Gå til innhold

ting som ikke kommer i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har lange lister over ting dere ikke vil ha i hus, går det rett i søpla hvis dere får det i gave? Eller prøver dere gi det bort til noen andre?

Ellers har denne tråden lært meg at jeg tydeligvis vet null og niks om klesvask. Jeg trodde det var vanlig å ha vaskemaskin og tørketrommel i ett? Men virker som folk her enten har en separat trommel de putter tøyet inn i, eller er fullstendig motstandere av tromling?

Anonymous poster hash: fc2e4...e01

Det vanlige er å ha to separate, da de kombinerte maskinene ikke er like gode,og upraktisk hvis man skal vaske/tørke mye klær på en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som har lange lister over ting dere ikke vil ha i hus, går det rett i søpla hvis dere får det i gave? Eller prøver dere gi det bort til noen andre? Ellers har denne tråden lært meg at jeg tydeligvis vet null og niks om klesvask. Jeg trodde det var vanlig å ha vaskemaskin og tørketrommel i ett? Men virker som folk her enten har en separat trommel de putter tøyet inn i, eller er fullstendig motstandere av tromling?  Anonymous poster hash: fc2e4...e01

De som gir gaver til oss vet hva som er passende oh ikke.

Unntaket er min far som en gang kjøpte lue til jenta vår med pelskant rundt. Så jeg sa klart i grava den fikk han gå og bytte for den kom aldri til å bli brukt.

Når han en gang kom med min farmor gamle minkkåpe så gav jeg klar beskjed om at den kommer ikke innefor dra så den måtte enten ut i bilen igjen ellers hadde jeg satt fyr på den.

Så ja, jeg bytter glatt. Eller tar ikke i mot. Heldigvis er det bare han som tøyer grenser på den måten..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ikke mening å sammenligne klestørk og biler. Man må sammenligne alternative metoder som kan erstatte hverandre; biler sammenlignes med el-biler, busser, tog. Transportmidler er generelt svært forurensende. Tørketrommel sammenlignes med å henge klær opp på tørkestativ.  Anonymous poster hash: f37f7...49f

Du burde lest hele innlegget mitt så hadde du sett poenget med å nevne el-bil.

Det er en ting man troe er miljøvennlig, og som aldri kommer inn I mitt hus. Eller garasje....

*girdetinnmedteskje*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialister

Feminister

Anti-rasister

Religiøse

Men normale mennesker er hjertelig velkommen!

 

Rasister er velkommen hos deg, da? Hva regner du som normale mennesker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Rasister er velkommen hos deg, da? Hva regner du som normale mennesker?

Folk som lever livet sitt etter egne premisser, som ikke ser svart/hvitt.

Som ikke deltar i den evige konkuransen etter å bli krenket, eller for å få oppmerksomhet for hver bidige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokstaver som "HOME" osv

Pyntegjenstander

Puter og pledd med stjerner

Masse ting og nips

Dørmatte med "Welcome" eller "HOME" på

Plakater og reproduksjoner

To lamper over spisebordet



Anonymous poster hash: e8d8f...1d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexleketøy.

 

Ikke fordi jeg ikke kunne tenke meg å ha det, mer fordi jeg ikke vil at folk skal finne sånt i huset mitt om jeg plutselig skulle finne på å vandre heden. :sjenert:



Anonymous poster hash: 01d15...db8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye merkelig! Jeg sa en gang i tiden at Apple aldri skulle inn her, men med tenåring i hus så er ikke det mitt valg lenger. 

 

Aldri hadde jeg heller nektet noen å ta inn filmer de likte, eller musikk de likte. (Altså, actionfilmer får aldri komme i hus?! Hva gjør man om noen liker disse filmene da, barn, mann eller besøk?) 

 

Tørketrommel tror jeg er en ting man først ser på som uunværlig etter man har hatt en :) Altså, man savner jo ikke det man ikke har, men har man først hatt det i hus vil man aldri være uten. 

 

Min liste: 

 

Furumøbler

Sånne buede plastikkstoler folk har til spisebordene sine (ser ut som barnestoler etter min mening)

Kahler-vaser

Dyre pynteting (jeg er klønete, ønsker ikke være redd for å ødelegge noe som bare er til pynt) 

Hvit tv (vondt å se på)

Velurstoff i møbler (puter, tepper, sofa etc. Har hund = umulig med velur)

Utstoppede dyr

Blomster plukket ute (allergisk)

 

 

Det er jo mange ting jeg ikke liker, ikke er glad i og ikke ville kjøpt selv som ikke er på denne listen, fordi jeg vet at det ikke bare er jeg som bestemmer her i huset :)  

 



Anonymous poster hash: 38b5a...f76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sexleketøy.

 

Ikke fordi jeg ikke kunne tenke meg å ha det, mer fordi jeg ikke vil at folk skal finne sånt i huset mitt om jeg plutselig skulle finne på å vandre heden. :sjenert:

Anonymous poster hash: 01d15...db8

 

 

Skulle jeg tenkt slik burde jeg aldri hatt dagbøker, brev, harddisker med alle bilder etc på her i hus :) Kan da ikke la være å leve og gjøre det man vil fordi noen kan finne det når man dør? Bare å avtale at ei venninne tømmer nattbordskuffen om noe skulle skje det. Jeg hadde nok reagert mer på å ikke finne slikt enn å finne det om jeg skulle tømt moren min sitt hus. 

Anonymous poster hash: 38b5a...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puter med diamantsøm. Åkle.

Bilder av alle unger og brudepar i fam.

Askebeger

Gyldendals store leksikon

Heklede grytekluter

Katt

Hund

Undulat

Marsvin

Kanin

Dorullholder i heklede dukke

Kunstige potteplanter i vindu

Puter med dyremotiv

Messing og kobberpynt

Vevde matter

Ferdigmat.ala Toro og hermetikk

Anonymous poster hash: 119d9...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utstoppede dyr

Hagenisse

Vegg-til-vegg-teppe

Generelt minimalistisk stil

Svarte møbler

Lameller

Panelgardiner

Apple-produkter (riktignok har jeg en iPod, så litt hyklersk er jeg altså)

Bare hvite vegger

(Hvitt kjøkken (selv om vi har det i vår egen leilighet satt opp av tidligere eiere, men ville aldri valgt det selv, vi skal bytte det ut i løpet av et par år)) - Satt i parentes siden vi strengt tatt har det i hus, dog noe ufrivillig.

Bloom-skålene fra Georg Jensen. Ser ut som bekken.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

- dyr som røyter (jeg hater å støvsuge)

- sånne store vegg-klistremerker

- gulvløper i gangen

- stort malt portrett av meg selv som noen veldig rike folk har (og kongen). Hva er greia?

 

Selv har jeg mange ting som er nevnt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kjøkkeninnredning

Sånn lite pyntegardin som henger mellom de ordentlige gardinene, enten øverst eller i midten (hvis dere skjønner hva jeg mener)

Panelgardiner, spesielt i lilla eller limegrønt

Lilla stearinlys (det gjelder hele året)

Hvitmalt gulv

Bare hvite/beige møbler eller bare hvite og svarte møbler

Ord eller ordtak på veggen eller som pynt (typisk home og love)

Skinnsofa

Store, tunge, mørkebrune bord med smijernsbeslag fra bohus (er det bombay de heter?)

Fifty shades of gray

Sagaen om isfolket

Marianne Aulies bilder

Pyntegjenstander eller lamper osv i veldig blankt gull/sølv/bronse

Björg Thorhallsdottirs bilder

Homeopatisk "medisin"

Fat med stearinlys og dilldall på bordet

Anonymous poster hash: 0a136...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frityrkoker, popcornpopper og lignende tull.

Dansende nisser og juleevangeliefigurer.

Jehovas vitner.

Lisenskontrolløren fra NRK.

Katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...