Gå til innhold

ting som ikke kommer i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mangt og meget som er nevnt allerede, så tilføyer heller noe nytt:

 

- Billig champagne! Billig alkohol generelt. Har man ikke råd til anstendige saker, så kan man like godt la være. Peach Canei og Liebfraumilch og brennevin som står mellom tennvæske og Plumbo i butikkhyllene - nei takk!

 

- Legeromaner og andre lignende litterære vederstyggeligheter.

 

- Surströmning. 

 

- Jehovas Vitner. Virkelig en uting jeg ikke vil ha i hus. Samme gjelder nazister og rasister. Da forsvinner gjestfriheten raskere enn lynet.

 

- Kirsebærsteinutstikkermaskin. 

 

- Og så for å pådra meg mye vrede: Barne"kunst". Beklager, men at lilleprinsen har klisset med fingermaling, nugatti, og syltetøy på papir gjør han ikke til Picasso eller Pollock! 

Nei, et barn vet ikke bedre enn å kladde ned noe dritt og øve seg, voksne mannfolk burde vite bedre.

Anonymous poster hash: d117a...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

 

Nei, et barn vet ikke bedre enn å kladde ned noe dritt og øve seg, voksne mannfolk burde vite bedre.

Anonymous poster hash: d117a...8b3

 

 

Nå var det vel mer myntet på foreldrene til lilleprinsen/prinsessa/øyenstenen/diamanten/snuskemuskelusken som så gjerne gir bort slike bilder og blir mildt sagt djevelsk fornærmet når man ikke utviser en like overvettig begeistring verdig en amerikansk TV-predikant. 

At barna koser, leker, og evt. øver seg er jeg fullstendig klar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne sitater å lime på veggen.

Frityrkoker.

IKEA-kjøkken.

Svart skinnsofa.

Hvorfor ikke IKEA kjøkken?

I mitt hjem kommer det ikke inn:

Englevinger

Wallstickers

Anonymous poster hash: 908cb...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, og jeg mener kjøkken fra ikea er ok sammenlignet med hth. Men kan ikke sammenlignes med sigdal og norema.

Selvfølgelig er jo prisen på ikea kjøkkenene ganske grei, men jeg ville aldri montert fra ikea hvis jeg viste jeg skulle bo i samme boligen de neste 10 årene.

Nå er det kun sigdal sine kjøkken som i realiteten skiller seg ut (altså i kvalitet) fra andre kjøkken, og det pga frontene. Resten er omtrent av samme kvalitet uansett hvilke kjøkken du velger. Norema er kun dyrere enn ikea sitt kjøkken, men null forskjell i kvalitet. Vi har nettopp hatt flere takstmenn i huset, og de sier det er null forskjell på kvalitet på Norema (som vi har) og ikea kjøkken, det som skiller er en del penger (omtrent dobbelt så mye).

Eneste aktuelle å kjøpe er sigdal for min del hvis jeg først skulle kjøpt dyrt( pga at der er det reel kvalitetsforskjell fra billigere kjøkken) men å bruke 120 000 kr på et kjøkken er litt vel mye synes jeg..

min svigermor har et kjøkken av dyrere kvalitet (hth tror jeg?) og min mor har ikea. Begge er vel ca 10 år gamle, og man ser ikke noen slitasje på noen av de. Så jeg vet ikke helt om jeg synes ikea er så dårlig kvalitet...

Anonymous poster hash: 908cb...dd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kun sigdal sine kjøkken som i realiteten skiller seg ut (altså i kvalitet) fra andre kjøkken, og det pga frontene. Resten er omtrent av samme kvalitet uansett hvilke kjøkken du velger. Norema er kun dyrere enn ikea sitt kjøkken, men null forskjell i kvalitet. Vi har nettopp hatt flere takstmenn i huset, og de sier det er null forskjell på kvalitet på Norema (som vi har) og ikea kjøkken, det som skiller er en del penger (omtrent dobbelt så mye).

