Gå til innhold

ting som ikke kommer i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sliter jo fryktelig på tøyet, og jeg tror ikke det er sånn at man enten har tørketrommel eller tørker klærne i stua.

 

Vi var fem hjemme hos oss da vi alle bodde hjemme - aldri hatt verken tørketrommel, uteplass, eget vaskerom med hengeplass eller klær til tørk i stua  ;)

 

Ok. Så tøyet lå bare i vaskemaskinen til det ble tørt, da, eller? 

Eller finnes det en alternativ, men meget hemmelig og lur, måte/sted å tørke tøy på som ikke er nevnt her? Blunkesmiley'en din mer enn antyder at du vet noe jeg ikke vet..?

Anonymous poster hash: 01d15...db8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere ting jeg liker som er nevnt i denne tråden, uten at det plager meg. Men jeg kommer meg ikke over denne uviljen mot tørketrommelen. Jeg får nesten lyst til å gå ned i kjelleren og gi min en klem, fortelle den at den ikke er unyttig og skrive en generell ode til tørketromler. :ler:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting jeg liker som er nevnt i denne tråden, uten at det plager meg. Men jeg kommer meg ikke over denne uviljen mot tørketrommelen. Jeg får nesten lyst til å gå ned i kjelleren og gi min en klem, fortelle den at den ikke er unyttig og skrive en generell ode til tørketromler. :ler:

 

:5:

Anonymous poster hash: 01d15...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting jeg liker som er nevnt i denne tråden, uten at det plager meg. Men jeg kommer meg ikke over denne uviljen mot tørketrommelen. Jeg får nesten lyst til å gå ned i kjelleren og gi min en klem, fortelle den at den ikke er unyttig og skrive en generell ode til tørketromler. :ler:

 

Enig! Min tørketrommel har til og med navn  :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme lurer jeg på.

Tøyet blir jo så mye mykere og bedre enn på tørkestativ, det går mye fortere å tørke klærne og det er mindre arbeid, og en slipper å ha et fullastet tørkestativ i stuen til en hver tid. Med andre ord vinn-vinn over alt.

Anonymous poster hash: 2430e...cf5

Og tøyet blir raskere slitt, det trekker mer strøm, og er mye mer miljøsvin sammenlignet med alternativet. Og det er ikke en pen maskin, noe som kun kan forsvares for meg om en har eget vaskerom.

Anonymous poster hash: 94749...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og tøyet blir raskere slitt, det trekker mer strøm, og er mye mer miljøsvin sammenlignet med alternativet. Og det er ikke en pen maskin, noe som kun kan forsvares for meg om en har eget vaskerom.

Anonymous poster hash: 94749...3ed

 

Hvorfor mener du at tørketrommel er så miljøfiendtlig? En trommel bruker ikke særlig mye strøm. Vet du hvor ille det å henge opp klær til tørk er for inneklimaet ditt?

Anonymous poster hash: 01d15...db8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at tørketrommel er så miljøfiendtlig? En trommel bruker ikke særlig mye strøm. Vet du hvor ille det å henge opp klær til tørk er for inneklimaet ditt?

Anonymous poster hash: 01d15...db8

Det er mye mer miljøsvin enn alternativet, som for meg er ute. Så hva angår innklimaet mitt vet du ikke så mye om.

Fælt så personlig folk tar ting i denne tråden. Folk har ulik smak. Mye jeg elsker er nevnt, likeså mye jeg hater. Moro tråd okke som.

Anonymous poster hash: 94749...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i tørketrommelen. Jeg har bare ett sett av arbeidsklær, så må jo vaske dem hele tida, og da er det veldig greit å ha en tørketrommel slikt at jeg er sikker på at skjorta blir tørr til jeg skal på jobb dagen etterpå.

 

Ting jeg aldri skal ha i mitt hus:

 

Sånne sitater/ord til å klistre på veggene

Hvit sofa

Tv som er større en 45"

Planter

Pallebord

Eggkoker

Kaffetrakter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke liker teakmøbler, IKEA-møbler, mummikopper, fargede håndklær og tørketromler trenger ikke komme inn i mitt hus.

 

 

Jeg kan synes det er fint/pent/koselig/kult/tøft/hva som helst når jeg er på besøk hos andre, og setter pris på det, men svaret mitt i denne tråden går kun på hva jeg ikke vil ha i MITT hjem.

Anonymous poster hash: c8a5d...969

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer miljøsvin enn alternativet, som for meg er ute. Så hva angår innklimaet mitt vet du ikke så mye om.

Fælt så personlig folk tar ting i denne tråden. Folk har ulik smak. Mye jeg elsker er nevnt, likeså mye jeg hater. Moro tråd okke som.

Anonymous poster hash: 94749...3ed

 

Hehe, jeg tar det absolutt ikke personlig, jeg tror bare det er en del misforståelser ute og går, når det gjelder tørketrommel og miljø..

 

Kjempefint å tørke tøy ute (selv om ikke alle har muligheten til det, hvis man ikke har uteplass, eller man har pollenallergi), men hva gjør du med klesvaska på vinterstid? (Spør fordi jeg oppriktig lurer, altså!)

Anonymous poster hash: 01d15...db8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tøyet blir raskere slitt, det trekker mer strøm, og er mye mer miljøsvin sammenlignet med alternativet. Og det er ikke en pen maskin, noe som kun kan forsvares for meg om en har eget vaskerom.

Anonymous poster hash: 94749...3ed

 

El-biler er mer miljøfiendtlige enn tørketromler. 

El-bil er forøvrig en annen ting som aldri kommer i mitt hus. 

 

Heller ikke katt, røyk, og taranteller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA og House Doctor produkter.

Anonymous poster hash: ca647...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sort recliner stol/sofa i "skinn"

Willow Tree figurer

Ting med skrift på engelsk/fransk som forklarer innholdet

Luftfrisker, duftpinner osv.

Popcornmaskin, eggkoker osv.

Alt interiørdilldall som har glitter eller bling limt på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sliter jo fryktelig på tøyet, og jeg tror ikke det er sånn at man enten har tørketrommel eller tørker klærne i stua.

Vi var fem hjemme hos oss da vi alle bodde hjemme - aldri hatt verken tørketrommel, uteplass, eget vaskerom med hengeplass eller klær til tørk i stua ;)

Den der skjønner jeg ikke jeg heller.

Her er valget tørketrommel eller klær til tørk i stua .

Hva slags alternativ har du ?!?!🙆

Anonymous poster hash: da4f7...67d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting jeg liker som er nevnt i denne tråden, uten at det plager meg. Men jeg kommer meg ikke over denne uviljen mot tørketrommelen. Jeg får nesten lyst til å gå ned i kjelleren og gi min en klem, fortelle den at den ikke er unyttig og skrive en generell ode til tørketromler. :ler:

ODE TIL TØRKETROMMELEN

Trofaste trommel! Du står i din krok

og summer som en sverm av lubne humler

mens jeg kan raspe ball og lese bok.

Du tromler.

 

Kall meg gjerne lat,

men det er ikke særlig gøy

å bruke hårføner på klissvått tøy

mens magen rumler.

Da vil jeg heller spise mat:

Jeg gomler mine komler mens du tromler.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TV! er drita lei tv, og skal snart flytte så da blir det farvel til alt som heter TV! :D



Anonymous poster hash: 4a8be...e6a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple produkter

 

 

ODE TIL TØRKETROMMELEN

Trofaste trommel! Du står i din krok

og summer som en sverm av lubne humler

mens jeg kan raspe ball og lese bok.

Du tromler.

 

Kall meg gjerne lat,

men det er ikke særlig gøy

å bruke hårføner på klissvått tøy

mens magen rumler.

Da vil jeg heller spise mat:

Jeg gomler mine komler mens du tromler.

 

Dine evner som poet er sterkt undervurdert. Jeg ga den første plussen!

Men til tross for lyrikken; det ramleverket skal heller ikke i hus.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ODE TIL TØRKETROMMELEN

Trofaste trommel! Du står i din krok

og summer som en sverm av lubne humler

mens jeg kan raspe ball og lese bok.

Du tromler.

 

Kall meg gjerne lat,

men det er ikke særlig gøy

å bruke hårføner på klissvått tøy

mens magen rumler.

Da vil jeg heller spise mat:

Jeg gomler mine komler mens du tromler.

Du er min nye helt. :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp tømt en maskin sokker, truser og håndklær nå. Satte på vask og tromling tidligere i dag og trengte ikke tenke mer på det før maskinen piper og jeg kan legge sammen par av sokkene - jeg HATER å henge opp sokker, GUD så kjedelig! Elsker vask/tørk-maskinen vår. <3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...