne mine under den utvendige UL-en, og kjente at han glemte godt rundt ankelen min når vi fikk se Chewie. Det var et rørende øyeblikk for oss begge :) 

Etter undersøkelsen dro vi til søskenebarnet til mannen, som heldigvis bodde i byen. Det var helt fantastisk for meg å ha et hus, en sofa og ikke minst et do å trekke seg tilbake til :hoho: Åh herregud, der klarte jeg å trykke meg ut av forumet. Trodde alt jeg hadde skrevet ble borte der et par sekund :sjokkert: Så nå tror jeg at jeg skal lagre og call it a day.

Kake til alle som orket å lese hele :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker!!

Så fin opplevelse med den ulen :) hørtes ut som en riktig koselig dag!

Må jo være greit å ha fått sagt det til jobben også, men kjipt med den "utaforfølelsen" du endte opp med. Det går seg nok til når du får vist hvor dyktig du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Gratulerer med dagbokflytting og nytt navn! Det er koselig det! 

Ja, ikke sant :) Tenkte det var på tide nå. En liten milepæl det i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...