Eneste aktuelle å kjøpe er sigdal for min del hvis jeg først skulle kjøpt dyrt( pga at der er det reel kvalitetsforskjell fra billigere kjøkken) men å bruke 120 000 kr på et kjøkken er litt vel mye synes jeg..

min svigermor har et kjøkken av dyrere kvalitet (hth tror jeg?) og min mor har ikea. Begge er vel ca 10 år gamle, og man ser ikke noen slitasje på noen av de. Så jeg vet ikke helt om jeg synes ikea er så dårlig kvalitet...

Anonymous poster hash: 908cb...dd7

 

Dette er hva vi også fikk høre av takstmann da vi skulle selge huset.

 

Vi har hatt både Norema og IKEA tidligere, og vi kan ikke si vi har sett noen forskjell på kvaliteten. Her vi bor nå har vi Sigdal, og der ser man jo at de andre ikke kan måle seg med skrogene. Men, om dette skal skiftes ut en gang i fremtiden, så blir det IKEA. 

(IKEA var forresten først ute med de suverent funksjonelle og solide dørhengslene - som alle andre kjøkkenprodusenter gikk over til etter hvert. ;) )

Anonymous poster hash: 01d15...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel omtrent alt som er nevnt i huset mitt, bortsett fra gnomer og skrift på veggen. :fnise: Men hjemmet mitt er en salig blanding av arvegods, IKEA, Perfect Home og Mor-datter lamper. Men jeg syns det er fint lell, og ganske klassisk og tidløst.

 

Det som ikke noensinne kommer inn i mitt hus er fuskepels-dolokktrekk som mathcer fuskepelsmatten på badegulvet.

Jeg prøver også å holde meg unna interiørfashion som går av moten etter et halvt år.

 

Og så vil jeg takke nei til flere lysvaser eller lykteglass eller hva de nå kalles. Mest fordi jeg har for mange fra før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sexleketøy.

Ikke fordi jeg ikke kunne tenke meg å ha det, mer fordi jeg ikke vil at folk skal finne sånt i huset mitt om jeg plutselig skulle finne på å vandre heden. :sjenert:

Anonymous poster hash: 01d15...db8

Da er du jo dau uansett, så da kan du ikke bli flau! 😋

Anonymous poster hash: 69e98...1b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre ting som ikke kommer i mitt hus er:

  • Hvitmalte møbler gjort av privatpersoner. For det første så ser man at jobben ikke er gjort grundig, for det andre er som regel møbelet et pent møbel FØR noen tar å fullstendig ødelegger det.
  • Pallemøbler
  • Gulvtepper
  • Pastellfarger
  • Minimalistisk stil
  • Shabby Chick
  • Afrikansk-inspirerte ting
  • Store levende blomster
  • Vegg til vegg-teppe
  • Gull-aktige ting
  • Tapet
  • Kopper og tallerkener og annet med bokstaver og annet dill på
  • Kahler-vaser
  • Pynteputer og annet på soverommet
  • Hvite gardiner
  • Cotton Balls lamper og annet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som ikke kommer inn i mitt hjem:

 

1. Porcelensfigurer.

2. Sovesofaer.

3. Blondeduker.

4.Jens Stoltenberg.

5. Norskt øl.

Da går du glipp av mye godt! At Ringnes pils ikke står øverst på ønskelisten kan jeg forstå, men med alle mikrobryggeriene som er kommet så er det mye snadderøl i velge i!

 

Sånne sitater å lime på veggen.

Frityrkoker.

IKEA-kjøkken.

Svart skinnsofa.

Etter å ha hatt kjøkken fra Norema, Designa og Mabodal, så skal jeg nå kjøpe Ikea-kjøkken. Dyrere kjøkken er ikke verdt prisen, og skrogene er stort sett like uansett.

Anonymous poster hash: c7553...a5b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse småbord som er fylt med pynteting, og duppedingser som ikke er til noe nytte. I tillegg så skal ikke sennepsfarget skinnsofa (egentlig ikke noe sennepsfarget) inn i huset mitt, og plastikkblomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kun sigdal sine kjøkken som i realiteten skiller seg ut (altså i kvalitet) fra andre kjøkken, og det pga frontene. Resten er omtrent av samme kvalitet uansett hvilke kjøkken du velger. Norema er kun dyrere enn ikea sitt kjøkken, men null forskjell i kvalitet. Vi har nettopp hatt flere takstmenn i huset, og de sier det er null forskjell på kvalitet på Norema (som vi har) og ikea kjøkken, det som skiller er en del penger (omtrent dobbelt så mye).

Eneste aktuelle å kjøpe er sigdal for min del hvis jeg først skulle kjøpt dyrt( pga at der er det reel kvalitetsforskjell fra billigere kjøkken) men å bruke 120 000 kr på et kjøkken er litt vel mye synes jeg..

min svigermor har et kjøkken av dyrere kvalitet (hth tror jeg?) og min mor har ikea. Begge er vel ca 10 år gamle, og man ser ikke noen slitasje på noen av de. Så jeg vet ikke helt om jeg synes ikea er så dårlig kvalitet...

Anonymous poster hash: 908cb...dd7

 

Kan godt hende at det er slik det er, men selv IKEA-kjøkken kommer ikke inn i mitt hus.

Og selv med dette i tankene. Hvorfor? Fordi da må man montere dritten selv.

Det slipper man hos Norema, Kvik, Mobalpa, osv.

Så ja, det er kanskje dyrere og av samme kvalitet, men de ekstra pengene er virkelig verdt å slippe å styre med flatpakka kjøkken og alt det tullet der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ser på alt på denne tråden....så er det lite i hjemmene til folk?

Anonymous poster hash: 119d9...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Afrikanske trefigurer.

Trekatter

Boka til Aune Sand

Billy bokhylle

Bb reol

Telefonbenk i entreen

Magneter på kjøleskapet,som regninger er festet i.

Furumøbler

Norgesglass,syltetøyglass med tlys

Ny mann

Anonymous poster hash: 119d9...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ser på alt på denne tråden....så er det lite i hjemmene til folk?

Anonymous poster hash: 119d9...ab5

Neida. Alt er samlet hos meg.

 

(ellers så har de sikkert andre ting å fylle heimen med....)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-biler er mer miljøfiendtlige enn tørketromler. 

El-bil er forøvrig en annen ting som aldri kommer i mitt hus. 

 

Heller ikke katt, røyk, og taranteller. 

du må ha ganske stor inngangsdør for å kjøre el-bilen inn i huset, så det forstår jeg godt. :)

Anonymous poster hash: 7676e...831

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan godt hende at det er slik det er, men selv IKEA-kjøkken kommer ikke inn i mitt hus.

Og selv med dette i tankene. Hvorfor? Fordi da må man montere dritten selv.

 

Det må man da ikke, man kan bestille montering når man kjøper kjøkkenet.

Anonymous poster hash: e7f18...7b2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

du må ha ganske stor inngangsdør for å kjøre el-bilen inn i huset, så det forstår jeg godt. :)

Anonymous poster hash: 7676e...831

 

 

Ikke sant? :P

 

 

Det må man da ikke, man kan bestille montering når man kjøper kjøkkenet.

Anonymous poster hash: e7f18...7b2

 

 

Det var fullstendig nytt for meg faktisk. Da kan det kanskje tas opp til vurdering når vi bytter om et par år :)

Men 95 cm arbeidshøyde med en 70 cm hund er egentlig lurest.

Men jeg innrømmer gjerne når jeg tar feil, så takk for oppklaringen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at veldig mange skriver frityrkoker. Jeg ville heller ikke hatt det i huset, men hadde ikke kommet på å skrive det heller  :fnise: Er det noe som er vanlig/"in" nå, i og med at mange nevner det?

 

Ting jeg ikke vil ha:

-Bamser og porselensdukker

-Puter med dyremotiv

-Skinnmøbler

-Alt for mange spotlights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at det er slik det er, men selv IKEA-kjøkken kommer ikke inn i mitt hus.

Og selv med dette i tankene. Hvorfor? Fordi da må man montere dritten selv.

Det slipper man hos Norema, Kvik, Mobalpa, osv.

Så ja, det er kanskje dyrere og av samme kvalitet, men de ekstra pengene er virkelig verdt å slippe å styre med flatpakka kjøkken og alt det tullet der ;)

Men IKEA selger kjøkken med eller uten montering 😉

Anonymous poster hash: 908cb...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...