Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle som går barbeint

Alle som går inn med sko. Ble ganske forbanna på faren og stemora mi. De er veldig nøye på vask og støvsuging hos seg selv. Vi hadde akkurat fått et barn og støvsuging er ikke en ting vi vanligvis prioriterer, MEN, pga at de skulle komme (Kom langveisfra), så brukte vi en hel dag på å vaske og støvsuge hele huset for at det skulle se bra nok ut for de. Også går de faenma inn med sko. De spørte ikke om det var greit en gang.

Takler heller ikke de som bare sitter på mobilen. Er en mobilberte selv, men når jeg er på besøk eller har besøk så legger jeg den vekk.

Anonymkode: 81f95...3b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har folk på vil eller til middag en fredag går alle inne med sko, og jeg går inne med sko når jeg er på fest.  Komme i penkjole og gå på sokkelesten, nei.  Man legger gulv som tåler vanlige sko. 

Anonymkode: 7d294...1f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2020 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Når jeg har folk på vil eller til middag en fredag går alle inne med sko, og jeg går inne med sko når jeg er på fest.  Komme i penkjole og gå på sokkelesten, nei.  Man legger gulv som tåler vanlige sko. 

Anonymkode: 7d294...1f4

Mitt gulv er slitesterkt og tåler hundens klør, men hos meg får ingen gå i stiletthæler inne. Hva som er vanlige sko for meg og vanlige sko for deg er kanskje helt forskjellig. Jeg har ei venninne som på død og liv skal ha syltynne hæler på hver eneste fest, og hun kommer ikke til meg. Synd for henne 🤷‍♀️ Vi har det gøy uten hæler vi, altså. Hun kommer til vanlige middager, og tar da av seg skoene. 

Folk som på død og liv skal inn på tynne hæler mangler et par ledd i sin sosiale kompetanse, spør du meg. 

Anonymkode: a2bbc...c46

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt gulv er slitesterkt og tåler hundens klør, men hos meg får ingen gå i stiletthæler inne. Hva som er vanlige sko for meg og vanlige sko for deg er kanskje helt forskjellig. Jeg har ei venninne som på død og liv skal ha syltynne hæler på hver eneste fest, og hun kommer ikke til meg. Synd for henne 🤷‍♀️ Vi har det gøy uten hæler vi, altså. Hun kommer til vanlige middager, og tar da av seg skoene. 

Folk som på død og liv skal inn på tynne hæler mangler et par ledd i sin sosiale kompetanse, spør du meg. 

Anonymkode: a2bbc...c46

Da får du kjøpe Steel stoppers, så er problemet løst. Blir ikke stilfull fest i sokkelesten😊

Anonymkode: 8a1ba...6f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da får du kjøpe Steel stoppers, så er problemet løst. Blir ikke stilfull fest i sokkelesten😊

Herregud. Er det ikke lettere å bare ta av seg skoene enn å kreve at verten skal bruke masse penger på å skifte ut hele gulvet? Sko er dessuten skitne fra ute. Sko tar man av

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg aldri glemmer er et par som ba seg selv til oss. De skulle komme sent, så antok de kom uten barn, men de hadde med sovende barn som de la i sengen vår. Dette var før vi fikk barn selv, så jeg ble helt «oookeey», men greit nok (jeg tenkte det ville vært normalt å spørre om det var greit at de tok med barna og lånte sengen vår, men de bare tok seg til rette...).

Da de dro ganske sent og vi skulle legge oss var sengen helt våt 😭 

Anonymkode: 9025a...7d7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg aldri glemmer er et par som ba seg selv til oss. De skulle komme sent, så antok de kom uten barn, men de hadde med sovende barn som de la i sengen vår. Dette var før vi fikk barn selv, så jeg ble helt «oookeey», men greit nok (jeg tenkte det ville vært normalt å spørre om det var greit at de tok med barna og lånte sengen vår, men de bare tok seg til rette...).

Da de dro ganske sent og vi skulle legge oss var sengen helt våt 😭 

Tisset ungene i sengen og så sa de ingenting? 😳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Irriterer meg ikke over en dritt. Familie og venner får lov til å gå på do uten å få angst for hva jeg tenker, vil de slenge seg ned i sofaen å duppe av - be my guest! Er de barfot så er det ikke noe problem, de går sjeldent inn på soverommet mitt (aldri?) og om de skulle gjort det så har de nok sett rot før uansett! Aldri opplevd at noen har lest i posten min eller rotet i medisinskapet, ville antageligvis ikke invitert de hjem til med en 2 gang om de sto å leste posten min uansett. Har relativt allright familie og venner så .. 

Anonymkode: 7f884...266

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 15.43, altflyter skrev:

Tisset ungene i sengen og så sa de ingenting? 😳

Ja 😳 Begge barna hadde tisset og både puta, dyna og madrassen vår var vått. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja 😳 Begge barna hadde tisset og både puta, dyna og madrassen vår var vått. 

Og nei, de sa ingenting og har heller ikke nevnt det siden (men vi unngikk de litt etter dette..). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke når enkelte gjester valser inn på sko, greit nok at de gjør det hjemme hos seg selv men her setter vi sko i fra oss i gangen. 

Jeg liker ikke når ungene har herjende venner på besøk. De har rommene sine i andre etasje og jeg har lagt merke til at noen få unger høres ut som om de skal komme gjennom taket ned i stua. 

Jeg kan ikke fordra når de går på do og ikke vasker seg etterpå. Hører lett om vasken i andre etg skrur seg på eller ei. Er ofte jeg roper opp å spør om de husket å vsske seg, en gjenganger er at de sier ja for å så liste seg inn for en håndvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.10.2020 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Alle som går barbeint

Anonymkode: 81f95...3b6

Åh, signerer denne x 1000!!! Det er så jævla ekkelt!! 

Anonymkode: f2b9b...857

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som melder avbud i siste liten, folk som kommer for sent, folk som røyker inne eller sitter med utejakke. Folk som skrur på tv og setter volumet høyt. 

Anonymkode: 97a41...b92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her liker ikke å ha besøk i det hele tatt, kan det virke som. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange her liker ikke å ha besøk i det hele tatt, kan det virke som. 

Ja jeg liker ikke besøk, har bare besøk når jeg føler jeg må, for andres del. Foretrekker å møtes ute eller oss folk som inviterer til besøk/liker det (ikke at jeg har behov for å møte de da, men om de vil møtes så tar vi det jo hos de som vil mest/tar intiativ). Men er mest med venner på fjelltur, camping, middag ute etc, så slipper heldigvis mye besøk.

Anonymkode: dbde2...f89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2020 den 7.44, Forundret.. skrev:

Jeg liker ikke når enkelte gjester valser inn på sko, greit nok at de gjør det hjemme hos seg selv men her setter vi sko i fra oss i gangen. 

Jeg liker ikke når ungene har herjende venner på besøk. De har rommene sine i andre etasje og jeg har lagt merke til at noen få unger høres ut som om de skal komme gjennom taket ned i stua. 

Jeg kan ikke fordra når de går på do og ikke vasker seg etterpå. Hører lett om vasken i andre etg skrur seg på eller ei. Er ofte jeg roper opp å spør om de husket å vsske seg, en gjenganger er at de sier ja for å så liste seg inn for en håndvask. 

Dette med barn som ikke vasker hendene etter dobesøk misliker jeg også sterkt. De fleste glemmer det vel, og gjør det når man minner de på det. Men noen sniker seg stille inn på do og verken skyller ned eller vasker seg. Får litt fnatt av det😂 

Anonymkode: edfa0...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 10.47, sommerfugl154 skrev:

Elsker når folk tar seg litt til rette og har det hyggelig og avslappende hos meg. Det betyr at jeg har gjort noe riktig tenker jeg 😊 

Får helt angst av dere med laaaaange lister på hva gjester ikke kan gjøre. Jeez, når tør jeg jo ikke gå på besøk lenger. Mye av det dere sier er jo helt normal menneskelig oppførsel. Tror dere må gå i dere selv altså

Helt enig 

Anonymkode: fc535...a04

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som jeg beskriver som den beste gjesten ever. Vi bor langt fra hverandre, så når hun først er på besøk blir hun gjerne noen dager. Hun order seg selv, lager mat til seg selv eller oss, gjør seg selv komfortabel, men samtidig alltid rydder etter seg. Hun rydder faktisk litt mye :P Jeg kan være ganske rotete av meg, så jeg tok henne i å om-organiserere ett av kjøkken-skapa mine, men det er helt greit for det skapet er alltid kaos. Men hun er en veldig nær venn, så det er naturlig at hun oppfører seg som om hun er hjemme hos meg. Hadde feks en litt mer perifer venn som var på besøk for første gang rydda skapene mine hadde jeg lurt litt :P Men de må gjerne hente seg noe å drikke fra kjøkkenet eller slenge beina i sofaen, det har jeg ingenting imot. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...