Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater at folk smaker på maten før den er ferdig. Type... jeg driver med innspurten av middagslagingen, samtidig som jeg snakker med en gjest som skal spise hos oss, også står de og plukker biter av maten etterhvert som jeg f.eks kutter agurk eller steker kjøttdeig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JudasPriest

Når folk går barbeint, og trekker føttene oppi sofaen. Eller når folk går fra gangen med sko på, og inn på badet. Folk som mater og mater og mater hunden fordi det er såååå gøy. Folk som går inn på soverommet, bare for å sjekke hvordan det ser ut, (Det er privat). Når folk ikke vasker hendene etter å ha vært på toalettet, da får jeg fnatt og må vaske alle håndtak med antibakteriell overflate sprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir varm i hjertet når mine gjester bare braser inn døren min uten å banke på, for da føler de seg husvarme her hos meg. Det setter jeg pris på. Jeg har alltid likt den biten der.

Det eneste jeg ikke liker er viss de sitter mye på telefonen jevnt over besøket. Da kunne vi jo egentlig bare ringt hverandre i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2015 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Har sett flere tråder som omhandler bruk av gjestetoalett vs hovedtoalett, gå rundt barbeint etc. Man har forskjellige preferanser og grenser for hva som er greit og ikke i ens eget hjem.

Så, dette er hva jeg misliker at gjester gjør når de er hjemme hos meg:

* Snoke på badet. Bare gjør det dere skal og vask hendene og kom dere ut! (av badet)

* Slippe ut luft/ gass på stua, skal du slippe luft, gå ut!

* Gå ut for å røyke. Jeg vil ikke at gjestene skal gå ut for å røyke. Røyklukt er det verste jeg vet og jeg vil ikke ha det inn. Hold dere og vent til dere er hjemme, da kan dere dynke leiligheten i røyklukt alt dere vil.

* Ikke klø så mye på hunden i røyte-perioden, det blir så mye pels på gulvet av det. Neste gang pakker jeg hunden inn i aluminiumfolie. Det er neppe behagelig å klø mot et slikt "stoff".

Din tur!

Anonymous poster hash: c2e68...07e

Snoking på badet... ELLER at svigermor går inn på soverommet vårt. Der har hun ingenting å gjøre. Eller at uanmeldte gjester forventer at jeg lager middag..

jeg pleier ikke å ha masse greier i frysern i tilfelle uanmeldt besøk

og gjester som ikke skjønner at nå er det way past leggetid...

vi kan jo ikke bare jage ut gjestene heller, så prøver å hinte

.

Anonymkode: 7e1b1...9ef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten for husvarm i forhold til de fleste her inne. Har selv følt meg nesten uvelkommen hos noen for mange år siden og bare satt rett opp og ned i sofaen for jeg visste ikke hva som var greit. :fnise:

Eneste kravene jeg har er at de tar av skoene før de kommer inn og sier i fra før de forsyner seg av mat og drikke. Jeg er student og har ikke all verdens økonomi. Selvfølgelig nekter jeg dem ikke mat og drikke, men er greit å vite hva som blir tatt så jeg har oversikt.

Vil at venner skal ha det fint hos meg og føle seg velkomne. De trenger ikke tillatelse, men liker at de sier i fra om hvertfall det vesentlige. (Lån av pc, forsyning av mat og drikke, osv). Gjør meg ingenting om de legger seg i senga for å slappe av da jeg bor på hybel og alt er på ett rom. Har pledd og slikt over dyna uansett.

Min beste venninne siden babytiden og jeg har omtrent hjem nummer to hos hverandre og gjør så og si hva vi vil, men nå kjenner vi hverandre godt og har vokst opp sammen da. :P Gjør det ikke med noen andre, ikke engang søsken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som gir hunden MYE mer oppmerksomhet enn meg. Virker som de kun kommer på besøk for å være med hunden :dry: Så klart kan de hilse og kose med hunden, noen skal kose, dulle og leke med hunden hele tiden og gir den matbit etter det andre. Irriterende med de som skal skikkelig herje med han. Fyrer han opp og han blir helt idiot. Da forsvinner all lydighet ut av vinduet.

Anonymkode: 20027...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går og forsyner seg i kjøleskapet litt utover kvelden når jeg har fest, slik at vi eksempelvis ikke har brød til søndagsfrokosten. Hadde de spurt hadde det sikkert vært greit, men kjipt å "avsløre" noen i å fråtse i kjøleskapet, eller bare finne ut at skapet er tomt søndag morgen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nuttery skrev:

De som går og forsyner seg i kjøleskapet litt utover kvelden når jeg har fest, slik at vi eksempelvis ikke har brød til søndagsfrokosten. Hadde de spurt hadde det sikkert vært greit, men kjipt å "avsløre" noen i å fråtse i kjøleskapet, eller bare finne ut at skapet er tomt søndag morgen.

Det er utrolig frekt!  Skjønner ikke at folk får seg til å gjøre det. Makan 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde besøk av en som insisterte på å se på soverommet. Det var skikkelig rart. For å komme til badet må man forbi hovedsoverommet, og da jeg viste veien til badet spurte  gjesten "hei kan jeg se på soverommet deres?" helt ut av det blå. Jeg svarte nei, men hun gikk inn alikevel.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvilke toaletter folk her inne har som spruter vann utover i rommet. Jeg måtte faktisk teste det ved hjelp av trekkpapir, det var like tørt selv om jeg holdt det rett over toalettskålen. Altså det spruter ikke ut i rommet, men ned i doen. 

Men det jeg hater. Skal vi se, i tillegg til parfymerte mennesker er det de som går inn med skoene på. Sko hører ikke hjemme inne selv om det er selskap. Jeg bor ikke i et lokale, derfor har man ikke sko på hos meg. Enda verre er det med en slektning som aldri tar av seg på bena, men tramper inn sommer som vinter. 
Til slutt etter mye mas om dette, gikk jeg til innkjøp av overtrekk til skoene, noe som ikke ble så populært. Men jeg orket ikke lenger å høre på knasende sand og stenbiter mot parketten, eller våte dammer på gulv og teppe vinterstid. Uansett hva jeg sa så ble dette gjort, for vedkommende mente at hvis hun bare tørket av skoene godt på teppet før hun gikk inn så gikk det bra. Vel hun er en gammel dame, så vanskelig å nå frem der.
Misliker også gjester som vanligvis har det veldig varmt hjemme hos seg og sitter og høylydt klager på hvor kaldt de synes jeg har det. Jeg klarer ikke å ha det varmere enn 20-22 grader. 

Anonymkode: 5bd36...d24

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvilke toaletter folk her inne har som spruter vann utover i rommet. Jeg måtte faktisk teste det ved hjelp av trekkpapir, det var like tørt selv om jeg holdt det rett over toalettskålen. Altså det spruter ikke ut i rommet, men ned i doen. 

Men det jeg hater. Skal vi se, i tillegg til parfymerte mennesker er det de som går inn med skoene på. Sko hører ikke hjemme inne selv om det er selskap. Jeg bor ikke i et lokale, derfor har man ikke sko på hos meg. Enda verre er det med en slektning som aldri tar av seg på bena, men tramper inn sommer som vinter. 
Til slutt etter mye mas om dette, gikk jeg til innkjøp av overtrekk til skoene, noe som ikke ble så populært. Men jeg orket ikke lenger å høre på knasende sand og stenbiter mot parketten, eller våte dammer på gulv og teppe vinterstid. Uansett hva jeg sa så ble dette gjort, for vedkommende mente at hvis hun bare tørket av skoene godt på teppet før hun gikk inn så gikk det bra. Vel hun er en gammel dame, så vanskelig å nå frem der.
Misliker også gjester som vanligvis har det veldig varmt hjemme hos seg og sitter og høylydt klager på hvor kaldt de synes jeg har det. Jeg klarer ikke å ha det varmere enn 20-22 grader. 

Dråpene som spruter ut i rommet er bittesmå og luftbårne.  Det er en grunn til at dolokket eksisterer.  Tror dere det er til pynt?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mystix skrev:

Dråpene som spruter ut i rommet er bittesmå og luftbårne.  Det er en grunn til at dolokket eksisterer.  Tror dere det er til pynt?

Ikke noe stress for min del dette med dolokket jeg legger det ned, men jeg synes det virker som litt hysteri dette. Det høres nesten ut som om folk tror hele rommet dusjes med elendighet når man drar ned. Altså jeg har testa det flere ganger og det er minimalt med dråper, selv små som går ut i rommet.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke noe stress for min del dette med dolokket jeg legger det ned, men jeg synes det virker som litt hysteri dette. Det høres nesten ut som om folk tror hele rommet dusjes med elendighet når man drar ned. Altså jeg har testa det flere ganger og det er minimalt med dråper, selv små som går ut i rommet.

Dråpene sees ikke, hvis det svabres av veggene dine på badet og testes vil det mest sannsynlig være skitnere der er på selve doen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt det med dolokket jeg heller.... Antagelig er det dere dolokk-fanatikere som legger igjen papirkladder og bremsespor i doen, da dere ikke sjekker etter at dere har dratt ned! Det er så ekkelt, skjønner ikke at voksne folk ikke har doskikk! Dette gjelder på jobb og offentlige toaletter da, ikke opplevd med gjester heldigvis... Men hvis jeg skal bæsje, legger jeg alltid litt papir i først, for å være sikker på at det ikke blir spor i doen. Hadde jeg sett at det ble spor i doen, ville jeg sørget for å ta i papir og skylle gjentatte ganger til det ble rent!

Anonymkode: d6563...fb6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt det med dolokket jeg heller.... Antagelig er det dere dolokk-fanatikere som legger igjen papirkladder og bremsespor i doen, da dere ikke sjekker etter at dere har dratt ned! Det er så ekkelt, skjønner ikke at voksne folk ikke har doskikk! Dette gjelder på jobb og offentlige toaletter da, ikke opplevd med gjester heldigvis... Men hvis jeg skal bæsje, legger jeg alltid litt papir i først, for å være sikker på at det ikke blir spor i doen. Hadde jeg sett at det ble spor i doen, ville jeg sørget for å ta i papir og skylle gjentatte ganger til det ble rent!

Anonymkode: d6563...fb6

Neida, vi dolokk-fantikere legger ikke nødvendigvis igjen papirkladder og bremsespor i doen. 

Doskikk???  Skjønner du seriøst ikke hvorfor dolokket bør og skal være på når man trekker ned? 

Anonymkode: d9cb9...2ce

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her var det mange folk med mange rare venner/besøk. Jeg har ingenting å irritere meg over. Gjestene mine er helt normale folk som oppfører seg normalt, og jeg heller ikke nevrotisk når det kommer til feks bein i sofaen osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkende som ikke har barn og gjerne også er singel som klager på barna våre fordi de tramper, bråker, maser osv. Og så skal de gjerne komme med kommentarer ala "de sko vært ei uke hos hos meg" 

vi har barn, du er i barnas hjem. Om de leker oppe på loftet og du dessverre hører dem, eller maser fordi de kanskje er sulten, trøtte eller bare trenger å bli sett så skal du som besøk respektere det. Takler du dem ikke så trenger du ikke sitte hos oss altså! 

Samme gjelder leker. Leker er ikke rot, særlig ikke når barna sitter å leker med dem og koser seg, ikke be dem rydde opp fordi du som gjest syns de roter. Vi klarer fint å rydde lekene sammen med barna når de er ferdige med leken

Anonymkode: d68fa...4f3

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2017 den 22.48, Mystix skrev:

Heter han Ronja? :P

Si at han må dele godtesnopet sitt med de andre!!:rolleyes::laugh:

Litt OT, men hva er denne Ronja-referansen?:sjenert:

Anonymkode: 018ef...b1c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...