linsejesus Skrevet 6. august 2017 #801 Del Skrevet 6. august 2017 1 time siden, Blodets rett skrev: Det kan godt være det er i din rasjonelle egoistiske egeninteresse, slik det tross alt er for det store flertallet av det norske folk, men hvis du mener at syriske barn skal verdilikestilles med fedrene våre og ha samme rett til det norske helsevesenets resurser som dem, slik at fedrene våre ikke får adekvat behandling fordi de syriske barna overbelaster det norske helsevesenet, er det også rimelig klart at du befinner deg langt utenfor normalspekteret i forhold til verdirangering av mennesker. Jeg mener alle mennesker i prinsippet skal ha lik rett til alle jordens ressurser. Kort sagt den nordiske veldferdsmodellen hvor man gir etter evne og får etter behov. Jeg mener det er galt at jeg skal ha svakere rettigheter enn en annen fordi jeg er født i Bergen og han i Tromsø, eller fordi jeg har en annen jobb, en annen IQ, andre foreldre, eller andre egenskaper. Det er klart jeg kan opparbeide meg rettigheter ved å f.eks arbeide, men hvor jeg tilfeldigvis ble født bør ikke ha noe å si. Menneskerettigheter er nettopp det - menneskerettigheter. Vi har dem fordi vi er mennesker. 1 time siden, Blodets rett skrev: Dog antar jeg at det nok skyldes at problemstillingen er så fjern for deg at du ikke forstår at den er reell, men tro meg, dette er faktisk virkeligheten i Sverige - hvor den veritable innvandringstsunamien i kjølvannet av svenskenes innvandringspolitiske galimatias de facto har overbelastet det svenske helsevesenet og medført at svensker mange steder i Sverige nå ikke lenger får et adekvat tilbud av offentlige tjenester. Det er kjipt at helsevesenet overbelastes, men man kan ikke nekte folk helsehjelp fordi de er født et annet sted, har en annen kultur eller en annen religion. Der er loven heldigvis helt klar her i landet. Befinner du deg i en norsk kommune har kommunen plikt til å gi deg nødvendig helsehjelp. Så kan vi klage over at en del av ressursene går til folk som har røyket på seg lungekreft og basehoppere som har slått seg helseløse, men det er nå engang prisen vi må betale for å leve i samfunn. Alternativet er å nekte folk helsehjelp hvis de er skyld i sin egen sykdom, og lykke til hvis noen vil prøve å lage et slikt system. 1 time siden, Blodets rett skrev: Hvorfor det? Det går jo ut på nøyaktig det samme Nei. Det som betyr noe for meg personlig, hvis noen f.eks voldtar søstera mi, er å slå fyren halvt i hjel og kappe kuken av ham. Og det ville kanskje vært rettferdig og moralsk riktig. Men det er riktigere at vi lever i en rettsstat hvor kriminalitet etterforskes og straffes av en offentlig instans. 1 time siden, Blodets rett skrev: Er det noe jeg virkelig hater så er det moral i politikken. Jeg nærer store fordommer mot politiske moralister. All politikk er basert på hva folk mener er moralsk riktig. Du mener f.eks at det er moralsk riktig at etniske nordmenn prioriteres i helsevesenet (om jeg forstår deg riktig). Noen mener hensynet til arbeidsplasser er moralsk mer høyverdig enn hensynet til miljøet. Abort og eldrepolitikk er andre typisk moralske verdispørsmål. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 6. august 2017 #802 Del Skrevet 6. august 2017 39 minutter siden, linsejesus skrev: Snipp..... Ingenting av dette har relevans til den ulike verdirangeringen av mennesker som mentalt friske mennesker gjør hele tiden, både overfor enkeltindivider og menneskegrupper i ulike størrelser. Hvis man virkelig mener at alle mennesker er like mye verdt, er man så langt inn i la-la-land at man kvalifiser til psykiatrisk behandling. Dog mistenker jeg at du ikke helt forstår rekkevidden av hva du faktisk hevder, og bare går på politisk korrekt autopilot som er hjernevasket. I virkeligheten er det norske folk og det norske samfunnet heldigvis veldig langt unna å verdirangere alle mennesker likt, noe som er kjennetegnet på mentalt friske mennesker og et mentalt friskt samfunn . Forøvrig har jeg sterke fordommer mot mennesker som forfekter menneskerettigheter, da dette er en rettsliggjøring av politikken som er skadelig for politisk arbeid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #803 Del Skrevet 6. august 2017 Jeg virkelig hater barn. Syns de er irriterende og slitsomme. Anonymkode: 7b5a1...e14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 6. august 2017 #804 Del Skrevet 6. august 2017 2 timer siden, Blodets rett skrev: Ingenting av dette har relevans til den ulike verdirangeringen av mennesker som mentalt friske mennesker gjør hele tiden, både overfor enkeltindivider og menneskegrupper i ulike størrelser. Hvis man virkelig mener at alle mennesker er like mye verdt, er man så langt inn i la-la-land at man kvalifiser til psykiatrisk behandling. Dog mistenker jeg at du ikke helt forstår rekkevidden av hva du faktisk hevder, og bare går på politisk korrekt autopilot som er hjernevasket. I virkeligheten er det norske folk og det norske samfunnet heldigvis veldig langt unna å verdirangere alle mennesker likt, noe som er kjennetegnet på mentalt friske mennesker og et mentalt friskt samfunn . Forøvrig har jeg sterke fordommer mot mennesker som forfekter menneskerettigheter, da dette er en rettsliggjøring av politikken som er skadelig for politisk arbeid. Ja, jeg mener at en nordmann og en svenske er akkurat like mye verd, selv om jeg personlig selvsagt bryr meg mye mer om nordmenn enn svensker, fordi jeg ikke selv er svensk. Det virker ikke som om du helt forstår hva jeg mener når jeg skiller mellom hva som er mest verd for meg personlig og hvilke verdier et samfunn bør ha. Vi kan jo ikke basere norsk politikk på hvilke personer JEG synes er mest verd. Da ville MIN familie og MINE venner vært rike og friske, og alle jeg ikke kjenner ville vært fattige og uten rettigheter. Jeg plages jo ikke av at en trønder jeg ikke kjenner, skyter kona si, men jeg mener likevel at både hun og gjerningsmannen skal ha nøyaktig samme rettigheter som meg. Du har forresten ikke svart på hvem som er mest verd, og hvorfor. Er du verd mer enn meg, for eksempel? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 6. august 2017 #805 Del Skrevet 6. august 2017 1 minutt siden, linsejesus skrev: Ja, jeg mener at en nordmann og en svenske er akkurat like mye verd, selv om jeg personlig selvsagt bryr meg mye mer om nordmenn enn svensker, Problemet er at du ikke forstår at det betyr at du faktisk ikke anser svensker for å være like mye verdt som nordmenn. I så måte er trøsten i det minste at du med andre ord egentlig er nokså normal og mentalt frisk. Hvem anser svensker for å ha verdi, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 7. august 2017 #806 Del Skrevet 7. august 2017 10 timer siden, Blodets rett skrev: Problemet er at du ikke forstår at det betyr at du faktisk ikke anser svensker for å være like mye verdt som nordmenn. I så måte er trøsten i det minste at du med andre ord egentlig er nokså normal og mentalt frisk. Hvem anser svensker for å ha verdi, liksom? Igjen: jeg skiller på hva som er verdifullt FOR MEG PERSONLIG og hvilke verdier samfunnet bør styres etter. Ringenes Herre har stor verdi for meg, men jeg mener likevel at NRK bør har nyhetssendinger på samisk. Jeg synes røyking er idiotisk, men jeg mener røykere skal ha like stor rett til helsehjelp som meg. Jeg kjenner folk som er 100% hjelpetrengende og har IQ på 65 og er fryktelig irriterende, men jeg mener de skal ha like stor rett til skolegang som mine barn. Når en fyr voldtar noen, mener jeg han fortjener å bli kastrert uten bedøvelse, men jeg mener samtidig han skal ha rett til en rettferdig rettergang. Du forstår sikkert hva jeg mener. Folk skal ha rettigheter uavhengig av hva jeg personlig setter pris på. Det er den tanken som gjør at jeg selv kan leve godt i dette samfunnet. Når du går til legen er du sikkert glad for at du har rett til behandling helt uavhengig av om legen synes du er like mye verd som hans egne barn. Og igjen, hvem mener du er mest verd, og hvorfor? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #807 Del Skrevet 7. august 2017 21 timer siden, Blodets rett skrev: Jeg må innrømme at jeg har store fordommer mot politisk korrekte mennesker som ikke er i stand til å argumentere mot annet enn sine egne stråmenn. Brennende hus, hvor har du det fra? Jeg har aldri nevnt det. Det er utelukkende ditt eget fantasifoster. Sikter du til meg? Jeg har ikke sagt hva jeg mener om hvem som er mest verdt. Jeg bare påpekte at det har vært mange tråder der verdi avgjøres ved å still spørsmålet "hvem ville du reddet ut av et brennende hus", og det har nå blitt morsomt hver gang jeg ser noen forsøke måle verdi på den eller lignende måte Anonymkode: 320c5...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #808 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, linsejesus skrev: Når du går til legen er du sikkert glad for at du har rett til behandling helt uavhengig av om legen synes du er like mye verd som hans egne barn. Men en lege får betalt for å yte sine tjenester udiskriminerende. Hvis hen ikke fikk betalt så hadde nok prioriteringene til legen vært annerledes. Si, i retning av velferden til sine nærmeste. Anonymkode: af8f0...3e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 7. august 2017 #809 Del Skrevet 7. august 2017 3 timer siden, linsejesus skrev: Når en fyr voldtar noen, mener jeg han fortjener å bli kastrert uten bedøvelse, Igjen verdirangerer du mennesker ulikt, men forstår likevel ikke selv at du gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 7. august 2017 #810 Del Skrevet 7. august 2017 Folk som følger oppskrifter på matprat.no og lignende slavisk, og skryter av "kokkeferdighetene" sine, og forventer å bli båret på gullstol over prestasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #811 Del Skrevet 7. august 2017 Vet ikke om det er en fordom akkurat, men at feminister er så bitre og fulle av hat fordi de ikke kan få seg noen mann. Anonymkode: 20ba1...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #812 Del Skrevet 7. august 2017 Single damer med katt. Jeg tenker faktisk crazy cat lady. Anonymkode: 6b6a2...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #813 Del Skrevet 7. august 2017 På 1.3.2017 den 10.49, AnonymBruker skrev: Folk som på død og liv SKAL ha langt går selvom det er slitt og ødelagt. Folk med hår ned til rumpa. Ser ut som de har glemt å klippe seg i årevis. Og hvis noen kommenterer at de har langt hår, svarer de "takk!", som om kommentaren automatisk var et kompliment. Vegetarianere som forventer at hele verden skal tilrettelegge og respektere deres kosthold, men som bruker masse energi på å rakke ned på folk som spiser kjøtt. Inviterer jeg vegetarianere på middag lager jeg alltid et alternativ til dem, men har et familiemedlem som likevel skal sitte og sutre og uffe seg over det vi spiser. "Daakaar sauen :(" osv. Samme personen nektet også et helt selskap og spise et potetgull som var kjøpt inn (det inneholdt noe som ikke var vegetar), siden det var "urettferdig". Ingenting i mot vegetarianere som oppfører seg ordentlig. Veganere. Alle veganere jeg har møtt mener det er dette kostholdet er det eneste naturlige for mennesker, men ingen kan svare på hvordan man skulle fått B12 på naturlig vis. Folk som tåler gluten helt bra, men likevel har kuttet det ut fordi "glutenfritt er sunt" Anonymkode: e859e...9f9 Hehe. Glutenfritt er ikke automatisk sunnere. Inneholder ofte høyere GI, og klebrer mer i tennene. B12 kommer faktisk fra jorda, og dyrene som spiser planter, får det i seg den veien. Grønt inneholdt mer B12 før. Som veganer, må man ta tilskudd. Min mening holder jeg anonym. Liker ikke homofile. Liker ikke bruke ordet engang, da jeg mener dette er et ikke-ord, da jeg er overbevist om at dette er et valg, og ingen egentlig er det. Uttrykker meg aldri om dette offentlig, men misliker og vemmes i stillhet. Vet at jeg ikke er alene om dette. Anonymkode: 7ea16...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 7. august 2017 #814 Del Skrevet 7. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men en lege får betalt for å yte sine tjenester udiskriminerende. Hvis hen ikke fikk betalt så hadde nok prioriteringene til legen vært annerledes. Si, i retning av velferden til sine nærmeste. Anonymkode: af8f0...3e0 Ja, og nettopp derfor må vi legge andre/større verdier til grunn enn hvilke mennesker en tilfeldig nordmann føler er mest verd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #815 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Single damer med katt. Jeg tenker faktisk crazy cat lady. Anonymkode: 6b6a2...80d Kjenner du noen? Jeg er (nei jeg mener var! har nettopp fått kjæreste) singel og har katt men er ikke så crazy Venninna mi med hund derimot, hun har blitt helt gæren. Hun er bare hjemme med hundene hele tiden og glor. Og det eneste hun snakker om er hundene.. DET er unormalt. Anonymkode: 7b5a1...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #816 Del Skrevet 7. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er en fordom akkurat, men at feminister er så bitre og fulle av hat fordi de ikke kan få seg noen mann. Anonymkode: 20ba1...0d3 Hva er galt med å være bitter? Og hvorfor MÅ man ha en mann? De fleste menn er jo bare utro uansett Anonymkode: 7b5a1...e14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #817 Del Skrevet 7. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med å være bitter? Og hvorfor MÅ man ha en mann? De fleste menn er jo bare utro uansett Anonymkode: 7b5a1...e14 Som sagt, jeg har fått det bekreftet for mange ganger til å tro at det er noen fordom akkurat. Du bekreftet det nok en gang. Anonymkode: 20ba1...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #818 Del Skrevet 8. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Glutenfritt er ikke automatisk sunnere. Inneholder ofte høyere GI, og klebrer mer i tennene. Anonymkode: 7ea16...a62 Det var jo nettopp det jeg skrev? Jeg er enig med deg om at glutenfritt ikke er sunnere. Fordommer mot folk som kutter gluten, "fordi det er sunnere". Anonymkode: e859e...9f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #819 Del Skrevet 8. august 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, jeg har fått det bekreftet for mange ganger til å tro at det er noen fordom akkurat. Du bekreftet det nok en gang. Anonymkode: 20ba1...0d3 Men hvorfor er det galt å være bitter? Anonymkode: 7b5a1...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #820 Del Skrevet 8. august 2017 På 07/08/2017 den 18.48, AnonymBruker skrev: Hva er galt med å være bitter? Og hvorfor MÅ man ha en mann? De fleste menn er jo bare utro uansett Anonymkode: 7b5a1...e14 Om man ikke klarer å få en mann så gjelder det å lyve for seg selv om at alle menn er utro. Du gjør helt rett! Anonymkode: 3a0f3...663 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå