Hermine Grang Skrevet 2. mars 2017 #281 Del Skrevet 2. mars 2017 Fordommer mot de som skryter av seg selv på KG hele tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 2. mars 2017 #282 Del Skrevet 2. mars 2017 Har fordommer mot folk som ikke klarer uttale kj-lyden. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #283 Del Skrevet 2. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det minste synn på "vanskelig stilte" unge kvinner uten utdannelse og jobb som blir gravide (ved et uhell). Jeg synes det er nokk gravide i verden. I tillegg blir liksom en gravid kvinne så mye mer verdt enn andre. For meg er hun irriterende, men jeg liggee unna. Anonymkode: 8786f...b24 Slike som skriver som deg med en haug av rettskrivingsfeil. Hvis man påpeker det, så foran ofte tilbake at personen har dysleksi ,eller ikke kan språket nok. Anonymkode: 247ac...613 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 2. mars 2017 #284 Del Skrevet 2. mars 2017 18 minutter siden, Hermine Grang skrev: Fordommer mot de som skryter av seg selv på KG hele tiden. HI: Jeg liker ikke å svelge, må man dette i et forhold? "Åja, jeg elsker sperm " HI: Sliter med å bli vant til kroppen etter svangerskap "Etter jeg var gravid, føyk magen min tilbake til normalen etter 2,5 time, puppene ser identiske ut etter å ha ammet 6 barn, og jeg jogget opp Galdhøpiggen 3,5 uke etter fødsel " Er mao. helt enig med deg. Det er jo greit å dele erfaringer, men noen ganger er det jo tydelig at det er viktigere å få frem sin egen fortreffelighet enn å bidra til en tråd. I KG-sammenheng har jeg også fordommer mot de som fyker rundt og retter på skrivefeil og dårlig språk, som en annen selvoppnevnt norsklærer som ikke forstår en setning selv om det er skrivefeil. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #285 Del Skrevet 2. mars 2017 Fordommer mot muslimer. Fordommer mot folk fra midt-østen og afrika. Fordommer mot unge mødre. Fordommer mot navere. Fordommer mot enkelte folk på KG. Fordommer mot de som ikke forstår at folk er forskjellige og tenker ulikt. Det som er riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for deg og det er helt greit! Omvendt også selvfølgelig. Fordommer mot de som stemmer SV, AP, osv. Fordommer mot de som skryter over det å være ''fattig''. Veldig kleint. Anonymkode: af628...418 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pitofinaa Skrevet 2. mars 2017 #286 Del Skrevet 2. mars 2017 Morsom tråd. Her er noen av mine: - Folk som alltid skal fortelle om at noe lignende eller som regel mer spektakulært har skjedd dem når noen andre forteller en historie. - Folk som bruker ordet Syden som om det var et land. - Voksne mennesker som aldri har lest en bok. - Folk som forteller om dyre hytter, biler eller båter før de har rukket å presentere seg med navnet sitt. - Navere som får til å gjøre alt alle andre mennesker får til, men kan ikke jobbe 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. mars 2017 #287 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) . Endret 3. mars 2017 av Evilposelos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pitofinaa Skrevet 2. mars 2017 #288 Del Skrevet 2. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordommer mot muslimer. Fordommer mot folk fra midt-østen og afrika. Fordommer mot unge mødre. Fordommer mot navere. Fordommer mot enkelte folk på KG. Fordommer mot de som ikke forstår at folk er forskjellige og tenker ulikt. Det som er riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for deg og det er helt greit! Omvendt også selvfølgelig. Fordommer mot de som stemmer SV, AP, osv. Fordommer mot de som skryter over det å være ''fattig''. Veldig kleint. Anonymkode: af628...418 Litt komisk at du har fordommer mot folk som ikke forstår at folk er forskjellige og tenker ulikt. Samtidig har du forsommer mot muslimer, folk fra Midtøsten og folk som stemmer på AP og SV.. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #289 Del Skrevet 2. mars 2017 4 minutter siden, Pitofinaa skrev: Litt komisk at du har fordommer mot folk som ikke forstår at folk er forskjellige og tenker ulikt. Samtidig har du forsommer mot muslimer, folk fra Midtøsten og folk som stemmer på AP og SV.. Ok, forskjell på det å ha evnen til å forstå at andre har forskjellige tanker og meninger (altså akseptere det) og si meg selv totalt uenig. Jeg kan ha fordommer selvom jeg aksepterer andres livssyn. Skjønte du det nå? Komisk at du må komme med en så dum kommentar. Anonymkode: af628...418 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #290 Del Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, Maleficenta skrev: Tankegangen til slike som deg som sjikanerer ufrivillig barnløse slik du gjør nå. Empatiløs er du Svarte for en stund siden. Mitt innlegg ble slettet. gjaldt barnløse sitt forhold til mine barn. Anonymkode: 93a48...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #291 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg blir rett og slett forvirra av de som sier de er det motsatte kjønn enn de faktisk er rent fysisk. Senest i dag så jeg og venninnen min en video med såkalte "transer" (Beklager hvis det er et fornærmende uttrykk, men min uvitenhet gjør at jeg ikke har noe bedre ord). Der var det flere transer som sa at det ikke handlet om å føle seg som en kvinne (hvis man var født som mann altså), men at man vet at man er en kvinne. Og sånn er det visst selv om man ikke tar noen kjønnsoperasjon heller. Man kan ha hele kroppen til en mann og likevel være kvinne, mente de. Jeg tror problemet ligger i at vi hele tiden skal kategorisere ting. Man blander kanskje det rent kroppslige med det sosiale og alle normene og forventningene som ligger i å være enten mann eller kvinne. Men man er da vel ikke en kvinne selv om man er en mann som liker å ha på seg kjoler og sminke. En veldig maskulin kvinne er ikke nødvendigvis en mann. Tar man kjønnsoperasjon så er det derimot noe annet, da er man jo faktisk det andre kjønnet etter operasjonen. For å avrunde, ikke bland det kroppslige kjønnet ditt med de sosiologiske forventningene som ligger i begrepene mann og kvinne. Det er faktisk bare ekstremt forvirrende. Folk som mener at barnevernet må fjernes har jeg fordommer mot. Tenker at det ofte er akkurat de menneskene som ikke burde hatt barn, eller som ihvertfall har mest behov for veiledning, men at de har for liten selvinnsikt til å skjønne det selv. Dermed er de også lite reflekterte over sine egne handlinger. Egentlig tenker jeg de er generelt lite reflekterte, ettersom de ikke ser hvor viktig det er med et slikt sikkerhetsnett for barn og unge, som barnevernet skal være. Folk som er helt nazi på å rette skrivefeil og grammatikkfeil. Det er så de blir direkte uhøflige og frekke, og det er selvfølgelig helt tydelig at mange bruker det som hersketeknikk. De dropper gjerne å svare på det innlegget egentlig handlet om, som for å understreke enda tydeligere hvor uleselig en tekst kan bli med et par skrivefeil. Jeg tror at disse menneskene ofte har lite kunnskap i alt annet enn grammatikk, og derfor må de bare prøve å fordumme ned andres gode argumenter ved å påpeke alle skrivefeil, slik at de slipper å finne på noen gode argumenter tilbake. Anonymkode: 34162...85e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine Grang Skrevet 2. mars 2017 #292 Del Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, Søgni skrev: HI: Jeg liker ikke å svelge, må man dette i et forhold? "Åja, jeg elsker sperm " HI: Sliter med å bli vant til kroppen etter svangerskap "Etter jeg var gravid, føyk magen min tilbake til normalen etter 2,5 time, puppene ser identiske ut etter å ha ammet 6 barn, og jeg jogget opp Galdhøpiggen 3,5 uke etter fødsel " Er mao. helt enig med deg. Det er jo greit å dele erfaringer, men noen ganger er det jo tydelig at det er viktigere å få frem sin egen fortreffelighet enn å bidra til en tråd. Jepp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 2. mars 2017 #293 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Jeg tror ikke på intelligens er en spesielt relevant egenskap. Forstår at det er relevant for å skille psykisk utviklingshemmede fra friske mennesker, men utenom det så ser jeg ikke på det som en relevant egenskap. Når de fleste oppfattes seg selv som over gjennomsnittlig intelligente og svært mange også rakker ned på og føler seg bedre enn grupper som er mindre intelligente så er ikke min mening mindre populær. Endret 2. mars 2017 av AnonymSjiraff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. mars 2017 #294 Del Skrevet 2. mars 2017 Ryddet for bilde med opphavsrett og innlegg med hatefullt innhold. Edie, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 2. mars 2017 #295 Del Skrevet 2. mars 2017 5 timer siden, Evilposelos skrev: Hva med de som er født med både kvinnelig og mannlig kjønnsorgan da? Uten at jeg har noen spesielle meninger rundt det der, men: Det er et definisjonsspørsmål, avhenger av kontekst. Enten begge, eller det genetiske (man kan ikke både ha Y-kromosom og ikke ha det samtidig). Verken intet kjønn eller begge kjønn er et tredje kjønn. Uansett har ikke transseksualitet så mye med uvanlig anatomi å gjøre som identitet og selvbilde. De som argumenterer for et tredje, fjerde eller tjuende kjønn snakker stort sett ikke om hvilke kroppsdeler de ble født med, men heller om hvordan de føler seg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #296 Del Skrevet 2. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som er helt nazi på å rette skrivefeil og grammatikkfeil. Anonymkode: 34162...85e Dette. Anonymkode: e3b9f...842 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #297 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg merker at jeg har fordommer mot de fleste som skriver i denne tråden. Andre folk sine fordommer får virkelig igang fordommene i meg! Anonymkode: 0f7aa...25d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøring Skrevet 2. mars 2017 #298 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg er av den oppfatning at menn og kvinner har forskjellige utgangspunkt fra naturens side, og syntes kampen for likestilling går vel langt til tider.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 2. mars 2017 #299 Del Skrevet 2. mars 2017 Har fordommer mot mennene som sjekker opp damer på KG og kvinnene som blir interessert i KG-menn. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #300 Del Skrevet 2. mars 2017 3 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Har fordommer mot mennene som sjekker opp damer på KG og kvinnene som blir interessert i KG-menn. Og hva er de fordommene? Anonymkode: 7b4ec...dd0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå