Apis Skrevet 25. juli 2015 #21 Skrevet 25. juli 2015 Jammen, da bør du kanskje ta et kurs i avislesning. Tråden her handler om CH's beslutning om å stoppe med islamkritikk, men tegneren Luz, som du kanskje refererer til, har besluttet å slutte i jobben som han har hatt side 1992, på grunn av terroristene drap på hans kolleger og venner: "Men nå slutter han i jobben. Tegneren sliter med å sove om natta. - Hvert nummer er tortur fordi de andre er borte, sier han, ifølge den franske avisa Liberation." Fra: http://www.klartale.no/verden/charlie-tegner-slutter/ Redaktøren forklarer hvorfor man i CH ikke lenger vil kritisere islam: "Etter angrepet mottok Charlie Hebdo støtte fra hele verden, og frasen «Je suis Charlie» ble et symbol på et nådeløst brudd på ytringsfriheten. – Det er litt rart, det forventes av oss at vi skal utøve en frihet som ingen andre tør å bruke. Nå har vi gjort vår jobb. Vi har forsvart retten til å lage karikaturer. Nå er det andres tur, sier Laurent Sourisseau til magasinet." Fra: http://www.tv2.no/2015/07/19/nyheter/je-suis-charlie/charlie-hebdo/7170635 I begge disse uttalelser ligger det klare referanser til terror og drap, og man skal være ganske så multikulti-frelst for ikke å se hva det her sies: Det har for store menneskelig omkostninger å kritisere og karikere islam! Du er så selektiv at det er morsomt. Han sier tydelig i at de ikke vil sees på som et magasin som kritiserer islam spesielt
Gjest Walden Skrevet 25. juli 2015 #22 Skrevet 25. juli 2015 Du er så selektiv at det er morsomt. Han sier tydelig i at de ikke vil sees på som et magasin som kritiserer islam spesielt Så derfor kommer de til å slutte med islamkritikken TOTALT.... Jeg lover deg at du aldri vil se noen publisere Muhammedkarikatur igjen...og terroristene har vunnet. 1
Sir Winston Skrevet 25. juli 2015 #23 Skrevet 25. juli 2015 Du er så selektiv at det er morsomt. Han sier tydelig i at de ikke vil sees på som et magasin som kritiserer islam spesielt Det er du som er morsom, sånn mer ufrivillig komisk. Siden CH i alle dager har kritisert og karikert alle religioner og nå stopper med kritikk av islam, men altså ikke med de andre religionene, så må man jo kunne utlede derav at det er en grunn til å stoppe med islam-kritikk. Svaret på dette står i det sitatet jeg kom med! 2
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2015 #24 Skrevet 25. juli 2015 Så bra at Mann42 og resten av bermen ikke finner det problematisk at en satire-avis har blitt truet/skremt fra å publisere islam-satire. Nei, det er ikke et demokratisk problem for vesten...neeeeida. :D Det er merkelig hvordan det er sosialistene som er så fan av kneblet ytringsrihet og sharia. For oss konservative blir det jo ikke SÅ forferdelig forandring... Jeg er sosialist ...
Apis Skrevet 25. juli 2015 #25 Skrevet 25. juli 2015 Det er du som er morsom, sånn mer ufrivillig komisk. Siden CH i alle dager har kritisert og karikert alle religioner og nå stopper med kritikk av islam, men altså ikke med de andre religionene, så må man jo kunne utlede derav at det er en grunn til å stoppe med islam-kritikk. Svaret på dette står i det sitatet jeg kom med! Jeg forstår intervjuet av han forskjellig fra deg, De fastholder retten til å kritisere alle religioner, ikke bare islam spesielt. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2015 #26 Skrevet 25. juli 2015 Jeg forstår intervjuet av han forskjellig fra deg, De fastholder retten til å kritisere alle religioner, ikke bare islam spesielt. Jeg forstår hva du mener. Det er likevel slik at ytringsfriheten er truet. Hvis du flytter grensen litt etter litt for hvilke ytringer som er lov, så havner du til slutt uten ytringsfrihet.
Apis Skrevet 25. juli 2015 #27 Skrevet 25. juli 2015 Jeg forstår hva du mener. Det er likevel slik at ytringsfriheten er truet. Hvis du flytter grensen litt etter litt for hvilke ytringer som er lov, så havner du til slutt uten ytringsfrihet. Absolutt, det er en frihet vi ikke må ta for gitt.
Sir Winston Skrevet 25. juli 2015 #28 Skrevet 25. juli 2015 Jeg forstår intervjuet av han forskjellig fra deg, De fastholder retten til å kritisere alle religioner, ikke bare islam spesielt. Mulig det, men de stopper bare med kritikk av islam. Og - grunnen er enkel å få øye på, hvis man da ikke er apologet!
Gjest Walden Skrevet 25. juli 2015 #29 Skrevet 25. juli 2015 Jeg er sosialist ... Dere kan ha rett i blandt
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2015 #30 Skrevet 25. juli 2015 Dere kan ha rett i blandt I såfall får du være så vennlig å slutte å generalisere.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #31 Skrevet 25. juli 2015 Jeg forstår intervjuet av han forskjellig fra deg, De fastholder retten til å kritisere alle religioner, ikke bare islam spesielt. De gjør selvsagt det, men dette kan ikke tolkes på noen annen måte enn at de i framtiden vil gjøre unngå islam. Som alle som fulgte med på nyhetene etter terrorepisoden fikk med seg har de aldri kritisert islam spesielt, de brukte minst like mye plass på andre religioner. Det eneste unntaket var jødedommen, som rettsvesenet i Frankrike hyklersk nok forbød dem å kritisere på samme måte som de gjorde med de andre religionene. Anonymous poster hash: d181b...3cb
Drizzt Skrevet 25. juli 2015 #33 Skrevet 25. juli 2015 Et klokt valg eller et tap for ytringsfriheten? Anonymous poster hash: 906d8...190 Begge deler på en måte. Tap for ytringsfriheten, fordi islamiseringen av Europa har slike konsekvenser og et klokt valg, fordi de som jobber der vil helst ikke bli mål for nye terrorangrep.
Gjest Walden Skrevet 25. juli 2015 #34 Skrevet 25. juli 2015 I såfall får du være så vennlig å slutte å generalisere. Generalisering er nødvendig for diskusjon.
Mann 42 Skrevet 25. juli 2015 #35 Skrevet 25. juli 2015 Så bra at Mann42 og resten av bermen ikke finner det problematisk at en satire-avis har blitt truet/skremt fra å publisere islam-satire. Nei, det er ikke et demokratisk problem for vesten...neeeeida. :D Det er merkelig hvordan det er sosialistene som er så fan av kneblet ytringsrihet og sharia. For oss konservative blir det jo ikke SÅ forferdelig forandring... Så er det jo spørsmålet om det er det som har skjedd, da. Charlie Hebdo sier at det ikke er det, du vil ikke respektere deres beskrivelse av sitt eget valg. Hvem har rett? Jeg holder en knapp på Hebdo. Men dere konservative kan jo tegne så mange satiretegninger dere vil. Hvor er Document.no, hvor er Frie Ord? Hvor er deres satiriske religionskritikk? Hvorfor skyver dere en venstreradikal satireblekke foran dere?
Mann 42 Skrevet 25. juli 2015 #36 Skrevet 25. juli 2015 Jeg forstår hva du mener. Det er likevel slik at ytringsfriheten er truet. Hvis du flytter grensen litt etter litt for hvilke ytringer som er lov, så havner du til slutt uten ytringsfrihet. Det er pussig, dette med islam-kritikk. Du kan liksom ikke gjøre det èn gang. Har du først gjort det, så er du liksom forplikta til å fortsette, for da er du "islamkritiker", og slutter du, så skriker folk opp om at det er et tap for ytringsfriheten. Det er nesten som å være profet. Menigheten krever stadig nye åpenbaringer, slik at troen kan holdes levende.
WubWub Skrevet 25. juli 2015 #37 Skrevet 25. juli 2015 (endret) Så er det jo spørsmålet om det er det som har skjedd, da. Charlie Hebdo sier at det ikke er det, du vil ikke respektere deres beskrivelse av sitt eget valg. Hvem har rett? Jeg holder en knapp på Hebdo. Men dere konservative kan jo tegne så mange satiretegninger dere vil. Hvor er Document.no, hvor er Frie Ord? Hvor er deres satiriske religionskritikk? Hvorfor skyver dere en venstreradikal satireblekke foran dere? Ikke alle i verden som ønsker bli halshogd eller sprengt i fillebiter heller. Kristendommen blir hetset og ledd av fra absolutt alle bauger og kanter og det er bra, religion bør latterliggjøres. Islam derimot, det kan meget vel koste deg livet å kritisere denne religionen. Og denne religionen vil vi har mer av i vesten? Skremmendes. Jeg som hadde trodd at vi i vesten hadde kastet religionens lenker å bli sekulært.... Så stemmer vi frem mer islam i samfunnet. Endret 25. juli 2015 av WubWub 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #38 Skrevet 25. juli 2015 Så er det jo spørsmålet om det er det som har skjedd, da. Charlie Hebdo sier at det ikke er det, du vil ikke respektere deres beskrivelse av sitt eget valg. Hvem har rett? Jeg holder en knapp på Hebdo. De har ikke sagt det, du bare velger å tolke det slik for å kunne leve i illusjonen om at alt er fint. Anonymous poster hash: d181b...3cb
Try2 Skrevet 25. juli 2015 #39 Skrevet 25. juli 2015 Sitat:Redaktøren fastholder at magasinet fortsatt har rett til å kritisere alle religioner men vil ikke bli sett på som et magasin som kritiserer islam spesielt De feil man finner i Islam kan man finne i alle religioner sier han.Klokt at noen innrømmer at man ikke skal krenke. Yttringsfrihet, ja takk. Men slutt med å krenke hverandres tro nå. Vi lever i 2015. Noen mener kanksje noen lever i et annet århundre..Men det gir dere ingen rett i å krenke. Love!
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #40 Skrevet 25. juli 2015 Klokt at noen innrømmer at man ikke skal krenke. Yttringsfrihet, ja takk. Men slutt med å krenke hverandres tro nå. Vi lever i 2015. Noen mener kanksje noen lever i et annet århundre..Men det gir dere ingen rett i å krenke. Love! Beklager, men vi kan ikke ofre yttringsfriheten for krenkelsestyranniet, det har selv Støre akseptert nå. Riktig nok etter ganske mye press. Religiøse grupper påberoper seg altfor lett krenkelseskortet til at det kan være et krav. Anonymous poster hash: d181b...3cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå